Teraz jest 20.04.2024, 13:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31
Lokalizacja: Gogolin
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
Post Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
W zeszłym roku naprawiałem mechanizm recyrkulacji powietrza i myślałem, że to koniec tego typu stresów, ALE nic z tego . Zaczęło się od typowych objawów: waliło albo tylko zimne albo tylko gorące powietrze do tego zestaw "obowiązkowy" błędów 1271 i 1317- ten ostatni nie dawał się usunąć i w dodatku powodował zakłócenia w komunikacji ze sterownikiem liczników oraz ponadto pamięć sterownika licznika zapisywała mnóstwo błędów (które były bez sensu). Zgodnie z zaleceniami na www.wiki.ross-tech jedynym lekarstwem, dla opisanej powyżej sytuacji, jest usunięcie awarii regulacji temperatury (v68). Wiec do dzieła oto opis nieco różniący się od wcześniej stworzonych przez kolegów wa_ja i Piter!!! :
1.Demontaż radia fabrycznego -najpierw odłączamy aku i gałka regulacji na zimne
powietrze- nie trzeba szarpać się za nowymi wyjmakami do radia fabrycznego z
serwisu można łatwo dorobić z blachy 1mm ( oryginalny wyjmak to T30005)
następnie odpinamy kostki i antenę .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc9 ... 9b7ca.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10b ... 88e8f.html
2.Lewa konsola z wyłącznikiem świateł ( 6 wkrętów + wyłącznik)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ae ... 3a699.html
odpinamy gniazdo diagnostyczne i rurę klimy schowka na napoje
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/162 ... 5bde2.html
3.Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64b ... 7052d.html
4.Usuwamy tunel środkowy ( odłączyć gniazdo zapalniczki) i siedzenie kierowcy.
5. Konsola środkowa: 9 wkrętów - nie zapomnieć o wkręcie w głębi konsoli i 2
przykręconych od spodu do sterownika nawiewów
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04f ... 886d4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f1 ... 0be78.html
6.Odkręcenie zegarów 2 wkręty i 2 wtyczki
Żeby łatwiej wyjąć zegary odkręciłem konsolę nad kierownicą :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35a ... a3794.html
i wyjąłem budziki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c26 ... ba28e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d25 ... 9502c.html
7.Demontujemy moduł komfortu oraz lewy nawiew na nogi(jeden wkręt)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e1 ... c3a41.html
8.Demontujemy wspornik lewy(podrapałem się jak ...)
odpinamy kable od wspornika ( w trzech miejscach: dwóch widocznych na zdjęciu poniżej
i w jednym trochę wyżej pod deską )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/450 ... 79f8a.html
Odkręcamy nieszczęsne śruby(4szt) i wkręty(4szt):
Dwie śruby tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/433 ... e5510.html
Wkręty :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf2 ... 9fea4.html 1 szt
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53c ... 379ec.html 2szt
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f58 ... 6e80a.html 1szt (ten nie odkręcony)
Dwie dolna wspornika deski i góra ( ta przy budzikach):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f5 ... 24c07.html
9.Jak wytaszczymy wspornik to nastawnik temperatury mamy jak na dłoni :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/610 ... 986d9.html
odpinamy wtyczkę i rozpinamy zaczepy kabli odpinamy zaczep nastawnika - z prawej
strony
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/610 ... 986d9.html
i mamy go na stole:
10.Demontaż i regeneracja potencjometru (niebieski):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9f ... 09da0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21d ... 4f958.html
Naprawę przeprowadziłem za pomocą Kontakt PR.- 100% sukcesu . Uwaga po zapodaniu
preparatu należy pokręcić potencjometrem i odczekać parę minut ,( w tym czasie są
rozkładane tlenki i siarczki) a następnie powtórzyć operację i dokonać pomiaru ( zakres
0-4,8 kΩ ).
11. nastawnik temperatury składamy do kupy pamiętając o skrajny położeniu zębatki- dla
zimnego powietrza jak na foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf1 ... 6a28f.html
Białym markerem cechujemy dwa "niepełne" zęby na kole nastawnika
12Montaż nastawnika
Zębatkę przy nagrzewnicy ustawiamy w dolnym skrajnym położeniu i także zaznaczamy
niepełne zęby markerem. Zakładamy na zaczepy zespół nastawnika temperatury
starając się aby zaznaczone wcześniej miejsca markerem zazębiły się
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/160 ... 7dde2.html
( jeśli się nie uda demontujemy nastawnik i powtarzamy do skutku). Następnie moje
czynności są inne niż u kolegów wcześniej: nie robiłem zwary na kostce , by sprawdzić
działanie. Zgodnie z serwisówką jeśli sprawny jest potencjometr i poprawnie
zamontowany nastawnik na zębatkach - wystarczy podłączyć zasilanie i koniecznie
przeprowadzić nastawy podstawowe (adres 08 klima, nastawy gr01 ).
Po przeprowadzeniu nastaw wynik 0-0
- wszystko gra .
13.Montaż wszystkich elementów w odwrotnej kolejności

Po złożeniu wszystkiego do kupy wykonałem jazdę próbną, zagrzałem silnik podpiąłem vaga - NIC żadnych błędów i bolączek jakie wymieniłem na początku wszystko OK! Podrawiam mar04


05.10.2009, 11:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.06.2006, 18:54
Lokalizacja: P-ń
Posty: 123
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: GEY - 5b.
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
mar04 napisał(a):
3.Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy

Czy rura jest "na wcisk" ?


05.10.2009, 13:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31
Lokalizacja: Gogolin
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
Post 
AreckiSzef napisał(a):
mar04 napisał(a):
3.Prawy schowek - 6 wkrętów + odpięcie oświetlenia schowka i rury klimy

Czy rura jest "na wcisk" ?

tak nakłada się tylko , a wkrętów jest 5 mała pomykałka. pozdro mar04


05.10.2009, 13:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 28.06.2010, 14:32
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
wykorzystałem tego manuala i odniosłem sukces, ale spartoliłem jeden temat po drodze...

a mianowicie odpiąłem pokrętło od sterowania miejsca nawiewu tj: na szybę/na szybę nogi/ na nogi/ na pasażerów. Tam była linka którą wypiąłem żeby usunąć sobie panel żeby nie przeszkadzał. W trakcie prac linka wypięła się również z drugiej strony - przy nagrzewnicy. Po zakończeniu prac okazało się że kiedy ustawię na szybę to wieje o "dwie pozycje dalej" czyli minąłem się jakoś z tą linką i teraz nie zgadzają mi się obrazki z faktycznym stanem "wiania"

czy ktoś już coś takiego przerabiał na własnej skórze?? strasznie się spracowałem przy tym nastawniku i jak sobie pomyślę że znowu muszę to rozebrać to chcę być przygotowany żeby nie motać się a szybko poprawić usterkę.


17.09.2010, 21:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20
Lokalizacja: Kętrzyn
Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Miałem podobny problem. Okazało się ,że linka/wałek elastyczny przekazujący ruchy pokrętła był źle wpięty. Niestety bez rozbierania się nie obyło.
Nie wiem jak Ci to opisać. Mogą być dwie przyczyny:
1. Wałek elastyczny jest źle wpięty do pokrętła na tym panelu z pokrętłami (zatem nic się nie przestawiło na zębatce na drugim końcu wałka elastycznego przekazującego ruchy pokrętła. Wystarczy wówczas tylko poprawnie wpiąć wałek w pokrętło i wszystko będzie ok.
2. Gorszy przypadek, gdy w czasie rozbierania wypiął się ten wałek na drugim końcu (nie przy pokrętle) - wypiął się (a raczej wysunął) się takiej zębatki ślimakowej i wówczas przesłony w nagrzewnicy poprzesuwały się (bo nie było oporu w postaci zębatki i tego elastycznego wałka). W takim przypadku trzeba będzie (o ile dobrze pamiętam) osłonę dolną deski rozdzielczej - tę część w której zamontowany jest włącznik świateł. Wówczas jak dobrze się nachylisz to zobaczysz gdzie jest wpięty ten wałek elastyczny ( zobaczysz tę zębatkę ślimakową). Wówczas będziesz musiał zapamiętać jak leci powietrze (czy na szybę, czy na nogi itd ...) i wówczas przytrzymując tę zębatkę by się nie przekręciła, wyjąc jeszcze raz panel z pokrętłami nawiewów pilnując jednocześnie by ten wałek elastyczny nie wypiął się z pokrętła i jednocześnie wysunął się z tej zębatki (którą ciągle trzymasz zablokowaną), przekręcić pokrętło nawiewu we właściwą pozycję a następnie wsunąć panel z pokrętłami wraz z wałkiem, tak by wałek wszedł powtórnie w zębatkę.

Zdaję sobie sprawę, że mój opis jest bardzo zawiły, ale mam nadzieję, że patrząc na opisywane części w autku, stanie się to bardziej czytelne i zrozumiałe.


17.09.2010, 22:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.05.2008, 11:31
Lokalizacja: Gogolin
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: opolskie
Post 
Lechu napisał(a):
Miałem podobny problem. Okazało się ,że linka/wałek elastyczny przekazujący ruchy pokrętła był źle wpięty. Niestety bez rozbierania się nie obyło.
Nie wiem jak Ci to opisać. Mogą być dwie przyczyny:
1. Wałek elastyczny jest źle wpięty do pokrętła na tym panelu z pokrętłami (zatem nic się nie przestawiło na zębatce na drugim końcu wałka elastycznego przekazującego ruchy pokrętła. Wystarczy wówczas tylko poprawnie wpiąć wałek w pokrętło i wszystko będzie ok.
2. Gorszy przypadek, gdy w czasie rozbierania wypiął się ten wałek na drugim końcu (nie przy pokrętle) - wypiął się (a raczej wysunął) się takiej zębatki ślimakowej i wówczas przesłony w nagrzewnicy poprzesuwały się (bo nie było oporu w postaci zębatki i tego elastycznego wałka). W takim przypadku trzeba będzie (o ile dobrze pamiętam) osłonę dolną deski rozdzielczej - tę część w której zamontowany jest włącznik świateł. Wówczas jak dobrze się nachylisz to zobaczysz gdzie jest wpięty ten wałek elastyczny ( zobaczysz tę zębatkę ślimakową). Wówczas będziesz musiał zapamiętać jak leci powietrze (czy na szybę, czy na nogi itd ...) i wówczas przytrzymując tę zębatkę by się nie przekręciła, wyjąc jeszcze raz panel z pokrętłami nawiewów pilnując jednocześnie by ten wałek elastyczny nie wypiął się z pokrętła i jednocześnie wysunął się z tej zębatki (którą ciągle trzymasz zablokowaną), przekręcić pokrętło nawiewu we właściwą pozycję a następnie wsunąć panel z pokrętłami wraz z wałkiem, tak by wałek wszedł powtórnie w zębatkę.

Zdaję sobie sprawę, że mój opis jest bardzo zawiły, ale mam nadzieję, że patrząc na opisywane części w autku, stanie się to bardziej czytelne i zrozumiałe.


Tak jak Lechu pisze:
Albo tylko wpinasz linkę : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/483 ... 7df60.html
Albo coś nagmerałeś przy montażu nastawnika strumieni powietrza i czeka cię ponowny demontaż i ustawienie prawidłowych ustawień tegoż urządzenia :(patrz rysunek)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/217 ... 3f5ae.html
Swoją drogą to nie potrzebie to wytaszczyłeś . pozdro mar04


18.09.2010, 10:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.03.2011, 19:42
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: śląskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Witam,
Mam ogromny problem!!!. Zrobiłem wszystko jak w tutorialu i teraz miga mi immo i zapala sie kontrolka z temperatury silnika i buczy. Wogóle nie moge polaczyc sie z budzikami. Inne moduły pokazuja błąd

1317 Sterownik deski wskaźników - J285
jakis blad j533 - nie pamietam numeru

Pozdro i prosze o pomoc.
----------------------
Problem rozwiązany-źle wsadzona prawa wtyczka w budzik.


21.10.2011, 20:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.11.2011, 09:04
Lokalizacja: Lubin [DLU]
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: BASIC
Rok prod.: 2001/2002
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
mam pytanie jak sciągnąc te środkowe kratki od nawiewu bo mam z tym mały problem ?


16.11.2011, 18:23
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
maciejlubin napisał(a):
mam pytanie jak sciągnąc te środkowe kratki od nawiewu bo mam z tym mały problem ?

Od przodu włóż płaski śrubokręt między deskę i nawiew i podważ go. Rób tak do okoła (najlepiej jak się dźwignie to włóż coś w szczelinę). Jak już będzie wystawał ponad deskę to go wyszarpnij. Deska jest miękka, zapewniam, że nie będzie śladu.

Druga opcja, jeśli już zdemontowałeś konsolę środkową to włóż rękę pod deskę i od tyłu go wypchnij.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


17.11.2011, 11:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.04.2011, 15:23
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
koleś napisał(a):
maciejlubin napisał(a):
mam pytanie jak sciągnąc te środkowe kratki od nawiewu bo mam z tym mały problem ?

Od przodu włóż płaski śrubokręt między deskę i nawiew i podważ go. Rób tak do okoła (najlepiej jak się dźwignie to włóż coś w szczelinę). Jak już będzie wystawał ponad deskę to go wyszarpnij. Deska jest miękka, zapewniam, że nie będzie śladu.

Druga opcja, jeśli już zdemontowałeś konsolę środkową to włóż rękę pod deskę i od tyłu go wypchnij.

Jest zima i plastiki są twarde dlatego lepiej użyć szpachelki


17.11.2011, 15:27
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Hej. Kupiłem dzisiaj nowy nastawnik z plastikiem do klapy wew/zew powietrze i chcialem przelozyc potencjometr do mojego V68 z temperatury. Po powrocie do domu okazało się, że zakupiony silniczek nie posiada w środku potencjometru ! Na domiar złego było po 13 i jestem w kropce. Czy były wersje bez potencjometrów ? Czy koleś mi jakiś umfal pocisnął ? W poniedziałek z rana jadę tam, bo mam całą skodę rozkopaną i nie da się jej zrobić a starego już 2x renimowałem. Ewentualnie ma ktoś z was jakieś namiary na silniczek NOWY jako dawca potencjometru lub wersja silniczka do sterowania temperaturą w rozsądnej cenie ? W ASO zaśpiewali mi 650zł w Bielsku. Ostatnio była ulewa i 30c na polu a skodzina uznała sobie grzać na maxa i tak 70km przejechać. Nie życzę wrogowi.

_________________
Obrazek


06.07.2013, 15:07
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Ja mam takie nastawniki. Jutro mogę Ci coś dać. Zadzwoń to dogadamy szczegóły. Mam trzy sztuki i może coś podejdzie.

Fotki dam w nocy.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


06.07.2013, 18:42
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Pierwsze muszę oddać to co kupiłem, bo najzwyczajniej brakuje we wtyczce 3 pinów od potencjometru !

Silniczek od sterowania temperatura (mój stary) jest po lewej, a po prawej nowy do obiegu wewnątrz/zewnątrz z którego chciałem przełożyć sobie potencjometr. Silniczki te zasadniczo są IDENTYCZNE w środku tzn te same silniczki, te same potencjometry i trybka. Różnica jest w trybku zewnętrznym. Zależy mi na nowym potencjometrze, a nie regenerowanym lub całym nowym nastawniku tym co jest po lewej. Ten po prawej nowy idzie zdemontować z tego plastikowego uchwytu i będzie wyglądać jak po prawej. Na klapce od oby dwu pisze 6Q1907511 ale mniejszą czcionką wyżej jest kolejny numer a mianowicie ten po lewej ma 01328012002 a ten po prawej nowy ma 01328/012072. Jutro na trochę bardziej trzeźwo napiszę.

KOLEŚ nie będę ci tyłka przy niedzieli zawracał. Daj znać co posiadasz tylko, a w poniedziałek zobaczę co uda się z nietrafionym zakupem zrobić i dam znać. Jak już będę w Tychach to ewentualnie dołożę te parę kilometrów do ciebie. Wszystko się w poniedziałek okaże.

Obrazek

_________________
Obrazek


06.07.2013, 23:51
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Jak pisałem mam trzy. Bebechy posiadają wszystkie identyczne. Jeśli masz tak samo to bierz. Z zewnątrz raczej nie podejdzie bo to nie była fabia.
Jakby co to mój numer 510 150 407

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Niżej podpisany użytkownik dziękuje koleś za ten post:
witek_77
07.07.2013, 07:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Jest ktoś w kujawsko pomorskim lub wielkopolskim z forum kto się podejmie mi tego wymiany ?


07.07.2013, 09:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL