Teraz jest 15.05.2024, 09:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
[F2] Ksenony i inne dodatki 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post [F2] Ksenony i inne dodatki
Witam wszystkich.

Zaczne od razu od problemu.

Chce zamontowac w Fabii II ksenony :eh: . Wybralem juz model, temperature (4300 K) i warsztat ktory mi to zrobi (wole nie ryzykowac). Reflektory mam w wersji soczewkowej na H4. Problem jaki chce rozwiazac to spryskiwacze reflektorow. Znalazlem na Allegro ( http://moto.allegro.pl/item495287638_sp ... promo.html ) orginalne spryskiwacze z grupy VW, ktore na 99% pasuja do Fabii II jednak problem jest z montazem. Poniewaz mam auto na gwarancji, samodzielna przerobka odpada (bo i sie nie znam), w krakowskiej Emidzie powiedzieli mi za sam montaz 6000 zl :hysterical: :hysterical: Do tego nadmienili ze czekac bedzie mnie wtedy wymiana przedniego zderzaka :hysterical: , i komputera pokladowego :hysterical: bo (sic!) spryskiwacze sa podlaczone do magistrali CAN (nawet nie wiedzialem ze ja mam w Fabci).

Mam nastepujace pytania:

1. Jak to jest z tymi spryskiwaczami?? Czy rzeczywiscie jest to tyle roboty??
2. Jesli nie bedzie sie dalo (zaporowa cena) zamontowac spryskiwaczy to czy da sie w sposob bezpieczny jezdzic takim autem i czy ktos ma juz takie patenty?? Zalezy mi na parametrach i bezpieczenstwie a nie wiejskim tuningu (np. oslepianie innych).
3. Czy ktos z was mial juz do czynienia z ksenonami jakie mozna znalezc pod tym adresem: http://moto.allegro.pl/item497350491_bi ... rakow.html ??
4. Czy moglibyscie napisac swoje uwagi zwiazane z montazem ksenonow.

Jakbyscie mogli napisac czy gra jest warta swieczki. Specjalnie wybralem nizsza temperature barwowa zeby jakos specjalnie sie nie roznily od zwyklych halogenow i zeby sie nie narazac policji, ale chce to zrobic porzadnie.

Z gory dziekuje.


09.12.2008, 13:32
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Lord_Nikkon napisał(a):
Jak to jest z tymi spryskiwaczami?? Czy rzeczywiscie jest to tyle roboty??


Jest troche roboty nie tylko spryskiwacze do tego trzeba kupić dodatkowy lub większy pojemnik na spryskiwacz zrobić dodatkowy przycisk lub jakoś manetkę przystosować.

Lord_Nikkon napisał(a):
2. Jesli nie bedzie sie dalo (zaporowa cena) zamontowac spryskiwaczy to czy da sie w sposob bezpieczny jezdzic takim autem i czy ktos ma juz takie patenty?? Zalezy mi na parametrach i bezpieczenstwie a nie wiejskim tuningu (np. oslepianie innych).


Jak nie na przeglądzie to podczas wypadku ubezpieczyciel może się doczepić, że są nie kompletne i zawsze mogło być to spowodowane właśnie owymi xeonami

Lord_Nikkon napisał(a):
Czy ktos z was mial juz do czynienia z ksenonami jakie mozna znalezc pod tym adresem


Na temat xeonów z allegro jest dużo negatywnych opini bo np nie mają stabilizacji, np masz cięższy tył to przód samochodu pójdzie ci do góry i co za tym idzie oślepiasz innych.

Lord_Nikkon napisał(a):
czy gra jest warta swieczki


To zależy jakim kosztem to robisz.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


09.12.2008, 14:27
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
Lord_Nikkon,

Odnosnie punktu 1 to sie nie wypowiem, ale.

Wiejski tuning to jest jak robisz zezbe wkladajac soczewke w reflektor zwykly, albo jak dajesz do zwyklego reflektora H4 halogena HID-a H4 na sile.

Tu sprawa wyglada inaczej, bo masz soczewke H7 (a nie H4 !!!) i do tego soczewka przystosowana na ksenonow, dokladnie taka sama jak jest montowana w ksenonach w audi czy VW. Stad z technicznego punktu widzenia lampa jest przystosowana do xenonow. Problem polega na spryskiwaczach i samopoziomowaniu.

Ale jak potwierdzila to spora grupa posiadajacych xenony fabryczne np. w oktawiach, to samopoziomowanie nic nie daje, bo nie wyrabia za wahaniami auta, a jesli chodzi o ustawienie pod ciezar, to rownie dobrze mozesz to zrobic recznie (wymagana jet tylko twoja swiadomosc, ze musisz to zrobic). A poziomowanie "reczne" kazdy ma.

Odnosnie spryskiwaczy, to czy one sa czy nie, to zeby dzialaly trzeba je uzyc. A jak nie wlaczysz mycia, to samo posiadanie nic nie daje. Stad denerwuje mnie takie uporczywe przypieprzanie sie policji i ogolnie prawa do przymusu posiadania spryskiwaczy i samopoziomowania, bo jak ktos nie ma plynu w zbiorniku ( a ma ksenony) i ma przez to brudne lampy, to nikt sie go nie przyczepi. Ale to inna sprawa. :x

Suma sumarum, zakladajac HID-y przy dobrze ustawionych swiatlach, przy czystym kloszu nikt nie ma prawa zarzucic ci, ze razisz itp bzdety. Nawet nie ma prawa rozpoznac, ze nie masz orginalow.

Wszystko tyczy sie tych biednych spryskiwaczy i samopoziomowania. Hmm tego nie przeskoczysz.

Ja mysle nad tym co ty. Nawet myslalem o wiejskim tuningu przyklejenia samych zaslepek od spryskiwaczy do zderzaka :D , bo wygladaloby to jak w orginale posiadanie spryskiwaczy, ale wiadomo, ze to atrapa. Moze w razie kontroli policja rzucilaby okiem, ze zaslepka jest czyli ze sa spryski, bo ludzie raczej kumaja, ze zaslepki i wyciecia w zderzaku przed lampa to najprawdopodobniej sa spryskiwacze. :) A ze to bylaby atrapa to co innego :D Widac to na prospektach Skody :)

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


09.12.2008, 22:05
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzieki chlopaki.

troche do bani z tym wszystkim. Chcialem zalozyc ksenony nawet nie dla wygladu, choc jest on dla mnie wazny, ale raczej zeby dalej widziec. Pomyslalem ze skoro mam soczewki (w wersji RS na rynek angielski takie montuja) mozna zamontowac ksenony, jednak chce to zrobic porzadnie dlatego pomyslalem o spryskiwaczach i niech mnie to kosztuje. Dla mnie wydanie na zestaw ksenonowy 400 czy 1000 zl nie jest problemem. Wazne aby to bylo trwale. Problem polega jednak na tym ze wybor mam ograniczony do H4 (zgadzam sie z kolega, czeski blad :) ) i to wersji bi halogen a jakos nie widzialem zestawu philpsa czy bosch'a w takiej konfiguracji.

Dlatego prosze o pomoc czy warto montowac w ogole ksenony i miec serce na ramieniu w razie kontroli albo podczas wizyty w ASO?? Nie chce na sile cos robic a potem plakac wiec moze zamontowac jakies zarowki halogenowe ale lepszej jakosci np philips xtream performance??

[ Dodano: 2008-12-10, 15:04 ]
Dig Dug, a jak wyglada sprawa u ciebie?? jakie masz odczucia. Jak na razie kolega ktory siedzi w VW raczej mi odradza ksenony z allegro ze wzgledu na ich jakosc (ladnie swieca na poczatku a potem sie sypia) i zaklocenia po instalacji. Wiec ja juz sam nie wiem i pytam sie clonkow forum ktorzy juz montowali u siebie takie zabawki lub mieli z nimi do czynienia. Szkoda wywalic kase w bloto.


10.12.2008, 14:59

Dołączył(a): 29.08.2005, 13:33
Lokalizacja: Międzyzdroje ZKA / Szczecin
Posty: 507
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: Lipiec 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Ja ostatnio kupiłem ksenony od jednego z klubowiczów. Wolałem dołożyć i mieć coś porządnego. Kolega namawiał mnie na wymiane samych przetwornic z allegro, ale moim zdaniem lepiej się w to nie pchać, z tego co czytam policja jest na to bardzo czuła. Co prawda narazie mam same lampy, a komplet spryskiwaczy czeka na montaż, narazie nie mam na to czasu. Jeżdzę z samymi lampami już dwa miesiące i było parę kursów w Polskę, ale jak narazie mam szczęście i nikt się nie czepia. Według mnie jeżeli już koniecznie chcemy ksenony to najlepiej szukać oryginalnych od handlarza niż bawić się w podróbki.

_________________
Fabia 1.9 TDI & Fabia 1.2 HTP & Octavia 1.9 TDI & Combo 1.7 TD & Volvo FH12 480
SLOW IS WISE FAST IS NICE


10.12.2008, 17:50
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Klimek, ale do F2 chyba nie ma oryginałów, no chyba że już sie pojawiły ???


10.12.2008, 18:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
Lord_Nikkon, Ja tez rozwazam zalozenie xenonow tez nie na wyglad, ale na jakosc swiatla. Z tym, ze jak kupowalem Fabie, to niby myslalem o spryskiwaczach, ze pod ksenony moga sie przydac (by spelnic wymagania), ale nie bedac pewnym czy bede kupowac przetwornice czy nie, wyrzucilbym pieniadze w bloto, bo moim zdaniem podpartym kilkuletnim doswiadczeniem ze spryskiwaczami smiem twierdzic, ze gowno wartaja i tylko dla spelnienia wymogow prawnym warto je miec.

Ale wracajac do tematu, to lampy jak najbardziej pasuja pod ksenony, teoretycznie tylko zalozyc przetwornice z palnikami. Ja waham sie nad kupnem z powodu domniemanych klopotow z dzialaniem i wadliwej budowy palnikow w HID-ach z chin.
Po kupnie Fabii duzo czytalem po necie i w oplach astrach III jest podobno problem, ze na HID-ach lampy zaswiecaja sie i gasna i tak na zmiane. Odpowiedzialny jest za to komputer z przekaznikami, ktory HID-y traktuje jako usterka i odcina. Tak to bylo mniej wiecej wytlumaczone na necie. Boje sie kupowac w ciemno, by nie bylo tego samego u mnie.
Z innej strony koles robil testy na tych soczewkach co mamy w Fabii z HID-ami i spoko swiecily, dawaly prawidlowe swiatlo, uzyskiwal Bi-xenon. Z tym, ze on mial sama soczewke, bez lampy. On pisal ze palniki w HID-ach z Chin maja ten precik do pradu ze zlej strony banki szklanej. Precik powienien byc po stronie zabka od zakladania, a nie po przeciwnej jak jest w HID-ach z Chin. Pisal, ze jemu udalo sie zalozyc odwrotnie zarowke, wiec dzialalo OK, ale gdyby mi sie nie udalo to mam kupe :/

Stad mam rozterke i czekam na kogos kto sprawdzi czy to dziala. W Krakowie sa firmy, ktore montuja to na miejscu, wiec jest mozliwosc odebrania dzialajacego zestawu, a nie kupowania w ciemno jak ja mam. Z tym, ze nie jestem z Krakowa i nie mam jak podjechac sprawdzic, a specjalnie jechac nie bede.

Jakby na to nie patrzyl wszystkie znaki na niebie i w necie :D mowia, ze xenony w soczewkowych lampach Fabii II beda swiecic super jak orginal, za wyjatkiem spelnienia chorych wymogow prawnych.
Jak ktos je zalozy, to nie robi zadnego wiejskiego tuningu, musi sie jedynie pilnowac z policja.

Ty jak jestes z Krakowa, mozesz podjechac i sprawdzic czy podpytac kolesi z takich warsztatow, czy maja prawidlowe zarowki, czy da sie podpiac i wogole zobaczyc jak swieca swiatla na HID-ach.

Podoba mi sie, jak super udcinaja granice swiatla, ponad odcienciem jest czarna noc :D.

Sorry za przydlugawosc, ale z natury jestem gadula ;)

[ Dodano: 2008-12-10, 19:14 ]
kros, Tak orginalow nie ma i raczej nie bedzie, chyba ze nagle wprowadza.

[ Dodano: 2008-12-10, 19:23 ]
Chociaz wydaje sie, ze sa to oryginaly, ale bez zarowek z przetwornicami, ukladu samopoziomowania i spryskiwaczy. Takie obciete ksenony. :cry:

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


10.12.2008, 19:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.08.2005, 13:33
Lokalizacja: Międzyzdroje ZKA / Szczecin
Posty: 507
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: Lipiec 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
kros napisał(a):
Klimek, ale do F2 chyba nie ma oryginałów, no chyba że już sie pojawiły


Szczerze przyznam, że nawet nie pomyślałem, że nie ma. Nie orientuje się w wyposażeniu F2 ale pisząc to byłem przekonany, że są wersje z oryginalnym ksenonem, jeżeli nie to lipa straszna. Jeżeli w takim razie o ksenonach nie możemy pogadać to przynajmniej o spryskach :P

_________________
Fabia 1.9 TDI & Fabia 1.2 HTP & Octavia 1.9 TDI & Combo 1.7 TD & Volvo FH12 480
SLOW IS WISE FAST IS NICE


10.12.2008, 20:34
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
lipa lipa jak ta lala. Argumentowali to tym że do f1 mało kto kupował ori w salonie więc do f2 nie warto było wdrażać.


11.12.2008, 00:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.12.2008, 01:23
Posty: 49
Zdjęcia: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia II SPORT
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Panowie ruszyło coś w sprawie ksenonów? Może ktoś już sobie zamontował?


17.12.2008, 23:14
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
michal.szewczyk, U mnie nic nie ruszylo i narazie nie ruszy. Ja nie mam jak sprawdzic u firm montujacych HID-y. Czy to dziala i jak swieci. Czekam na kolegow z wiekszych miast :)

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


18.12.2008, 17:00
Zobacz profil
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1354
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Absolutnie i kategorycznie z pełną stanowczością odradzam tzw. H.I.D znane z allegro, oślepiają jak cholera i nie prawdą jest że jak się ma soczewki to jest to dozwolone i nie ma różnicy.

Pierwsza sprawa to samo poziomowanie , w tych reflektorach z fabii nie ma czegoś takiego.No i oczywiście właśnie spryskiwacze, w trudnych warunkach jak zostanie zabrudzony reflektor to rozszczepienie światła przy zwykłej żarówce nie ma miejsca , natomiast przy pseudo xenonach krople i brud działają jak soczewki i rozszczepiają intensywne światło we wszystkich kierunkach które niestety oślepia innych po to są właśnie spryski.

Druga sprawa to soczewka od xenonów jest całkiem inna inny jest kąt padania światła , ja widziałem porównanie pseudoxenonów i oryginalnych , zupełnie inaczej świecą w oryginalnych snop światła jest długi i bardziej wąski a w pseudo jest bardzo intensywny ale szeroki co powoduje że oślepiamy innych użytkowników drogi i wcale nie poprawia się widoczność. I nie mówcie że to są takie same lampy tylko bez przetwornic i sprysków.

Trzecia sprawa to jak już tu pisaliście , podczas wypadku ubezpieczyciel rzeczywiście ma prawo odmówić wypłaty ubezpieczenia ponieważ zamontowaliśmy elementy świecące nie zgodne z przepisami, co za tym idzie samochód nie ma prawa poruszać się po drodze .Wszystko jest oki jak walniecie w drzewo ale wyobraźcie sobie że zderzycie się czołowo z Mercem klasy S i on powie że wasze xenony go oślepiły i wtedy macie ciepło bo trzeba merca wyklepać za waszą kasę nie mówiąc już o fabiance.

Jeśli chodzi o to czy policja może się do was przyczepić to powiem że niestety może łatwo zweryfikować czy macie zwykłą lampę czy xenon , zwykła ma na szkle lub gdzieś w obrębie znak E4 xenon ma inne oznaczenie E1 i od razu dowód leci, mówienie że nikt nie ma prawa się przyczepić jest błędem .

Odnośnie gwarancji to przy każdym przeglądzie trzeba by było demontować zestaw H.I.D bo na pewno by go zauważyli , oczywiście nie jest to problem ja demontowałem taki zestaw przez 20 minut gdy jechałem na przegląd.Ale przecież tu nie o to chodzi żeby się non stop bać.

Mam nadzieję że rozjaśniłem trochę zagadnienie H.I.D , oczywiście nie bez powodu o tym piszę , sam dałem się nabrać na taki zestaw jak jeszcze miałem Fiestę i szczerze powiem że dobre żarówki PHILIPS BLUE VISION dają podobny efekt jak te całe xenony.

Napisałem wszystko czego się dowiedziałem i zawsze będą ludzie którzy myślą inaczej ja to przerobiłem na własnej skórze ale wybór należy do was.

POZDRO WSZYSTKIM ??? ???


Ostatnio edytowano 19.12.2008, 00:06 przez venomk, łącznie edytowano 3 razy



18.12.2008, 23:31
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
venomk, I tu sie z tobą nie zgodze lub częściowo.

Po pierwsze, samopoziomowanie, jak i spryskiwacze nie spelniaja swojej roli. Samopoziomowanie nie wyrabia na wybojach wiec przy nierownosciach drogi i tak razimy (jedynie wsiadajac do auta nie musimy zastanawiac sie jak mamy miec ustawione swiatla wzgledem aktualnego obciazenia). Spryskiwacze cos tam daja, ale cienko, jak mamy mokry brud, bo jak przeschnie od ciepla lub pędu to mozemy zapomniec o myciu, a poza tym trzeba spryskiwacza uzywac ze swiadomoscia, ze wywalamy wiecej plynu niz na szybe, wiec traktuje sie to z rozsadkiem i po prostu nie uzywamy.

Apropo soczewek. Soczewka jest takim "martwym" elementem, ktory rozprasza/zalamuje swiatlo przechodzace przez nia w sciesle okreslony konstrukcyjnie sposob. I jezeli konstruktor obliczyl, ze zrodlo swiatla bedzie w odleglosci x mm od krzywizny soczewki to bedzie ona dawac odpowiedni rozkład swiatla itp itd. Stad czy bedzie to zarowka, czy zarowka bluevision, czy HID, czy xenon ori czy nawet swieczka, to jezeli bedzie to zrodlo swiatla w miejscu przewidzianym konstrukcyjnie to powinna dawac poprawny rozklad swiatla na drodze i krzywa zalamania itd. W sytuacji, gdy ktos zamontuje palnik od HID-a w innej odleglosci, to faktycznie zmieni sie rozklad i wogole wszelkie obliczenia biora w lep. To samo, o czym wspominalem jest gdy precik/przewod idacy wzdluz palnika po zewnetrznej do czubka jest ze zlej strony, co ma czesto miejsce w HID-ach z chin, to bedzie on zaslanial wlasciwa strone palnika, a odslanial zla strone. Wtedy moze dochodzic do oslepiania, bo mocne swiatlo jest w czesci nie zaslanianej oslona. Wtedy faktycznie jest kicha. Ale jak spelnimy dwie sprawy, odleglosc palnika i precik z wlasciwej strony, to nie mamy praktycznie roznic w sposobie zastosowanego zrodla swiatla, jest inna intensywnosc i tyle. W zwyklych reflektorach tego nie zrobisz, bo odblaskowe przewiduja lekkie olsniewanie, ale z tytulu mniejszej mocy zrodla jest ono na akceptowalnym poziomie. Ponadto w necie koles przeprowadzal testy i pisal, ze soczewki w Fabii II i Roomsterze sa takie same jak w ksenonach VW pasacie czy Audi, stad nadaja sie do xenonow. Poza tym swiatla w F2 sa na reflektorach DE. Nie wiem czy widziales wogole jak one swieca, ale ladnie tworza zalamanialini swiatlocienia. Koles co to udowadnial w necie pokazywal, jak po zalozeniu ksenona rozklad byl analogiczny jak dla halogena, tylko intensywnosc swiatla w polu swiecenia byla wieksza dla HID-a.

Kwestia ubezpieczyciela to inna sprawa. To samo dotyczny gwarancji. Jednemu sie chce zmieniac HID-a na zarowke i odwrotnie, a drugi zlewa serwis i podbijanie ksiazki i ma problem z glowy.

Stad jezeli ktos ma na mysli zakladanie HID, to sa firmy w wiekszych miastach, czesto sa one na ale-drogo i mozna u nich zalozyc HID, zmierzyc odleglosc oraz sprobowac zalozyc zarowke w odpowiedni sposob. Jak sie da, robisz testy (teraz szybko jest ciemno, wiec w czasie pracy warsztatu mozesz sprawdzic) i w razie czego wrocic, zdemontowac i podziekowac, ale nie chcesz i juz.

Zakladanie ekstra zarowek dziala na takiej samej zasadzie. Ogolnie rzecz biorac, to zakladasz mocniejsze zrodlo swiatla, tyle, ze tylko o 50-80% silniejsze, a nie 300% jak w xenonach.

venomk, napisales, ze demontowales zestaw 20 minut. Ale zwroc uwage, ze miales Fieste, wiec nie miales soczewek tylko zwykly reflektor i nie ty dales sie nabrac, tylko zastosowales HID to reflektora odblaskowego, ktory z definicji razi innych kierowcow. Nam nie chodzi o efekt (blue), bo to mamy w D... nam chodzi o komfort jazdy i bezpieczenstwo, bo swiatlo emitowane przez palnik xenonowy, czy to ori czy HID jest duzo lepsze o najlepszej zarowki.

Ja w kazdym razie czekam az ktos przelamie sie i podjedzie do zakladu montujacego HID-y i sprawdzi efekt, czy da sie zamontowac, jak z odlegloscia od soczewki itp. Potem wypowie sie na forum, moze pokaze zdjecia i wtedy wiadomo, ze bedzie mozna zamowic taki zestaw do wlasnego montazu na wlasna odpowiedzialnosc, wiedzac o brakach w wyposazeniu.

[ Dodano: 2008-12-19, 09:00 ]
venomk, Jeszcze jedno, mialem w Octavii zamontowane "lepsze zarowki", nightbrakery ktore tak niby siadaja :D bylem z nich zadowolony niesamowicie, z jednym zastrzezeniem, ze ja zalozylem je w miejsce starych zarowek, ktore mialy minimum 4 lata, wiec efekt zmiany byl znaczacy. Tu mam nowki zarowki, wiec boje sie, ze efekt nie bedzie juz tak rozniacy sie i bede niezadowolony z wymiany. Ponadto odnioslem wrazenie, ze podczas deszczowych nocy dawaly swiatlo, ktore jakos tak niklo na mokrym asfalcie. W xenonach tego nie ma.

Lord_Nikkon, A wlasnie co u Ciebie ?? Byles, sprawdzales ??

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


19.12.2008, 08:44
Zobacz profil
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1354
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
witam Ciebie Dig Dug

Jeśli chodzi o soczewki to akurat nie bardzo chce mi się wierzyć że w fabii jest taka sama soczewka jak w pasatach ale to jest tylko moje odczucie nie rozbierałem tych lamp także okej nie będę się wypowiadał.

Co do samo poziomowania i tak zostanę przy tym że ono coś daje.
Natomiast jeśli chodzi o H.I.D to będę i tak przeciwny jak byś dobrze przeczytał mój post to może wpadłbyś na pomysł że piszę o H.I.D. -ach z allegro a nie przeróbkach w warsztacie który się od lat tym zajmuje.
Jak ktoś potrafi przerobić tak lampę żeby świeciła poprawnie to okej nie mam nic przeciwko tylko takie przeróbki kosztują dużo więcej niż 200 - 250 zeta za H.I.D. - y które można kupić na allegro.

venomk, napisales, ze demontowales zestaw 20 minut. Ale zwroc uwage, ze miales Fieste, wiec nie miales soczewek tylko zwykly reflektor i nie ty dales sie nabrac, tylko zastosowales HID to reflektora odblaskowego, ktory z definicji razi innych kierowcow

Co do tego to miałem soczewki firmy Decante oczywiście nie oryginalne bo oryginalnych nie było ale co ja tam wiem przecież jak ktoś chce to i tak założy to co mu się podoba ja tylko piszę o moich spostrzeżeniach nie musicie się z nimi zgadzać ale każdy ma prawo na wypowiedź i na swoje zdanie, a strofowanie moich wypowiedzi nie jest przyjemne i moim zdaniem nie na miejscu.

venomk, Jeszcze jedno, mialem w Octavii zamontowane "lepsze zarowki", nightbrakery ktore tak niby siadaja :D bylem z nich zadowolony niesamowicie, z jednym zastrzezeniem, ze ja zalozylem je w miejsce starych zarowek, ktore mialy minimum 4 lata,

To miałeś super żarówki że wytrzymały Tobie aż 4 Lata przeciętnie żarówki żyją troszke krócej , ale do celu , ja kupiłem nową fabie i założyłem po tygodniu żarówki blue vision i nie dlatego żeby mieć poświatę niebieską jak w xenonach bo takowej i tak nie ma świecą po prostu na biało a nie na żółto dzięki temu poprawia się widoczność.


Natomiast to czy ktoś używa sprysków czy nie to nie jest żaden powód by ich nie montować , to tak jakbyś nie mył samochodu bo i tak się ubrudzi i po co komu szampon do samochodów :smile: .

Dodatkowo jeszcze raz dodaje że piszę tylko o H.I.D z allegro itp. żeby nie było nie domówień jak chcecie to zróbcie to w taki sposób jak jest opisany w poniższym linku tam jest wszystko wyjaśnione.Odnośnie soczewek też jest tu napisane

http://peb.pl/tuning-car-audio-navi-gps ... n-w-2.html

Mam nadzieję że choć trochę pomogłem ja też jestem za bezpieczeństwem i za przeróbkami do tego akurat jestem pierwszy ale niestety trzeba mieć trochę zdrowego rozsądku i robić przeróbki z głową a wszystko będzie dobrze.

Przypominam tylko że i tak nie będzie homologacji na takie światła i i tak zawsze pozostaje kwestia ubezpieczenia


Pozdro Wszytkim :grin:


Ostatnio edytowano 19.12.2008, 12:38 przez venomk, łącznie edytowano 3 razy



19.12.2008, 12:16
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
Dig Dug napisał(a):
Po pierwsze, samopoziomowanie, jak i spryskiwacze nie spelniaja swojej roli. Samopoziomowanie nie wyrabia na wybojach wiec przy nierownosciach drogi i tak razimy (jedynie wsiadajac do auta nie musimy zastanawiac sie jak mamy miec ustawione swiatla wzgledem aktualnego obciazenia). Spryskiwacze cos tam daja, ale cienko, jak mamy mokry brud, bo jak przeschnie od ciepla lub pędu to mozemy zapomniec o myciu, a poza tym trzeba spryskiwacza uzywac ze swiadomoscia, ze wywalamy wiecej plynu niz na szybe, wiec traktuje sie to z rozsadkiem i po prostu nie uzywamy.


Dig dug, ale oślepianie związane z samopoziomowaniem albo jego brakiem nie jest najbardziej dotkliwe na wybojach. Chodzi o jazdę pod górkę.
Teraz serwis prawidłowo ustawił mi światła (nawet poprosiłem ich żeby zrobili górną granicę przy regulatorku na 1) no i przy podjeździe pod górkę dostałem miga już co najmniej od trzech kierowców.
Samopoziomowanie ustawiłoby reflektory pod większym kątem do jezdni i przy podjeździe pod górkę nie oślepiasz tych z naprzeciwka.

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


20.12.2008, 09:29
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL