Teraz jest 27.04.2024, 09:32



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Start Engine Button 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.02.2011, 17:05
Lokalizacja: SH
Posty: 264
Zdjęcia: 13
Podziękował: 12
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Accord Sport 2.0 i-VTEC 155 KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Start Engine Button
Szukając pewnych duperelków w necie, trafiłem przypadkiem na coś takiego:

Obrazek

Opis montowania jest tutaj: http://www.acuraworld.com/forums/f27/en ... diy-71834/ ale, że jako w ingliszu cienko operuję, to zwracam sie z zapytaniem do bardziej zaawansowanych.
Czy mozna taki przycisk kupić gdzieś u nas, i zamontować w fabiszonie?
Wiem, zaraz mnie zjedziecie, że to nie Prosiak, ale i tak mi sie to jakoś podoba.
Widziałbym to u siebie :)
Z góry dziękuję za konstruktywną pomoc :)

_________________
Mój były Fabiszon: Obrazek Mój aktualny Accordeon: Obrazek Obrazek


16.03.2012, 19:45
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Start Engine Button
ale ktoś pojechał po bandzie 4 strony opisu po to żeby podłączyć przycisk który uruchomi rozrusznik (bodajże na 4 stronie jest skwitowane : żeby działało musisz włączyć i przekręcić kluczyk :) czyli guzik zastępuje przekręcenie kluczyka w pozycję rozruch.

trzeba by zobaczyć na nasze schematy (niestety nie mam takowych) jak to trzeba by podłączyć (nie wiem jak jest w fabce ale z tego co się spodkałem w innych samochodach masz w sumie potrzebne: podać zasilanie na rozrusznik , oraz przerwać zasilanie odbiorników które w momencie rozruchu nie są pod napięciem
ot i cała filozofia
a co do guzika jak znam zycie wszystko w tym kraju idzie kupić : tylko kwestia dopasowania:
http://allegro.pl/listing.php/search?category=620&sg=0&string=w%C5%82%C4%85cznik+start
tak na szybko wyniko z alledrogo

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


16.03.2012, 20:10
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Start Engine Button
artur_jaw napisał(a):
podać zasilanie na rozrusznik , oraz przerwać zasilanie odbiorników które w momencie rozruchu nie są pod napięciem
ot i cała filozofia

A nie cała, bo potrzebny jeszcze przekaźnik co uniemożliwi włączenie rozrusznika przy pracującym silniku(masz blokadę w stacyjce że rozrusznik idzie włączyć tylko raz - jak nie zapali, to trzeba cofać stacyjkę do "0")

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


16.03.2012, 21:33
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Start Engine Button
Moim zdaniem bez sensu sprawa. Ojciec ma takie rozwiązanie w hondzie civic tej kosmicznej. Polega to na tym że kluczyk przekręca na zapłon a guzik wciska by odpalić. Najnowsza zaś honda ma to poprawione bo nie potrzeba kluczyka w stacyjce. I takie rozwiązanie ma sens.

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


16.03.2012, 23:36
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Start Engine Button
bober napisał(a):
artur_jaw napisał(a):
podać zasilanie na rozrusznik , oraz przerwać zasilanie odbiorników które w momencie rozruchu nie są pod napięciem
ot i cała filozofia

A nie cała, bo potrzebny jeszcze przekaźnik co uniemożliwi włączenie rozrusznika przy pracującym silniku(masz blokadę w stacyjce że rozrusznik idzie włączyć tylko raz - jak nie zapali, to trzeba cofać stacyjkę do "0")

no tak dodajemy przekaźnik który przy wzroście napięcia pow. np 13-13,5V odetnie układ

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


17.03.2012, 09:53
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Start Engine Button
artur_jaw napisał(a):
no tak dodajemy przekaźnik który przy wzroście napięcia pow. np 13-13,5V odetnie układ

Albo po prostu rozwierający się przy podaniu napięcia ze styku D+(kontrolka ładowania) z alternatora.

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


17.03.2012, 12:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Start Engine Button
no tak też można :)
dobra nie ma sensu się sprzeczać
i tak dołożenie przycisku działającego tylko jako starter troszkę mija się z celem :)
jak robić to żeby działało jak pisze kol 1.4-16v Michał o hondzie żeby działało bez kluczyka w stacyjce

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


17.03.2012, 12:34
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.02.2011, 17:05
Lokalizacja: SH
Posty: 264
Zdjęcia: 13
Podziękował: 12
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Accord Sport 2.0 i-VTEC 155 KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Start Engine Button
Wiadomo, najlepiej bez kluczyka, ale dlaczego nie zamontowac z kluczykiem?
O zasadnosci mozna deliberowac, ale czasem robimy cos tylko dlatego, ze ...... "bo tak!" :)
Zasadniczo ciekawi mnie strona technicza zagadnienia. Znalazlem w sieci nowki takie knefle, czerwone :)
Koszt 70 PLN
Jaki bylby przyblizony koszt brakujacych przekaznikow, i robocizny?


reed - TapaiPhonicznie

_________________
Mój były Fabiszon: Obrazek Mój aktualny Accordeon: Obrazek Obrazek


18.03.2012, 06:23
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Start Engine Button
jak sam modzisz to pewnie w stówie by się zmieściło
-knefl
-przekaźnik zwierający bendix(nie wiadomo ile amperów jego styki ogarną, a uzwojenie wzbudzenia to jednak trochę mocy weźmie - przez chwile, ale jednak).
-przekaźnik uniemożliwiający włączenie rozrusznika przy pracującym silniku
-trochę kabla

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


18.03.2012, 09:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Start Engine Button
bober napisał(a):
-przekaźnik zwierający bendix(nie wiadomo ile amperów jego styki ogarną, a uzwojenie wzbudzenia to jednak trochę mocy weźmie - przez chwile, ale jednak).
-przekaźnik uniemożliwiający włączenie ro


drobna uwaga jakbyś chciał dać przekaźnik w obwód rozrusznika no to byś musiał mieć coś naprawdę dużego zasilamy nie główne uzwojenie a cewkę elektromagnesu http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/21/56/68/50/2156685078
widać na foto (zdjęcie górne po prawej) sygnał sterujący idzie do konektora poniżej 2 śrub miedzianych na które podajemy właściwe zasilanie

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


18.03.2012, 10:39
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Start Engine Button
artur_jaw napisał(a):
zasilamy nie główne uzwojenie a cewkę elektromagnesu


Ja o tym mówiłem. Ale elektromagnes (bendiks) ma w sobie 2 cewki - cewkę wzbudzenia(zwiera styki i wysuwa zębnik) i cewkę podtrzymania(tylko trzyma żeby się wszystko nie cofło jak kręci rozrusznik).
A z doświadczenia wiem, że ta pierwsza cewka ma kilkadziesiąt wat(zobacz na kabelek jaki do elektromagnesu idzie - nie jest tak samo gruby jak od pozycyjek) i dlatego nie wiem czy ogarnie ją bezpośrednio ten swith z allegro.
W modzie chodzi tylko o to żeby rozrusznik był poza stacyjką i żeby działała blokada podwójnego rozruchu(w stacyjce jest mechanicznie tu będzie elektrycznie blokowane.

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


18.03.2012, 12:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.02.2011, 22:13
Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: Start Engine Button
Przycisk na zdjęciu jest z hondy podłączenie tego banalnie proste zrobi ci to każdy elektryk.


19.03.2012, 00:16
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Start Engine Button
kamil263 napisał(a):
Przycisk na zdjęciu jest z hondy

Też mi się tak wydawało :mrgreen:

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


19.03.2012, 07:04
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.02.2011, 17:05
Lokalizacja: SH
Posty: 264
Zdjęcia: 13
Podziękował: 12
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Accord Sport 2.0 i-VTEC 155 KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Start Engine Button
Banalnie proste powiadacie? :)
Możliwe, wierzę na słowo, ale chyba mieliście na myśli speca w tym kierunku :)
Ja dość sporą chwilę kombinowałem zanim podpiąłem daylighty :D
Startowego buttona to bym się jednak nie podjął.
Ale jak zakupię go, to pomęczę jednego ze speców na tym forum.

_________________
Mój były Fabiszon: Obrazek Mój aktualny Accordeon: Obrazek Obrazek


19.03.2012, 18:56
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Start Engine Button
reed załatw schemat stacyjki to ci rozpiszę łopatologicznie co z czym sama przeróbka naprawde nie jest aż tak skomplikowana (zajęła mi chwilę a za speca naprawdę się nie uważam) choć mam o tym i owym pewne pojęcie
a jak kawałek podjedziesz to i w montażu pomogę i pewnie okaże się że ułożenie tego przycisku w sensowny sposób i jego montaż jest najtrudniejszy w całym zadaniu

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


19.03.2012, 23:34
Zobacz profil WWW Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL