Teraz jest 06.05.2024, 16:45



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
[F1] Zmiana koloru podświetlenia zegarów - led smd 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:34
Lokalizacja: ......
Posty: 1054
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia
Rok prod.: 2012
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
PiotrekT napisał(a):
Czyżbyście nie mieli problemów?

Ja na niebieskich juz 2 rok latam i bez jest :good:

_________________
:ruch: Forever FabiaClub.... :ruch:


10.01.2006, 17:10
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Tak,tyle tylko,z tego co pamiętam to diody zielone i czerwone,pewnie i niebieskie mają chyba troszkę inne warunki pracy (siakaś magia z napięciami)... ??? I dlatego może być mniejszy problem np. z niebieskimi diodami...Albo ja kupiłem jakieś ch...we diody...


10.01.2006, 18:36
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
PiotrekT napisał(a):
Tak,tyle tylko,z tego co pamiętam to diody zielone i czerwone,pewnie i niebieskie mają chyba troszkę inne warunki pracy (siakaś magia z napięciami)... ??? I dlatego może być mniejszy problem np. z niebieskimi diodami...Albo ja kupiłem jakieś ch...we diody...

Każda dioda ma inny spadek napięcia na złączu zielon, czerwone niebieskie itd. Zresztą diody tego samego koloru od różnych producentów mają różne spadki napięć.

Zatem jeśli wymieniasz diodę która ma mniejszy spadek napięcia, następuje większy spadek napięcia na rezystorze a co za tym idzie płynie wiekszy prąd. Za duży prąd przepala diodę.

I analogicznie. Jeśli dioda ma większy spadek, na rezystorze jest mniejsze napięcie, płynie mniejszy prąd. Diody słobo świecą.

Często gęsto napiećie jest zbyt małe by spolaryzować diodę i wogóle nie świeci.

Zamiast wymieniać rezystory radziłbym znaleźć diody o odpowiednich parametrach.

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


10.01.2006, 20:38
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
OK,tylko ja nie zmieniam diod jednego producenta na drugiego producenta w tym samym kolorze,tylko na inny kolor.Nie sądzę by diody białe różnych producentów,konkretnego typu miały bardzo różniące się parametry.I dlatego przy zmainie koloru tak żeby wszystko było OK trzeba pogłówkować nad drobną modyfikacją elektroniki-wymianą rezystorów dla ograniczenia prądu.Inną sprawą jest to,że diody np. białe różnych producentów mogą chyba dawać "różną biel"...


11.01.2006, 12:05
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
PiotrekT napisał(a):
...Nie sądzę by diody białe różnych producentów,konkretnego typu miały bardzo różniące się parametry....

Pamietam jak Rolex wstawił sobie białe diody określonego typu to mu trochę przygasały.
Mayek trafił diody o odpowiednich parametrach i wygląda to pięknie :respect:

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


11.01.2006, 17:19
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:34
Lokalizacja: ......
Posty: 1054
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia
Rok prod.: 2012
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Tomislav napisał(a):
Pamietam jak Rolex wstawił sobie białe diody określonego typu to mu trochę przygasały

Dokładnie byłem załamany ....:-(
Tomislav napisał(a):
Mayek trafił diody o odpowiednich parametrach i wygląda to pięknie

No nic dodac nic ująć.... :respect:

_________________
:ruch: Forever FabiaClub.... :ruch:


11.01.2006, 17:21
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Te białe co ja wstawiłem różnily się od tych z TME 2 literami na koncu i była pewność że są ok bo takie montuje chłopaczek w Octavi. I stąd moje logiczne myślenie nakierowało mnie że w Octavi są takie same zielone diody i zmiana ich na białe zdaje egzamin to i Fabii bedzie git, i nie myliłem się.

Przy wszystkich diodach smd nie mam zmienionych rezystorów, w przełaczniku świateł, sterowanie elektryczne szyb i zamka są 3 milimetrowe diody również bez żadnej modyfikacji, jedynie przełacznik ogrzewania tylniej szyby jest dodany opornik bo tam jest 12V

[ Dodano: 2006-01-11, 18:05 ]
PiotrekT napisał(a):
Panowie,ponawiam pytanie o przeróbkę podświetlenia przełącznika świateł i całego sterowania (szyby,centralny zamek w drzwiach).Włożyłem białe 3mm ledy ponoć Kingbrighta i niestety nie wszystkie wytrzymują taką zmianę "wprost,sztuka za sztukę"...W związku z tym mam pytanie czy zmienialiście wartości rezystorów na płytkach,jeśli tak to na jakie.
Pozdro


Ja kupiłem białe diody "no name" niewiem nawet jakiej firmy i działają do tej pory.
Może poprostu tak trafiłeś ??
Chociaż Niebieska jedna mi się kiedyś przepaliła ale to odrazu na drugi dzień.

[ Dodano: 2006-01-11, 18:11 ]
PiotrekT napisał(a):
Czytałem ten wątek... :( ale jakoś nie znalazłem tam informacji o zmianie rezystorów tak aby ograniczyć prąd płynący przez diody,tak,coby się za szybko nie przepalały,żeby się wogóle nie przepalały...Efekt z białymi diodami jest bardzo fajny,na początku...Do póki nie zaczną się po prostu palić...Dopiero wymiana rezystorów i ograniczenie prądu przynosi stabilną pracę podświetlenia...Ale oczywiście to zapene część "tajemnej wiedzy",której się nie sprzedaje...Nie sądzę też,żeby w mojej Fabce bylo inne zasilanie niż w Waszych...Stąd moje prośby o pomoc...Ale tak jak i na OCP tak i tu ciężko o jakąś pomoc...Czyżbyście nie mieli problemów? ???


Tak jak napisałem żadnych rezystorów nie zmieniałem NAPRAWDĘ .
Tylko że ja zapalam podświetlenie (światła) dopiero po 10 sekundach jak zacznie chodzić silnik, bo mniejwiecej tyle czasu trwa stabilizacja napięcia i to jest też jednym z powodów dlaczego przepalają się głównie żarówki no i chyba też diody ??


11.01.2006, 18:00

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Heh...no więc:wymieniłem diody,właśnie złożyłem zegary do kupy podłączyłem i...O kutwa :hurra: zabanglało od pierwszego strzału :D Oby tylko moja radość nie była przedwczesna...Jest tylko jedno ale,muszę ustawić wskazówki bo wszystkie mam "poniżej zera" :cry: :x Co do przełączników od szyb i zamka to jeszczę pokombinuję.Dzięki wszystkim za pomoc :browar: mam nadzieję,że będę mógł i potrafił się odwdzięczyć.Choć proszę jeszcze o wskazówki dotyczące panela sterowania nadmuchem,na co uważać przy rozbieraniu itp itd...Pozdro


11.01.2006, 19:45

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Panel nadmuchu to jest koszmar porównaniu z zegarami, od przodu zdejmujesz nakładke potem pokretła ( te czarne) uważaj na ten przezroczysty plastyk lubi pękać ja mam już klejony :) ,od dołu 2 śruby odkręcasz,wylmujesz tą maskownicę miedzy środkową konsolą a deską rozdzielczą. Kładziesz się na plecach i odczepiasz cięgna (na klipsy) wciskasz do środka panel i obracasz o 90 stopni i wyciągasz do przeodu, teraz masz dojście do wtyczek, odpinasz kable. Podwarzasz zatrzaski na rogach i rozłaczasz biała częśc od czarnej. Odtyłu gdzie są 4 blaszki podwarzasz zatrzaski i wyciągasz regulator obrotów podnim jest właśnie ukryta śrubka mocująca płytkę drukowaną. Aha i uważaj na boczne mechanizmy obrotowe od pokręteł.

Obrazek

P.S. jakiaś 1 godzinka rozbierania, niestety nie robiłem fotek podczas tej roboty a szkoda :(. Sory że tak chaotycznie napisałem.
Na obrazku masz mniejwięcej jak wyglada płytka w nawiewu.
Powodzenia.


11.01.2006, 21:50

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mayek,wielkie dzięki :browar: Za nadmuch zabieram się w przyszłym tygodniu."Szafa" póki co pięknie świeci.Jeśli chodzi o zegary to wiedzialem,że tam raczej nie trzeba będzie modyfikować elektroniki.Muszę powalczyć jeszcze właśnie z przełącznikiem od świateł i na drzwiach,bo to nie daje mi spokoju.Może faktycznie trafiłem kiepskie Led-y.Co do manuala zmiany podświetlenia,pewnie można by było zrobić,ale była by to straszna "kobyła"...Ale sam manual wyjęcia panelu nadmuchu napewno by się przydał.


12.01.2006, 16:38

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: led smd
lukaszgg napisał(a):
wiem, przerabiane było pare razy ale ja albo jestem głupi albo głupi...
podświetlenie na niebiesko wskazówki czerwone Jakie diody led smd ja potrzebuję- konkretny rodzaj, wielkość, w odudowie czy bez, czy muszą mieć 3,8 V czy 2,4 V ??? a najlepiej jeszcze link do sklepu. WIELKIE DZIĘKI


co za gówno !!!!!
czerwone super ale.... niebieskie świecą jasnością jaką sobie k.... chcą-jedne lepiej jedne gorzej. ale to jest pikuś-dodaje gazu i jak obroty spadają wszystkie niebieskie przygasają praktycznie całkowicie.
co za gówno !!!!!!!!!!


12.01.2006, 16:40

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A u mnie bez problemu,żadnego i mam nadzieję,że już tak zostanie... :hura:


13.01.2006, 16:01

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: led smd
lukaszgg napisał(a):
lukaszgg napisał(a):
wiem, przerabiane było pare razy ale ja albo jestem głupi albo głupi...
podświetlenie na niebiesko wskazówki czerwone Jakie diody led smd ja potrzebuję- konkretny rodzaj, wielkość, w odudowie czy bez, czy muszą mieć 3,8 V czy 2,4 V ??? a najlepiej jeszcze link do sklepu. WIELKIE DZIĘKI


co za gówno !!!!!
czerwone super ale.... niebieskie świecą jasnością jaką sobie k.... chcą-jedne lepiej jedne gorzej. ale to jest pikuś-dodaje gazu i jak obroty spadają wszystkie niebieskie przygasają praktycznie całkowicie.
co za gówno !!!!!!!!!!


Szkoda że tak jest u ciebie :( , może masz diody z różnych partii, świecą równomiernie czy każda w innym nasyceniu ? ?
U mnie tylko przez pierwsze sekundy od uruchomienia słabo świecą potem jest już normalnie.

U mnie jedna białą wymieniłem na samym początku bo ledwie świecila i w obwodzie diody za nia już w ogóle, ale po wymianie było cool.


13.01.2006, 18:31

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
jest tak:normalnie świecą 3 diody -na jednym i drugim wyświetlaczu po jednej ( środkowe ) i na prędkościomierzu przy 20km/h. Reszta świeci bardzo słabo-widać je tylko po ciemku a te przy paliwie i temperaturze to jeszcze gorzej. Jeśli włącze same sła pozycyjne to palą się tylko te 3 sprawne !!! reszta wogóle !!! jak silnik pracuje to przy skręcie kierownicą wszystkie przygasają ( oprócz tych 3 ).
Czytałem na forum o jakiś rezystorach... czy zmiana może pomóc ? diody kupiłem w TME.pl dokładnie te co mi polecono. Lutował je elektronik. Czy np. mógł pomylić bieguny i taki jest rezultat ? wydałem tyle kasy.... Jedynie super świecą te czerwone-jak na nie patrze to jakoś mi lepiej pomimo tej jak narazie straconej kasy. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić... licze na poradę :)
P.S. Jeśli ktoś zaproponuje naprawę tego młotkiem to już o tym myślałem :)


14.01.2006, 16:58
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
lukaszgg, kurde dziwne :|

czym ten "elektornik" lutowal diody ? lutownica ? czy stacja ? bo moze sa poprzegrzewane (ale jesli np czerwone swieca OK to mozna wykluczyc te opcje)
Zimne luty ? ale montowal je elektronik :)
Moze masz cos z napieciem w samochodzie ?

jesli pozamieniasz bieguny to nie bedzie swiecic !

moze diody sa z trefnej serii.

Domyslam sie ze nie malo wybuliles na diody ale ostatnim ratunkiem jest kontakt z Xekonem z OCP kup od niego np 5 bialych diod i wlutuj je a nastepnie zobacz jaki bedzie efekt.
Mnie szafa kosztowala ok 130 zł przerobienie na red on white.
w dzien faktycznie jest kicha ale juz wieczorkiem jest bajka :)

Powodzenia

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


14.01.2006, 17:24
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL