Teraz jest 30.04.2024, 17:23



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 612 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 41  Następna strona
[F1/F2] Szarpanie / falowanie obrotów 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
cieply silnik pracuje poprawnie?? cieply rowniez zapala OK?? byc moze czujnik temperatury zastrajkowal -

Co do odpowietrzania - tu sie nie ma co zapowietrzyc - to nie diesel :)

_________________
touran Obrazek


12.04.2007, 22:21
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
marekk napisał(a):
cieply silnik pracuje poprawnie?? cieply rowniez zapala OK?? byc moze czujnik temperatury zastrajkowal


Na ciepłym silniku jeszcze nie zauważyłem niepokojących objawów tzn. przy zapalaniu nigdy nie "dygocze" silnik i nie ma tego dzwięku bulgoczącej cieczy.


12.04.2007, 23:25

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
lipa napisał(a):
A w jaki sposób go odpowietrzyć ?


Po wymianie termostatu odpowietrza się układ chłodzenia poprzez wyciągnięcie na chwilę czujnika cieczy chłodzącej. Czujnik jest w obudowie termostatu. Trzeba wyciągnąc zawleczkę w kształcie litery C i smiało nawet bez rozłączania kabli można wyciągnąć czujnik.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


12.04.2007, 23:29
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mariusz_s napisał(a):
Po wymianie termostatu odpowietrza się układ chłodzenia poprzez wyciągnięcie na chwilę czujnika cieczy chłodzącej.


Na zgaszonym silniku?


13.04.2007, 07:19

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
lipa napisał(a):
Na zgaszonym silniku?

Tak.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


13.04.2007, 12:57
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2007, 18:06
Lokalizacja: Błonie
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam.
Mam problem z błędem 16555. Problem był już nawet przed założeniem LPG.
Powiedz mi mrjinks jak Ty poradziłeś sobie z tym problemem, bo jak na razie kasowanie nic nie daje.
Co było u Ciebie przyczyna tego błędu.
Może ktoś miał doświadczenia już z tym błędem.


27.04.2007, 22:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.09.2006, 11:28
Lokalizacja: z Kątowni [;
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
Tak jak juz pisałem, problem prawie zanikl, teraz po wymianie termostatu potrafi sie zrobic tak, ze silnik bardzo nie rowno pracuje przez 3-4 sekundy na postoju(po dluzszej trasie) - pozniej wszystko wraca do normy. Moze faktycznie to ten wtryskiwacz... ale dziwna sprawa, bo samochod ma moc na benzynie jak i na gazie...


30.04.2007, 10:33
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2007, 18:06
Lokalizacja: Błonie
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Witaj mrjinks
Z tego co pisałeś to prawdopodobnie dodatek do benzyny czyszczący układ paliwowy który dodałeś mógł być pomocny i teraz praca silnika jest prawie już taka jak powinna być.
W moim wypadku termostat działa prawidłowo.


30.04.2007, 19:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.04.2006, 21:51
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Witam
U mnie też pojawił się błąd 16555 - objawy podobne jak u Was :falowanie wolnych obrotów ciepłego silnika na paliwie,dodatkowo po dłuższym postoju ok.6-7 godz.żeby uruchomić silnik musiałem pokręcić dłużej tzn. nie palił na dotyk.Po zalaniu STP formuła do czyszczenia wtrysków silnik uruchamia się normalnie, ciepły na wolnych obrotach pracuje na paliwie bardziej równo. Dodam tylko ,że na gazie na wolnych obrotach pracował i pracuje równo.Czyżby padał któryś wtryskiwacz? :smutny: P-zdr

_________________
miało być dobrze - wyszło jak zwykle


30.04.2007, 21:14
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2007, 18:06
Lokalizacja: Błonie
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam.
To jednak ja tez naleję tego specyfiku do zbiornika benzyny.
Nurtuje mnie jednak to, czy VAG nadal wykazuje u Was błąd 16555 czy już nie??


01.05.2007, 07:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.04.2006, 21:51
Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 33
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Witam
U mnie błąd pojawia się jako występujący sporadycznie tak więc nie do końca jest wszystko OK,ale silnik pracuje na Pb dużo lepiej jak jest ciepły.

_________________
miało być dobrze - wyszło jak zwykle


01.05.2007, 16:19
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2007, 18:06
Lokalizacja: Błonie
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
Niestety silnik w mojej fabii, na początku po uruchomieniu pracuje prawidłowo. A najlepiej jak jest zimny po nocy lub długim postoju. Natomiast w miarę rozgrzewania zaczynają obroty falować silnik pracuje chaotycznie tendencja do zgaśnięcia. Po dodaniu gazu i odjęciu obroty spadają prawie do zera silnik chce zgasnąć, po chwili obroty wracają można powiedzieć, że do normy, ale silnik pracuje nierównomiernie. Na LPG nie ma takich problemów.


01.05.2007, 18:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.07.2007, 12:26
Lokalizacja: Kielce
Posty: 39
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Janek3311 napisał(a):
Niestety silnik w mojej fabii, na początku po uruchomieniu pracuje prawidłowo. A najlepiej jak jest zimny po nocy lub długim postoju. Natomiast w miarę rozgrzewania zaczynają obroty falować silnik pracuje chaotycznie tendencja do zgaśnięcia. Po dodaniu gazu i odjęciu obroty spadają prawie do zera silnik chce zgasnąć, po chwili obroty wracają można powiedzieć, że do normy, ale silnik pracuje nierównomiernie. Na LPG nie ma takich problemów.

Niestety mam to samo!!!
Wczoraj byłem w serwicie (nie w ASO bo tam nie mają o większości pojęcia), gość przeczyścił przepustnicę (nie tylko psiknął specyfikiem - jak to robią w ASO ale wsadził palucha ze ścierką i wyczyścił dokładznie.).Objawy nie ustąpiły.Wymienił przepustnicę na nową - objawy nie ustąpiły.Zakompinował coś z sondą lambda - objawy nie ustąpiły. Lekko załamany stwierdził, że muszę u nich zostawić auto na cały dzień a "oni się już nim zajmą{ - łącznie ze sprawdzeniem szczelności całego silnika. Oczywiście cały czas występuje błąd 16555. Przy okazji stwiedzono walnięty termostat - oczywiście wymieniłem na nowy. Trochę przepalę go na benzynie i może doleją tego specyfiku od wtrysków.A jak nic nie pomoże to zostawię autko u nich na dzień.Zobaczymy.


14.08.2007, 09:08
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
efekt falowania silnikiem to w przypadku silników 44/50kW narzucone na siłę spełnianie norm EURO2/EURO4. Sterownik na postoju wykrywa za ubogą mieszankę więc ją koryguje, aż do za bogatej i dalej korekta w drugą stronę - niestety silnik na takie manewry reaguje lekkim falowaniem
ja tez to mam, żaden mechanik na to nie poradzi :(


14.08.2007, 09:36

Dołączył(a): 20.07.2007, 12:26
Lokalizacja: Kielce
Posty: 39
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia RUN
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
Post 
variato napisał(a):
efekt falowania silnikiem to w przypadku silników 44/50kW narzucone na siłę spełnianie norm EURO2/EURO4. Sterownik na postoju wykrywa za ubogą mieszankę więc ją koryguje, aż do za bogatej i dalej korekta w drugą stronę - niestety silnik na takie manewry reaguje lekkim falowaniem
ja tez to mam, żaden mechanik na to nie poradzi :(


Może to i jest kwestia norm i elektroniki - tylko dlaczego się to dzieje po trzech latach użytkowania a nie po wyjechaniu z salonu.Znaczy to , że jakiś element silnika ulega zużyciu tylko nikt nie wie co to za część. :sciana:


14.08.2007, 10:48
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 612 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 41  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL