FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

Fabia III - 2014
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=24&t=15683
Strona 47 z 51

Autor:  Joker [ 05.02.2015, 08:18 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

Obczaiłem tez ostatnio F3 u Zimnego, mają niebieską z białym dachem i białymi felami oraz żółtą z czarnymi dodatkami.
Wrażenie? Fajna, ostra i wyrazista. Wnętrze spoko. Ogólnie bardzo mi się podoba a przyczepiłbym się jedynie do zbyt odstających klamek zewnętrznych.

Autor:  grzesk [ 05.02.2015, 08:35 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

Też na te klamki zwróciłem uwagę. O3 ma takie same ale tam tak nie rzucają się w oczy.
Przez nie producent ma parę centymetrów więcej na szerokość materiałach reklamowych ;-)

Autor:  ensai [ 08.02.2015, 12:18 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014








Autor:  Mat [ 08.02.2015, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

Pomacalem auto kilka dni temu i szczerze mówiąc, wrażenia mam podobne, zwłaszcza jesli chodzi o bagażnik. :) też spodziewałem się szału, którego nie nie ma.

Autor:  DanielK [ 08.02.2015, 16:00 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

A mnie zastanawia pomiar przyspieszenia. Nie wiem, czy biegi zmieniał automat czy człowiek. I nie rozumiem, po co targać tego maluszka do 6k rpm skoro moc maksymalna przy 4600 a kolejne biegi wrzucane były poza punktem największego momentu obrotowego ???

Autor:  krd [ 08.02.2015, 17:42 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

To auto bylo testowane ze skrzynia DSG.

Autor:  kros [ 08.02.2015, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

...w trybie sport

Jeżeli ten silnik ma podobny wykres przebiegu mocy i momentu jak Rapid 1,2 105, chodzi mi o kształt krzywych, to przyspieszanie w zakresie od 4-4,5 tys obr do 6 tys. obr pozwala na pracę w zakresie maksymalnej mocy. Fakt przy obniżającej się krzywej momentu i w końcówce również i mocy, ale nadal jest to praca w zakresie mocy maksymalnej

Ja u siebie zaobserwowałem to samo (1.4 122km), czyli automat niezależnie czy na D czy na S, ciągnie do czerwonego. U mnie przebieg krzywych jest bardzo podobny jak w 1,2 105 i tak samo przyspieszanie w kick-downie odbywa się w obrębie największej mocy, niekoniecznie momentu.

Kiedyś dla przetestowania, (na co dzień nawet przy szybkim wyprzedzaniu mi się nie chce machać łapą), zmieniałem ręcznie, to subiektywne wskazanie akcelerometru na którym siedzę, pozwalało wnioskować, że auto żwawsze jest gdy bieg się zmienia przy ok. 5kRPM
Nie mam pojęcia skąd taka charakterystyka skrzyni. Być może ma to znaczenie gdy samochód jest obciążony?
Wtedy większą skuteczność być może przynosi rozpędzenie w zakresie najwyższej mocy i dlatego projektanci tak zadecydowali? ???

Autor:  DanielK [ 09.02.2015, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

kros
na filmie podane były wartości 110hp @ 4600 rpm, 175 Nm @1400 - 4000 rpm czyli nie widzę sensu ciągnięcia powyżej tych 4600 bo moc zapewne już dalej spada (nie mamy wykresu).
kros napisał(a):
Kiedyś dla przetestowania, (na co dzień nawet przy szybkim wyprzedzaniu mi się nie chce machać łapą), zmieniałem ręcznie, to subiektywne wskazanie akcelerometru na którym siedzę, pozwalało wnioskować, że auto żwawsze jest gdy bieg się zmienia przy ok. 5kRPM

Bo to jest to do czego nawiązuję - zmieniasz bieg przy 5k a na następnym biegu masz około 4k (pełny dostępny moment obrotowy).

Mimo wszystko nie widziałem jeszcze F3 na żywo, ale bardzo mi się podoba - może za jakieś 7 lat sobie kupię ;)

Autor:  kros [ 09.02.2015, 12:31 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

Ja rozumiem Twoje przesłanie i faktycznie jazda pustym autem potwierdza te przypuszczenia, natomiast być może autor programu skrzyni kalkulował również optymalne przyspieszanie przy aucie załadowanym co z punktu widzenia bezpieczeństwa jest wazniejsze aby w tym drugim przypadku szybciej przyspieszał niż na pusto a tutaj jak wiemy moc ma również duże znaczenie a nie tylko moment.

powyżej 4800 moc spada, ale nie przecież nie do zera, popatrz na krzywe z forum Rapida
wykresy dla 1,2 105
Obrazek

oraz dla 1,4 122
Obrazek
zwróć uwagę że po przekroczeniu punkty mocy maks. mimo iż moc spada to przyspieszanie w zakresie 4000-6000 odbywa się nadal w zakresie mocy maksymalnej (różnica rzędu 5-10kW), natomiast gdyby zmieniać biegi zaraz po przekroczeniu 5000 to przyspieszanie w zakresie obrotów 3000-5000 odbywało by się ze stosunkowo niskiej mocy z różnicą rzędu 30-40kW.

Autor:  ensai [ 13.03.2015, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

ta sama fabia ale już trochę bardziej krytycznie


Autor:  weuek [ 13.03.2015, 23:10 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

Ale mi się kolo nie podoba-ma gadkę jakby był sztuczną inteligencją. Taki głos dla mugoli. Ale przynajmniej trendi copki ni mo (jak poprzedni testowacz).

Skoro tą fabią 1.2 tsi 110 KM "od biedy" można wyjechać na autostradę, to chyba pozostałych wersji silnikowych nie powinni na tam w ogóle wpuszczać...

I w tylu miejscach widać od środka kolor lakieru na zewnątrz-nie za ładnie.

Żeby wydać 76 k na auto, którym ten pan z nadwagą jechał, to musiałbym zarabiać (netto) ponad 10 k. Inaczej to byłoby rażąco złe gospodarowanie pieniędzmi.

Autor:  macias382 [ 14.03.2015, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

Generalnie jako świeżo upieczony posiadacz Fabii 3 kombi nie zgodzę się opinią odnośnie poziomu hałasu. Niejednokrotnie jeździłem F2 i w stosunku do niej 3 generacja modelu jest dużo lepiej wyciszona. Fakt, nie jest to auto wyższego segmentu stworzone do śmigania po autostradzie, jednak ja osobiście podróżując z prędkością rzędu 130-140km/h czułem się komfortowo.

Autor:  Titko [ 14.03.2015, 19:55 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

macias382 napisał(a):
Generalnie jako świeżo upieczony posiadacz Fabii 3 kombi nie zgodzę się opinią odnośnie poziomu hałasu. Niejednokrotnie jeździłem F2 i w stosunku do niej 3 generacja modelu jest dużo lepiej wyciszona. Fakt, nie jest to auto wyższego segmentu stworzone do śmigania po autostradzie, jednak ja osobiście podróżując z prędkością rzędu 130-140km/h czułem się komfortowo.


Podziel się z forumowiczami detalami swojej Fabii w tym temacie :D

Autor:  Daniel [ 15.03.2015, 12:10 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

Nie widziałem jeszcze na drodze żadnej FIII ciekawe dlaczego ?

Autor:  macias382 [ 15.03.2015, 16:14 ]
Tytuł:  Re: Fabia III - 2014

Titko napisał(a):
macias382 napisał(a):
Generalnie jako świeżo upieczony posiadacz Fabii 3 kombi nie zgodzę się opinią odnośnie poziomu hałasu. Niejednokrotnie jeździłem F2 i w stosunku do niej 3 generacja modelu jest dużo lepiej wyciszona. Fakt, nie jest to auto wyższego segmentu stworzone do śmigania po autostradzie, jednak ja osobiście podróżując z prędkością rzędu 130-140km/h czułem się komfortowo.


Podziel się z forumowiczami detalami swojej Fabii w tym temacie :D


Spoko spoko. Jak tylko pstryknę kilka ciekawych zdjęć to napewno założę odpowiedni temat i przedstawię swojego dupowoza.

Strona 47 z 51 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/