Teraz jest 05.05.2024, 11:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
[F1] (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26.03.2009, 20:33
Lokalizacja: KATOWICE
Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: śląskie
Post 
Witam. Jestem właśnie po wymianie napinacza rozrządu w Fabii 1.2 12V rok2003 05 niestety przeskoczył przebieg 136 000 koszt na warsztacie 950 zeta :sciana:


30.06.2009, 21:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.05.2006, 07:35
Lokalizacja: Bielsko
Posty: 64
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Województwo: śląskie
Post 
GRINGO, kiedy jeździłeś na oleju 5w30 to czy podczas rozruchu po dłuższym postoju (np nocnym) było słychać głośno przez kilka sekund łańcuch ?

_________________
Fabia Sedan Ice HTP


07.07.2009, 14:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Słychać było tak jak piszesz, teraz jest ciszej, lecz właśnie przymierzam się do wymiany. Przebieg masm 137kkm a niby zalecana wymiana jest na 90. Komplet naprawczy już kupiłem na skodaczesci.

[ Dodano: 2009-07-17, 11:28 ]
Już po wymianie rozrządu i nie tylko.
Okazało się jednak, że stary rozrząd był prawidłowy- to znaczy ta prowadnica co miała być krótsza była dobra- tzn dłuższa.
I teraz pytanie: czy od początku była ok?- według aso, które sprawdziło auto w komputerze prowadnica w moim aucie była starego typu to znaczy krótsza i zalecali wymianę. O żadnej akcji serwisowej nie słyszeli :)
Nie mniej po wymianie nic nie grzechocze, silnik jest dynamiczniejszy.


10.07.2009, 19:54
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.03.2006, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 95
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
No i niestety chyba u mnie się zaczyna (117kkm). Po rozruchu jak nie odczekam minuty i ruszam od razu to słyszę dzwonienie rozrządu, później jest OK. Podobna sytuacja gdy bryka zaparkowana tak z 10 minut, po uruchomieniu dzwonienie, po minucie lub więcej przestaje. Fabka sporadycznie ale to sporadycznie nie odpala za pierwszym razem i zaczęła żłopać wachę tak o litr więcej.
Robić to w ASO czy po za, polecicie kogoś w W-wie ?
Będę zobowiązany.

[ Dodano: 2009-08-31, 21:17 ]
No i przy okazji przeglądu na 120kkm wymieniłem cały kompletny rozrząd.
Fabka jakaś taka cicha się zrobiła, brzmi i jeździ jak nowa :good:
Koszty: komplet rozrząd 320zł, olej 5w50 bańka 4L 100zł, filtry powietrza, oleju i kabinowy 100zł,
Robocizna: wymiana rozrządu 500 zł + 200zł za przegląd.
Wszystko razem :cenzura: 1220 zł ale jak chce się jeździć to trzeba czasami zabulić :crazy:


14.08.2009, 20:06
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam kolego Mrufka a możesz mi powiedzieć gdzie zrobili tą wymianę bo mam ten sam problem od dłuższego czasu a w autoryzowanym to drogo.


19.09.2009, 11:54
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.03.2006, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 95
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
montel napisał(a):
Witam kolego Mrufka a możesz mi powiedzieć gdzie zrobili tą wymianę bo mam ten sam problem od dłuższego czasu a w autoryzowanym to drogo.


Robiłem po znajomości w ASO na Grochowskiej. Ale nie polecam Ci tego serwisu.
Po mimo tego, że kiero serwisu był mi winien przysługę to zajeb**** mi litr oleju więc był dym przy odbiorze akurat przy właścicielu serwisu.

To jest jakieś 5 godzin grzebania w silniku więc skorbną Cię po 170 zł za roboczo-godzinę czyli jakieś 850 zł. Myślę, że dobry mechanior może to zrobić za ok. 400-500 zł. Części oryginalne z Allegro lub http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1507#.


