Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
W zeszłym roku naprawiałem mechanizm recyrkulacji powietrza i myślałem, że to koniec tego typu stresów, ALE nic z tego . Zaczęło się od typowych objawów: waliło albo tylko zimne albo tylko gorące powietrze do tego zestaw "obowiązkowy" błędów 1271 i 1317- ten ostatni nie dawał się usunąć i w dodatku powodował zakłócenia w komunikacji ze sterownikiem liczników oraz ponadto pamięć sterownika licznika zapisywała mnóstwo błędów (które były bez sensu). Zgodnie z zaleceniami na
www.wiki.ross-tech jedynym lekarstwem, dla opisanej powyżej sytuacji, jest usunięcie awarii regulacji temperatury (v68). Wiec do dzieła oto opis nieco różniący się od wcześniej stworzonych przez kolegów
wa_ja i Piter!!! :
1.Demontaż radia fabrycznego -najpierw odłączamy aku i gałka regulacji na zimne
powietrze- nie trzeba szarpać się za nowymi wyjmakami do radia fabrycznego z
serwisu można łatwo dorobić z blachy 1mm ( oryginalny wyjmak to T30005)
następnie odpinamy kostki i antenę .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc9 ... 9b7ca.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10b ... 88e8f.html
2.Lewa konsola z wyłącznikiem świateł ( 6 wkrętów + wyłącznik)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ae ... 3a699.html
odpinamy gniazdo diagnostyczne i rurę klimy schowka na napoje
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/162 ... 5bde2.html
3.Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64b ... 7052d.html
4.Usuwamy tunel środkowy ( odłączyć gniazdo zapalniczki) i siedzenie kierowcy.
5. Konsola środkowa: 9 wkrętów - nie zapomnieć o wkręcie w głębi konsoli i 2
przykręconych od spodu do sterownika nawiewów
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04f ... 886d4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f1 ... 0be78.html
6.Odkręcenie zegarów 2 wkręty i 2 wtyczki
Żeby łatwiej wyjąć zegary odkręciłem konsolę nad kierownicą :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35a ... a3794.html
i wyjąłem budziki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c26 ... ba28e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d25 ... 9502c.html
7.Demontujemy moduł komfortu oraz lewy nawiew na nogi(jeden wkręt)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e1 ... c3a41.html
8.Demontujemy wspornik lewy(podrapałem się jak ...)
odpinamy kable od wspornika ( w trzech miejscach: dwóch widocznych na zdjęciu poniżej
i w jednym trochę wyżej pod deską )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/450 ... 79f8a.html
Odkręcamy nieszczęsne śruby(4szt) i wkręty(4szt):
Dwie śruby tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/433 ... e5510.html
Wkręty :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf2 ... 9fea4.html 1 szt
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53c ... 379ec.html 2szt
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f58 ... 6e80a.html 1szt (ten nie odkręcony)
Dwie dolna wspornika deski i góra ( ta przy budzikach):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f5 ... 24c07.html
9.Jak wytaszczymy wspornik to nastawnik temperatury mamy jak na dłoni :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/610 ... 986d9.html
odpinamy wtyczkę i rozpinamy zaczepy kabli odpinamy zaczep nastawnika - z prawej
strony
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/610 ... 986d9.html
i mamy go na stole:
10.Demontaż i regeneracja potencjometru (niebieski):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9f ... 09da0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21d ... 4f958.html
Naprawę przeprowadziłem za pomocą Kontakt PR.- 100% sukcesu . Uwaga po zapodaniu
preparatu należy pokręcić potencjometrem i odczekać parę minut ,( w tym czasie są
rozkładane tlenki i siarczki) a następnie powtórzyć operację i dokonać pomiaru ( zakres
0-4,8 kΩ ).
11. nastawnik temperatury składamy do kupy pamiętając o skrajny położeniu zębatki- dla
zimnego powietrza jak na foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf1 ... 6a28f.html
Białym markerem cechujemy dwa "niepełne" zęby na kole nastawnika
12Montaż nastawnika
Zębatkę przy nagrzewnicy ustawiamy w dolnym skrajnym położeniu i także zaznaczamy
niepełne zęby markerem. Zakładamy na zaczepy zespół nastawnika temperatury
starając się aby zaznaczone wcześniej miejsca markerem zazębiły się
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/160 ... 7dde2.html
( jeśli się nie uda demontujemy nastawnik i powtarzamy do skutku). Następnie moje
czynności są inne niż u kolegów wcześniej: nie robiłem zwary na kostce , by sprawdzić
działanie. Zgodnie z serwisówką jeśli sprawny jest potencjometr i poprawnie
zamontowany nastawnik na zębatkach - wystarczy podłączyć zasilanie i koniecznie
przeprowadzić nastawy podstawowe (adres 08 klima, nastawy gr01 ).
Po przeprowadzeniu nastaw wynik 0-0
-
wszystko gra .
13.Montaż wszystkich elementów w odwrotnej kolejności
Po złożeniu wszystkiego do kupy wykonałem jazdę próbną, zagrzałem silnik podpiąłem vaga - NIC żadnych błędów i bolączek jakie wymieniłem na początku wszystko OK! Podrawiam mar04