Teraz jest 05.06.2024, 21:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 612 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 41  Następna strona
[F1/F2] Szarpanie / falowanie obrotów 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Szarpanie / falowanie obrotów
U mnie przy ostrzejszym bucie czasami właśnie tak było że szarpnęło i piszczał sterownik o braku/niskim ciśnieniu. Gazownik stwierdził, że to może być wina złej jakości gazu. Zmieniłem stacje, problem zniknął.

_________________
Moja fabia
Obrazek


07.05.2014, 21:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.01.2014, 13:26
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: Fabia 1,4 mpi 8v nierówna praca
Przyczyną był zawór EVAP


09.05.2014, 08:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.10.2013, 14:44
Posty: 43
Podziękował: 10
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Fabia 1,4 mpi 8v nierówna praca
Witam, Panowie gdzie znajduje sie ten zawór EVAP.
Co prawda nie wyskoczyły mi żadne problemy dot. stricte tego zaworu ale domniemam że po części może on być przyczyną, którą warto sprawdzić.
16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1
16686/P0302/000770
17549/P1141/004417
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low
16555 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0171 - 35-00 - Please Register/Activate
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean P0171 - 35-10 - - - Intermittent


12.05.2014, 18:20
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia 1,4 mpi 8v nierówna praca
może być tak jak mówisz. Jest przy baku. Poszukaj sobie zdjęcia baku jak wygląda. Aczkolwiek i tak pada ci sonda a raczej jej obwód grzejny.

_________________
Obrazek


12.05.2014, 19:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.10.2013, 14:44
Posty: 43
Podziękował: 10
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Fabia 1,4 mpi 8v nierówna praca
koszt takiej sondy w jakich oscyluje cenach? Jak można sprawdzić czy napewno jest padnięta?
Czy pozostałe błędy mogą powodować złą prace sondy?
Z góry wielkie dzięki za odp.


12.05.2014, 21:21
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia 1,4 mpi 8v nierówna praca
tak mogą. Masz błędy zbyt ubogiej mieszanki, które zasadniczo mogą mieć powiązanie właśnie z sondą, z EVAP (o czym wyżej pisał), z nieszczelnością w układzie ssącym, słaba pompka paliwowa, zapchany filtr paliwa. Na szczęście/nieszczęście jest przy nim INTERMITTEN czyli nie jest to stały błąd tylko sporaryczny. Ale takie intermitten są najgorsze bo często mogą wyskakiwać jak coś nie będzie stykać i później szukaj igły w stogu siana. Co do sondy to tam tylko błąd grzałki więc to bym na razie olał. To co ty masz to najgorsze błędy jakie mogą być. Są strasznie ogólne i może być wszystko.

_________________
Obrazek


12.05.2014, 22:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.10.2013, 14:44
Posty: 43
Podziękował: 10
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Fabia 1,4 mpi 8v nierówna praca
Witek widzę że jesteś kumaty w tych tematach...poradź od czego wypadałoby zacząć. Ja cały czas stoje za tym, że błędy spowodowane są uszkodzonymi kablami elektrycznymi "wiązka" może to mylne ale coś nie daje mi spokoju żeby ten temat odpuścić. Nie jestem też osobą która lubi zostawiać bez rozpoznania wcześniej usterki kupe kasy u mechanika. Jak sądzisz od czego rozpocząć poszukiwania problemu....najlepiej byłoby znaleźć jakiegoś magika we wrocławiu ale z tym jak zwykle problem :)


12.05.2014, 23:11
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia 1,4 mpi 8v nierówna praca
na prawdę nie wiem. To jest takie coś, że trzeba wziąć i samemu zacząć grzebać i dziubać sobie przy aucie. Mechanicy raczej będą wymieniać co się da. Musiał byś najlepiej jakiegoś kumatego pana "Henia" znaleźć, któremu powiesz jak sprawa wygląda. JAk widzisz na EVAP nie postawił bym, a jednak jak wyżej widzieliśmy może robić takie jaja. Najlepiej by było od przemierzenia podciśnień w kolektorze ssącym w blokach pomiarowych czy nie ma jakichś znacznych róznic od innych ludzi. Nie wiem które to bloki, ale są osoby tutaj obeznane w blokach pomiarowych :) lub TUTAJ masz ross techa i porównać z innymi użytkownikami. Jak sprawdzić EVAP też nie wiem. Niby w blokach wg ross techa w okolicach 70-79 masz test na szczelność. W 107 jest z lambdy test jakiś, a w 103 wtryski. Musisz kombinować. Ja raczej sam zabieram się do rozkręcania i skręcania po kolei wszystkiego i testowania wszystkiego co ross tech sobie życzy. Z reguły trafiam. Tylko w audicy mam błąd 525 którego nie zlokalizowałem jeszcze, ale to może od gazowników wina i kompa z gazu bo on emuluje sondę na gazie.

_________________
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje witek_77 za ten post:
Pietia_87
13.05.2014, 09:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.10.2013, 14:44
Posty: 43
Podziękował: 10
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Fabia 1,4 mpi 8v nierówna praca
Witam,
Panowie bo wielka prośba...co może być przyczyną po wymianie cewki zmiana błędów? Wiem że jest tu pełno kumatych ludzi dlatego prośba wielka o jakąś rade.

Ostatnio po zczytaniu błedow komputer pokazał tego typu błędy:
16586 - Injector: Cylinder 2 (N31): Circuit Malfunction P0202 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0302 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16825 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0441 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16556 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Rich P0172 - 35-00 - -
16556 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0172 - 35-00 - Please Register/Activate
17549 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1141 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low P1103 - 35-10 - - - Intermittent

natomiast po wymianie cewki pojawiły sie kilka innych błędów:
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean P0171 - 35-00 - -
16555 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0171 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17511 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1103 - 35-00 - Please Register/Activate
16686 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0302 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0300 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Prośba o pomoc bo już nie wiem co jest grane. Po wymianie cewki silnik zaczął lepiej pracować ale to tylko przez chwile...po po jednym dniu zaczął znowy wariować.


04.06.2014, 21:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.03.2014, 19:21
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Nierówna/niestabilna praca zimnego silnika
Na prawdę nikt nie wie co to może być??


02.07.2014, 17:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.12.2012, 17:44
Lokalizacja: Rotterdam
Posty: 23
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Falowanie obrotow
Witam serdecznie, wiem ze temat był wielokrotnie poruszany na tym i innych forach, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje problemy z Fabia. Zacznę może od początku. Moja wersja Fabi to 1,4 MPI 44kw 2002r.(benzyna). Problem polega na tym tak jak napisane w temacie z falowaniem obrotów- nie jest to jakieś duże falowanie, ale jest i przy tym falowaniu również odczuwalne jest lekkie szarpniecie silnikiem. Ten problem pojawia się tylko wtedy gdy autko stoi na biegu jałowym, nie ważne czy to jest ciepły czy zimny silnik objaw jest ten sam. Autko normalnie przyspiesza nie ma problemu z nim w trakcie jazdy. Wymieniłem już cewkę zapłonowa, filtr paliwa, została tez sprawdzona sonda lambda, oraz przepustnica,sprawdziłem tez ciśnienie w cylindrach- jest ok. Może ktoś będzie miał odp. na moje ''zmartwienie". Pozdrawiam


09.07.2014, 18:14
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Falowanie obrotow
a jakie błędy odczytałeś?
przygasają ci światła?


09.07.2014, 18:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.12.2012, 17:44
Lokalizacja: Rotterdam
Posty: 23
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Falowanie obrotow
Brak błędów, światła nie przygasają:(


09.07.2014, 18:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.12.2012, 17:44
Lokalizacja: Rotterdam
Posty: 23
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Falowanie obrotow
W sobotę sprawdzę świece i wtryski, ale jak ciśnienie w garach jest ok, to pewnie tam tez wszystko gra.


09.07.2014, 18:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Falowanie obrotow
łańcuch rozrządu nie rzęzi?

nie bardzo chce mi się wierzyć w brak błędów...

kiedyś jeden z fachmanów gdy pojechałem do niego z tym problemem użył określenia TTTM.
ten typ tak ma.
u mnie obroty ustabilizowały się gdy wymieniłem łańcuch rozrządu i odpiąłem czujnik kąta skrętu z pompy wspomagania. nie stoją idealnie czasem się "wachną". nieznacznie.


09.07.2014, 18:35
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 612 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 41  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL