Teraz jest 29.04.2024, 03:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Zegary do turbiny 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.03.2010, 08:21
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post Zegary do turbiny
Witam

Postanowiłem zapytać jeszcze o turbinę a że jestem słaby w tym temacie proszę o pomoc.

Mój znajomy ma zamontowane ( ale w HONDZIE CR-V) na tablicy rozdzielczej zegary które pokazują mu temperaturę oleju, moc turbiny a także jej temperatur (albo płynu w kturym się ta turbina znajduje). Wiem że robił te dodatkowe zegary w jakimś warsztacie tunigowym. Super to działa bo dokładnie zegary pokazują kiedy turbina ostyga i kiedy mozna wyłączyć silnik.

Czy wiecie coś na ten temat? Czy można takie coś zamontować w fabi i czy wogóla ma to sens i jak cena ewentualnie?

pozdrawiam


13.03.2010, 08:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.09.2009, 08:31
Lokalizacja: Białystok
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
Post 
Ja u siebie mam zamontowany wskaźnik ciśnienia doładowania turbiny...montowałem sam w garażu jest to jakieś 15 minut roboty... a wygląda to tak:
Obrazek


Ostatnio edytowano 13.03.2010, 11:10 przez kruczek84, łącznie edytowano 1 raz



13.03.2010, 11:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Najbardziej przydatny jest wskaznik temp. oleju cały czas wiesz co się dzieje z motorkiem.


13.03.2010, 11:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
kruczek84, może napisz jeszcze jaki, gdzie kupiłeś i jak rozwiązałeś montaż :good:

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


13.03.2010, 17:26
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.09.2009, 08:31
Lokalizacja: Białystok
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
Post 
No cóż dla ludzi którzy mają turbinkę przydatny jest wskaźnik doładowania turbo(moim zdaniem oczywiście)...Wskaźnik zamówiłem na allegro za nie całe 100 zł a jeżeli chodzi o montaż to musiałem wywiercic dziurke w ścianie grodziowej żeby miec którędy puścic przewód a zasilanie jest wzięte z włącznika świateł...aha i jeszcze jedno w zestawie nie ma żadnego stojaczka wiec musiałem dokupic oddzielnie ale to jest kwestia 20 zł


13.03.2010, 21:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
ale Ty wierciles dziure, bo masz audio. Ci co nie maja kabla do wzmaka maja problem wiercenia z glowy ;)

_________________
1.8T 301HP


13.03.2010, 23:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.09.2009, 08:31
Lokalizacja: Białystok
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
Post 
No widzisz...zapomniałem o tym wspomniec....ale może nie tylko ja mam audio... :mrgreen:


14.03.2010, 07:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 24.09.2005, 05:40
Lokalizacja: Cz-wa
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post 
Tyle tylko, że raczej cudów nie ma i nie ma co wierzyć w precyzję zegara za 100 zł... bo ładnie świeci i kiwa wskazówką, to na pewno :) ale nie o to chodzi :)
Tyle kosztują te co działają ;)

http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20233432.html

http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20232951.html

_________________
Fabia II 1.2 TSI - 105KM do jazdy na co dzień


14.03.2010, 09:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.09.2009, 08:31
Lokalizacja: Białystok
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
Post 
Oczywiście jak kogoś stac to może sobie pozwolic na takie zegareczki...a moim zdaniem jeżeli ktoś podnosi moc o 100% to owszem warto zainwestowac ale przy zwykłym chipie o 30-40% wystarczy taki za tą stówkę...(ale każdy ma inne zdanie)


14.03.2010, 10:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
w ogole to mamy XXI wiek i wieszanie niewiadomo ilu zegarkow nie ma sensu. rallytronic robi sprzet ktory obsluzy duzo czujnikow, jest tanszy niz jeden turbo defi (ktory niedziala jeszcze bez centralki :D) i zajmuje bardzo malo miejsca. do tego ma pokazuje wrzucony bieg, obroty i inne szmery bajery :D

_________________
1.8T 301HP


14.03.2010, 11:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
ale ja tak wcale nie napisalem ;) napisalem, ze za mniej niz jeden defi od turbo, mozna miec caly komp ktory obsluzy x czujnikow i zastepuje licznik. do tego nie ma festynu z 6 zegarami, wszystkiemu mozna podpisac alarm a i wyglada stosownie do czasow w ktorych zyjemy :D

budowa mechanicznego autogauge jest tak beznadziejna, ze wystarczy jeden przekroczenie skali i po wskazniku. ja wskaznik vacuum przekrecilem w 30 sek.. :D jedna redukcja na 2 bieg i po wskazniku. co innego seria stepper, ktora ma wszystko na sygnalach elektronicznych.

_________________
1.8T 301HP


14.03.2010, 13:57
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.03.2010, 08:21
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Zaraz zaraz bo żeście się zapędzili. Po co montować wskaźnik temp. oleju??? czy po tym wskaźniku widać kiedy można wyłaczyć śilnik tak aby turbina nie dostała po tyłku. Czy bardziej tu chodzi o to kiedy olej już na tyle dobrze smaruje silnik ( bo jest dobrze rozgrzany) i można wtedy deptać ile się chce????

Co daje wskaźnik doładowania turbo????

Pamiętajcie że chodzi mi o wskaźnik który będzie pokazywał kiedy na tyle turbina ostygła że mogę wyłączyć silnik.


14.03.2010, 20:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
sznapi napisał(a):
Zaraz zaraz bo żeście się zapędzili. Po co montować wskaźnik temp. oleju??? czy po tym wskaźniku widać kiedy można wyłaczyć śilnik tak aby turbina nie dostała po tyłku. Czy bardziej tu chodzi o to kiedy olej już na tyle dobrze smaruje silnik ( bo jest dobrze rozgrzany) i można wtedy deptać ile się chce????


Przejedź się na autostradę, naciśnij pedał w podłogę i leć tak przez 30 km w ciepły dzień. Zobaczysz wtedy po co jest wskaźnik temp. oleju, szczególnie konfrontując jego wskazania z beznadziejnym fabrycznym wskaźnikiem temp. cieczy.
O skutkach przegrzania oleju i silnika chyba nie muszę mówić.

sznapi napisał(a):
Co daje wskaźnik doładowania turbo????


Daje bardzo cenne informacje dot. pracy i kondycji turbiny (niedoładowanie, przeładowanie, pojawiający się za duży lag turbiny w wyniku awarii, itp itd.).
Jest to zegar na który zerkam najczęściej.

sznapi napisał(a):
Pamiętajcie że chodzi mi o wskaźnik który będzie pokazywał kiedy na tyle turbina ostygła że mogę wyłączyć silnik.


Nie ma takiego wskaźnika.



Jest za to jeszcze jeden rodzaj wskaźnika nie wymienionego w tej dyskusji - wskaźnik EGT.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


14.03.2010, 22:33
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.07.2007, 13:28
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort z klim± i tempomatem :)
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja bym najchętniej widział u siebie właśnie wskaźnik temperatury oleju - z powodów o których napisał wokan, oraz woltomierz. Ech gdzie te samochody w których takie rzeczy były standardem.
Tylko żeby się za bardzo nie rzucały w oczy - najchętniej gdzieś w desce.

_________________
Obrazek
Jest jeszcze Pan Łoś (V70 D5)


15.03.2010, 00:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.03.2010, 08:21
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
a jakie zegary mierzące temperature oleju są dobre i w jakiej cenie. Czy wogóle na wyposażeniu niektórych Fabii są w standarcie takie zegary? czy można samemu je zamontować?
Jak temperatura oleju jest optymalna dla pracy silnika?
Do jakiej temperatury musi spaść olej w turbinie aby można było wyłączyć silnik?


15.03.2010, 09:25
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL