Teraz jest 29.03.2024, 08:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
[F1] Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.01.2015, 22:14
Lokalizacja: Kraków
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1 Sport Line
Rok prod.: 2006
Województwo: małopolskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Strasznie skomplikowana ta fotorelacja. Sam z niej korzystałem jak pierwszy raz wyciągałem silniczek regulacji.
Wymieniałem wczoraj jeszcze raz ten silniczek i zrobiłem krótką fotorelacje. Zrobię opis i wstawie co i jak.
Tak w skrócie to wystarczy odkręcić kilka śrubek i zdjąć osłonę pod kolumną kierownicy tą nad pedałami. Następnie odkręcić i wyjąć kierownice powietrza na nogi kierowcy. Odpiąć wtyczkę od silniczka i wysunąć przewody które do niego idą spod takich plasticzków. Następnie podważyć zatrzask odchylić silniczek i wyjąć go na dół. I gotowe. Ważne żeby przed montażem i demontażem temperatura była ustawiona w pozycji 0.
Mi wymiana silniczka regulacji od momentu jak wlazłem do auta i z niego wyszedłem zajęła 30 min na gotowo z poskładaniem auta. Jeszcze pół piwa w międzyczasie wypiłem. Trzeba trochę ginekologicznej precyzji przy tym i zdolności manualnych.
Fotki wstawię niebawem.


27.05.2015, 12:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.06.2010, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 544
Zdjęcia: 1
Podziękował: 19
Pomógł: 13

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Run
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Jak tak czytam twój opis to chyba wreszcie wezmę się za ten silniczek :-) Do tej pory zabieram się do tego jak pies do jeża.

Wysłane z mojego LG-D320 przy użyciu Tapatalka


27.05.2015, 12:52
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 17.05.2015, 17:57
Posty: 7
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Jakimś cudem udało mi się zamówić dwa używane silniczki z białymi potencjometrami (jeden od POLO 9N drugi chyba fabia), nie mam pojęcia czym się różnią, w VW też padają jak muchy. Potraktowałem je dla pewności Kontakt PR 60ml (preparat do regeneracji potencjometrów), zaczepy od obudowy silniczka lubią pękać osłona samego potencjometru również [nie polecam zdejmować], także uważajcie w końcu plastiki maja swoje lata. Mocowania silniczków też.

Silniczek V68 (kupiłem na allegro za 20zł po zdjęciach, brak oznaczeń w opisie ale miał ta samą zębatkę):
VAG 6Q0907511
BOSCH 01328012072
BOSCH 0 132 801 207 2
po oznaczeniu boscha da się dopasować zębatkę, te o oznaczeniu vaga w środku są prawie identyczne - uwaga na te z dopiskami literowymi - nie wszystkie mocowania zębatek są identyczne i może nie dać się przełożyć ze starego silniczka! Zawsze ustawcie silniczek w skrajnej pozycji, (można zapodać zasilanie na odpowiednie piny i mierzyć opór na potencjometrze)

Silniczek V154:
VAG 6Q1907511A
BOSCH 0132801202 , 0 132 801 202
lub ja zamontowałem od POLO z allegro za 100zł:
BOSCH 0 132 801 177 00 , 0132801177 00

Niestety pomimo że klapy obiegu działają to i tak V154 zgłasza błędy:
Kod:
2 Faults Found:
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)        29-00 - Short to Ground
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)        55-00 - Adaptation Not Successful


Ciepło/zimno V68 działa OK, zero błędów.

Sporo grzebania zobaczymy czy warto i na jak długo.


04.06.2015, 11:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.08.2014, 20:05
Lokalizacja: Pruszków
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Witam,
Niestety mam problem właśnie z ciepłym i zimnym powietrzem. Niedawno wymieniałem silnik klapy obiegu, gdyż był uszkodzony mechanicznie, wyłamał się w środku ząbek na jednym z trybików.
Zakupiłem nowy, zamontowałem i obieg zamknięty działa teraz ok. Nie robiłem adaptacji (działało ok, więc myślałem, że nie trzeba).
Niestety jest inny problem - wariuje silnik od nastawy temperatury, czyli daje albo zimne albo ciepłe, nie ma możliwości ustawić pośredniej temperatury. Rozebrałem całe to ustrojstwo, pomierzyłem rezystancję potencjometru i zakres ma prawidłowy, zresztą VAG nie zgłasza problemów z tym silniczkiem, za to wywala mi następujące (moduł klimatyzacji):

65535 Uszkodzony moduł sterujący (ten mogę skasować i na tą chwilę nie wraca)

1596 Nie znany kod błędu
przerwa lub zwarcie do plusa

1596 Nie znany kod błędu
przerwa lub zwarcie do plusa (tak, wyskakuje to 2 razy, a zaraz po skasowaniu pojawiaja się ponownie)

Problem w tym, że jak wchodzę w nastawy początkowe (zgodnie z instrukcją - klima, kanał 04, grupa 001), to wartości, które rzekomo mają się wyzerować u mnie od razu obie lecą na 255 a do tego w tym samym momencie zamyka się obieg wewnętrzny.

Jakieś pomysły?


12.09.2015, 21:39
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
emboss napisał(a):
Problem w tym, że jak wchodzę w nastawy początkowe (zgodnie z instrukcją - klima, kanał 04, grupa 001), to wartości, które rzekomo mają się wyzerować u mnie od razu obie lecą na 255 a do tego w tym samym momencie zamyka się obieg wewnętrzny.


OK. Ale jak to się kończy? jest 0 w obu okienkach po zakończeniu kalibracji?


Te wartości właśnie mają startować od 255 o po zakończeniu operacji ma być 0.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


13.09.2015, 23:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.08.2014, 20:05
Lokalizacja: Pruszków
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Pokazuje się w obu okienkach 255, czekałem tak kilka minut, nic się nie zmienia.

Temperatura trochę da się ustawić w górnym zakresie, jak się zejdzie poniżej 23-24 stopni to leci samoistnie powoli na zero, słychać jak silnik powoli domyka klapę, trwa to ok. 1 minuty.
Przy odwrotnej sytuacji gdy powiększam temperaturę, do 23-24 stopni zupełnie nie reaguje, po przekroczeniu tej wartości dopiero zaczyna działać poprawnie, aż do temperatury maksymalnej.

Czy to może być uszkodzony panel od klimatyzacji?


15.09.2015, 17:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.05.2015, 14:05
Lokalizacja: KNT
Posty: 572
Podziękował: 11
Pomógł: 23

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf 4motion
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Walczyłem z tym samym problemem - wiało zimne lub ciepłe bez opcji pośrednich i po wymianie silniczka (który kosztuje astronomiczne 570zł) nic się nie zmieniło, kupiłem używany panel klimatyzacji i zaczęło śmigać na obu silniczkach tak jak należy :)

ps. uśmiech jest tylko dlatego, że udało się zwrócić nowy silniczek :lol:

_________________
Skoda Fabia '03 2.0
Łada Niva '93 1,6
Jeep Cherokee '89 2,1TD
Skoda Rapid '14 1.6TDI
Hyundai I30 '14 1.4
Swift 4x4 '06 1.3
Pajero Sport '02 2.5TD
Grand Vitara '03 2.0 128KM

Volkswagen Golf 4x4 '13 1.6TDI 140KM
Piaggio X8 250IE
Forester '08 2.0 150KM


21.05.2018, 19:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.06.2017, 11:53
Posty: 234
Podziękował: 29
Pomógł: 4

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Hej
Mam problem ten co wy wszyscy. W pozycji pokretla na min leci zimne, ale jak przekrece juz jeden zabek na cieplejsze to leci mocno cieple. Mam klime I myslalem ze to jest ten slynny potencjometr, ale piszczecie ze on powoduje bledy w module klimatyzacji a u mnie zadnych bledow nie ma. Co to moze byc w takim razie?


22.05.2018, 15:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.05.2021, 09:46
Posty: 1
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GDL - 5b.
Samochód: Hatchback - Elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Sprawdzić potencjometr od regulacji w panelu sterowania. On może mieć przerwy/niekontakty na ścieżce oporowej. Potraktować sprayem do czyszczenia styków elektronicznych i sprawdzić płynność zmiany oporności przy pokręcaniu regulatorem temperatury.


09.05.2021, 13:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.06.2017, 11:53
Posty: 234
Podziękował: 29
Pomógł: 4

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
a w vag com mozna sprawdzic wartosc co pokazuje te pokretlo?


10.05.2021, 09:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.07.2014, 15:23
Posty: 7
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Panowie zdjęcia wygasły :( Może ktoś poratować?


16.06.2021, 13:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.10.2014, 19:25
Lokalizacja: Poznań
Posty: 255
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente +
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Czy mogę prosić o fotki bo spotkało mnie to samo w Fabii 1 i muszę to ustrojstwo wyjąć aby znowu działała regulacja temperatury.


19.11.2022, 09:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12694
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Autor zdjęć był tu 11 lat temu, więc raczej marna szansa...

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


19.11.2022, 09:57
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL