Teraz jest 09.05.2024, 20:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
[F2] 1.2 TSI (85KM) (105 KM) a LPG 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.08.2010, 15:01
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2009
Województwo: dolnośląskie
Post 1.2 TSI (85KM) (105 KM) a LPG
Witam,

Intensywnie zastanawiam się nad zakupem Fabii w Combi z silnikiem benzynowym 1.2 TSI. Otóż na chwilę obecną jest on dla mnie idealny(mało jeżdzę i nawet silnik jest oszczędny) jednak istnieje prawdopodobieństwo, że będę w przyszłości 5-6 dni w tygodniu codziennie pokonywał 100km. Mimo oszczędnej benzyny w perspektywie 2-3 lat gaz wychodzi wtedy taniej (koszty instalacji itd...) Narazie gaz nie jest mi potrzebny ale chcę kupić auto z silnikiem który będzie można bezproblemowo zagazować. Reasumując. Czy z silnikiem/silnikami które wskazałem 1.2 TSI (85 i 105 KM) nie będzie problemu? Nie mogę nigdzie znaleźć konkretnych informacji...


11.01.2011, 22:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2010, 14:20
Lokalizacja: Lublin
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: Felicia 1.3 + Fabia 1.2 tsi
Województwo: lubelskie
Post 
Tego to Ci chyba na razie nikt nie powie na bank. Ale skoda sprzedaje już octavie 1.4 tsi z fabryczną (montowaną przez dealera) instalacją LPG, więc chyba z 1.2 tsi też nie powinno być problemu, ale ile pojeździ tego nie wie nikt ;)


11.01.2011, 23:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post 
Skoda oferuje LPG na razie dla 1,4TSI:
http://www.autokrata.pl/artykul/tsi-z-lpg-9870
Z czasem pewnie będzie możliwość założenia LPG dla 1,2TSI, np.:
http://www.gaz-tech.com/sklep/index.php ... yl-fsi-tsi
Pozostaje pytanie czy to ma sens, bo na razie zdecydowana większość "fachowców" mówi, że nie.


12.01.2011, 00:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post 
Nie ma sensu - auto pali jedncześnie benzynę i lpg, żeby nie zapiec wtryskiwaczy(proporcje benzyny wahają się od 10 do 40% w zależności od obciążenia, na biegu jałowym auto spala tylko benzynę) - dodając koszt instalacji nigdy(a na pewno do 250kkm)gaz się nie zwróci.

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


12.01.2011, 08:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.08.2010, 15:01
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2009
Województwo: dolnośląskie
Post 
Bober. Ciekawe rzeczy piszesz. Czy gdybym wybrał jednak zamiast TSI silnik starszej generacji 1.4/63kW (85KM) byłoby to opłacalne? Biore tez taka opcję pod uwagę. Zastanawiam się również nad Oplem Astra III Combi z silnikiem 1.6 Twinport ECOTEC®, 85 kW / 115 KM LPG, który ma gaz w standardzie lub ten sam silnik ale bez gazu (jak będzie potrzeba kiedyś to dokupię). Wiem, że mógłbym kupić diesla i miec spokój ale nie jest mi potrzebny bo za mało jeżdzę (około 800 km miesięcznie). Być może nieprędko (lub nigdy) nie będę musiał robić 2 tys miesięcznie ale jeżeli taka potrzeba się pojawi to nie chcę wymieniać np. 2 letniego auta na nowe - oszczędniejsze.


12.01.2011, 12:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
marek567 napisał(a):
Ciekawe rzeczy piszesz. Czy gdybym wybrał jednak zamiast TSI silnik starszej generacji 1.4/63kW (85KM) byłoby to opłacalne?


Opłacalne to zależy od kilometrów, ale w starej konstrukcji 1.4 16V wystarczy zwykła dobrze założona sekwencja i będzie działać i w 100% zasilany w gazie z czego o TSI powiedzieć nie można. No ale silnik 16V a TSI to dwie różne świata charakterystyka silnika, prześpieszenie itd, itd.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


12.01.2011, 12:25
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL