FABIACLUB.PL https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F2] Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=12241 |
Strona 1 z 54 |
Autor: | Jakub209 [ 11.11.2010, 16:07 ] |
Tytuł: | Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań |
Witam forumowiczow, Od miesiaca z haczykiem mam okazje uzytkowac F2 z motorkiem jak z tytułu i mam kilka pytań. 1. Czy to normalne ze do F2 mozna zatankowac blisko 60L paliwa ? Po pierwszym odbiciu, dobrych kilka razy mozna dolac 6-8 literkow - chyba w rurke. 2. Czy ktos aktualizowal juz oprogramowanie od motoru ktore ma poprawic prace na jalowych obrotach - czasami czuc delikatne wibracje ? 3. Jak zdejmuje sie airbag (nie widze z tylu zadnych srub) - chcialem obszyc kierownice, bo na etapie zamawiania nie skonfigurowalem swojego egzemplarza w ten maly akcent i troche zaluje. 4. Po dotarciu aktualnie przebieg ok 2000, pali przy dziarskiej jeździe okolo 7,5l/100 - jak pala Wasze? 5. Ktos dokladal kierownice wielofunkcyjna? Jak to wyglada? Pozddr |
Autor: | tomaszr [ 12.11.2010, 10:17 ] |
Tytuł: | |
1 pewnie lejesz w zbiorniczek do odpowietrzania 2 u mnie tez nieraz szarpnie nie za czesto 3 ----- 4 moja niby z kompa wychodzi 6,3/100 5 ----- |
Autor: | Jakub209 [ 12.11.2010, 17:31 ] |
Tytuł: | |
Dzieki za odp. Jak to jest ze zbiorniczkiem do odpowietrzania ? Jeżeli o mnie chodzi, to 6,3 byc moze do osiagniecia nie przekraczajac 90km/h i jadac delikatnie. Vmax na MFD - 203 km/h [ Dodano: 2010-11-12, 17:36 ] A jezeli mam swiatla dzienne+p.mglowe a podczas zamawiania nie wybralem doswietlania zakretow - to mozliwe jest aktywowanie tego vcds'em? |
Autor: | tomek-u [ 12.11.2010, 18:04 ] |
Tytuł: | |
Jakub209 napisał(a): Jak to jest ze zbiorniczkiem do odpowietrzania ? Użyj opcji Szukaj tam masz wszystko opisane |
Autor: | tomaszr [ 13.11.2010, 05:24 ] |
Tytuł: | |
100-120km/h mi pokazuje ze zbiornika 6,3 i powiedzmy ze 50/50 trasa miasto |
Autor: | Jakub209 [ 13.11.2010, 08:19 ] |
Tytuł: | |
I tak najważniejsze jest to, że z tym motorkiem Fabia odpycha się tak, że poprostu bezstresowo można się poruszać. Ale o max momencie przy 1550 rpm jak podają materiały można zapomnieć - zaczyna ciągnąć od ok. 2000 rpm. 1550 nie ma chyba wogole momentu. i +2600km pierwsza awaria wymagajaca jazdy do ASO w mojej. po mocnym skrecie kierownica i jednoczesnym wrzuceniu kierunku - w 99% włączaja sie awaryjki... |
Autor: | koleś [ 13.11.2010, 09:46 ] |
Tytuł: | |
Jakub209 napisał(a): 3. Jak zdejmuje sie airbag (nie widzę z tyłu żadnych śrub) - chciałem obszyć kierownicę, bo na etapie zamawiania nie skonfigurowalem swojego egzemplarza w ten maly akcent i troche żałuję. Tu masz opisane: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=8853 W F2 jest tak samo. Jakby co to napisz adres mail-owy to Ci prześlę najnowsze zdjęcia. |
Autor: | Jakub209 [ 13.11.2010, 15:00 ] |
Tytuł: | |
Dziękuje. Bo macałem ręką z tyłu ale nie wymacałem żadnych dziurek, chyba że robiłem to za krótko Nie mogę znaleźć jednak opisu vcds cornerlight jak włączyć, pomoże ktoś ? |
Autor: | Jakub209 [ 14.11.2010, 11:25 ] |
Tytuł: | |
Nie wiem gdzie skody uchodzą za autka awaryjne. To, że silnik 1.2 tsi jest nowy - przewrotnie odpowiem - każdy inny stary też kiedyś był nowy. Albo chcesz kupić samochód teraz albo później. Gdyby koncern VW miał wątpliwości co do trwałości - nie pchałby CBZB do Tourana, Fabii, Octavii, Leona, Ibizy, Golfa, Polo i pewnie innych nadwozi. Motorem CBZA nie miałem okazji pojeździć, zresztą CBZB przed odebraniem auta - też nie. Ale moim zdaniem to udana konstrukcja. |
Autor: | s_n_a_k_e_ [ 14.11.2010, 12:03 ] |
Tytuł: | |
Dołączę się do rozmowy więc według mnie jeżeli masz kupować Fabie II z silnikiem TSI 85 lub 105 trzeba zadać sobie podstawowe pytanie czy bede pamietał o turbinie (żeby się schodziła, możliwe nie przeciaganie zaczym się nie rozgrzeje itp.) - w razie jakieś głupstwo napisałem prosze o poprawienie. Jeżeli jeździłeś autami z turbo to bedziesz miał to we krwi, jeżeli nie, trzeba się nauczyć. Co do awaryjności autka mało awaryjne, nie wiem skąd takie info. Co do silniczka w obecnej chwili też bym poszedł z techniką i oczywiście też brał bym TSI (105). Zależy też autko na jakie trasy potrzebujesz. decyzja do Ciebie należy, ale jeżeli nie spróbujesz to się nie przekonasz |
Autor: | tomaszr [ 14.11.2010, 12:09 ] |
Tytuł: | |
michu_1, poczekaj dwa lata to ci napisze co mi się popsuło 1,7k kilometrów i na razie wszystko działa. sama możliwość przedłużenia gwarancji (oczywiście za dopłata) powinna świadczyć że skoda przestaje być jak to powiedziałeś awaryjna. miałem przez 6 lat F1 i jakoś na nadmierną awaryjność nie narzekałem. Jakub209 napisał(a): Dziękuje. Bo macałem ręką z tyłu ale nie wymacałem żadnych dziurek, chyba że robiłem to za krótko wiecej czułości |
Autor: | Jakub209 [ 14.11.2010, 22:06 ] |
Tytuł: | |
s_n_a_k_e_ napisał(a): Dołączę się do rozmowy więc według mnie jeżeli masz kupować Fabie II z silnikiem TSI 85 lub 105 trzeba zadać sobie podstawowe pytanie czy bede pamietał o turbinie (żeby się schodziła, możliwe nie przeciaganie zaczym się nie rozgrzeje itp.) - w razie jakieś głupstwo napisałem prosze o poprawienie. Jeżeli jeździłeś autami z turbo to bedziesz miał to we krwi, jeżeli nie, trzeba się nauczyć.) Bez przesady panowie chlodzenie turbiny tlyko po jezdzie autostrasdowej - dojezdzamy do bramek/kibla - nie gasimy motoru. w cyklu codziennym - nie ma to takiego znaczenia. jezdze nissanem s14 w drifcie i wierzcie mi, ze w "normalnych" samochodach cala gazeciana paranoja nt. chlodzenia turbiny jest moocno przesadzona. predzej uszczelnienie sie spierdzieli niz lozysko wywali |
Autor: | serfer [ 14.11.2010, 22:33 ] |
Tytuł: | |
KOLEDZY ABY ROZWIAĆ WĄTPLIWOŚCI ODNOŚNIE CHŁODZENIA TURBO W 1,2 TSI Źródło przyspieszenie.pl+skoda.pl "...Ciekawostką jest to, że turbosprężarka jest nagrzewana i chłodzona oddzielnym obiegiem cieczy. Dlatego też dużo szybciej się nagrzewa, bez potrzeby czekania na nagrzanie się całego silnika, podobnie jest z chłodzeniem. Po zgaszeniu silnika turbosprężarka jest chłodzona oddzielnie...." |
Autor: | s_n_a_k_e_ [ 14.11.2010, 22:47 ] |
Tytuł: | |
no rozumiem więc wszystko jasne nie chodziło mi o jazdę autostradowa, no ale wszystko wyjaśnione jak na tacy Zastanawiam się tylko czemu znajomemu z Golfie VI 1,4 TSI (160km) dwa razy turbo wymieniali. Po tym wszystkim wymienili mu cały silnik pęknięty blok silnika czy coś podobnego - felerny model chyba kupił, albo pech. Mniejsza z tym no to teraz jestem zwolennikiem TSI Szkoda, że nie było jak ja kupowałem ehh. Szerokiej drogi... i niech jak najlepiej się sprawuje. |
Autor: | bober [ 15.11.2010, 18:13 ] |
Tytuł: | |
serfer napisał(a): KOLEDZY ABY ROZWIAĆ WĄTPLIWOŚCI ODNOŚNIE CHŁODZENIA TURBO W 1,2 TSI Źródło przyspieszenie.pl+skoda.pl "...Ciekawostką jest to, że turbosprężarka jest nagrzewana i chłodzona oddzielnym obiegiem cieczy. Dlatego też dużo szybciej się nagrzewa, bez potrzeby czekania na nagrzanie się całego silnika, podobnie jest z chłodzeniem. Po zgaszeniu silnika turbosprężarka jest chłodzona oddzielnie...." Pompa obiegu płynu chłodzącego tłoczy płyn chłodzący z dodatkowej chłodnicy na przodzie samochodu do chłodnicy doładowywanego powietrza i do turbosprężarki. Zostaje ona wysterowana pod następującymi warunkami: – krótko po każdym uruchomieniu silnika, – stale od chwili osiągnięcia przez silnik momentu obrotowego ok. 100 Nm, – stale od temperatury doładowywanego powietrza wynoszącej 50 ˚C w kolektorze ssącym, – od różnicy temperatur doładowywanego powietrza przed i za chłodnicą doładowywanego powietrza mniejszej niż 8 ˚C, – gdy silnik pracuje, co 120 sekund na okres 10 sekund, w celu uniknięcia spiętrzania się ciepła przede wszystkim przy turbosprężarce, – zależnie od charakterystyki w okresie 0 do 480 sekund po wyłączeniu silnika, w celu uniknięcia przegrzania i tworzeniem się pęcherzy pary w turbosprężarce. To jest akurat 1.4 TSI, ale w 1.2 TSI jest tak samo. Tyle, że system nie zapobiega zapiekaniu się oleju na rozgrzanych powierzchniach ślizgowych wirnika - czyli chłodzimy "po staremu" PS:reszta tego http://rapidshare.com/files/375945998/S ... l_TFSI.pdf [ Dodano: 2010-11-15, 18:16 ] s_n_a_k_e_ napisał(a): Zastanawiam się tylko czemu znajomemu z Golfie VI 1,4 TSI (160km) dwa razy turbo wymieniali. Po tym wszystkim wymienili mu cały silnik pęknięty blok silnika czy coś podobnego - felerny model chyba kupił, albo pech. Mniejsza z tym no to teraz jestem zwolennikiem TSI "Dobry kierowca" potrafi wykończyć, merca 3.0 CDI po 160kkm, więc wszystko jest możliwe. |
Strona 1 z 54 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |