Teraz jest 01.05.2024, 20:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Napęd na obie osie: 4x4 nie tylko w teren 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Napęd na obie osie: 4x4 nie tylko w teren
Napęd na cztery koła przestał być już domeną samochodów terenowych: dziś coraz częściej doceniają go zwykli kierowcy, szczególnie podczas zimy. ŠKODA ma szeroką paletę modeli 4x4, które odpowiedzą na potrzeby podróżujących.
Napęd na obie osie: 4x4 nie tylko w teren
Standardowo wszystkie modele ŠKODY wyposażone są w napęd na przednią oś, gwarantujący satysfakcjonującą jakość prowadzenia przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa oraz kompaktowych wymiarów podzespołów, które nie zajmują cennego miejsca użytkownikom samochodu.



Niemniej jednak, jeszcze niedawno kojarzone przede wszystkim z samochodami terenowymi układy napędu 4x4 dzisiaj coraz chętniej są wybierane także przez kierowców samochodów o miejskim przeznaczeniu. Okazują się dla nich zbawienne na przykład podczas prób wyjechania z zaśnieżonego parkingu bądź jazdy na mokrej nawierzchni.

Pod hasłem „Kiedy musisz, wtedy możesz”, trwa kampania reklamowa modeli 4x4 marki ŠKODA. Aby poznać tajniki wspomagania ruszania, skutecznego hamowania, czy trybu off-road, wystarczy odwiedzić stronę www.skoda-auto.pl/4x4 lub obejrzeć spot reklamowy.
ŠKODA ma bogate doświadczenie w stosowaniu układów 4x4 – oferuje je już od 1999 roku, odkąd wzbogaciły ofertę modeli Octavia, a później także Superb i Yeti. Dzięki popularności tych modeli czeska marka dziś należy do grona największych producentów samochodów z napędem na obie osie w Europie.




Układy 4x4 cieszą się na świecie bardzo dużą popularnością wśród Klientów ŠKODY. Obecnie prawie co piąta sprzedawana na świecie Octavia Combi wyposażona jest w taki napęd, a na niektórych rynkach, jak Szwajcaria czy Norwegia, stanowi ona nawet ponad połowę całkowitej sprzedaży.

Od 2008 do 2013 roku ŠKODA potroiła liczbę sprzedanych samochodów z napędem 4x4. Tylko w minionym roku sprzedała około 60 000 sztuk tej wersji napędowej. W sumie po świecie jeździ już ponad czterysta tysięcy samochodów marki ŠKODA z napędem na cztery koła. Więcej danych sprzedażowych znajduje się tutaj.
Napęd na obie osie: 4x4 nie tylko w teren
Stosowany w modelach ŠKODY układ 4x4 rozdziela napęd pomiędzy osie za pomocą jednej z najbardziej nowoczesnych metod – sprzęgła Haldex najnowszej, piątej generacji. Najważniejszą cechą tego rozwiązania jest prostsza i efektywniejsza konstrukcja, która z jednej strony jeszcze bardziej zwiększa jej niezawodność, a z drugiej pozwoliła zmniejszyć masę.



Sterowanie tym systemem odbywa się precyzyjnie i szybko dzięki zastosowaniu elektroniki. Domyślnie napęd skupia się na przedniej osi, minimalizując zużycie paliwa. W sytuacji tego wymagającej moment obrotowy jest płynnie kierowany na tylną oś w sposób niezauważalny dla kierowcy i nienaruszający bezpieczeństwa jazdy.

Sprzęgło Haldex zostało opracowane i jest budowane przez szwedzką firmę o tej samej nazwie, która należy do grona zaledwie kilku światowych pionierów i ekspertów napędu 4x4. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1887 roku od budowy zegarów, maszyn do pisania i liczników do taksówek.



Sterowanie tym systemem odbywa się precyzyjnie i szybko dzięki zastosowaniu elektroniki. Domyślnie napęd skupia się na przedniej osi, minimalizując zużycie paliwa. W sytuacji tego wymagającej moment obrotowy jest płynnie kierowany na tylną oś w sposób niezauważalny dla kierowcy i nienaruszający bezpieczeństwa jazdy.

Sprzęgło Haldex zostało opracowane i jest budowane przez szwedzką firmę o tej samej nazwie, która należy do grona zaledwie kilku światowych pionierów i ekspertów napędu 4x4. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1887 roku od budowy zegarów, maszyn do pisania i liczników do taksówek.



Sterowanie tym systemem odbywa się precyzyjnie i szybko dzięki zastosowaniu elektroniki. Domyślnie napęd skupia się na przedniej osi, minimalizując zużycie paliwa. W sytuacji tego wymagającej moment obrotowy jest płynnie kierowany na tylną oś w sposób niezauważalny dla kierowcy i nienaruszający bezpieczeństwa jazdy.

Sprzęgło Haldex zostało opracowane i jest budowane przez szwedzką firmę o tej samej nazwie, która należy do grona zaledwie kilku światowych pionierów i ekspertów napędu 4x4. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1887 roku od budowy zegarów, maszyn do pisania i liczników do taksówek.
Niezależnie od układu 4x4 każdy model ŠKODY wyposażony jest w mechanizm różnicowy. Zadaniem mechanizmu różnicowego jest reagowanie na różnicę w prędkości obrotowej napędzanych kół, wynikającą z jazdy po łuku bądź nierównościach. Podstawowy typ mechanizmu różnicowego składa się z czterech stożkowych kół zębatych obracających się w dwóch płaszczyznach prostopadle względem siebie.




To efektywne rozwiązanie, ale ma jedną wadę – gdy jedno koło jezdne straci zupełnie przyczepność, drugie obraca się wtedy w miejscu. By zapobiec takiej sytuacji, ŠKODA stosuje nowoczesną, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS oraz XDS+, pracującą na podstawie danych zbieranych przez czujniki ABS. To kolejne bardzo efektywne i bezawaryjne rozwiązanie, które gwarantuje doskonałe właściwości jezdne i pewność prowadzenia nawet w trudnych warunkach. Dzięki nim żadnej ŠKODZIE niestraszne nadchodzące zimowe poranki!

Wszystkie niezbędne informacje na temat układów 4x4 w modelach ŠKODY zgromadzone są w przystępnej formie na stronie internetowej.

Skoda

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


10.12.2014, 23:04
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL