|
|
Teraz jest 16.06.2024, 15:39
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18 Lokalizacja: Lubelskie Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
Biegi, a obroty silnika
Od niedawna jestem posiadaczem Fabisi jak w podpisie, poprzednio powoziłem Astra to był kompletny golec. W związku z tym maje pytanie w jakim zakresie obrotów od do na poszczególnych biegach powinno sie poruszać żeby było oszczednie i żeby motoru nie przeciążyć. Wpadłem w przerażenie jak ruszając z pod świateł i wcale nie tak ostro chwilowe spalanie wskazało 99,99l/100km, może TTTM, braciak Passatem z 1999r. TDI max ma około 40l/100km.
_________________ 1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam
|
02.07.2006, 15:03 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
no zapewne nie przekraczaj 3k rpm
po 2 widze ze chyba masz nowy samochod na dotarciu wiec tym bardziej nie zyluj go
jak oszczedzac ? patrz na chwilowe spalanie i co jakis czas sprawdzaj srednie spalanie i bedziesz wiedzial jak poruszac sie najoszczedniej
im mniej gazu tym oszczedniej tak mi sie wydaje
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
02.07.2006, 16:48 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32 Lokalizacja: Police Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Województwo: zachodniopomorskie
|
polecam obejżeć ci dziejsze wydanie programu "samochód" na TVN Tubo było o docieraniu silnika. Będą to powtrzać codziennie przez najbliższy tydzień.
Zazwyczaj predkosci i biegi ksztaltuja sie tak:
1 - tylko start (wiadomo)
2 - do 40
3 - 30 - 60
4 - 55 - 80
5 - 70 do końca
w tych górnych granicach będziesz mieć 3000 rpm a w dolnych jakies 1500-1700 rpm
Ja na początku zmieniałem biegi jak przekroczyłem 2500 rpm
i tandardowo obroty utrzymywałem na 2000rpm
Spalanie chwilowe 99 to standard. Rusz kiedyś delikatnie bardzo delikatnie o zobaczysz że aż tyle nie bezie. Mi się kiedyś udało na 20L przy starcie na ciepłym silniku
_________________ JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )
|
02.07.2006, 18:38 |
|
|
Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18 Lokalizacja: Lubelskie Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
Ja staram się jeżdzić około 3 000rpm a zmieniać biegi na około 3 500rpm, tak mniej więcej jeżdziłem na słuch poprzednim autem bo obrotomierza tam nie miałem. A teraz jak mam obrotomierz i wskaźnik chwilowego zużycia PB mam dylemat zejść na niższe obroty, wtedy spalanie jakby niższe ale do jakiego momentu żeby nie zamordować motoru? Czy prędkość 60km/h ciągnąć na 3 biegu jest to około 3 000rpm czy włożyć 4 i iechać na niecałe 2 500rpm.
I czy opisana sytuacja ma się jednakowo dla docieranego silnika do 3 000km i później już dotartego. To moje pierwsze nowe auto stąd mam wiele wątpliwości, niechciał bym czegoś zchrzanić.
Dzięki za wszystkie porady
_________________ 1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam
|
02.07.2006, 19:08 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Nie przekraczaj 3/4 obrotomierza.
Nie wciskaj gazu do dechy -przyspieszaj delikatnie.
Nie przeciążaj silnika jak jedziesz pod górkę to lepiej zredukować i trzymać cut wyższe obroty niż dusić auto na wysokim biegu.
|
02.07.2006, 19:18 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
jak masz wózek na dotarciu, to faktycznie pierwsze 2 tysie km raczej zalecałbym zmianę biegów przy 2500-3000rpm. Ja akurat nie mam takiego wskaźnika i Bogu dzięki, bo po co mi takie coś? Żeby się stresować? Jeżdżę sobie w miarę dynamicznie, wyprzedzanie w trasie w przedziale 70-110km/h odbywa się na trójce, bo na wyższych biegach jest ciężko . A przy dystrybutorze wychodzi 5,94 litra (bez szaleństw, góra do 120km/h). Z szaleństwem wychodzi 6.7 litra. W mieście raczej nie stresuję się liczeniem . A jakby mi coś pokazywało chwilowe 100/100 to chyba bym osiwiał, albo zaczął jeździć jak emeryt. Także proponuję nie patrzeć na takie stresujące dane! .
|
03.07.2006, 06:38 |
|
|
Dołączył(a): 19.04.2006, 15:56 Lokalizacja: Lublin Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2006/2012
Województwo: lubelskie
|
powitac nowego uzytkowinika
co do klimy to czsami mam to samo a samochod ma z 4 miechy hehe ale nie zawsze tak jest dziwne, a biegi zmieniam przy max momencie obrotowym
czesto do 2 tys i spoko jade na trasie max 110km/h bo tutaj nie da sie pojechac szybciej
a co do spalania to nim 3,5 l/100km wg komputera ale standardowo loduje na 4,0 l/km i szczerze mowiac w dupie mam tych ktorzy chca mnie wyprzedzac mi sie nie spieszy i tak dojade co do przebiegu to mam 5100km i jedynie listwa mi sie odklejila ale jutro/dzis bedzie aso z tym walczyc a ja bede testowal w tym czasie roomstera
pozdrawiam i zycze zadowolenia z jazdy
_________________ FI Combi 1,9 tdi pd:) Sport-Line 3,3-... l/100km 2,9 l/100km :):):): F2 Combi 1,6 tdi cr dpf :) Elegance testing 2,9 -3,7 l/100km :) 2,7 l/100km :):):) Pozdrawiam
|
09.08.2006, 23:02 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2006, 22:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan
Województwo: mazowieckie
|
Re: Biegi, a obroty silnika
Wracając do tematu biegów, polecam zmiane biegów przy ok 3 000 obrotów wtedy wychodzi najekonomiczniej
Najlepiej to szybko rozpedzic sie do 70 km/h ( ) i wtedy na 4 biegu średnie spalanie w miescie bez kokrów ok 7-8 litrów
|
10.08.2006, 08:26 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja zazwyczaj zmieniam przy 4 tys rpm (nie muszę oszczędzać paliwa) , ale zdarza się że przy wyprzedzaniu nawet do 5200 rpm
|
10.08.2006, 10:48 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Ja staram sie zawsze zmieniać biegi w granicach 2500 - 3000 rpm. Wydaje mi sie ze tak jest najekologiczniej i najciszej. Czasami gdy wystepuje stresująca sytuacja na drodze to cisne nawet do 5000 rmp ale to zadkość.
|
15.08.2006, 23:47 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja generalnie zmieniam biegi przy 3000 rpm, choc moj silnik jest elastyczny i od 1700 rozpedza sie niezle nawet na 5 biegu. Ale w ten sposob nie zamulam silnika wciskaniem gazu bezsensownie w podloge. Po miescie najmniej wychodzi wtedy ok 8,5 litra - z tym, ze jade przepisowo, ruszam ze swiatel plynnie zeby ruchu nie tamowac. Srednio po miescie 9-10 litrow. Na trasie bywa roznie - Krakow-Tarnobrzeg-Krakow pokazal mi srednie 5,9 przy srednich predkosciach ok 90-110
|
02.11.2006, 12:39 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
o w mordę, wreszcie ktoś z takim silnikiem! Powiedz, czy przy takiej jeździe i takiej zmianie biegów zauważasz branie oleju przez silnik? Pamiętam, że swego czasu ktoś mi mówił, że te silniki lubią olej. Sam generalnie trochę żałuję, że nie wybrałem fabki z silnikiem 2.0. [ Dodano: 2006-11-02, 12:57 ]tak btw - to akurat w tym silniku (2.0) 3000rpm to chyba najbardziej optymalny moment do zmiany biegu. Chociaż ja tam w trasie bym go czasem do 5000rpm przeciągał .
|
02.11.2006, 12:54 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
no opowiedź coś o silniku - jestem bardzo ciekaw jak sprawuje si w fabii - słyszałem że bierze olej
_________________ Skoda Fabia JOY EDITION
|
02.11.2006, 14:13 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Takie pytanko,co oznacza czerwona kropka na predkościomierzu pomiedzy 40-50 km/h???
|
02.11.2006, 15:17 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Za krotko nia jezdze, zeby zauwazac, ale brat majacy ja przez trzy lata dal mi rade zebym co 4-5 tysiecy sprawdzal.Ponoc to norma dla tego silnika - generalnie wiekszych usterek to auto nie mialo - ostatnio odezwal sie czujnik skretu, swierszcz w dmuchawie
Poki co pod moja niedoswiadczona stopa bierze calkiem znosne ilosci benzyny, wiec nie narzekam. Mocy czasem jest az nadto dla takiego laika jak ja. Biegi sa dosc krotkie - przy 100 kmh na obrotomierzu widnieje juz lekko ponad 3 tysiace, jednak na trasie jak napisalem auto nie musi wcale palic duzo jesli tylko sie jedzie plynnie i unika gwaltownych przyspieszen. Zreszta w wielu przypadkach nie trzeba nawet redukowac biegu.
Jezdzi sie tym fajniej, ze ruszajac z jedynki, zmieniajac niemal od razu na dwojke dociagamy tak do 3 tysiecy, zmiana na trojke - na dobry poczatek jest 2,5 tysiaca, wiec za kazdym razem osiagany jest maksymalny moment obrotowy. Na zasadzie lenistwa moznaby nawet ruszyc z jedynki, wlozyc trojke, nastepnie od razu piatke.
Nie jezdze tym autem szybko - obiektywnie oceniam swoje umiejetnosci na male - auto dostalo mi sie w drodze "spadku" z czego jestem niezmiernie szczesliwy
|
02.11.2006, 16:00 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|