FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=25670
Strona 1 z 1

Autor:  PAWELVRS [ 02.08.2022, 08:52 ]
Tytuł:  SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

Hej wszystkim...
Mam problem z ABS po swapie hebli z S3
Czy da radę jakoś ogarnąć sterownik ABS...Jakieś kodowanie może wymiana pompy ABS?????
Czy po prostu zły zestaw do tego aua????
Proszę o poradę...
Z gór bardzo dziękuję..
Pozdro dla wszystkich...

Autor:  Angel [ 04.08.2022, 18:07 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

Największy hebel to 288. i Coś tam w kodowaniu niby można zmienić. Ale jaki masz problem?

Autor:  PAWELVRS [ 05.08.2022, 06:09 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

Angel napisał(a):
Największy hebel to 288. i Coś tam w kodowaniu niby można zmienić. Ale jaki masz problem?


Hej;;;

problem jest taki że założyłem przednie heble os S3 312mm
i teraz sterownik nie widzi prędkości kół i świecą się kontrolko ABS
Skoda posiada kontrolę trakcji itp. BOSCH 5.7
oczywiście jest zmodyfikowana w tej chwili 220km oraz 450nm...mam skrzynię od fabii RS itp;
Czy jest możliwość np. wymiany tylnych hebli od S3 i zmianę sterownika ABS oraz jego zakodowanie?
czy po prostu sobie darować;
miałem wcześniej FABIĘ 1 RS też zmodyfikowaną i tam chyba były raczej 288mm

daj znać czy coś można z tym zrobić;;;
pozdro

Autor:  Angel [ 25.08.2022, 19:18 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

No dobra. A co zostało zmienione? Tarcza,klocki, jarzmo? Co jeszcze?

Autor:  weuek [ 25.08.2022, 21:59 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

Prędkość kół jest "czytana" z pierścienia wkomponowanego w piastę (od wewnątrz auta), więc co ma do tego zmiana hamulców? Może po prostu czujnik ABS został uszkodzony podczas tej roboty.

Autor:  PAWELVRS [ 26.08.2022, 05:03 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

WITAM;
wymienione zostały zwrotnice z audi S3 8L, zaciski, tarcze, jarzma, klocki, przewody ham.
zastanawiam się czy wymiana pompy ABS ze sterowaniem i zakodowanie jej oraz wymiana tylnych hamulców z s3 by tu pomogło czy po prostu sobie odpuścić;

Autor:  PAWELVRS [ 26.08.2022, 05:08 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

weuek napisał(a):
Prędkość kół jest "czytana" z pierścienia wkomponowanego w piastę (od wewnątrz auta), więc co ma do tego zmiana hamulców? Może po prostu czujnik ABS został uszkodzony podczas tej roboty.

zostały wymienione zwrotnice z audi S3 więc czujnik "czyta" prędkość kół z koronki,,, a czujniki zostały wymienione na nowe wraz z łożyskami itp.

Autor:  Dawid19841016 [ 26.08.2022, 06:24 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

A po co ci w fabii tak duże hamulce???

Autor:  weuek [ 26.08.2022, 07:05 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

PAWELVRS napisał(a):
czujniki zostały wymienione na nowe wraz z łożyskami itp.

No to może właśnie tu jest problem. Jakie te czujniki? Może coś ciulowego typu "Denckermann Geprufte Qualitat"?

Miałem kiedyś (właśnie w fabii, z tyłu) wymieniony czujnik ABS na nowy i skubaniec zaraz po montażu wywalał błąd. Bardzo był wrażliwy na dokręcenie śrubką - ułamek milimetra w bok i działał bądź nie.

Hamulce 312 fajna rzecz - też chciałbym, ale wymiana zwrotnic, piast i amortyzatorów się zwyczajnie nie opłaca.

Autor:  bonifacy [ 26.08.2022, 09:44 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

PAWELVRS napisał(a):
zostały wymienione zwrotnice z audi S3 więc czujnik "czyta" prędkość kół z koronki,,, a czujniki zostały wymienione na nowe wraz z łożyskami itp.
Czyli koronka jest przykręcona do piasty. To z niej jest czytana prędkość koła . Inaczej jak jest w fabii . Czujniki abs są z audi nie z fabii . Tak to jest u Ciebie po swapie ? Jeśli tak to układ pochodzący jeszcze ze starszych golfów. Planujesz ewentualnie wymienić pompę abs-u na tą z audi . Coś tam widzę że jest inna wtyczka , inna pinologia przewodów , inna jest komunikacja sterownika abs z resztą instalacji . Mogę się mylić , trzeba posprawdzać na schematach . A powiedz mi jeszcze jakie teraz są błędy . Prędkościomierz działa , kilometry nalicza ?

Autor:  PAWELVRS [ 27.08.2022, 05:08 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

bonifacy napisał(a):
PAWELVRS napisał(a):
zostały wymienione zwrotnice z audi S3 więc czujnik "czyta" prędkość kół z koronki,,, a czujniki zostały wymienione na nowe wraz z łożyskami itp.
Czyli koronka jest przykręcona do piasty. To z niej jest czytana prędkość koła . Inaczej jak jest w fabii . Czujniki abs są z audi nie z fabii . Tak to jest u Ciebie po swapie ? Jeśli tak to układ pochodzący jeszcze ze starszych golfów. Planujesz ewentualnie wymienić pompę abs-u na tą z audi . Coś tam widzę że jest inna wtyczka , inna pinologia przewodów , inna jest komunikacja sterownika abs z resztą instalacji . Mogę się mylić , trzeba posprawdzać na schematach . A powiedz mi jeszcze jakie teraz są błędy . Prędkościomierz działa , kilometry nalicza ?


witam;
fabia przeszła szereg modyfikacji, wraz z wymianą skrzyni z półosiami itp.od FABII I RS.
na tą chwilę fabia dysponuje mocą 220KM oraz 470Nm...
dlatego cała zabawa w wymianę hebli na większe...ponieważ seryjne nie dawały rady;
cały zestaw czyli zwrotnice wraz z zaciskami, tarczami 312mm oraz klockami kupiłem od kolegi, który miał zamontowany zestaw w GOLF IV...
palą się błędy kontroli trakcji, ABS...oczywiście prędkościomierz też nie działa i kilometry stoją w miejscu... :?

Autor:  bonifacy [ 27.08.2022, 09:08 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

Bo widzisz Ten zestaw od golfa ma czujniki pasywne . Sterownik w fabii nie będzie ich czytał bo w oryginale ma czujniki aktywne . Zmiana czujników na te z fabii nic nie da . Zmiana sterownika abs na ten od golfa/audi musiałby wiązać się ze zmianą też i tyłu . Poza tym tak jak pisałem wcześniej przeszczep sterownika abs dyskusyjny . Podaj jeszcze dla pewności numery tych czujników z przodu które masz teraz zamontowane . Niech się jeszcze ktoś wypowie .

Autor:  xtremesystems [ 28.08.2022, 07:37 ]
Tytuł:  Re: SWAP HAMULCÓW 312MM FABIA ATD

PAWELVRS napisał(a):
bonifacy napisał(a):
PAWELVRS napisał(a):
zostały wymienione zwrotnice z audi S3 więc czujnik "czyta" prędkość kół z koronki,,, a czujniki zostały wymienione na nowe wraz z łożyskami itp.
Czyli koronka jest przykręcona do piasty. To z niej jest czytana prędkość koła . Inaczej jak jest w fabii . Czujniki abs są z audi nie z fabii . Tak to jest u Ciebie po swapie ? Jeśli tak to układ pochodzący jeszcze ze starszych golfów. Planujesz ewentualnie wymienić pompę abs-u na tą z audi . Coś tam widzę że jest inna wtyczka , inna pinologia przewodów , inna jest komunikacja sterownika abs z resztą instalacji . Mogę się mylić , trzeba posprawdzać na schematach . A powiedz mi jeszcze jakie teraz są błędy . Prędkościomierz działa , kilometry nalicza ?


witam;
fabia przeszła szereg modyfikacji, wraz z wymianą skrzyni z półosiami itp.od FABII I RS.
na tą chwilę fabia dysponuje mocą 220KM oraz 470Nm...
dlatego cała zabawa w wymianę hebli na większe...ponieważ seryjne nie dawały rady;
cały zestaw czyli zwrotnice wraz z zaciskami, tarczami 312mm oraz klockami kupiłem od kolegi, który miał zamontowany zestaw w GOLF IV...
palą się błędy kontroli trakcji, ABS...oczywiście prędkościomierz też nie działa i kilometry stoją w miejscu... :?
Co ma moc do hamowania. Mam prawie 100koni mniej ale stawiam dolary przeciw orzechom że jak rozpędzimy się do 200 to zatrzymam się szybciej na 288mm heblach

W sumie podejrzewam że z każdej prędkości stanę szybciej

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/