Teraz jest 20.04.2024, 09:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F2] sportowe zawieszenie 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post sportowe zawieszenie
witam. nie mam z tym doswiadczenia bede moze malo precyzyjny


autko to f2 combi 1.6 tdi

chcialbym utwardzic zawias bez obnizania go
zobaczylem eibach b12 pro kit. ale niestety on obniza auto o 30/20 mm.

wolalbym auta nie obnizac bo lodzkie dziury daja po zawiasach.




z kolei na stronie bilstein katalog wyplul mi amortyzator b6 i b8 ( b6 dla sprezyn bez obnizania)

czyli co najlepiej bilstein b6 i do tego jakies sprezyny standartowej dlugosci?

jest tak to jakie ?
czy lepiej wziac ten b12 pro kit i sie nie pieprzyc.?

priorytetem jest utwardzenie auta a nie obnizanie.

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


30.03.2013, 15:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.04.2012, 16:37
Lokalizacja: Radom
Posty: 220
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 2
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: sportowe zawieszenie
jak niechcesz obniżać a mieć tylko twardsze zawieszenie to wystarczą amortyzatory o zmiennej twardości -30mm to niema tragedii kwestia przyzwyczajenia


30.03.2013, 15:51
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: sportowe zawieszenie
eibach b12 prokit to jak wyczytalem amor b8 i sprezyny prokit -30/-20

a czy da rade połaczyć b6 (czyli wyzszy amor z tymi sprezynami prokit) czy do b6 trzeba sprezyn bilstein b3 federn

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


30.03.2013, 15:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: sportowe zawieszenie
Raczej nie dostaniesz od ręki żadnych sprężyn nieobniżających i utwardzających. Ja się z takimi nie spotkałem. Z drugiej strony nie wydaje mi się, żeby te obniżenie o 3cm robiło jakąś wielką różnice. Jeździłem jakiś czas na zestawie ze sprężynami h&r -30, czy -40 i NIGDY i NIGDZIE nie zachaczyłem a drogi we Wrocławiu są różne. Jeśli masz pieniądze, to ten zestaw b12 będzie fajnym wyborem. Jeśli chcesz coś trochę tańszego, to polecam Kayaby Ultra-SR + jakieś springi Eibacha/H&R/Weitec. Jeździłem i byłem zadowolony. Teraz jeździ Sev i też chyba nie narzeka, a używa ich w KJS.


30.03.2013, 16:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: sportowe zawieszenie
w wyszukiwarce tego KYB nie ma zadnych produktow dla mojego samochodu tj kombi 5J

ale nadal nie rozumiem jednego. skoro bilstein b6 jest dla standardowych sprezyn to skad je wziac. (bo b8 jest dla obnizanych)

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


30.03.2013, 16:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: sportowe zawieszenie
B6 można stosować do sprężyn standardowwych (do sprężyn takich jak wyjechał samochód z fabryki) jak i obniżających (jak pro kit itp). Wszystko zależy jaką masz "cztery litery" B8 poprostu są twradsze i chcesz mieć twardo czy mniej twardo. :wink:

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


30.03.2013, 17:37
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: sportowe zawieszenie
a to dało by rade b8 (twardo) a sprezyny standart (wysoko),albo inne wysokie ?

a w ogole duza roznica jest miedzy seria a b6 lub b8?

b12 pro kit to jest b8 + springi pro kit ?

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


30.03.2013, 18:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: sportowe zawieszenie
Zestaw b12 jest tak jak piszesz. b6, a b8 to to samo różni się skokiem pracy amortyzatora da się przerobić b6 na b8. Jedne są przystosowane do sprężyn seryjnych drugie do obniżających. Twardziej na pewno będzie.
Co do twardości trudno ocenić definicja twardości co dla ciebie jest miękkie dla mnie może być twardo. Poszukaj coś z innych firm jak h&r, waitec itp.
Co do b8 i seryjne springi to predzej b6.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


30.03.2013, 18:43
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: sportowe zawieszenie
Jak najbardziej są kayaby Ultra-sr dla twojego modelu. Chyba coś źle szukasz. Numery katalogowe: przód - 324702 tył - 353025. Moim zdaniem naprawde fajna alternatywa, szczególnie patrząc na ceny b6/b8. Nie wiem czy sprawdzałeś ceny bilsteina, ale za przód zapłacisz pewnie w okolicach 1000-1200zł i za tył pewnie jakieś 600-800. Do tego spręzyny i robi się 2500 co najmniej. Te kayaby można pewnie dorwać w okolicach 800zł. Trudno mi powiedzieć jaka jest teraz ich cena, ja je miałem po mega zniżkach.


30.03.2013, 18:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: sportowe zawieszenie
Allen napisał(a):
Zestaw b12 jest tak jak piszesz. b6, a b8 to to samo różni się skokiem pracy amortyzatora da się przerobić b6 na b8. Jedne są przystosowane do sprężyn seryjnych drugie do obniżających. Twardziej na pewno będzie.
Co do twardości trudno ocenić definicja twardości co dla ciebie jest miękkie dla mnie może być twardo. Poszukaj coś z innych firm jak h&r, waitec itp.
Co do b8 i seryjne springi to predzej b6.


czyli najlepiej bez kombinacji.
b6 + seria springi. - otrzymuje utwardzenie
b12 - gleba + utwardzenie

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


30.03.2013, 19:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: sportowe zawieszenie
Albo ultra sr gdzie moze byc tu i tu dopiero jak będzie cieplej ja będe zmianial ultra sr wiec dam opinie gdzieś za miesiąc jakie są bo gwint mi już nie pasuje. :wink:

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


30.03.2013, 19:40
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: sportowe zawieszenie
tomkierz napisał(a):
Jak najbardziej są kayaby Ultra-sr dla twojego modelu. Chyba coś źle szukasz. Numery katalogowe: przód - 324702 tył - 353025. Moim zdaniem naprawde fajna alternatywa, szczególnie patrząc na ceny b6/b8. Nie wiem czy sprawdzałeś ceny bilsteina, ale za przód zapłacisz pewnie w okolicach 1000-1200zł i za tył pewnie jakieś 600-800. Do tego spręzyny i robi się 2500 co najmniej. Te kayaby można pewnie dorwać w okolicach 800zł. Trudno mi powiedzieć jaka jest teraz ich cena, ja je miałem po mega zniżkach.

ale te nr seryjne sa do 6Y5 CZYLI F1

i jeszcze do f2 przed liftem.

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


30.03.2013, 19:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: sportowe zawieszenie
A czym się różni zawieszenie przed liftem i po lifcie? 1.4 10/2007 - 63 86 1390 <- opis z katalogu. Czyli od 07 do KOŃCA produkcji. Parę razy korzystałem z tego katalogu, więc możesz mi wierzyć... W innych silnikach masz podane od 2010-..., ponieważ te silniki były dopiero w autach z tych roczników i wcześniej ich nie produkowano. Amortyzatory jako takie nie różnią się w ogóle jeśli chodzi o fabie I i II i czy masz silnik 1.2, czy 1.9tdi, to w przypadku amortyzatorów nie ma to różnicy. Różnić się mogą sprężyny(różny nacisk na osie przy różnych silnikach i wersjach nadwozia + parę innych różnic miedzy F1 i F2, np. inne górne mocowania amorka)


30.03.2013, 19:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: sportowe zawieszenie
nie wiem czym sie rozni. tylko dziwie sie ze na stronie producenta jest amor dla 1.4 tdi a nie ma ani dla 1.2 tsi ani dla 1.6 tdi. czyli tych po lifcie.
co do zawiasu nie wiem ale rozni sie na pewno bo max kolo jakie wchodzi w fabie przedliftowa to 195/50 r15 a w poliftowa 195/55 r 15

do nowej ibizy i polo tez nie ma

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


30.03.2013, 20:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: sportowe zawieszenie
Faktycznie, nie ma ich do wyboru. Jednak jeśli Ciebie interesuje silnik 1.4 86KM to taki amortyzator masz do wyboru. jeśli nagle amortyzator przestałby pasować do tego modelu, to przy dacie po myślniku miałbyś datę od której ten amortyzator nie pasuje. Jest tak to opisane w wielu modelach.


Ostatnio edytowano 30.03.2013, 20:17 przez tomkierz, łącznie edytowano 1 raz



30.03.2013, 20:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL