Teraz jest 15.05.2024, 01:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
[F2] 1,2 TSI 105 Performance Tuning 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
Dokładanie zewnętrznego komputera to bardziej zaawansowany Box.
Zrobiliśmy chipa,były problemy,ale wszystko jak widać da się obejść :)


03.02.2012, 21:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.05.2011, 08:07
Posty: 58
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: GCS Power V-tech
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
A ja myśle że można jeszcze ten program udoskonalić bez ingerencji w wydech....
Oczywiście mocno ściskam kciuki za Fabie Piotrka bo plany są naprawdę ambitne :)

_________________
Obrazek


04.02.2012, 00:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
Mysle ze odetkanie wydechu bedzie mialo spory wplyw na spool sprezarki.
W F2 jest juz FMIC ? Jak nie, to tam tez by wypadalo uderzyc. Te male coolerki po boku sa... no sa :P

_________________
1.8T 301HP


05.02.2012, 02:53
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
Sam cooler jest w kolektorze dolotowym(woda-powietrze)
Obrazek
wymiennik do niego jest już centralnie(2 FL nie ma w żadnej wersji silnikowej SMIC)
Fakt, bardziej grzeje niż chłodzi(mimo, że jest na swoim obiegu, razem z turbo).

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


05.02.2012, 12:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
Na fejsbukowej stronie Supersprinta pojawił się kompletny wydech do 1,2 TSI
Czyli tak jak myślałem w górnych partiach obrotów wydech jest wąskim gardłem nawet przy serii,prawdopodobnie sytuacja nasila się po chipie.

Oczywiście nie ma co zbyt optymistycznym okiem patrzyć na te przyrosty, może być trochę podkoloryzowany,aczkolwiek widać tendencję i to,największy progres 4-6tyś

Obrazek


10.02.2012, 23:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
w artykule o Ibizie SC natknąłem się na ciekawy wyimek, wygląda na to, że Seat udostępnia fabryczny tuning 1.2 TSI. Ciekawe ile można by było zyskać na wersji 86 KM

Cytuj:
Teraz nie pozostaje już nic innego, jak zamówić i zamontować pakiet ospoilerowania Aerodynamico za 4500 zł z fabrycznej oferty akcesoriów Seata. Obejmuje on przedni i tylny zderzak, nakładki progowe, tylny spoiler i nakładkę centralnego układu wydechowego. Potem trzeba jeszcze zlecić tuning elektroniki silnika, dzięki któremu sportowy wizerunek Ibizy nabierze prawdziwych rumieńców. Nie warto żałować ok. 2000 zł, bo nie chodzi o kilka marnych koni, lecz o pokaźne stado. Dynamika silnika poprawia się znacząco. Moc wzrasta ze 105 KM przy 5000 obr/min do 123 KM przy 5250 obr/min. Moment obrotowy zostaje podwyższony ze 175 Nm przy 1550-4100 obr/min do 213 Nm przy 2870 obr/min. Nie trzeba dodawać, że przyrost mocy o 18 KM i momentu obrotowego o 38 Nm zdecydowanie poprawia dynamikę samochodu. Zysk jest nie do pogardzenia. Prędkość maksymalna wzrasta o ok. 10 km/h, ze 190 do 200 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa mniej więcej o sekundę krócej - 8,8 zamiast 9,8 s.


http://moto.pl/Testy/1,113545,11875562, ... wnica.html

_________________
Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836


19.07.2012, 17:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.01.2011, 12:23
Lokalizacja: Lublin
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: MAB - 5b.
Samochód: szybszy bo bez klimy
Rok prod.: 2011
Województwo: lubelskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
Co ciekawe znalazłem ogłoszenie sprzedaży samochodu gdzie taki tuning jest zrobiony
http://www.auto.pl/gielda/offer.php?tro ... gn=traffic

_________________
Życie pędzi jakTSI

Obrazek


Ostatnio edytowano 12.08.2012, 17:38 przez Radzio, łącznie edytowano 1 raz



20.07.2012, 17:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
Mnie przyszło do głowy coś innego: jeśli CBZA i CBZB różnią się tylko oprogramowaniem, to czy możliwe jest wgranie do CBZA oprogramowania z CBZB (oryginalnego) i uzyskanie w ten sposób 20KM?

_________________
Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836


26.07.2012, 14:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
Cytuj:
CBZA i CBZB


są w nich inne skrzynie biegów i inne przełożenia tak aby do setki było jak najszybciej.

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


26.07.2012, 14:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
staff napisał(a):
Cytuj:
CBZA i CBZB

są w nich inne skrzynie biegów i inne przełożenia tak aby do setki było jak najszybciej.


tym lepiej, setka w CBZA z softem CBZB pojawi się szybciej niż w CBZB czy źle myślę?

_________________
Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836


26.07.2012, 15:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
vesatis napisał(a):
tym lepiej, setka w CBZA z softem CBZB pojawi się szybciej niż w CBZB czy źle myślę?


Tak, tylko że tjunerzy na razie mają problem z rozkodowaniem sterownika(wyjątek - Serfer ale po szczegóły to do niego), wiec upgrade może nie być proste ani tanie.Nie wiadomo czy taniej nie wyjdzie allegro zestaw zegary + ECU z CBZB...

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


29.07.2012, 07:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
bober napisał(a):
vesatis napisał(a):
tym lepiej, setka w CBZA z softem CBZB pojawi się szybciej niż w CBZB czy źle myślę?


Tak, tylko że tjunerzy na razie mają problem z rozkodowaniem sterownika(wyjątek - Serfer ale po szczegóły to do niego), wiec upgrade może nie być proste ani tanie.Nie wiadomo czy taniej nie wyjdzie allegro zestaw zegary + ECU z CBZB...


Hola hola, czy to znaczy, że wystarczy wymienić komputer (ECU) i zegary by cieszyć się dodatkowymi koniami? przy okazji można by załatwić sprawę np maxi-dota... jeśli to działa w ten sposób, to przecież warto na to wydać 2 czy nawet 3 tysiące.

_________________
Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836


29.07.2012, 11:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3925
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
vesatis napisał(a):
bober napisał(a):
vesatis napisał(a):
tym lepiej, setka w CBZA z softem CBZB pojawi się szybciej niż w CBZB czy źle myślę?


Tak, tylko że tjunerzy na razie mają problem z rozkodowaniem sterownika(wyjątek - Serfer ale po szczegóły to do niego), wiec upgrade może nie być proste ani tanie.Nie wiadomo czy taniej nie wyjdzie allegro zestaw zegary + ECU z CBZB...


Hola hola, czy to znaczy, że wystarczy wymienić komputer (ECU) i zegary by cieszyć się dodatkowymi koniami? przy okazji można by załatwić sprawę np maxi-dota... jeśli to działa w ten sposób, to przecież warto na to wydać 2 czy nawet 3 tysiące.


czy to nie byłoby zbyt piękne i za łatwe ?

koszt modyfikacji wersji 105 KM na 105 + ~20 KM to 1253 euro netto - z dodatkowym komputerem sterującym ABT AEC

w skrócie trzeba było kupić RS-a :hurra: :hurra: :banana:


01.08.2012, 09:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
Nie ma patrzeć na ABT i MTM bo to nie te same firmy co kiedyś szkoda kasy.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


01.08.2012, 14:38
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.08.2010, 14:48
Posty: 428
Podziękował: 3
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1310
Województwo: małopolskie
Post Re: 1,2 TSI 105 Performance Tuning
Daniel napisał(a):
koszt modyfikacji wersji 105 KM na 105 + ~20 KM to 1253 euro netto - z dodatkowym komputerem sterującym ABT AEC

w skrócie trzeba było kupić RS-a :hurra: :hurra: :banana:


to cena niemiecka, w PL takie rozwiązanie to około 2 tys, ja tylko zastanawiam się czy nie da się tego ominąć w przypadku transformacji z 85 na 105KM przez wymianę komputera i wskaźników, plus pewnie kluczyki trzeba by było kodować i tak dalej...

ostatnio wysłałem maila do dwóch firm w Krakowie z zapytaniem, Vtech odpowiedział, że rozwiązanie oferowane przez nich to power box, TTC oferuje powerboxa lub chip via ODB, ceny podobne (około 2K), a mnie się marzy zmiana kompa i licznika plus tuning fabryczny z Seata, tylko nie wiem czy gra jest warta świeczki

_________________
Miniblog posiadacza Fabii II Combi FL viewtopic.php?f=27&t=13836


01.08.2012, 17:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL