FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] problem z odpalaniem
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=15&t=3561
Strona 2 z 4

Autor:  szuti [ 19.10.2008, 00:11 ]
Tytuł: 

najłatwiejszym sposobem byłaby zmiana obrotów przy których następuje przełączenie na gaz ;) wtedy odpalałbyś z benzyny za każdym razem ;) co na dobrą sprawę powinno się robić tak czy tak czy rozgrzany czy nie benzyna przez pierwsze 2 sekundy dobra rzecz ;) a gdybyś spróbował przed zgaszeniem przełączyć na benzynę to też masz problem z odpaleniem? i nie chce odpalić czy np. wchodzi minimalnie na obroty i gaśnie?

Autor:  lukassss3 [ 19.10.2008, 08:22 ]
Tytuł: 

Właśnie dziś sprawdziłem i po jeździe na gazie jak przed wyłączeniem silnika przełączę manualnie na benzynę to później też nie ma problemu z odpaleniem. Jutro mam zamiar podjechać do magika od gazu i sprawdzić czy da sie to jakoś ustawić.

Macie może jakiś namiar na dobrych speców od gazu(sekwencja) w Warszawie lub okolicach Pruszkowa?

[ Dodano: 2008-10-20, 12:02 ]
No i problem rozwiązany.

Co się okazało źle był podłączony przewód w instalacji gazowej przez co po wyłączeniu samochodu instalacja gazowa ciągle była w stanie gotowym do pracy co powodowało, że podczas uruchamiania samochodu tak naprawde odpalałem go zarówno na benzynie i na gazie :1:

No ale wizyta u speca od gazu pomogła i teraz odpala jak powinien.
:banana:

Autor:  Flyan [ 24.10.2008, 21:10 ]
Tytuł: 

jaką masz instalke w tym silniku 1.2 htp ?

Autor:  lukassss3 [ 25.10.2008, 13:04 ]
Tytuł: 

sekwencja LOVATO

założona trzy lata temu a autko kupiłem przed miesiącem. Poprzedni właściciel twierdził, że nie było z nią żadnych problemów. :lol:

Autor:  rico [ 31.10.2008, 19:13 ]
Tytuł: 

[color=blue]
A nie powinno być tak, ze po wyłączeniu silnika i po włączeniu odpalasz na benzynie a jak temperatura jest większa, równa zadanej automat przerzuca na gaz?[




/color]

Autor:  lukassss3 [ 02.11.2008, 14:47 ]
Tytuł: 

No właśnie powinno tak być i teraz tak mam.

:-)

Autor:  eavo [ 24.12.2008, 05:08 ]
Tytuł:  Problem z odpaleniem po jednym dniu jazdy na gazie

Przedwczoraj stałem się posiadaczem fabii z 2004 z instalacją gazową firmy BRC silnik BBY przebieg 160000 wracałem nowo zakupionym samochodem z Warszawy następnego dnia rano okazało się ze mam problem z odpaleniem auto w dniu poprzednim w 95 procentach jechało tylko na gazie. Dowiedziałem się od poprzedniego kierowcy ze jeżeli auto chodzi tylko na benzynie wszystko jest ok a co do gazu to trzeba wymienić filtr gazu który powoduje przy dłuższej jedzie na gazie i przy chłodniejszej i wilgotniejszej pogodzie taki problem z odpalaniem. Bylem w serwisie instalacji gazowych i facet powiedział ze filtr nic nie ma do rzeczy trzeba podłączyć instalacje gazową do komputera i zobaczyć w czym problem a tak w ogóle do i tak odpala Pan auto na benzynie się jedno nie ma z drugim nic wspólnego

Bede wdzieczny za wszelką pomoc

Autor:  Miro108 [ 24.12.2008, 09:02 ]
Tytuł: 

nie koniecznie musi to byc wina instalacji... moze swiece...

Autor:  krzych_b [ 24.12.2008, 13:22 ]
Tytuł: 

To jest sekwencja ? bo nie znam sie na BRC.
Jeżeli to 2 generacja, to pzryczyną kłopotu z 1 odpaleniem jest przepuszczający elektrozawór na parowniku. Gaz sie gromadzi w dolocie i zapalenie na mieszance gazowo-benzynowej jest bardzo utrudnione.
Zobacz czy odpala tak jak się odpala zalany silnik - z pedałem gazu w podłodze...
Jeżeli tak to znaczy że diagnoza jest trafna. Zapalasz wtedy własciwie na gazie a nie na benzynie.
A gazownik... No cóz możesz miec pretensje że chce wykazać swoją wiedzę i Ci pomóc? Za podłączenie kompa i diagnostykę przecież skasuje. A o to w końcu chodzi w każdym biznesie, żeby wszyscy byli zadowoleni ;)

Autor:  eavo [ 28.12.2008, 09:01 ]
Tytuł: 

Co do instalacji to sekwencja BRC Genius.

