FABIACLUB.PL https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Start Engine Button https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=15573 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | reed [ 16.03.2012, 19:45 ] |
Tytuł: | Start Engine Button |
Szukając pewnych duperelków w necie, trafiłem przypadkiem na coś takiego: Opis montowania jest tutaj: http://www.acuraworld.com/forums/f27/en ... diy-71834/ ale, że jako w ingliszu cienko operuję, to zwracam sie z zapytaniem do bardziej zaawansowanych. Czy mozna taki przycisk kupić gdzieś u nas, i zamontować w fabiszonie? Wiem, zaraz mnie zjedziecie, że to nie Prosiak, ale i tak mi sie to jakoś podoba. Widziałbym to u siebie Z góry dziękuję za konstruktywną pomoc |
Autor: | Artur_jaw [ 16.03.2012, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
ale ktoś pojechał po bandzie 4 strony opisu po to żeby podłączyć przycisk który uruchomi rozrusznik (bodajże na 4 stronie jest skwitowane : żeby działało musisz włączyć i przekręcić kluczyk czyli guzik zastępuje przekręcenie kluczyka w pozycję rozruch. trzeba by zobaczyć na nasze schematy (niestety nie mam takowych) jak to trzeba by podłączyć (nie wiem jak jest w fabce ale z tego co się spodkałem w innych samochodach masz w sumie potrzebne: podać zasilanie na rozrusznik , oraz przerwać zasilanie odbiorników które w momencie rozruchu nie są pod napięciem ot i cała filozofia a co do guzika jak znam zycie wszystko w tym kraju idzie kupić : tylko kwestia dopasowania: http://allegro.pl/listing.php/search?category=620&sg=0&string=w%C5%82%C4%85cznik+start tak na szybko wyniko z alledrogo |
Autor: | bober [ 16.03.2012, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
artur_jaw napisał(a): podać zasilanie na rozrusznik , oraz przerwać zasilanie odbiorników które w momencie rozruchu nie są pod napięciem ot i cała filozofia A nie cała, bo potrzebny jeszcze przekaźnik co uniemożliwi włączenie rozrusznika przy pracującym silniku(masz blokadę w stacyjce że rozrusznik idzie włączyć tylko raz - jak nie zapali, to trzeba cofać stacyjkę do "0") |
Autor: | 2.0-16v Michał [ 16.03.2012, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
Moim zdaniem bez sensu sprawa. Ojciec ma takie rozwiązanie w hondzie civic tej kosmicznej. Polega to na tym że kluczyk przekręca na zapłon a guzik wciska by odpalić. Najnowsza zaś honda ma to poprawione bo nie potrzeba kluczyka w stacyjce. I takie rozwiązanie ma sens. |
Autor: | Artur_jaw [ 17.03.2012, 09:53 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
bober napisał(a): artur_jaw napisał(a): podać zasilanie na rozrusznik , oraz przerwać zasilanie odbiorników które w momencie rozruchu nie są pod napięciem ot i cała filozofia A nie cała, bo potrzebny jeszcze przekaźnik co uniemożliwi włączenie rozrusznika przy pracującym silniku(masz blokadę w stacyjce że rozrusznik idzie włączyć tylko raz - jak nie zapali, to trzeba cofać stacyjkę do "0") no tak dodajemy przekaźnik który przy wzroście napięcia pow. np 13-13,5V odetnie układ |
Autor: | bober [ 17.03.2012, 12:11 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
artur_jaw napisał(a): no tak dodajemy przekaźnik który przy wzroście napięcia pow. np 13-13,5V odetnie układ Albo po prostu rozwierający się przy podaniu napięcia ze styku D+(kontrolka ładowania) z alternatora. |
Autor: | Artur_jaw [ 17.03.2012, 12:34 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
no tak też można dobra nie ma sensu się sprzeczać i tak dołożenie przycisku działającego tylko jako starter troszkę mija się z celem jak robić to żeby działało jak pisze kol 1.4-16v Michał o hondzie żeby działało bez kluczyka w stacyjce |
Autor: | reed [ 18.03.2012, 06:23 ] |
Tytuł: | Start Engine Button |
Wiadomo, najlepiej bez kluczyka, ale dlaczego nie zamontowac z kluczykiem? O zasadnosci mozna deliberowac, ale czasem robimy cos tylko dlatego, ze ...... "bo tak!" Zasadniczo ciekawi mnie strona technicza zagadnienia. Znalazlem w sieci nowki takie knefle, czerwone Koszt 70 PLN Jaki bylby przyblizony koszt brakujacych przekaznikow, i robocizny? reed - TapaiPhonicznie |
Autor: | bober [ 18.03.2012, 09:20 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
jak sam modzisz to pewnie w stówie by się zmieściło -knefl -przekaźnik zwierający bendix(nie wiadomo ile amperów jego styki ogarną, a uzwojenie wzbudzenia to jednak trochę mocy weźmie - przez chwile, ale jednak). -przekaźnik uniemożliwiający włączenie rozrusznika przy pracującym silniku -trochę kabla |
Autor: | Artur_jaw [ 18.03.2012, 10:39 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
bober napisał(a): -przekaźnik zwierający bendix(nie wiadomo ile amperów jego styki ogarną, a uzwojenie wzbudzenia to jednak trochę mocy weźmie - przez chwile, ale jednak). -przekaźnik uniemożliwiający włączenie ro drobna uwaga jakbyś chciał dać przekaźnik w obwód rozrusznika no to byś musiał mieć coś naprawdę dużego zasilamy nie główne uzwojenie a cewkę elektromagnesu http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/21/56/68/50/2156685078 widać na foto (zdjęcie górne po prawej) sygnał sterujący idzie do konektora poniżej 2 śrub miedzianych na które podajemy właściwe zasilanie |
Autor: | bober [ 18.03.2012, 12:40 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
artur_jaw napisał(a): zasilamy nie główne uzwojenie a cewkę elektromagnesu Ja o tym mówiłem. Ale elektromagnes (bendiks) ma w sobie 2 cewki - cewkę wzbudzenia(zwiera styki i wysuwa zębnik) i cewkę podtrzymania(tylko trzyma żeby się wszystko nie cofło jak kręci rozrusznik). A z doświadczenia wiem, że ta pierwsza cewka ma kilkadziesiąt wat(zobacz na kabelek jaki do elektromagnesu idzie - nie jest tak samo gruby jak od pozycyjek) i dlatego nie wiem czy ogarnie ją bezpośrednio ten swith z allegro. W modzie chodzi tylko o to żeby rozrusznik był poza stacyjką i żeby działała blokada podwójnego rozruchu(w stacyjce jest mechanicznie tu będzie elektrycznie blokowane. |
Autor: | kamil263 [ 19.03.2012, 00:16 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
Przycisk na zdjęciu jest z hondy podłączenie tego banalnie proste zrobi ci to każdy elektryk. |
Autor: | 2.0-16v Michał [ 19.03.2012, 07:04 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
kamil263 napisał(a): Przycisk na zdjęciu jest z hondy Też mi się tak wydawało |
Autor: | reed [ 19.03.2012, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
Banalnie proste powiadacie? Możliwe, wierzę na słowo, ale chyba mieliście na myśli speca w tym kierunku Ja dość sporą chwilę kombinowałem zanim podpiąłem daylighty Startowego buttona to bym się jednak nie podjął. Ale jak zakupię go, to pomęczę jednego ze speców na tym forum. |
Autor: | Artur_jaw [ 19.03.2012, 23:34 ] |
Tytuł: | Re: Start Engine Button |
reed załatw schemat stacyjki to ci rozpiszę łopatologicznie co z czym sama przeróbka naprawde nie jest aż tak skomplikowana (zajęła mi chwilę a za speca naprawdę się nie uważam) choć mam o tym i owym pewne pojęcie a jak kawałek podjedziesz to i w montażu pomogę i pewnie okaże się że ułożenie tego przycisku w sensowny sposób i jego montaż jest najtrudniejszy w całym zadaniu |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |