Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Witam mam Fabię I Combi silnik 1.2 HTP 75 KM wersja FLASH czymkolwiek to się charakteryzuje.
Z racji małego unfalu z mojej winy i zmęczenia całości auta też przez czas użytkowania i przebieg 200 tyś od nowości chciałbym w końcu trochę dopieścić auto w sensie bieżące wymiany swoją drogą ale jeszcze drobne pierdoły których brakuje a są w innych wersjach. Otóż mam małą listę elementów które chciałbym zaadoptować do swojego modelu których nie mam albo są w wersjach ubogich danej rzeczy. Tu jest moje pytanie proszę osoby które poszczególne elementy zakładała u siebie albo wie jakie są koszta nie wszystko niestety można znaleźć w necie niektóre poszukałem (orientacyjne) więc też wypiszę.:
- błotniki lewy/prawy przód 120 zł sztuka bez malowania
- przeciwmgielne przód z gen I lub II z oryginalną wiązką najlepiej dla I (60 zł zamiennik) dla II (zamiennik 60 zł oryginał 130)
- włącznik świateł z bogatszej wersji z regulacją podświetlenia zegarów (bynajmniej to mi przypomina ikona) i halogenów przód i tył (tutaj brak ceny nigdzie nie podane ale pewnie około 200-300)
- wymiana lusterek z asymetrycznych na symetryczne dwa duże lewe prawe najlepiej podgrzewane i z elektryczną regulacją. 100 zł sztuka
- siłowniki klapy przedniej - 180 zł
- nowy grill - 200-300 zł zależy od wersji
- znaczki z octavii RS (srebrna kura) - 70 zł za sztuke
- oświetlenie w drzwiach -150 zł komplet
- wymiana oświetlenia przy lusterku na wersje bogatszą + oświetlenie części pasażerskiej z tyłu
- migacze led dymione - 80 zł komplet
- komplet zderzaków podobają mi się czyste tzn te body kity z tymi szerokimi i niskimi zderzakami z okrągłymi halogenami lub seryjne tylko że polift. Tutaj nie wiem jak ceny stoją ale za te tuningowe 1000 zł komplet
- nie wiem czy są wogóle dostępne ale panele drzwi tylnych z miejscem na głośniki i elektronika do szyb (jeszcze na korbkę)
- polerka lamp 150 zł usługa + kupno zestawu który starczy na 40 operacji w czym jedna starcza na 3 lata garażowania pod chmurką 100 zł .
Silnik:
- Wymiana seryjnej obudowy 1.2 na wersję z osobnym filtrem z tą skrzynką przy akumulatorach . Nie jestem pewien czy występowały w tej wersji silnika lub podobnym o tym samym oznaczeniu. Ale w necie znalazłem ten sam silnik i taka rzecz była.
- Założenie turbiny (producent podał że nie możliwe w tym wariancie) jak to jest w praktyce czy sie da
- Oczywiście filtry
- I pare innych usprawnień o których zapomniałem lub nie myślałem więc sugestie i propozycje.
Czekam na opinie czy warto się w to bawić oczywiście stopniowo wszystko będzie ale mam czas zacząć prace jak tylko zrobi się cieplej i znajdę fundusz oraz zaczerpnę języka od bardziej zaawansowanych użytkowników Fabii.
* jeśli nie odpowiedni dział to proszę przenieść tam gdzie trzeba.