W każdym razie zauważyłem taka rzecz ze nie trzeba jeździć cały dzień na gazie wystarczy ze na chwile odpalę gaz a potem nawet jak wrócę na benzynę to jak autko trochę wystygnie to już ma problem z odpaleniem a jak jadę tylko na benzynie jest wszystko w porządku nawet jak auto jest zamarznięte.

Czyli wychodzi na to ze uszkodzony jest elektrozawór.

Autor:  krzysiekt78 [ 28.12.2008, 15:45 ]
Tytuł: 

u mnie był podobny problem a mam przejechane 138 tkm z tego ponad 100 tkm na gazie i mialem identyczne objawy jak eavo. I mimo swojego ostrożnego podejścia do ,tego typu wynalazków kupiłem STP do silników zasilanych gazem, zalałem do zbiornika i jak ręka odjął. teraz pali elegancko za każdym razem niezależnie czy zgaszę autko na gazie czy benzynie. może to czysty przypadek i dokonała się samo naprawa ale podziałało i może warto spróbować.

Autor:  krzych_b [ 28.12.2008, 22:21 ]
Tytuł: 

eavo napisał(a):
Czyli wychodzi na to ze uszkodzony jest elektrozawór.

W przypadku sekwencji nie ma takiej możliwości, żeby gaz się zbierał w dolocie. Musiałyby być nieszczelne wtryski. Wygląda na to, że komp zgłupiuał od gazu. Spróbuj zresetować komputer (nie wiem jak w Skodzie - który bezpiecznik wyjąć, może koledzy podpowiedzą) i powinno na jakiś czas pomóc.
Jeżeli to pomoże, to po prostu wypada co jakiś czas wiecej przejechać na benzynie (teraz to nie jest jakiś porażający wydatek).
Jeżeli nie - trzeba szukać dalej

Autor:  eavo [ 29.12.2008, 06:26 ]
Tytuł: 

Dziś zaleje STP zobaczymy co się zmieni co do resetu komputera to wydaje mi się ze wystarczy odpiąć na chwile akumulator komp LPG nie ma chyba jakiegoś zasilania awaryjnego.

Jeżeli go przełączę na gaz i na nim jeżdżę to nie widzę praktycznie różnicy pomiędzy LPG i benzyna obroty nie wahają się przyspieszenie jest tez ok. Problem polega głównie na tym ze jeżdżę po mieście i dość często mam postoje wiec auto zdąży wystygnąć nie zastanawiałem się ile musi postać aby był problem z odpaleniem ale z tego co zauważyłem to będzie ok 1-1,5 godz. A i jeszcze jedno aby wyjeździć resztki gazu to muszę śmigać ok 5 km autkiem.

Autor:  krzych_b [ 29.12.2008, 10:48 ]
Tytuł: 

eavo napisał(a):
Dziś zaleje STP zobaczymy co się zmieni co do resetu komputera to wydaje mi się ze wystarczy odpiąć na chwile akumulator komp LPG nie ma chyba jakiegoś zasilania awaryjnego.

Taki reset jest najprostszy, ale chciałem Ci oszczędzić roboty z odkręcaniem... STP wyczyści wtryski, ale miałbyśod nich objawy nie tylko przy odpalaniu, ale nie chciałby ciągnąć, szarpał przy przyspieszaniu i takie tam.
A może za rzadko wyjeżdżasz paliwo i wozisz w baku starą wahę? Naprawde warto to wyjeździć i dopiero jak nie minie to można sie martwić.

Autor:  eavo [ 29.12.2008, 19:28 ]
Tytuł: 

W baku suprema 95 ze Statoilu (mam nadzieje ze to nie kryptoreklama) staram się lać do pełna jak zostaje mi 1/3 w baku benzyny dziś wlałem STP po napełnieniu do pełna baku zrobię na mieszance jakieś 20 km i odpalę gaz. Poczekamy zobaczymy

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/