FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

Start Engine Button
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=15573
Strona 1 z 2

Autor:  reed [ 16.03.2012, 19:45 ]
Tytuł:  Start Engine Button

Szukając pewnych duperelków w necie, trafiłem przypadkiem na coś takiego:

Obrazek

Opis montowania jest tutaj: http://www.acuraworld.com/forums/f27/en ... diy-71834/ ale, że jako w ingliszu cienko operuję, to zwracam sie z zapytaniem do bardziej zaawansowanych.
Czy mozna taki przycisk kupić gdzieś u nas, i zamontować w fabiszonie?
Wiem, zaraz mnie zjedziecie, że to nie Prosiak, ale i tak mi sie to jakoś podoba.
Widziałbym to u siebie :)
Z góry dziękuję za konstruktywną pomoc :)

Autor:  Artur_jaw [ 16.03.2012, 20:10 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

ale ktoś pojechał po bandzie 4 strony opisu po to żeby podłączyć przycisk który uruchomi rozrusznik (bodajże na 4 stronie jest skwitowane : żeby działało musisz włączyć i przekręcić kluczyk :) czyli guzik zastępuje przekręcenie kluczyka w pozycję rozruch.

trzeba by zobaczyć na nasze schematy (niestety nie mam takowych) jak to trzeba by podłączyć (nie wiem jak jest w fabce ale z tego co się spodkałem w innych samochodach masz w sumie potrzebne: podać zasilanie na rozrusznik , oraz przerwać zasilanie odbiorników które w momencie rozruchu nie są pod napięciem
ot i cała filozofia
a co do guzika jak znam zycie wszystko w tym kraju idzie kupić : tylko kwestia dopasowania:
http://allegro.pl/listing.php/search?category=620&sg=0&string=w%C5%82%C4%85cznik+start
tak na szybko wyniko z alledrogo

Autor:  bober [ 16.03.2012, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

artur_jaw napisał(a):
podać zasilanie na rozrusznik , oraz przerwać zasilanie odbiorników które w momencie rozruchu nie są pod napięciem
ot i cała filozofia

A nie cała, bo potrzebny jeszcze przekaźnik co uniemożliwi włączenie rozrusznika przy pracującym silniku(masz blokadę w stacyjce że rozrusznik idzie włączyć tylko raz - jak nie zapali, to trzeba cofać stacyjkę do "0")

Autor:  2.0-16v Michał [ 16.03.2012, 23:36 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

Moim zdaniem bez sensu sprawa. Ojciec ma takie rozwiązanie w hondzie civic tej kosmicznej. Polega to na tym że kluczyk przekręca na zapłon a guzik wciska by odpalić. Najnowsza zaś honda ma to poprawione bo nie potrzeba kluczyka w stacyjce. I takie rozwiązanie ma sens.

Autor:  Artur_jaw [ 17.03.2012, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

bober napisał(a):
artur_jaw napisał(a):
podać zasilanie na rozrusznik , oraz przerwać zasilanie odbiorników które w momencie rozruchu nie są pod napięciem
ot i cała filozofia

A nie cała, bo potrzebny jeszcze przekaźnik co uniemożliwi włączenie rozrusznika przy pracującym silniku(masz blokadę w stacyjce że rozrusznik idzie włączyć tylko raz - jak nie zapali, to trzeba cofać stacyjkę do "0")

no tak dodajemy przekaźnik który przy wzroście napięcia pow. np 13-13,5V odetnie układ

Autor:  bober [ 17.03.2012, 12:11 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

artur_jaw napisał(a):
no tak dodajemy przekaźnik który przy wzroście napięcia pow. np 13-13,5V odetnie układ

Albo po prostu rozwierający się przy podaniu napięcia ze styku D+(kontrolka ładowania) z alternatora.

Autor:  Artur_jaw [ 17.03.2012, 12:34 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

no tak też można :)
dobra nie ma sensu się sprzeczać
i tak dołożenie przycisku działającego tylko jako starter troszkę mija się z celem :)
jak robić to żeby działało jak pisze kol 1.4-16v Michał o hondzie żeby działało bez kluczyka w stacyjce

Autor:  reed [ 18.03.2012, 06:23 ]
Tytuł:  Start Engine Button

Wiadomo, najlepiej bez kluczyka, ale dlaczego nie zamontowac z kluczykiem?
O zasadnosci mozna deliberowac, ale czasem robimy cos tylko dlatego, ze ...... "bo tak!" :)
Zasadniczo ciekawi mnie strona technicza zagadnienia. Znalazlem w sieci nowki takie knefle, czerwone :)
Koszt 70 PLN
Jaki bylby przyblizony koszt brakujacych przekaznikow, i robocizny?


reed - TapaiPhonicznie

Autor:  bober [ 18.03.2012, 09:20 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

jak sam modzisz to pewnie w stówie by się zmieściło
-knefl
-przekaźnik zwierający bendix(nie wiadomo ile amperów jego styki ogarną, a uzwojenie wzbudzenia to jednak trochę mocy weźmie - przez chwile, ale jednak).
-przekaźnik uniemożliwiający włączenie rozrusznika przy pracującym silniku
-trochę kabla

Autor:  Artur_jaw [ 18.03.2012, 10:39 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

bober napisał(a):
-przekaźnik zwierający bendix(nie wiadomo ile amperów jego styki ogarną, a uzwojenie wzbudzenia to jednak trochę mocy weźmie - przez chwile, ale jednak).
-przekaźnik uniemożliwiający włączenie ro


drobna uwaga jakbyś chciał dać przekaźnik w obwód rozrusznika no to byś musiał mieć coś naprawdę dużego zasilamy nie główne uzwojenie a cewkę elektromagnesu http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/21/56/68/50/2156685078
widać na foto (zdjęcie górne po prawej) sygnał sterujący idzie do konektora poniżej 2 śrub miedzianych na które podajemy właściwe zasilanie

Autor:  bober [ 18.03.2012, 12:40 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

artur_jaw napisał(a):
zasilamy nie główne uzwojenie a cewkę elektromagnesu


Ja o tym mówiłem. Ale elektromagnes (bendiks) ma w sobie 2 cewki - cewkę wzbudzenia(zwiera styki i wysuwa zębnik) i cewkę podtrzymania(tylko trzyma żeby się wszystko nie cofło jak kręci rozrusznik).
A z doświadczenia wiem, że ta pierwsza cewka ma kilkadziesiąt wat(zobacz na kabelek jaki do elektromagnesu idzie - nie jest tak samo gruby jak od pozycyjek) i dlatego nie wiem czy ogarnie ją bezpośrednio ten swith z allegro.
W modzie chodzi tylko o to żeby rozrusznik był poza stacyjką i żeby działała blokada podwójnego rozruchu(w stacyjce jest mechanicznie tu będzie elektrycznie blokowane.

Autor:  kamil263 [ 19.03.2012, 00:16 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

Przycisk na zdjęciu jest z hondy podłączenie tego banalnie proste zrobi ci to każdy elektryk.

Autor:  2.0-16v Michał [ 19.03.2012, 07:04 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

kamil263 napisał(a):
Przycisk na zdjęciu jest z hondy

Też mi się tak wydawało :mrgreen:

Autor:  reed [ 19.03.2012, 18:56 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

Banalnie proste powiadacie? :)
Możliwe, wierzę na słowo, ale chyba mieliście na myśli speca w tym kierunku :)
Ja dość sporą chwilę kombinowałem zanim podpiąłem daylighty :D
Startowego buttona to bym się jednak nie podjął.
Ale jak zakupię go, to pomęczę jednego ze speców na tym forum.

Autor:  Artur_jaw [ 19.03.2012, 23:34 ]
Tytuł:  Re: Start Engine Button

reed załatw schemat stacyjki to ci rozpiszę łopatologicznie co z czym sama przeróbka naprawde nie jest aż tak skomplikowana (zajęła mi chwilę a za speca naprawdę się nie uważam) choć mam o tym i owym pewne pojęcie
a jak kawałek podjedziesz to i w montażu pomogę i pewnie okaże się że ułożenie tego przycisku w sensowny sposób i jego montaż jest najtrudniejszy w całym zadaniu

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/