FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] swap skrzyni biegów
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=14758
Strona 2 z 2

Autor:  Pawko [ 08.11.2011, 09:31 ]
Tytuł:  Re: F1 swap skrzyni biegów

zgred napisał(a):
Założyłem długa 6 bo taka była i przy 3000tys mam 180km/h na 6 biegu.


- jaki kod skrzyni?

Autor:  nommo [ 08.11.2011, 23:44 ]
Tytuł:  Re: F1 swap skrzyni biegów

Panowie czy osłona blaszana koła zamachowego będzie pasowała od ATD czy szukać od 6?
Jutro mają przekładać skrzynię i ni diabła nie mogę wyszukać tego nigdzie.
Dziś zmieniłem płyn hamulcowy na Motula RBF 600 stary był już do niczego.
Planuje najpierw FMIC-a zrobić potem może turbo dojdzie. Wystarczy jak będzie 150km. 8)
Ale to plany na przyszły rok.

Autor:  zgred [ 09.11.2011, 00:15 ]
Tytuł:  Re: F1 swap skrzyni biegów

Fsm kod skrzyni nie doczytałem ze to jest 6 krótka tak więc na trasę lipa, jak za takie koszty. Wystarczyło wrzucić z golfa 5 tdi skrzynie kbl i praktycznie było by podobnie na 5 biegu przy obrotach 2000tys na oryginalnych kołach idzie osiągnąć 120km/h. Tak więc gra nie warta świeczki ewentualnie zamontować ggu lub ewt i przy 2 tys jest licznikowe 105. Skrzynia z golfa 5 troche kosztuje bo ciężko coś znaleźć poniżej 1000zl ale na pewno nie trzeba pół osi zmieniać,licznika, łapy, sprzęgło jest dużo tańsze. Jest to stosunkowo młoda skrzynia więc można trafić jakąś z małym przebiegiem. Przy dużych modach w stronę mocy wiadomo ze lepiej mieć skrzynie 6 ponieważ ciężej jest ją zmielić.

Autor:  nommo [ 09.11.2011, 01:24 ]
Tytuł:  Re: F1 swap skrzyni biegów

<Wypociny nie związane z tematem>

A więc skrzynia jest już w aucie. :D
Koszty:
sprzęgło, dwumasa i wysprzęglik 1840zl
rozrusznik regenerowany 308zl
wybierak 180zl
skrzynia 1000zl
półosie 780 zl
łapa 176zl
olej 360zl
simering 132zl
Śruby osłona koła zamachowego 200zł
Robocizna 8h 500zł

Razem: 5276zł :roll:
Dojdzie licznik koszt 221zl razem z PIN
Teraz w planach to: http://www.idparts.com/catalog/product_ ... cts_id=541

Ceny razem z transportem.

Autor:  Pawko [ 09.11.2011, 22:48 ]
Tytuł:  Re: F1 swap skrzyni biegów

nommo - jak wrażenia z jazdy?
W ogóle to szacun :good: dla Ciebie za wytrwałość i nie lada koszty związane ze swapem.
Też za mną szóstka chodzi, ale przy mojej wartości auta no, nie mogę w nią tyle zainwestować, bo nie mam, a i byłoby szkoda.
Szkoda że z golfa V nie podejdzie 6gang przy tych kołach, bo tak to byłoby 1300 zł i skrzynia by była, co prawda nie są to zbyt trwałe konstrukcje.
Na klubseatibiza.pl mają nową z gwarancja Garrett GT1749V 721021-0006 za 3100 pln.

Autor:  nommo [ 10.11.2011, 09:01 ]
Tytuł:  Re: F1 swap skrzyni biegów

Wrażenia niezłe auto bardziej zrywne. Biegi można wrzucać jednym palcem. Choć jak na mój gust dzwignia zmiany biegów za lużno chodzi.
Polecam wymianę oleju w skrzyni lub jeżeli ktoś nie wymieniał sprawdzenie przynajmniej poziomu.
Rozmawiałem w serwisie VW z gościem który specjalizuje się w naprawach skrzyń i on polecił wymieniać i nie wierzyć że olej jest dożywotni.
Lecz jeżeli auto ma duży przebieg 300tyś i nie było wymienianego oleju tylko dolewać bo skrzynia się wysypie.
Turbina będzię dopiero na wiosnę muszę kasę nazbierać, chciałbym odrazu zrobić Fmic żeby auta nie uziemiać na długo.

Autor:  nommo [ 06.12.2011, 21:22 ]
Tytuł:  Re: F1 swap skrzyni biegów

Podsumowanie:
Skrzynia zmieniona z EWT 5b na KDV 6b.
Koszty:
sprzęgło, dwumasa i wysprzęglik 1840zl
rozrusznik regenerowany 308zl
lewarek i linki z vrs 180zl <Pawko dla Ciebie korekta w nazewnictwie :D
skrzynia 1000zl
półosie 780 zl
łapa 176zl
olej 360zl
simering 132zl
Śruby osłona koła zamachowego 200zł
Robocizna 8h 500zł
licznik 221zl razem z PIN
Razem: 5697zł

Dla wszytkich co planują takiego moda śruby częściowo pasują od starej skrzyni, tak samo osłona koła zamachowego. Według Etki są dwa rodzaje ale ja miałem taką samą jak w nowych modelach. Zobzcie czy macie klapkę rewizyjną przy kole zamachowym jeżeli tak to będziecie mieli nowszy typ. Łapa mogła by być stara ale trzeba przerabiać mocowanie. Koniecznie przy zakupie skrzyni wołajcie przewód wysprzęglika. Choć stary też da się wygiąć w odpowiedni sposób.
Polecam moda tym którzy mają:
-sprzęgło, jendomas do wymiany jest to prawie połowa kosztów moda
- telepanie kierownicą i mechanicy grają w totka :P u mnie wkońcu wyszło padnięty przegób wewnętrzny z prawej strony.
- plan przyrostu mocy w Fabiolocie
-za dużo kasy i im się nudzi :hang:

Na pewno idzie to zrobić o 1/3 taniej niż mi to wyszło. Ale ja wychodzę z założenia raz a dobrze i za część rzeczy używanych zapłaciłem więcej ale są w dobrym stanie i gwarancją dłuższą niż 3 dni 8)

Różnica na gps ok 25km/h plus minus 3km/h na korzyść 6b. Zużycie paliwa na tym samym poziomie ale czas przejazdu krótszy. :D
Ogólnie KDV mi się podoba i na trasę i do miasta. Ale 6 bieg mógł być dłuższy. Ale to już raczej zboczenie zawodowe jest. Jak miałem Corollę to mi wcale nie przszkadzała jazda z wysokimi obrotami :eh:
Chcę jeszcze zobaczyć skrzynię taką jak ma zgred czyli fsm ma ktoś taką włożoną z okolic Gorzowa Wlkp Szczecina i da zobaczyć jak to lata ?? Jeżeli komuś będą potrzebne nr kat śrub to gdzieś mam fakturę mogę podesłać.

Tak więc Stage 1 uważam za zamknięty.
Rozpoczynam stage 2.
Fmic
Turbo GTB17
Trochę gratów z ARL-a
Virus

Autor:  Marcin441984 [ 02.01.2014, 18:36 ]
Tytuł:  Re: F1 swap skrzyni biegów

Koledzy odgrzebie temat aby nie zakładać nowego na innych forach czytałem że da się 5 biegową skrzynie wydłużyć przez zmianę kół zębatych 3,4 i 5 biegu koszt około 600 zł więc cena konkurencyjna w stosunku do przeróbki na skrzynie 6 biegową :D Czy ktoś zastanawiał się nad tym tematem w 1.9 tdi i może mi podpowiedzieć o ile dało by radę wydłużyć przełożenia ? jeśłi taka zmiana była by sensowna to w połączeniu ze zmianą programu łatwo można by zrobić fajne tanie autostradowe kombi :D

Autor:  Angel [ 03.01.2014, 08:06 ]
Tytuł:  Re: swap skrzyni biegów

Marcin441984
Za tą cenę to zmienisz może piąty bieg.
A to tylko dlatego że dostęp do niego jest bez rozbierania całkowitego skrzyni biegów. Wystarczy zdjąć metalowy dekielek z jej końca.
Wymiana 3 i 4 biegu wiąże się z demontażem skrzyni biegów praz z rozebraniem jej na atomy... Może też dość do takiej sytuacji gdzie łożysko podwójne które jest umieszczone przed piątym biegiem będziesz musiał kupić nowe bo ulegnie uszkodzeniu w czasie demontażu.... Lepiej poszukać skrzyni która ma dłuższe przełożenia już w sobie....

Autor:  Marcin441984 [ 04.01.2014, 10:24 ]
Tytuł:  Re: swap skrzyni biegów

Dzięki za odpowiedź a orientujesz się jaka skrzynia jest dłuższa od mojej ewt?

Autor:  Pawko [ 05.01.2014, 01:27 ]
Tytuł:  Re: swap skrzyni biegów

Ja mam wyższe opony i już skrzynia jest długa :eh:

Autor:  nommo [ 13.01.2014, 21:48 ]
Tytuł:  Re: swap skrzyni biegów

Marcin441984 napisał(a):
Dzięki za odpowiedź a orientujesz się jaka skrzynia jest dłuższa od mojej ewt?



Przy tych 101KM nie szalej z długą skrzynią bo ostatni bieg to tylko z górki wrzucisz. :shock:

EWT jest jedną z dłuższych skrzyń i do tej mocy pasuje idealnie.

http://www.myturbodiesel.com/wiki/5th-g ... nsmission/

Autor:  Kamilo89 [ 28.03.2014, 22:34 ]
Tytuł:  Re: F1 swap skrzyni biegów

nommo napisał(a):
- telepanie kierownicą i mechanicy grają w totka :P u mnie wkońcu wyszło padnięty przegób wewnętrzny z prawej strony.

Możesz o tym coś więcej?

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/