Teraz jest 27.04.2024, 14:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
[F1] Stag-2L - wymieniać? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 01.05.2010, 20:15
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Stag-2L - wymieniać?
Witam, mam instalację II generacji na sterowniku Stag-2L, parownik Lovato. Auto pali mi minimum 10l/100km, zdarzył mi się niedawno strzał na gazie, instalacja była później regulowana ale nadal sporo pali. W związku z tym mam pytanie:

Opłaca się wymieniać Staga-2L na np Staga XL?

Bo z tego co zdążyłem przeczytać XL można już regulować za pomocą kompa, a na Staga-2 wszyscy narzekają.

Koszt jaki mnie ogranicza to powiedzmy 200zł.


16.05.2011, 09:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Stag-2L - wymieniać?
A czy wcześniej auto paliło mniej? Może to być wina płynów i filtrów oraz świec. Kiedy ostatnio były kontrolowane?
Generalnie to ten silnik tak pali na podciśnieniowych instalacjach i te instalacje tak już mają. Odczuwalna różnica będzie dopiero po zmianie na instalację III lub IV. Inwestycja według mnie nieopłacalna. I tak będziesz miał wybuchy bo tak już I i II generacja ma a spalanie spadnie może o 1L jak dobrze to wszystko ogarną.
Zastanawia mnie jeszcze czy tak się w ogóle da, ale to http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1454122.html może jakoś daje nadzieję, że tak.
Myślę jednak, że do 200zł się zmieścisz pod warunkiem, że z góry na taką sumę się umówisz z konkretnym warsztatem gdzie będą się znali. Z kolei nigdy nie będziesz miał gwarancji, że po zamianie sterownika się poprawi na nawet może się pogorszyć.

btw. Tu masz znalezioną opinie o tej instalacji na jednym z serwisów tyle, że w innym samochodzie http://www.autocentrum.pl/go/525__Oceny ... 04300.html


17.05.2011, 21:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.04.2011, 11:48
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Stag-2L - wymieniać?
Witam.
Stag 2L rzeczywiście jest nieudaną instalacją.
Myślę, że warto wymienić sterownik, pod warunkiem że wymienisz też silnik krokowy - ten założony ze STAGiem 2L jest dość nieszczelny i nie zamyka się całkowicie. Choć podobno są sposoby na jego uszczelnienie. Tylko, czy warto?

A teraz moje doświadczenia z instalacją II gen. Mam elektronikę AL-700, w pełni programowalną. Po wieeeelu zmaganiach z regulacjami i przeróbkami udało mi się zejść na trochę ponad 8 L/100km w trasie i ok. 10 L/100km miasto (bardzo krótkie odcinki). Ale skoda na tych ustawieniach jest odczuwalnie słabsza w porównaniu z benzyną.

Tak jak pisze Kevio - tutaj nie powalczysz za bardzo. Moim zdaniem warto zmienić Stag 2L wraz z krokowcem na cokolwiek innego, ale nie oczekuj, że zacznie Ci samochód spalać 7 L gazu. Jeśli chcesz mieć na prawdę oszczędną instalację - pomyśl o sekwencji, ale wymiana większości elementów (przynajmniej u mnie) kosztowałaby ok. 700 zł. Czy warto? W moim przypadku - NIE :-(

A tak odbiegając od tematu - w moim następnym samochodzie NA PEWNO będzie SEKWENCJA :-)

Pozdrawiam.


17.05.2011, 21:31
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL