Autor |
Wiadomość |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Ja mam niebieskie potencjometry. Może białe są lepsze. Przemierz je tylko czy mają 0 do 4,8kOhm. Teoretycznie powinno być wszystko to samo w grupie. Armagedon zrobienie tego to armagedon Nie no nie ma tragedii, ale masz pół dnia jak nic w plecy. Ja to robię 3 raz i idzie mi to coraz sprawniej, aczkolwiek wolał bym już tego nie robić Jest kilka opisów, ale zasadniczo za dużo ludzie tam chcą rozbierać. Powiem tak. Akumulator to podstawa bo jak nie odepniesz to wypięcie licznika wywali ci błędy do każdego sterownika. Wyciagasz licznik bo za nim jest 1 śruba do odkręcenia, schowek z prawej, plastik po lewej pod kierownica, tunel środkowy ten przy ręcznym, konsola środkowa z radiem, po lewej na jednej śrubce jest nawiew na nogi i później musisz wykręcić tę blachę co idzie od samej góry aż ku lewarkowi. Tam się nagimnastykujesz troszkę z 3 śrubami. To tyle w sumie. No i złamiesz obudowę z modułu komfortu ja później osadzałem na drewnianym kołku żeby nie drgało bo koszt plastiku to 17zł podobno, a ja już 3 raz to rozbieram więc szkoda na to kasy.
_________________
|
07.07.2013, 12:39 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
witek_77, nie mam pojęcia jak to zmierzyć. Daj adres to Ci przywiozę i sam zmierzysz.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
08.07.2013, 13:10 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Byłem tam i po oględzinach pan stwierdził, że dziwne. Jutro jedzie na Czechy po części i zobaczy co i jak i jutro będzie wiedział co i jak i w drodze powrotnej mi przywiezie albo inną część albo nie wiem. Ja i tak muszę się kiedyś u ciebie stawić po jakąś lampkę na tył jak tylko uporam się z tym ogrzewaniem i krańcówkami. Co do mierzenia to musisz wyciągnąć ten potencjometr i zmierzyć omomierzem jaka jest oporność między bodajże zewnętrznymi nóżkami. Kręcisz i oporność powinna się płynnie zmieniać w zakresie od 4,8k Ohm do 0 Ohm. Nie pamiętam tylko czy między środkową a którąś zewnętrzną nóżką czy między zewnętrznymi. Ale to wyjdzie w praniu.
_________________
|
08.07.2013, 14:44 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Nabyłem nastawnik od KOLEŚia, przerzuciłem ładnie potencjometr i zamontowałem. Adaptacja przebiegła pomyślnie, klima śmiga jak ta lala. Dzięki jeszcze raz. Nie wiesz może z jakiego to samochodu było ? Być może te białe potencjometry są lepsze jakościowo niż niebieskie.
_________________
|
10.07.2013, 19:42 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
witek_77 napisał(a): Nie wiesz może z jakiego to samochodu było ? Było to dawno. Zdaje się, że był to Passat B5.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
10.07.2013, 21:12 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
pierwsze błędy ze sterownika klimy (HVAC 08). Pewnie masz błąd od potencjometru. Daj znać o błędach. Inaczej to wróżenie w fusów. Po zapisaniu błędów i podaniu ich tutaj, wykasuj je i spróbuj zaadoptować nastawnik. Jeżeli przejdzie to może masz szansę na parę dni spokoju. Jak nie to pewnie potencjometr i masz trochę dłubania. W razie co to pisz do naszego eksperta forumowego, a może jeszcze będzie miał jakieś białe potencjometry
_________________
|
06.04.2014, 10:58 |
|
|
Dołączył(a): 11.04.2010, 08:35 Lokalizacja: Mikołów Posty: 105
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Skoda Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Hej. Odgrzeję trochę kotleta. Ja również borykałem się z problemem awarii regulacji temperatury. Po mordowniach w końcu zamontowałem nowy potencjometr, ale mam problem z adaptacją w VAGu. Przejście z zimnego na ciepłe dmuchanie jest płynne i następuje od razu, ale nie ma, że tak powiem temperatur pośrednich. Jeśli dobrze zrozumiałem to w VAGcom trzeba wejść w 08 Auto HVAC a później w Basic settings i tam ustawić Group 001?
|
14.05.2014, 19:31 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
tak. Wchodziwsz do HVAC, tam dajesz basic settings, wklepujesz grupe 001 i dajesz GO. Musi przejść adaptacja tzn bodajże od 0 do 250. Jedno to temperatura nawiewu a jedno to klapa obiegu wewnętrznego. Jak przejdzie OK to znaczy, że jest ok. Jak później pojeździsz z parę minut i poruszasz temp i nie wróci żaden błąd to znaczy, że jest ok. No i pamiętaj, że klima trochę czasu potrzebuje, żeby się ustabilizować z temp w samochodzie
_________________
|
14.05.2014, 20:18 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
A w każdym modelu jest regulacja temperatury poprzez silniczek i potencjometr czy są wersje gdzie regulacja temperatury jest poprzez linkę w pancerzu. Ja u siebie właśnie mam takie wrażenie że ja mam na lince ponieważ dosyć ciężko gałka chodzi (ale też bez przesady ) a zawsze jak dam na max na ciepłe lub na max na zimne to słychać ewidentnie takie "klapnięcie" jak by jakaś przysłona klepała.
|
11.11.2014, 01:20 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Mam podobne wrażenie, być może wersje z tymi silnikami tak miały? Niestety, pokrętło chodzi dość opornie, zwłaszcza w pozycjach 9-12. Wydaje mi się, że dawniej tak nie było, ale nie jestem pewien, może nie zwracałem uwagi. Zachęcamy innych forumowiczów do wypowiedzi w tej sprawie.
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
11.11.2014, 17:28 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Tak wpadłem na pomysł by ściągnąć z aku klemę i wtedy sprawdzić czy regulacja temperatury "klepie" bez prądu silniczek nie będzie działać i klepania nie powinno być. W teorii.
|
11.11.2014, 21:15 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Chyba jest mechaniczne. Według tego zdjęcia tak na to wskazuje. Może się mylę. Są 2 pręciki do regulacji prawdopodobnie temperatury i kierunku nawiewu. Bo na środku jest wtyczka do wentylatora.
|
13.11.2014, 20:13 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Naprawa regulacji temperatury F1 z dokładnym fotostory
Maki napisał(a): A w każdym modelu jest regulacja temperatury poprzez silniczek i potencjometr czy są wersje gdzie regulacja temperatury jest poprzez linkę w pancerzu. Mechanicznie, poprzez cięgno jest jak nie ma klimy. Elektrycznie jest jak jest klima. Kierunek nawiewu jest zawsze poprzez cięgno.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
14.11.2014, 00:19 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2012, 11:20 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Pokrętło ogrzewania Fabia
Mam problem z pokrętłem ogrzewania. Ustawiam ogrzewanie na minimum i leci zimne powietrze. Wystarczy, że przekręcę delikatnie pokrętło to zaczyna mocno grzać. Nie jestem w stanie ustawić normalnej temperatury nawiewu powietrza do środka samochodu. Auto z klimatyzacją. W czym może być problem ?
|
18.12.2014, 09:29 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Pokrętło ogrzewania Fabia
podłącz komputer, wejdź do sterownika nr 8 AUTO HVAC i odczytaj błędy. Jak tam nic nie masz to znaczy, że po prostu skoda dogrzewa i później się ustatkuje. Najlepiej dać trochę temp na nogi bo czujnik jest w panelu klimy od temperatury. Jak masz błędy w sterowniku z klimy to prawdopodobnie masz to co większość z nas czyli potencjometr od nastawnika. Dużo roboty z wymianą, ale da radę sam zmienić na używkę, ale nie ze skody tylko z audi lub VW. Tam są lepsze te potencjometry, a mają te same wartości rezystancji. Musisz zacząć od sprawdzenia błędów.
_________________
|
18.12.2014, 10:26 |
|
|