FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu.
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=540
Strona 3 z 35

Autor:  darecki [ 15.08.2006, 22:34 ]
Tytuł: 

antonio napisał(a):
>Darecki tylko widzisz ja nie wiem czy do TDI jest taka sama jak do 1.4 16V. Musze popytać we intercarsie.
Rozumiem ze jak poducha to po przejechaniu po jednej nierównosci wydobywa się jedno "plum", a nie jakieś kilka dźwięków?
Muszę koniecznie sprawdzić i bujnąć jakoś motorkiem.


a do TDi maja, nie spojrzalem w opis co za motorek u ciebie siedzi :] zatem powinni miec w intercarsie...
czuje ze jak otrzymam 13-tke to zaczne sie bawic w tarcze tyl tyle ze wyjdzie mnie drozej bo za robote zaplace....

Autor:  Mr T. [ 16.08.2006, 06:13 ]
Tytuł: 

darecki napisał(a):
czuje ze jak otrzymam 13-tke to zaczne sie bawic w tarcze tyl tyle ze wyjdzie mnie drozej bo za robote zaplace

13-tka dobra rzecz ;-)
Darek - to dobry pomysł, ja miałem z tył tarcze w serii i, mimo że tarcze nie są wielkie, hamowanie jest naprawdę bardzo dobre. Żona jak pierwszy raz prowadziła, to prawie zbiórkę na przedniej szybie zrobiła jak przycisnęła nieprzyzwyczajona do takiej żylety ;-) .

Autor:  Robi [ 17.08.2006, 14:23 ]
Tytuł: 

QRNA !!!! Ja też chcę tarcze z tyłu. Kedyś przypadkem zapytałem mechanika o to, ale powiedział, że musiałbym wymenić pompę na inną i tak mnie zniechęcił. Nie wiem, czy był dupa, czy fachowiec, ale z tego co piszecie to tyko "kosmetyka".

Autor:  Mario [ 17.08.2006, 15:33 ]
Tytuł: 

Ja jestem z efektu przeróbki więcej niż zadowolony :party:

[ Dodano: 2006-08-17, 16:34 ]
Minął już ponad rok!

Autor:  Robi [ 17.08.2006, 21:02 ]
Tytuł: 

czyli pompa zostaje ta sama?

Autor:  Mario [ 17.08.2006, 21:09 ]
Tytuł: 

Pompa i korektor te same!

Autor:  Robi [ 17.08.2006, 21:21 ]
Tytuł: 

ok to zaczynam szukać dawcy ;-)

Autor:  Mario [ 17.08.2006, 21:31 ]
Tytuł: 

Jeżeli masz zaprzyjaźnionego blacharza to Ci pomoże. Oni często kupują używane tylne osie kpl. do np. Golfów 4 i to im zostaje! Różni się tylko blaszana osłona tarczy.

Autor:  antonio [ 17.08.2006, 23:08 ]
Tytuł: 

>Robi, Mario
Mario u siebie nie ma korektorów na belce (jesli to silnik ATD), bo ma ABS. Wsio pozostaje bez zmian! tylko to co przy kole, napisałem to i jest w tym pliku do pobrania. Oczywiście tarcze i klocki mogą być inne :-P

Kurna co za mechaniory są w tym kraju! Chyba z czasów komuny, aby zniechęcić do jakiejkolwiek pracy.

[ Dodano: 2006-08-18, 00:11 ]
Pomyliłem was oczywiście - na odwrót rzecz jasna:-)

>Mario, zaciekawiłeś mnie tymi tulejami wahacza od Cupry. Czy wystarczy tylko powiedzieć że sie chce tuleje od Cupry i zamówić?
Będą pasowały?
Są pełne w srodku?
Lepiej sie prowadzi?
:-)

Autor:  Mario [ 18.08.2006, 07:29 ]
Tytuł: 

Ja mam korektor i wiem co piszę - sam jestem mechanikiem (nie mam ABS-u).
Siny polecam, ma je tylko Ibiza 1,9 TDI 160 PS!
Wszystko pasuje, znam nawet ich nr.

Autor:  Robi [ 18.08.2006, 08:33 ]
Tytuł: 

Chłopaki, raz jeszcze. Wymieniam tylko to co przy kole?
A tak przy okazji Mario jaki płyn hamulcowy zalałeś?
Antonio wiem, że jeździ na dot 5.1

Autor:  Mario [ 18.08.2006, 08:38 ]
Tytuł: 

Ja mam na razie serię.
Planuję wymianę też na serię.

[ Dodano: 2006-08-18, 09:39 ]
Hamulce wymieniasz tylko przy kole!

Autor:  antonio [ 18.08.2006, 09:48 ]
Tytuł: 

Zdradź Mario numerek proszę :mrgreen:

[ Dodano: 2006-08-18, 11:15 ]
Robi, najpierw demontujesz bębny, szczęki. Potem odkręcasz nakrętkę piasty, zdejmujesz ją i siłowniczek hamulca. Demontujesz tą duzą okrągłą osłonę blaszaną, a potem końcówkę metalowego przewodu hamulcowego tuż przy belce zawieszenia. Przy okazji musisz rozmontować konsolę środkową z tyłu aby się dostać do mocowania linek hamulca ręcznego.

Odkręcasz nakrętkę regulacyjną, zdejmujesz końcówki linek z ramienia wyrównawczego i wyciągasz obie linki i wywalasz je. Wprowadzasz na to miejsce nowe i przykręcasz lekko nakrętkę aby nie wypadły przy montażu.

Potem mocujesz nową osłonę, a na nią oś piasty, odpinając uprzednio na chwilę złączkę ABSu. Po zamocowaniu osi piasty wpinasz złączke ponownie. Następnie mocujesz nową końcówkę przewodu do zasicku hamulca.
Uwaga, przed przykręceniem jarzma hamulca musimy założyć już tarczę, bo potem nie wejdzie. Następnie do belki przykręcasz jarzmo hamulca. Zakładasz na nie blaszki poślizgowe, a nastepnie klocki hamulcowe (smarując pomiędzy te elementy śladową ilością smaru odpornego na wysokie temperatury).

Potem zakładasz i przykręcasz zacisk hamulca oraz podłączasz końcówkę linki (taki kulowy koniec). Uważać na sprężynki od klocków aby prawidłowo dociskały do zacisku.

Przy podniesionych obu kołach i opuszczonym humulcu ręczym dokręcasz nakrętkę ramienia wyrównawczego do momentu aż oba koła będą się jeszczeswobodnie obracać. Na zaciskach jest takie miejsce gdzie ramię zacisku opiera się o ogranicznik. Szczelina pomiędzy nimi przy opuszczonym hamulcu powinna wynosić od 1 do 3 mm. Odpowietrzyć układ hamulcowy. That's all!

Uważać przez pierwszy miesiąc moze gorzej hamować i moze być miekki pedał. Musi się wszystko ułożyć.

Mam nadzieje że ten opis i kolejność (której chyba nie pomyliłem jak pamiętam) nie wydaje się zbyt skomplikowany:-). Nie jestem zawodowym mechanikiem ale to moje trzecie auto z grupy VW, przy którym sam wykonuję większość wymian i napraw lub tuningu. Jesli macie jakieś pytania nie wahajcie się je zadawać, może będę w stanie odpowiedzieć, albo ktoś inny z forum posiadający doświadczenie.

Autor:  Robi [ 18.08.2006, 12:11 ]
Tytuł: 

MUCIAS GRACIAS :worthy: :worthy: :worthy: :worthy: :worthy: :worthy:

Autor:  fresh60 [ 18.08.2006, 13:00 ]
Tytuł: 

Mario napisał(a):
Cała przeróbka mnie tyle kosztowała! Klocki i osłony tarcz nowe, reszta z Golfa 4 po małym przebiegu! :good:
!


Gratulacje ! Temat interesujacy.
Pytanie : Czy belka od dowolnego Golfa IV (benzyna) będzie pasowała do Fabi 1.4 8V ?
Chodzi oczywiście o zaciski, tarcze , osłony .

Nie żebym się czepiał ale jak to się ma do homologacji samochodu ? :)

pozdrawiam

Strona 3 z 35 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/