|
|
Teraz jest 04.05.2024, 08:19
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
[F1] Uszkodzona Cewka 1,2 HTP 12V
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 18.06.2012, 14:03 Posty: 42
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Uszkodzona Cewka 1,2 HTP 12V
Fabka z 2005 roku, sprawowała się dotąd bezbłędnie, wiosną dostała nowe filtry, olej 5W40 i było cacy... Kilka dni temu zaczęła się wygłupiać - po wjechaniu na jakiś wybój zapalała kontrolka EPC, później sama gasła. No i przedwczoraj bunt totalny - włączył się ten żółty 'helikopterek' i tryb awaryjny, do domu ledwie dojechałem. Sprawdzanie - nie pracuje 3 cylinder, podmiana świecy , niby OK. Wsadziłem komplet nowych świec NGK - pracuje niby dobrze ale ma jakieś takie 'zarwania' . Pojechałem go trochę 'przedmuchać' - moc niby jest ale czuje się brak płynności pracy silnika i po gwałtowniejszym dodaniu gazu znowu 'helikopterek' i tryb awaryjny Zjechałem na pobocze, po chwili znowu uruchomiłem silnik, helikopterek' zniknął . Jadąc spokojnie do domu dojechałem. VAG'a mogę podłączyć najwcześniej w poniedziałek , może coś wylezie po sczytaniu błędów. Tymczasem pytania: Czy ktoś spotkał się z takimi objawami? Czego się czepnąć? Co sprawdzać? Aha - żadnych podejrzanych hałasów z silnika nie słychać.
|
19.06.2014, 09:57 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
jozefg zgadując obstawiał bym cewkę (-i) zapłonowe ale to zgadywanka a prawdę powie podpięcie pod kompa
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
19.06.2014, 10:30 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
Cewka. Jeśli nie masz VAG-a to przygotuj się na jakieś 2 stówki. Chyba, że dostaniesz tańszą używkę. Pzdr
_________________ pitt47
|
19.06.2014, 11:54 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
W najgorszym razie przestawiony rozrząd. u mnie było to samo, a cewki sprawne.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
19.06.2014, 13:05 |
|
|
Dołączył(a): 18.06.2012, 14:03 Posty: 42
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
Tak jak pisałem w poniedziałek podjadę na komputer - mój stary kabel VAG nie wydoli bo tylko na XP i do roku chyba 2002. Okaże się co jest jak wylezą błędy.
|
20.06.2014, 14:29 |
|
|
Dołączył(a): 18.06.2012, 14:03 Posty: 42
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
Z komputera: P1844 P0571 P0303 P0203 P0106
|
23.06.2014, 10:12 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
No ciekawe. Wszystko wskazuje na problem z 3-cim cylindrem. Cewka lub/i wtrysk? Ja obstawiam mimo wszystko cewkę. Pożycz od kogoś i zobacz wtedy. Jest jeszcze błąd czujnika stopu. Z tym jest ok?
_________________ pitt47
|
23.06.2014, 11:41 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 29.04.2010, 13:58 Lokalizacja: Szczecin Posty: 257
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Ambition+
Rok prod.: 2013
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
Bo błąd będzie Ci pokazywało na cylindrze mi też pokazywał ale po wymianie cewki problem zniknął Miałem ten numer ... cewka i dobrze Ci radzę wymieniaj wszystkie razem, bo k..cy dostaniesz jak zaraz Ci padnie następna
_________________ PROMOCJA MOTUL !!! tu znajdziesz wszystko do Swojego auta Oleje Motul, Millers Oils i Liqui Molyl w najniższych cenach Specjalizacja VAG
http://www.pro-choice.pl
|
23.06.2014, 11:51 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
Nie rozumiem po co wymieniać wszystkie cewki? Raz, że to są koszty a dwa po co wymieniać dobre na dobre? Ja pierwszą cewkę wymieniłem przy przebiegu 30 tkm, drugą 55 tkm, trzecia na razie nie ruszana. Nie wiem więc po co wymieniać wszystkie?
_________________ pitt47
|
23.06.2014, 13:31 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
podejście albo wymieniasz jedną uszkodzoną i jeździsz aż kolejna padnie i znów ja wymieniasz , albo dla świętego spokoju wymieniasz wszystkie u mnie pomiędzy pierwszą a ostatnią było jakieś 20 tyś różnicy więc - szczególnie jak jest możliwość sprawdzenia która polecam jednak nie wymieniać wszystkich na raz ew po wymianie pierwszej zaopatrzyć się w kolejną -licząc że w każdej chwili może paść kolejna i tyle
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
23.06.2014, 13:43 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 29.04.2010, 13:58 Lokalizacja: Szczecin Posty: 257
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Ambition+
Rok prod.: 2013
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
Ja mówię o wymianie dla świętego spokoju, mi padły 3 w przeciągu miesiąca, w odstępie czasowym. Dlatego mówię, że lepiej wymienić całość za jednym razem ale u kolego wcale tak nie musi być. I żeby było śmiesznie też miałem 2005 rok i po 8 latach zaczęły padać, na szczęście 2 miesiące przed wyjazdem do Chorwacji ... jak by mi to się zdarzyło na trasie to masakra
_________________ PROMOCJA MOTUL !!! tu znajdziesz wszystko do Swojego auta Oleje Motul, Millers Oils i Liqui Molyl w najniższych cenach Specjalizacja VAG
http://www.pro-choice.pl
|
23.06.2014, 15:15 |
|
|
Dołączył(a): 18.06.2012, 14:03 Posty: 42
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
Wymieniłem cewkę , zrobiłem kilkanaście kilometrów , jazda typowo miejska - jest OK! Ale czy na pewno to okaże się dopiero po kilku dniach jeżdżenia w różnych warunkach.
|
24.06.2014, 10:13 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 29.04.2010, 13:58 Lokalizacja: Szczecin Posty: 257
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Ambition+
Rok prod.: 2013
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: 1,2 HTP 12V Fanaberie silnika?
elegancko
_________________ PROMOCJA MOTUL !!! tu znajdziesz wszystko do Swojego auta Oleje Motul, Millers Oils i Liqui Molyl w najniższych cenach Specjalizacja VAG
http://www.pro-choice.pl
|
24.06.2014, 17:25 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|