25.09.2009, 13:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Tak kolego przy okazji, a simering na wale też wymieniałeś? ??? :?:

_________________
GrzegorzT


25.09.2009, 18:40
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.03.2006, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 95
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Robol napisał(a):
Tak kolego przy okazji, a simering na wale też wymieniałeś? ??? :?:

Nie


26.09.2009, 17:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Mrufka napisał(a):
Nie

Nie sprawdzałeś czy trzeba wymienić? Czy po prostu nie pytałeś się o to :?:

_________________
GrzegorzT


27.09.2009, 17:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.03.2006, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 95
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Robol napisał(a):
Mrufka napisał(a):
Nie

Nie sprawdzałeś czy trzeba wymienić? Czy po prostu nie pytałeś się o to :?:

Nie pytałem.


28.09.2009, 19:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Sebastian napisał(a):
Generalnie jest to wynalazek a nie silnik i żałuję zakupu. nie jest to jednostka sprawdzona i wychodzi szydło z worka. zacząłem właśnie fabie sprzedawać.


Ciekawi mnie fakt zastosowania łańcucha rozrządu w silnikach FSI.

Może faktycznie napinacz był za krótki i przez to sprawiał kłopoty?


29.09.2009, 12:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.08.2009, 14:13
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: MZK - 5b.
Samochód: fabia I mint
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Odświeżam wątek,

czy ostatecznie ktoś z Was wie kiedy zaczęto montowac dłuższe napinacze? Interesuje mnie silnik AWY z 2004 roku.


26.08.2010, 12:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Tego nie wie nikt. Sensownie jest napisać do Skoda Auto Polska do Poznania. Ja jak się naczytałem tego wątku, to aż mnie zakuło. Od czasu do czasu przez 1,5 sekundy przy odpalaniu troche mi grzechotnie, ale to wszystko. Przebieg: 65 kkm.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


26.08.2010, 15:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Jak do swojej szukałem to dłuższe prowadnice były wkładane po lifcie, ale to też nie na 100 %. Wszystko na gębę i nic na pewniaka, aby być pewnym bezawaryjności zalecałbym po 100 kkm wymianę.
Pozdro.

_________________
GrzegorzT


26.08.2010, 18:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.04.2014, 12:56
Posty: 8
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: F1
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post [F1] 1.2 HTP 64KM - silnik gaśnie przy dodawaniu gazu
Witam Wszystkich,

Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego problemu.

AUTO: Fabia 1, silnik 1.2 HTP 64KM (bez gazu), rocznik 2003, przebieg ok. 140tkm, jeden właściciel od nowości.

PROBLEM: Silnik czasem (nie zawsze) gaśnie przy ruszaniu - przy dodawaniu gazu z odpowiednią szybkością spadają obroty i silnik gaśnie. Nie ma na to wpływu temperatura silnika.
Jest to szczególnie upierdliwe gdy kierowca musi szybko ruszyć (użytkownicy już się przyzwyczaili, aby przed ruszeniem/puszczeniem sprzęgła, z czuciem wejść na obroty).
Da się zgasić silnik poprzez dodanie gazu gdy auto stoi, silnik jest na luzie, sprzęgło jest odpuszczone.
Gdy spróbuje się od razu uruchomić silnik (np. jak się stoi na skrzyżowaniu na zielonym świetle), silnik normalnie odpala,
ale słyszalny jest średniogłośny stuk/strzał pod podwoziem/pod silnikiem (układ wydechowy?). Jeżeli poczeka się z 2s, silnik normalnie odpala jak gdyby nigdy nic.

OD KIEDY PROBLEM: Problem został zauważony po wizycie u mechanika (nie ASO) ok roku temu.
Było wtedy wymieniane sprzęgło, linka hamulca ręcznego i parę elementów zawieszenia.

CO BYŁO ZROBIONE POTEM: Mechanik sprawdził czy są błędy, sprawdził przepustnice i oraz inne elementy, które mogą mieć na to wpływ.
Stwierdził, że szukanie przyczyny będzie kosztowne (stawka za godzinę pracy, która niewiadomo ile będzie trwała, bo nie wiadomo ile elementów trzeba będzie sprawdzić.)
i będzie musiał sprawdzać wszystkie możliwe elementy po kolei.

Czy spotkaliście się z takim problemem? Zastanawiam się czy w ASO Skody będą w stanie od razu zdiagnozować problem.
Jakie elementy mogą być przyczyną problemu?


Ostatnio edytowano 15.04.2014, 14:23 przez kecaj84, łącznie edytowano 2 razy



15.04.2014, 13:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL