FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Montaż MAXI-DOT
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=18&t=7690
Strona 4 z 5

Autor:  mss [ 03.01.2011, 15:31 ]
Tytuł: 

wrzuce pozniej foto obu plytek, przed i poliftowych

Autor:  kapi [ 03.01.2011, 18:09 ]
Tytuł: 

a czy np. zakup pływaka odpowiedni rocznikowo do zegarów rozwiąże sprawę ?
mb19 - z twojego opisu wnioskuję że sprawa jest bardzo skomplikowana, czego nie odczułem przeglądając skodahome.cz

Autor:  mss [ 03.01.2011, 19:47 ]
Tytuł: 

to zakup na allegro plywak odpowiedni rocznikowo :D:D
w tym jest problem.

Autor:  mb19 [ 03.01.2011, 20:26 ]
Tytuł: 

W odpowiedzi na post Kapi.
Sprawa w moim przekonaniu jest nie tyle skomplikowana, co wymaga profesjonalnego podejścia. W razie pożaru lub eksplozji w zbiorniku spowodowanej ingerencją w układ paliwowy pełną odpowiedzialnośc prawną ponosi ingerujący. Najlepiej maksymalnie pozostać przy orginale.
Według mnie najoptymalniejszym rozwiązaniem jest manipulacja w komórkach eeprom. Jestem na więcej niż 50% pewien, że we wsadach samochodów przed 2005 rokiem (które posiadam) są conajminiej dwa wiersze których komórki są przestawione w porządku na odwrót w stosunku do analogicznych offset z wsadów liczników od 2005 roku i to najprawdopodobniej będzie skala wskaźnika poziomu paliwa. Wystarczy wtedy tylko przepisać te komórki w porządku odwrotnym (zamiast od 0 do F z F do 0) i wskaźnik będzie realizował krzywą z przed liftu. Gdzie to jednak jest musiałbym sam sprawdzić, gdyż różnice między softami różnych fabii są znaczne. Poza tym cały czas staram się w wolnych chwilach dopracować mapę oprogramowania licznika. Mógłbym ujawnić na forum dokładnie gdzie co jest w 93c86 ale nie chciałbym robić pod górę tym którzy żyją z napraw liczników, kodowania immo, przekładania desek i podobnych.
Patrz też wcześniejsze posty w tym temacie informacji zapisywanych w liczniku.
Odnośnie pływaków to w fabi I były różne, w tym conajmniej dwa przed liftem:
6Q0 919 183, 6Q0 919 673, 6Q0 919 183 A, 6Q0 919 673 D, 6Q0 919 673 E z czego trzy ostatnie od 2005 do 2007 włącznie. (Źródło ASO). Z doborem nawet według rocznika życzę więc powodzenia.
Pozdrawiam!

Autor:  mss [ 04.01.2011, 20:02 ]
Tytuł: 

do tego jeszcze dochodzi kwestia czy to TDI, SDI czy benzyna. i z 3 juz wybor jest prosty.

jestes w stanie dograc w eeprom dodatkowe kontrolki ? mam licznik ktory nie mial paru diod (poziom plynu spryskiwaczy, otwarcie drzwi, otwarcie bagaznika).

Autor:  mb19 [ 05.01.2011, 20:44 ]
Tytuł: 

Temat, był już kiedyś poruszany, choć przyznaje, że nie wyczerpano go:
http://www.skoda-fabia-club.pro24.pl/fo ... d0ee2d1025

Kontrolki otwartych drzwi i bagażnika powinny działać od razu po wlutowaniu LED i oporników oraz dwóch tranzystorów (chyba npn - niepamiętam). - zakładam, że w miejscach wspomnianych przez Ciebie kontrolek są tylko pola lutownicze. Chyba, że masz wersję elegance (ale raczej wtedy by działały). Należy tylko zmienić pierwsze dwie cyfry kodowania zegarów z 00 na 16. Jeżeli się nie da to raczej przeszkodą będzie hardware a nie wsad eeprom. Na poparcie swojej tezy powiem, że zamiana wsadu w liczniku z maxi-dot wsadu orginalnego na wsad pochodzący z licznika bez kompa i dodatkowych kotrolek umożliwiała zamianę dwóch pierwszych cyfr kodowania.
Dało się ustawić bez problemu 00xxx, 16xxx, 18xxx,19xxx. Nie wchodziły tylko kontrolki spryskiwaczy i przepalonych żarówek. Te rzezczywiście są również w sofcie. Operując wsadem natrafiłem też na komórkę umożliwiającą aktywację i dezaktywację wskaźnika drzwi bez włączonego zapłonu.
Kontrolki przepalonych żarówek i poziomu płynu wymagają dodatkowych elementów w liczniku (jeżeli chcesz mieć orginalnie).
Wszystkie te lampki można też zrobić lepiej niż w orginale, bo prościej i bez sygnałów dźwiekowych i działających zawsze niezależnie od elektroniki. (Można je tak jak fabrycznie podłączyć przez oporniki do plusa zasilania stałego w liczniku a ujemne nitki potraktować jako bezpośrednie sterowanie (piny: 13, 14, 28 i 29 są nie podłączone)
Należy też pamiętać, że aby wspomniane wskaźniki działały pod bordnetz (kontrolki drzwi) i pod licznik muszą być podłączone czujniki odpowiednio drzwi (w wielu wersjach zamki są ich pozbawione), poziomu płynu (na pweno brak poza wersjami z spryskiwaczami reflektorów), oraz wyjścia jednostki kontroli żarówek działającej porawnie jedynie z fabrycznymi żarówkami (przy diodach LED będą się działy cuda)
Poprawnie działający licznik z fabrycznym układem przez CAN comfort odbiera sygnał otwarcia drzwi lub pokrywy, przy nie podłączonych końcówkach zielonego złącza: 13, lub 29 zapala kontrolkę przepalenia żarówki odpowiednio stopu, bądz pozostałych świateł (przywarte na minus gdy całe). Tak samo jest z kontrolką poziomu płynu spryskiwaczy (świeci gdy pin 30 jest nie podłączony, a wyłącza się gdy wspomniany pin jest przywarty do masy przez opór rzędu 25 kohm).
Pozdrawiam!

Autor:  mss [ 05.01.2011, 23:28 ]
Tytuł: 

same ledy mam juz wlutowane. nie mam stacji do takich rzeczy. chcesz sie pobawic :D ?
mam elegance, ale mam licznik od ibi FR teraz.
drzwi byly wczesniej bez zaplonu.
poziom plynu mialem w wersji bez spryskiwaczy ;)

Autor:  mb19 [ 06.01.2011, 16:13 ]
Tytuł: 

Na razie poza pisaniem postów i od czasu do czasu analizą wsadów nie mogę sobie pozwolić na pogłębianie zainteresowań w temacie elektronika fabii. Do odczytu eeprom i jego modyfikacji nie dysponuje żadną zaawansowaną aparaturą, poza zwykłą lutownicą do podlutowania przewodów (z dobrym uziemieniem i wyrównaniem potencjału)i skleconym na prędce pony progiem, który jest na tyle prosty że po koszcie części (około 30 zł) może go mieć praktycznie każdy. Bez układu odpowiedni bordnetz-licznik raczej kontrolek drzwi nie sprawdzę. MSS jeżeli chcesz mogę podać tobie schemat pony proga z diodą sygnalizującą LED i opisem potrzebnych elementów, oraz zdjęciem miejsca podlutowania kabelków do eeprom, bez jego wyluowywania.
Powiem też gdzie i czego szukać w eeprom, jak zmienić, o ile nie przeniesiesz informacji dotyczących immo i przebiegu na forum. Prześlij mi na mb40@wp.pl swój e-mail to podeślę Tobie pliki.
Pozdrawiam.

Autor:  mss [ 10.01.2011, 11:35 ]
Tytuł: 

mam u siebie kodowanie 02422 i zmiana dwoch cyfr ktore podales wyzej w zadnej kombinacji nie jest akceptowana.

Autor:  mb19 [ 10.01.2011, 16:55 ]
Tytuł: 

Sprawdz i podaj typ licznika (6Yx 9xx xxx x), wersję oprogramowania (na naklejce od spodu pomiędzy uchwytami pod numerem SKZ (np.: Ver. 07, V08, V13 itd.)
Zobacz też co pisze na mikroprocesorze (największy z układów). Powinno pisać Micronas CDxx xxxx xxxx. Każdy z tych symboli jest ważny bo decyduje o wewnętrznym oprogramowaniu mikroprocesora, sposobie odczytu danych z eeprom, możliwościach konfiguracyjnych zestawu wskaźników.
Może coś da się zaradzić. Jeżeli jednak nie daje się zmienić pierwszych cyfr kodowania, to zmiana zawartości eeprom może nic nie dać.

Autor:  mb19 [ 12.02.2011, 23:39 ]
Tytuł:  Re: [F1] Montaż MAXI-DOT

Jeżeli ktoś na upartego chciałby jeszcze założyć sobie zegary z maxi-dot do fabi I i może na ten cel wyłożyć 600 PLN to ma okazję.

Muszą tylko zostać spełnione trzy warunki:

1) Fabia musi być z 2003 roku
2) Samochód musi mieć klimę, lub spryskiwacze reflektorów.
3) Silnik musi być TDI

W liczniku z aukcji http://allegro.pl/licznik-vw-polo-02-9n ... ml#gallery, trzeba tylko zmienić szybkę na taką od fabii i przepisać w eeprom dane immobilizera, co zrobi każdy kto ma vag-tacho. Resztę łącznie z cyferblatem wskazówkami i podświetleniem można zostawić.

Pozdrawiam.

Autor:  kapi [ 13.02.2011, 14:05 ]
Tytuł:  Re: [F1] Montaż MAXI-DOT

mb19 napisał(a):
2) Samochód musi mieć klimę,...

czy tego nie koduje się w ustawieniach silnika ? ( dla TDI - 00002 / 00005 ??)
Cytuj:
... lub spryskiwacze reflektorów.

a tego w komforcie ??

Autor:  mb19 [ 13.02.2011, 16:14 ]
Tytuł:  Re: [F1] Montaż MAXI-DOT

Klimatyzacja lub spryskiwacze reflektorów gwarantują, że samochód będzie miał właściwy sterownik sieci pokładowej. Sterowniki dla aut typu basic, junior, czy classic ze sterownikiem 6Q2 947 045.... odpadają, chyba że mają fabryczne wspomniane wyżej wyposażenie dokupione w jakimś pakiecie. Zawsze można też próbować kupić sam sterownik 6Q0 lub 6Q1 947 049 .... odpowiedni dla rocznika wspomnianego licznika i wersji nadwozia, ale trudno taki znaleźć i ceny na ogół są od 200 PLN za używkę.

Pozdrawiam.

Autor:  Joker [ 13.02.2011, 20:50 ]
Tytuł:  Re: [F1] Montaż MAXI-DOT

mb19 widziałeś d-dot? niestety do F2/Roomster cały czas nie ma wersji, nawet pisałem do autora. :D zerknij pod ten link:
http://forum.skodahome.cz/topic/56069-d ... sistentem/

marzeniem byłby soft do bina licznika dzięki któremu można by zmienić komunikaty (np zmienić jakiś język niemiecki na polski), ikonki przerobić czy dopisać komunikat powitalny z prawdziwego zdarzenia he he. wiem że w licznikach F1/O1/S1 można zrobić co nieco zmieniając wartości komórek ale w F2/R2 nie czytałem aby ktoś majstrował. greetz :)

Autor:  mb19 [ 13.02.2011, 23:56 ]
Tytuł:  Re: [F1] Montaż MAXI-DOT

Arielcpu,
Widziałem wcześniej takie efekty w Octavi I i Superbie I. Fabia II bazuje na rozwiązaniach elektroniki pokładowej fabii I choć na pewno programiści zdążyli pozmieniać maski w mikroprocesorach obsługujących CAN - comfort. Widziałem zdjęcia fabi I z zegarami z maxi-dot od fabii II, więc bardzo możliwe, że można je przekładać, a nawet jak nie bezpośrednio to sam sterownik sieci pokładowej i zegary jako całość. Nie zaglądałem do zestawu wskaźników fabii II z maxem aczkolwiek podejrzewam, że zmianie uległ tylko układ sterujący wyświetlaczem kilometrów i obsług serwisowych, względnie komórki pamięci odpowiedzialne za jego sterowanie. Nieco inna jest też pewnie kość sterująca maxi-dot, pytanie tylko czy mikroprocesor deski ma zintegrowany, czy wydzielony eeprom. Jeżeli "po staremu" to jestem prawie pewien, że opcja WELCOME jest możliwa a pozostałe to kwestia zdekodowania danych obecnych w liczniku, bo jak w każdej fabii, polo 9N, foxie,czy ibizie 6L do licznika dochodzą sygnały ze wszystkich sterowników. Oprogramowanie w eeprom może być podobne do fabii I, może z wyjątkiem immo.
Niestety jak dotąd z braku czasu nie przetrawiłem jeszcze wsadu fabi I. Udało mi się licznik z diesla przerobić na benzynę, aczkolwiek pewnych różnic wciąż nie rozumiem, przy czym mam koncepcję co do kolejnych eksperymentów, by się dowiedzieć.
Pozdrawiam.

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/