Teraz jest 09.05.2024, 04:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F2] Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: [F2] Leshnikov's Candy White
jak mozna nie miec chlodnicy oleju :oops: :oops: :oops: :oops:

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


20.02.2016, 22:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.03.2015, 19:19
Posty: 898
Podziękował: 52
Pomógł: 30

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia II FL fresh+ /Corrida Red
Rok prod.: 07/2014
Województwo: dolnośląskie
Post Re: [F2] Leshnikov's Candy White
No jest jakiś odprowadzacz nadmiaru ciepła :)
Coś na ten styl ?
http://allegro.pl/vw-audi-skoda-chlodni ... 91372.html

_________________
Dolnośląskie spoty 1 i 3 środa miesiąca!
Like us on FB https://www.facebook.com/skodadolnyslask/


20.02.2016, 22:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] Leshnikov's Candy White
piotrekpasti napisał(a):
Daniel też masz Maxidota ?
Tak.

krd napisał(a):
W którym miejscu to TSI ma chłodnicę? Jakiś numer z Etki masz? :D
Nie wierzę w to co widzę :
Element numer 13 :
Obrazek


20.02.2016, 22:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.03.2015, 19:19
Posty: 898
Podziękował: 52
Pomógł: 30

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia II FL fresh+ /Corrida Red
Rok prod.: 07/2014
Województwo: dolnośląskie
Post Re: [F2] Leshnikov's Candy White
Leshnikov,
Zatem kolejny mod to już tylko kwestia czasu :mrgreen:

_________________
Dolnośląskie spoty 1 i 3 środa miesiąca!
Like us on FB https://www.facebook.com/skodadolnyslask/


20.02.2016, 22:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: [F2] Leshnikov's Candy White
Zaraz będę tworzył nowy wątek i przenosił posty :P

Potwierdziłem w ETKA kwestię chłodnicy oleju w F2 benzyna
Wolnossące 1.4 16v i 1.2HTP nie mają; 1.2 TSI i 1.4TSI mają.

Obrazek

HTP:
Obrazek

1.4 16v
Obrazek

1.2 TSI
Obrazek


20.02.2016, 22:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] Leshnikov's Candy White
krd napisał(a):
Jakiś numer z Etki masz?

03F117021A


20.02.2016, 22:52
Zobacz profil
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Małe gówienko, a już szumnie nazywa się chłodnicą... Na pewno to nie przeszkadza w redukcji temperatury, ale nie sądzę by miało to aż taki istotny wpływ...

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


20.02.2016, 22:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
u mnie jest niewiele wieksze a trzyma olej w ryzach.
to nie sa wyscigowki zeby miec wieksze


ale poniewaz nieswiadomy jestes

to jest chlodnica oleju z evoX

Obrazek


tez gigant to nie jest

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


20.02.2016, 22:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
krd napisał(a):
Małe gówienko, a już szumnie nazywa się chłodnicą... Na pewno to nie przeszkadza w redukcji temperatury, ale nie sądzę by miało to aż taki istotny wpływ...
To demontuj - bardzo łatwo się odkręca - zaślep otwór i połącz dwa węże. Wskakuj na autostradę dwa kursy po 20 km na fabrykę i porozmawiamy o tych twoich 106 st. C. Nie lekceważ tego małego g*wienka, naprawdę.


20.02.2016, 23:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Swoją drogą czytam teraz internety i sporo osób pisze o temperaturach rzędu 140*c w silnikach bez chłodnic oleju po większym przegonieniu.

Zdrowe dla silnika to pewnie nie jest, ale wygląda to na standard. Większość aut nawet nie ma czujników temperatury. Dbać o olej i jeździć, nic lepszego chyba nie wymyślę.

Montował chłodnicy oleju do 60- jednorożcowego potwora nie będę. Może jeszcze do kompletu intercooler i heble z 911. Co innego po jakimś swapie (oby nie przymuszonym) :D


20.02.2016, 23:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov napisał(a):
Montował chłodnicy oleju do 60- jednorożcowego potwora nie będę. Może jeszcze do kompletu intercooler i heble z 911. Co innego po jakimś swapie (oby nie przymuszonym)

Jak już kopiesz ten Internet w poszukiwaniu rozwiązania czy informacji to popatrz za czymś takim jak nakładka filtra oleju z chłodnicą, zachowujesz oryginalny kształt filtra oleju a zyskujesz chłodnicę oleju. Przy jakiej temp. oleju mamy samo zapłon - gdzie te karty charakterystyki są. A zjawisko degradacji oleju ze wzrostem temp. oleju czy utratą właściwości. Intercooler mhm ... po co Ci by był jak nie masz turbawki/ kompresora. a heble z 911 ... bezpieczeństwo przede wszystkim, tylko pewnie pompa siądzie.


20.02.2016, 23:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Głupi Castrol deklaruje dumnie zachowanie właściwości do 150*c. A to nawet nie jest pełny syntetyk (ja taki mam). Do tego pamiętajmy że osiągnąłem ledwie 120*c, do 150*c jeszcze daleka droga.

Daniel napisał(a):
Jak już kopiesz ten Internet w poszukiwaniu rozwiązania czy informacji to popatrz za czymś takim jak nakładka filtra oleju z chłodnicą, zachowujesz oryginalny kształt filtra oleju a zyskujesz chłodnicę oleju


Brzmi zachęcająco, może potestuję przy okazji następnej wymiany oleju. Podrzucisz jakieś linki? Robią to jakieś poważane firmy?


20.02.2016, 23:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov napisał(a):
Brzmi zachęcająco, może potestuję przy okazji następnej wymiany oleju. Podrzucisz jakieś linki? Robią to jakieś poważane firmy?
Trzeba szukać po prostu :
To tak poglądowo :
Obrazek
Obrazek

http://archiwum.allegro.pl/oferta/adapt ... 39979.html

Oczywiście nie mówię, że to jest do Twojego silnika. Trzeba szukać informacji i rozwiązań indywidualnie.


20.02.2016, 23:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov na tym rysunku do 1.4 16V co wkleiłeś co to jest numer 19 dla silnika CGGB ??

Bo Internety mówią, że to oil cooler : http://www.ebay.de/itm/SKODA-ROOMSTER-5 ... 1807117052


20.02.2016, 23:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
W tej ruskiej on-line ETKA którą się posługiwałem nie jest to opisane, ale jak dla mnie wygląda wygląda na wlot/wylot oleju do/z filtra. No i nie ma typowego radiatora, tylko taka aluminiowa puszka miałaby chłodzić?

Próbowałem, ale za słabo się znam, żeby coś takiego wygrzebać i to jeszcze dopasować do silnika. Może popytam w jakichś firmach tuningowych i przygotuję się na karuzelę śmiechu z ich strony :P

Znalazłem kartę charakterystyki mojego oleju, jedyna temperatura jaką widzę to zapłon przy 230*C. Czyli jeszcze daleko :D
http://liquimoly.pl/images/Karty_Charakterystyk/1307-2009_0013_21-08-2015_PL.pdf

i informacje "chroni w ekstremalnych temperaturach". Dość ogólnikowo.
http://liquimoly.pl/files/1307p.pdf


20.02.2016, 23:37
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL