FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Błąd 16804
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=7269
Strona 4 z 5

Autor:  SNAFU [ 17.02.2014, 12:07 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

Ja mam emu od Listopada - zrobiłem już z 4 tys. km i wszystko jest ok. Nie ma checka, a spalanie ostatnio mocno mi spadło. ;) Średnia 7.3L z pedałem gazu w podłodze do 3000-4000 RPM i tylko miasto. Silnik z checkiem z powodu katalizatora trochę inaczej pracuje - pobiera więcej paliwa, nieznacznie, ale jednak.

Autor:  psychorap [ 17.02.2014, 17:21 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

SNAFU napisał(a):
Kupiłem stąd:
http://allegro.pl/69-emulator-drugiej-s ... 47063.html

Wszystko plug and play. :) Odkręcić sondę, wkręcić emulator, wkręcić sondę, skasować błąd katalizatora VAG-iem. Od pół roku nie mam helikopterka. Oczywiście nic to nie zmieniło w spalaniu lub osiągach. ;) Ale przynajmniej nie wkurza oczu.


wlasnie kupiłem od tej samej firmy ten sam emulator 8)
będę wycinal kata żeby zyskac 1KM :czacha:

Autor:  DanielK [ 17.02.2014, 17:27 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

Ale bez kata szybciej zeżre reszte wydechu chyba ???

Autor:  psychorap [ 17.02.2014, 17:30 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

będzie pretekst żeby wymienić caly od a do z na większy ;)

nie OT-pójmy

Autor:  pawel_kaz [ 02.09.2014, 07:23 ]
Tytuł:  Re:

Cześć.
Czytałem to co znalazłem na forum i jakoś nie mogę wyciągnąć wspólnego mianownika albo patrzę na niego ale nie widzę... :-(

Historia w skrócie wygląda tak, że w wyniku "rozlewania" wszędzie oleju (dwukrotna awaria uszczelniaczy cylindra a wcześniej jedno posypanie się oryginalnej UPG) z biegiem czasu zatkał się katalizator (i ten wstępny mały i ten główny). Po wycięciu wstępnego i wymianie głównego na zamiennik zaczęły pojawiać się poniższe błędy:
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High
P0138 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -

Niedawno też została (jeśli dobrze teraz pamiętam nr 1 bo mnie przy tym nie było) "podniesiona" sonda lambda i pojawiły się błędy jak poniżej:
16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High
P0138 - 35-10 - - - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-10 - - - Intermittent
16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow
P0133 - 35-00 - -

I teraz pytanie co może generować takie błędy?
Jeszcze się dowiem dokładnie, która sonda była "podniesiona" ale przed ruszeniem sondy skąd te błędy?
A Misfire cylindra nr 4 pojawił się po "naprawie cylindrów" i trwa pomimo sprawdzania na innych cewkach i świecach...

Autor:  witek_77 [ 02.09.2014, 12:11 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

być może masz padnięty jakiś zawór lub popychacz. DLategi missfire na 4 cylindrze. Masz błąd podgrzewania sondy lambda sterującej tej w kolektorze wydechowym oraz że za wolno działa to znaczy, że albo ją wyciągali i nie wykasowali błędów albo ci padła sonda sterująca. W sondzie kontrolnej za katem masz właśnie błąd katalizatora oraz zbyt wysokie napięcie ale to intermitten więc póki co bym olał. Zastosuj emulator sondy lambda za katem. Tak jak ja to zrobiłem. Taki kątownik mosiężny wkręcasz i do niego sonde. Znikną ci 2 błędy. Później zajmiesz się sterującą. A kasowałeś błędy i one wróciły ? Czy to masz ogólnie zapamiętane i nie kasowane ?

Autor:  pawel_kaz [ 02.09.2014, 14:24 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

Błędy są kasowane i powracają.
O ile dobrze zrozumiałem to na pierwszej sondzie (sterującej) jest założony taki emulator bo "została ona podniesiona" ze względu na błędy (ten pierwszy tzn. 16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High).
Po tej operacji pojawił się 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Performance too Low i 16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow.
Ja kasuję a one powracają.

Autor:  witek_77 [ 03.09.2014, 13:52 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

nie można ruszać pierwszej sondy bo ona odpowiada za mieszankę paliwową. Ma być sprawna w kolektorze i tyle. Emulator daje się do drugiej testującej sondy (za katem) żeby nie pokazywało błędu katalizatora. W pierwszej najprawdopodobniej padło ci podgrzewanie sondy i przy okazji to performance too low znaczy, że umiera też sterowanie, albo faktycznie ją podnieśli i temu masz ten błąd. Tak czy inaczej nie masz podgrzewania na 1szej sondzie. Sprawdź wtyczkę czy ci podłączyli i wszystkie styki czy są ok. Jak tak to raczej masz większy wydatek, ale lepiej daj do elektryka coby ją sprawdził porządnie (nie vagiem)

Autor:  starystrach [ 21.01.2015, 20:55 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

Witam Panowie i może Panie.
Coraz częściej pojawia się w mojej Fabce BKY 2005 błąd katalizatora,helikopterek (odczyt z vaga), choć w czerwcu 2014 wymieniłem na nowy. Czy wmontowanie emulatora sondy lambda usunie tą usterkę? Jeśli tak to czy ten z linku by pasował:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4844988777&msg=Obserwujesz+t%C4%99+ofert%C4%99.%3Cbr+%2F%3E%0ANie+przegap+jej+zako%C5%84czenia.+Ustaw+przypomnienie+w+zak%C5%82adce+%3Ci%3E%3Ca+href%3D%22%2Fmyaccount%2Fwatch.php%22%3ETrwaj%C4%85ce%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E.&watched=1&msgtoken=2588db2f0d2284939d6df5b28ebc72fd553da4b654bb8a05ab6d91f2d6ed1ca0
Z góry dobrzy ludzie dzięki za odpowiedź bo już nie mam siły jeździć i to cholerstwo kasować...

Autor:  witek_77 [ 22.01.2015, 08:17 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

ja mam chyba właśnie ten i nie mam błędu, a dalej na starym kacie jeżdżę. Zadzwoń dla pewności do gościa, ale chyba ten właśnie model, ale na pewno od tego gościa :)

Autor:  starystrach [ 22.01.2015, 09:09 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

Już dzwoniłem koleś mi mówi żebym zobaczył pod samochód bo nie jest pewny czy lepszy by nie był prosty ten emulator. Z tego co tu przeczytałem to chyba prosty tam nie spasuje bo się nie zmieści. Czy kupić w ciemno ten kontowy?

Autor:  witek_77 [ 22.01.2015, 13:40 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

nie zmieści się do 1.4 16V bo sonda jest u góry i musi być kątowy. Nie wiem jakie tłumiki są w czeskich ale zapewne te same.

Autor:  starystrach [ 22.01.2015, 15:58 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

Dzięki wielkie Witek_77. Już zamówiłem, zobaczymy jak długo z tym pojeździ to moje cacko...

Autor:  witek_77 [ 22.01.2015, 16:27 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

juz z 20tys przejechane bez błędu także spoko

Autor:  starystrach [ 22.01.2015, 20:29 ]
Tytuł:  Re: F1 Błąd katalizatora 16804

Dzięki, jak przyjdzie to go zamontuję. A jeszcze jedno zauważyłem że coś w środku tłumika środkowego chrobocze i chyba się przepala od wewnątrz (wydech jest sprawny bo teraz na mrozie świetnie to widać). Czy może to też jest powodem zapalania tego checka bo może jakieś spaliny wracają do kata?

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/