Teraz jest 02.05.2024, 19:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Fabia gaśnie przy włączonej klimatyzacj 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Fabia gaśnie przy włączonej klimatyzacj
Treść usunięta.


Ostatnio edytowano 03.02.2019, 02:41 przez fliegermaus, łącznie edytowano 1 raz



21.07.2007, 21:14
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Czy na wolnych obrotach gdy włączasz klimę zwiększają Ci się obroty silnika? Na beznynie? Na gazie?
Standardowo tak się powinno dziać, żeby zlikwidować negatywne skutki zwiększonego poboru mocy przez sprężarkę. Może majstry od gazu coś namotali w programie i jak auto chodzi na gazie to silnik nie zwiększa obrotów w chwili gdy klima pracuje i przez to silnik (na gazie przy klimie) się dusi ???


22.07.2007, 15:35
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Treść usunięta.


Ostatnio edytowano 03.02.2019, 02:41 przez fliegermaus, łącznie edytowano 1 raz



23.07.2007, 10:00
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
fliegermaus napisał(a):
To znaczy, że na gazie wolne obroty mają być wyższe przy włączonej klimatyzacji?


Na benzynie na 100% po włączeniu klimy obroty powinny wzrosnąć (nawet o 200-250 obr/min). Domniemywam że na gazie również.

Właśnie po to aby silnik bez gazu nie został zdławiony przez większy opór jaki stawia pracująca sprężarka.

[ Dodano: 23-07-2007, 11:07 ]
U mnie bez klimy (ja w ogóle nie mam gazu) obroty 720-750 a na klimie ok. 900-920
I wksazówka jak spada po wysprzęgleniu to w zależności czy jest klima czy jej nima zatrzymuje się na takich właśnie obrotach (750 lub 900). Nie ma efektu że najpierw nurkuje a potem się podnosi.


23.07.2007, 10:03
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Treść usunięta.


Ostatnio edytowano 03.02.2019, 02:41 przez fliegermaus, łącznie edytowano 1 raz



23.07.2007, 12:28
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Hmm ??? być może...

Ale z tego co pamiętam to ludzie z silnikami 75 i 101KM też notowali wzrost obrotów przy klimie.

[ Dodano: 23-07-2007, 14:22 ]
O nawet znalazłem problem kolegi, który ma 1.4-101KM
Maciek19 napisał(a):
Widać ze klima nie pracuje bo obroty nawet nie drgną przy włączaniu i wyłączaniu. co to może być? - wczoraj działała super...


Chyba, ze te "nowe" silniki mają inaczej ???


23.07.2007, 13:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Na gazie też powinny wzrastać tak samo jak na benzynie. Może za słabą mieszankę ustawili ci na wolnych obrotach (gaz).

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


23.07.2007, 20:07
Zobacz profil Album osobisty

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Treść usunięta.


Ostatnio edytowano 03.02.2019, 02:42 przez fliegermaus, łącznie edytowano 1 raz



24.07.2007, 10:07

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Prawdopodobnie jest tak iż jadąc na gazie po wysprzęgleniu spadają obroty za nisko i silnik dusi się. Więc pewnie jest źle ustawiona instalacja gazu dla wolnych obrotów ???

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


24.07.2007, 11:40
Zobacz profil Album osobisty

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Treść usunięta.


Ostatnio edytowano 03.02.2019, 02:42 przez fliegermaus, łącznie edytowano 1 raz



02.08.2007, 14:26
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
fliegermaus napisał(a):
skończyły się trzydziestopięciostopniowe upały, samochód przestał gasnąć

Ale to nie załatwia problemu. Przy mniejszym upale niższe ciśnienie sprężania i mniejszy opór stawia sprężąrka, więc silnik jakos sobie radzi, ale lepiej wyjaśnić tą sprawę.
fliegermaus napisał(a):
eksploatowany w zbyt niskim zakresie obrotów,
(...)
że komputer nie zawsze jest w stanie przygotować optymalną mieszankę i stąd gaśnięcie.


Wydaje mi się że to bzdura - silnik nie powinien gasnąć niezależnie od stylu jazdy. Czy wysprzeglisz go przy 4.5 tys obr. czy przy 1.5 zawsze powinien się zatrzymać na swoich "wolnych" obrotach niezależnie czy będzie to 800 czy 1000 rpm czy jak tam ten silnik ma w programie.

fliegermaus napisał(a):
Dzisiaj w serwisie powiedziano mi, że w tym silniku wolne obroty nie muszą wzrastać po włączeniu klimatyzacji.

Rozumiem, że to ASO tak twierdzi, czy jakiś gaziarz?

sprawdź to podnoszenie obrotów w fabce testowej z takim motorem i klimą - dla spokojności ducha (przynajmniej mojego ;-) ) może zaczekaj na większe upały i zobacz jak się w ogóle zachowuje ten silnik w testowym samochodzie z klimą- wtedy będzie można wykluczyć styl jazdy (albo potwierdzić, choć to IMO naciągana teoria - ale kto wie ???)


02.08.2007, 15:31
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Co prawda w swojej Fabii nie mam klimy ale w Vectrze (101KM) mam i podobnie jak u Was przy załączonej klimie i upalach ok.30-35 stopni silnik "muli" i z obroty delikatnie spadają.

Ale jak powiedział mądry mechanik, że do napędzania klimy nie może służyć "silnik od kosiarki :sciana: ". Do klimy i normalnej jazdy motor powinien mieć min. 130KM, wtedy hula bez problemów. :hurra:


29.08.2007, 13:06

Dołączył(a): 18.07.2010, 11:08
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: skoda fabia II
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post [F2] Gaśnie po włączeniu klimy 1.4 16V 85KM LPG BRC
ten problem był opisany czy ktoś móglby mi pomóc -silnik gaśnie na gazie po włączeniu klimy :sciana:


Ostatnio edytowano 22.07.2010, 16:41 przez tadek59, łącznie edytowano 1 raz



18.07.2010, 11:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
Instalacja gazowa do regulacji - klima obciąża silnik i sterownik instalacji nie nadąża z reakcją..

Mój też zaczął przygasać przy 35C na zewnątrz, przy wysprzęglaniu na skrzyżowaniach, ale nie zawsze.

_________________
F2 COMBI LPG


18.07.2010, 19:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.07.2010, 11:08
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: skoda fabia II
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post skoda 14 16v 85km lpg brc
dzięki za radę,ale czy to tylko w instalacjach brc seguent24 i czy ta regulacja coś da


20.07.2010, 06:49
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL