FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

Zegary do turbiny
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=10284
Strona 1 z 3

Autor:  sznapi [ 13.03.2010, 08:50 ]
Tytuł:  Zegary do turbiny

Witam

Postanowiłem zapytać jeszcze o turbinę a że jestem słaby w tym temacie proszę o pomoc.

Mój znajomy ma zamontowane ( ale w HONDZIE CR-V) na tablicy rozdzielczej zegary które pokazują mu temperaturę oleju, moc turbiny a także jej temperatur (albo płynu w kturym się ta turbina znajduje). Wiem że robił te dodatkowe zegary w jakimś warsztacie tunigowym. Super to działa bo dokładnie zegary pokazują kiedy turbina ostyga i kiedy mozna wyłączyć silnik.

Czy wiecie coś na ten temat? Czy można takie coś zamontować w fabi i czy wogóla ma to sens i jak cena ewentualnie?

pozdrawiam

Autor:  kruczek84 [ 13.03.2010, 11:01 ]
Tytuł: 

Ja u siebie mam zamontowany wskaźnik ciśnienia doładowania turbiny...montowałem sam w garażu jest to jakieś 15 minut roboty... a wygląda to tak:
Obrazek

Autor:  dEEs [ 13.03.2010, 11:14 ]
Tytuł: 

Najbardziej przydatny jest wskaznik temp. oleju cały czas wiesz co się dzieje z motorkiem.

Autor:  cosmos [ 13.03.2010, 17:26 ]
Tytuł: 

kruczek84, może napisz jeszcze jaki, gdzie kupiłeś i jak rozwiązałeś montaż :good:

Autor:  kruczek84 [ 13.03.2010, 21:06 ]
Tytuł: 

No cóż dla ludzi którzy mają turbinkę przydatny jest wskaźnik doładowania turbo(moim zdaniem oczywiście)...Wskaźnik zamówiłem na allegro za nie całe 100 zł a jeżeli chodzi o montaż to musiałem wywiercic dziurke w ścianie grodziowej żeby miec którędy puścic przewód a zasilanie jest wzięte z włącznika świateł...aha i jeszcze jedno w zestawie nie ma żadnego stojaczka wiec musiałem dokupic oddzielnie ale to jest kwestia 20 zł

Autor:  mss [ 13.03.2010, 23:21 ]
Tytuł: 

ale Ty wierciles dziure, bo masz audio. Ci co nie maja kabla do wzmaka maja problem wiercenia z glowy ;)

Autor:  kruczek84 [ 14.03.2010, 07:00 ]
Tytuł: 

No widzisz...zapomniałem o tym wspomniec....ale może nie tylko ja mam audio... :mrgreen:

Autor:  Adaś [ 14.03.2010, 09:56 ]
Tytuł: 

Tyle tylko, że raczej cudów nie ma i nie ma co wierzyć w precyzję zegara za 100 zł... bo ładnie świeci i kiwa wskazówką, to na pewno :) ale nie o to chodzi :)
Tyle kosztują te co działają ;)

http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20233432.html

http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20232951.html

Autor:  kruczek84 [ 14.03.2010, 10:27 ]
Tytuł: 

Oczywiście jak kogoś stac to może sobie pozwolic na takie zegareczki...a moim zdaniem jeżeli ktoś podnosi moc o 100% to owszem warto zainwestowac ale przy zwykłym chipie o 30-40% wystarczy taki za tą stówkę...(ale każdy ma inne zdanie)

Autor:  mss [ 14.03.2010, 11:20 ]
Tytuł: 

w ogole to mamy XXI wiek i wieszanie niewiadomo ilu zegarkow nie ma sensu. rallytronic robi sprzet ktory obsluzy duzo czujnikow, jest tanszy niz jeden turbo defi (ktory niedziala jeszcze bez centralki :D) i zajmuje bardzo malo miejsca. do tego ma pokazuje wrzucony bieg, obroty i inne szmery bajery :D

Autor:  mss [ 14.03.2010, 13:57 ]
Tytuł: 

ale ja tak wcale nie napisalem ;) napisalem, ze za mniej niz jeden defi od turbo, mozna miec caly komp ktory obsluzy x czujnikow i zastepuje licznik. do tego nie ma festynu z 6 zegarami, wszystkiemu mozna podpisac alarm a i wyglada stosownie do czasow w ktorych zyjemy :D

budowa mechanicznego autogauge jest tak beznadziejna, ze wystarczy jeden przekroczenie skali i po wskazniku. ja wskaznik vacuum przekrecilem w 30 sek.. :D jedna redukcja na 2 bieg i po wskazniku. co innego seria stepper, ktora ma wszystko na sygnalach elektronicznych.

Autor:  sznapi [ 14.03.2010, 20:22 ]
Tytuł: 

Zaraz zaraz bo żeście się zapędzili. Po co montować wskaźnik temp. oleju??? czy po tym wskaźniku widać kiedy można wyłaczyć śilnik tak aby turbina nie dostała po tyłku. Czy bardziej tu chodzi o to kiedy olej już na tyle dobrze smaruje silnik ( bo jest dobrze rozgrzany) i można wtedy deptać ile się chce????

Co daje wskaźnik doładowania turbo????

Pamiętajcie że chodzi mi o wskaźnik który będzie pokazywał kiedy na tyle turbina ostygła że mogę wyłączyć silnik.

Autor:  wokan [ 14.03.2010, 22:33 ]
Tytuł: 

sznapi napisał(a):
Zaraz zaraz bo żeście się zapędzili. Po co montować wskaźnik temp. oleju??? czy po tym wskaźniku widać kiedy można wyłaczyć śilnik tak aby turbina nie dostała po tyłku. Czy bardziej tu chodzi o to kiedy olej już na tyle dobrze smaruje silnik ( bo jest dobrze rozgrzany) i można wtedy deptać ile się chce????


Przejedź się na autostradę, naciśnij pedał w podłogę i leć tak przez 30 km w ciepły dzień. Zobaczysz wtedy po co jest wskaźnik temp. oleju, szczególnie konfrontując jego wskazania z beznadziejnym fabrycznym wskaźnikiem temp. cieczy.
O skutkach przegrzania oleju i silnika chyba nie muszę mówić.

sznapi napisał(a):
Co daje wskaźnik doładowania turbo????


Daje bardzo cenne informacje dot. pracy i kondycji turbiny (niedoładowanie, przeładowanie, pojawiający się za duży lag turbiny w wyniku awarii, itp itd.).
Jest to zegar na który zerkam najczęściej.

sznapi napisał(a):
Pamiętajcie że chodzi mi o wskaźnik który będzie pokazywał kiedy na tyle turbina ostygła że mogę wyłączyć silnik.


Nie ma takiego wskaźnika.



Jest za to jeszcze jeden rodzaj wskaźnika nie wymienionego w tej dyskusji - wskaźnik EGT.

Autor:  yenerau [ 15.03.2010, 00:17 ]
Tytuł: 

Ja bym najchętniej widział u siebie właśnie wskaźnik temperatury oleju - z powodów o których napisał wokan, oraz woltomierz. Ech gdzie te samochody w których takie rzeczy były standardem.
Tylko żeby się za bardzo nie rzucały w oczy - najchętniej gdzieś w desce.

Autor:  sznapi [ 15.03.2010, 09:25 ]
Tytuł: 

a jakie zegary mierzące temperature oleju są dobre i w jakiej cenie. Czy wogóle na wyposażeniu niektórych Fabii są w standarcie takie zegary? czy można samemu je zamontować?
Jak temperatura oleju jest optymalna dla pracy silnika?
Do jakiej temperatury musi spaść olej w turbinie aby można było wyłączyć silnik?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/