Teraz jest 26.04.2024, 08:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.02.2014, 17:14
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Witam mam Fabię I Combi silnik 1.2 HTP 75 KM wersja FLASH czymkolwiek to się charakteryzuje.
Z racji małego unfalu z mojej winy i zmęczenia całości auta też przez czas użytkowania i przebieg 200 tyś od nowości chciałbym w końcu trochę dopieścić auto w sensie bieżące wymiany swoją drogą ale jeszcze drobne pierdoły których brakuje a są w innych wersjach. Otóż mam małą listę elementów które chciałbym zaadoptować do swojego modelu których nie mam albo są w wersjach ubogich danej rzeczy. Tu jest moje pytanie proszę osoby które poszczególne elementy zakładała u siebie albo wie jakie są koszta nie wszystko niestety można znaleźć w necie niektóre poszukałem (orientacyjne) więc też wypiszę.:

- błotniki lewy/prawy przód 120 zł sztuka bez malowania
- przeciwmgielne przód z gen I lub II z oryginalną wiązką najlepiej dla I (60 zł zamiennik) dla II (zamiennik 60 zł oryginał 130)
- włącznik świateł z bogatszej wersji z regulacją podświetlenia zegarów (bynajmniej to mi przypomina ikona) i halogenów przód i tył (tutaj brak ceny nigdzie nie podane ale pewnie około 200-300)
- wymiana lusterek z asymetrycznych na symetryczne dwa duże lewe prawe najlepiej podgrzewane i z elektryczną regulacją. 100 zł sztuka
- siłowniki klapy przedniej - 180 zł
- nowy grill - 200-300 zł zależy od wersji
- znaczki z octavii RS (srebrna kura) - 70 zł za sztuke
- oświetlenie w drzwiach -150 zł komplet
- wymiana oświetlenia przy lusterku na wersje bogatszą + oświetlenie części pasażerskiej z tyłu
- migacze led dymione - 80 zł komplet
- komplet zderzaków podobają mi się czyste tzn te body kity z tymi szerokimi i niskimi zderzakami z okrągłymi halogenami lub seryjne tylko że polift. Tutaj nie wiem jak ceny stoją ale za te tuningowe 1000 zł komplet
- nie wiem czy są wogóle dostępne ale panele drzwi tylnych z miejscem na głośniki i elektronika do szyb (jeszcze na korbkę)
- polerka lamp 150 zł usługa + kupno zestawu który starczy na 40 operacji w czym jedna starcza na 3 lata garażowania pod chmurką 100 zł .


Silnik:
- Wymiana seryjnej obudowy 1.2 na wersję z osobnym filtrem z tą skrzynką przy akumulatorach . Nie jestem pewien czy występowały w tej wersji silnika lub podobnym o tym samym oznaczeniu. Ale w necie znalazłem ten sam silnik i taka rzecz była.
- Założenie turbiny (producent podał że nie możliwe w tym wariancie) jak to jest w praktyce czy sie da ??
- Oczywiście filtry
- I pare innych usprawnień o których zapomniałem lub nie myślałem więc sugestie i propozycje.


Czekam na opinie czy warto się w to bawić oczywiście stopniowo wszystko będzie ale mam czas zacząć prace jak tylko zrobi się cieplej i znajdę fundusz oraz zaczerpnę języka od bardziej zaawansowanych użytkowników Fabii.
* jeśli nie odpowiedni dział to proszę przenieść tam gdzie trzeba.


14.02.2014, 01:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Turbo do HTP? :D byłbyś pionierem. Ale ja nie polecam tego rozwiązania. Te silniki same w sobie sie rozpadają, a z turbem to juz w ogole. :D

A, w jedynce HTP nigdy nie miało 75 km. W F2 12v dokrecili do 70. :D

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


14.02.2014, 01:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.02.2014, 17:14
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Możliwe nie mam dowodu przy sobie pewnie jest dycha mniej na motorze . Czyli turbo sobie darować . A jeśli można to co by podniosło lekko moc gdzieś było że po przełożeniu paru gratów moc wzrasta , silnik się odmula.


14.02.2014, 02:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Ktos kiedyś zrobił custom wydech, custom dolot, gdzies to wystroił, za wszystko zapłacił ~2500 zł i zyskał 5 KM.

Uwierz mi, ten silnik jest nietuningowalny. Też na początku miałem gorącą głowę, że co to ja z nim nie zrobię. Życie zweryfikowało. A wiem co mowie, bo miałem jeszcze rok temu pod maską identyczny. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


14.02.2014, 03:11
Zobacz profil GG
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Pomaluj zaciski na czerwono to już zyskasz 10 koni :mrgreen:

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


14.02.2014, 08:12
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 13.02.2014, 17:14
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Nie no pytam sie serio najbardziej mi zależy na gratach do wnętrza do silnika jedynie ten filtr skoro mówicie że to toporny silnik na takie modyfikacje . Znalazłem pare tematów odnośnie moich przyszłych modów więc na pewno będę coś w tą stronę działał.

Nie jestem pewien czy to ten sam silnik znaczy konkretny sprawdzając symbole na stronie producenta znalazłem 2-3 silniki 1.2 HTP o tej samej mocy . A interesuje mnie właśnie ta obudowa filtra czy ktoś poprostu sobie ją dołożył z wyższych modeli silnikowych .

http://www.youtube.com/watch?v=IcWvLFL1SCc


14.02.2014, 11:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Najlepiej by było gdybys podał nam tu chociaż oznaczenie silnika a najlepiej to opisał auto, dał foty. Wtedy cos podpowiemy. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


14.02.2014, 12:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Dobra. Pomęczę się. :mrgreen:

Fablos napisał(a):
- błotniki lewy/prawy przód 120 zł sztuka bez malowania


Po co? :mrgreen:

Fablos napisał(a):
- przeciwmgielne przód z gen I lub II z oryginalną wiązką najlepiej dla I (60 zł zamiennik) dla II (zamiennik 60 zł oryginał 130)


Potrzebujesz PINy (wsuwki), dużo kabla, podejrzewam że halogeny i kostki do nich. I jeśli masz trochę umiejętności, podłączysz sobie to sam. Może jeszcze być potrzebny przekaźnik, ale pewien nie jestem. Wszystko zależy od tego, czy włącznik świateł obsłuży taką moc. Ja nie zakładałem halogenów tylko dzienne i mam na przekaźniku. Hula od 3 lat bezawaryjnie. Po graty odezwij się do kolegi o nicku koleś.

Fablos napisał(a):
- włącznik świateł z bogatszej wersji z regulacją podświetlenia zegarów (bynajmniej to mi przypomina ikona) i halogenów przód i tył (tutaj brak ceny nigdzie nie podane ale pewnie około 200-300)


Pytaj kolesia, albo poluj na allegro. Czasem można taniej wyrwać. A, uważaj na Angole, nie będą pasować do europejskiej deski.

Fablos napisał(a):
- wymiana lusterek z asymetrycznych na symetryczne dwa duże lewe prawe najlepiej podgrzewane i z elektryczną regulacją. 100 zł sztuka


Odnośnie elektryki, gdzieś chyba na forum jest schemat jak to połączyć. Również PINy potrzebne, włącznik, lusterka, dużo kabla. kostki. Jeśli chodzi o prawe duże, trzeba kupić angielskie kompletne i przełożyć stelaż do europejskiego trójkąta. Cięzko, ale idzie zrobić. Jak założysz angola żywcem, będziesz miał inny kąt i kij w nim zobaczysz. :mrgreen:

Fablos napisał(a):
- siłowniki klapy przedniej - 180 zł
- nowy grill - 200-300 zł zależy od wersji
- znaczki z octavii RS (srebrna kura) - 70 zł za sztuke


Nie wypowiem się, nie robiłem. ;) Ale ceny grilla to chyba niższe są. ;)

Fablos napisał(a):
- oświetlenie w drzwiach -150 zł komplet


Do kolesia. Zrobił nawet manual.

Fablos napisał(a):
- wymiana oświetlenia przy lusterku na wersje bogatszą + oświetlenie części pasażerskiej z tyłu


Jw.

Fablos napisał(a):
- migacze led dymione - 80 zł komplet


Które? :mrgreen:

Fablos napisał(a):
- komplet zderzaków podobają mi się czyste tzn te body kity z tymi szerokimi i niskimi zderzakami z okrągłymi halogenami lub seryjne tylko że polift. Tutaj nie wiem jak ceny stoją ale za te tuningowe 1000 zł komplet


Pakiet RS? ;)

Obrazek

Fablos napisał(a):
- nie wiem czy są wogóle dostępne ale panele drzwi tylnych z miejscem na głośniki i elektronika do szyb (jeszcze na korbkę)


Na duże nie ma miejsca. Są na gwizdki obok klamki. Wersje pod elektryke też są, ale może być ciężko dostać taki wzór, jak masz. Też o tym myślę.

Fablos napisał(a):
- polerka lamp 150 zł usługa + kupno zestawu który starczy na 40 operacji w czym jedna starcza na 3 lata garażowania pod chmurką 100 zł .


Da radę samemu, jest na forum manual i jakiś o tym temat.

Fablos napisał(a):
Silnik:
- Wymiana seryjnej obudowy 1.2 na wersję z osobnym filtrem z tą skrzynką przy akumulatorach . Nie jestem pewien czy występowały w tej wersji silnika lub podobnym o tym samym oznaczeniu. Ale w necie znalazłem ten sam silnik i taka rzecz była.
- Założenie turbiny (producent podał że nie możliwe w tym wariancie) jak to jest w praktyce czy sie da ??
- Oczywiście filtry
- I pare innych usprawnień o których zapomniałem lub nie myślałem więc sugestie i propozycje.


Naprawdę odpuść tuningi tego silnika, bo to nic nie da. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


14.02.2014, 12:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.02.2014, 17:14
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Otóż lewy blotnik porysowany a prawy spotkanie z focusem . Martwe pole prawe lusterko . Więc te dwie kwestie wyjaśniłem.

Migacze led znalazłem w internecie fajnie wyglądają więc czemu by nie zmienić takie o :

Zderzaki nie wiedziałem że to wersja rs a nie tylko lift. Drugie które mi się podobają to takie coś : Obrazek

Auto ogólnie służyło wiadomo do jazdy więc się tankowalo i wymienialo to co potrzeba nic na wyrost . Z zewnątrz trochę słabo bo tu dotknięta praktycznie każda strona auta miała jakieś przygody . Kolor auta to typowy modry niebieski kolor tak jak tu. http://m.youtube.com/watch?v=RN5ikeo_E8E


14.02.2014, 16:49
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.02.2013, 07:10
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 354
Podziękował: 8
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Astra H
Rok prod.: 2004
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Tak w skrócie:
Łatwiej i taniej (i to nie jest ironia, tylko prawda) podkręcić silnik w maluchu o kilka koni niż 1,2 HTP. Takim samym kosztem finansowym podniesienia mocy o 10KM jest swap na mocniejszą jednostkę.

O polerce lamp było dużo:
viewtopic.php?f=68&t=18917&start=15
Chcesz środki, wal do mnie na PW :)

Znaczki kury, grill (byle nie jakiś siatex), lifty maski - jak najbardziej na tak

Co do zderzaków to nie kupuj wiejskich laminatów tylko jak już chciałbyś się szarpnąć to na RS-a

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


14.02.2014, 16:52
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Dla mnie ten zderzak jest nie do przyjęcia. Ale to nie moj samochod. ;)

No to wszystko masz do ogarnięcia. :D

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


14.02.2014, 16:53
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08
Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Sprzedaj tego, kup nowego z obecnymi wymaganiami :) podobnie powinno cie wyjsc.


14.02.2014, 21:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.02.2014, 17:14
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Niestety auto nie jest moje znaczy nie zapracowałem sobie na własne . I od razu myśl dzieciak dostał auto od ojca to od razu ma wyglądać jak ferrari i jeździć jak porsche. Otóż był plan kupna drugiego wozu ale nie miało by sensu . Ojciec zawodowy drajwer więc i tak skoda by stała i niszczala .

Co do polerki lamp jakieś 300 metrów mam auto-szyby i też robią polerki a pod blokiem samemu nie mam jak prądu wziąść a ręcznie mi się nie chce machać więc wolę wyłożyć trochę ale na porządnie zrobione .

Co do laminatu w sumie fakt nawet zwykły krawężnik i tworzywo się rozdziera . Ten pakiet RS na oko z 1500 pewnie trzeba dać . czy ten pakiet RS pasował by do combi w sensie czy nie jest jakoś tylny zderzak zmieniony w wersji hatchback i będzie pasować tak samo progi .

Zobaczymy na razie czekam na papiery z ubezpieczalni i będę działał z nadkolami . Ale środek będę grzebal na świeżo jak tylko jakąś kasę wygrzebie .


14.02.2014, 22:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54
Lokalizacja: Dębica
Posty: 1025
Podziękował: 6
Pomógł: 8

Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Bodykit mozesz mu zrobic ze stylu GT Tylny zderzak ci nie podjdzie bo RS byl tylko w Hatchbacku. Chcesz w kombi - szpachla gwarantowana. Zderzaki ogolnie nie sa drogie jak tafisz na okazjinalna cene w dobrym stanie. Lakier tez nie jest zbytnio wielkim problemem wiec sadze ze do 1000 bys sie zmiescil

Obrazek

lampy mozesz kupic tutaj nawet w LEDami do jazdy dziennej nie wiem czy jeszcze sa

Silnika nie rob, bo juz 200 tys. to duzo... najlepiej skombinuj 1.4 16V 75 KM to juz wystarczy

_________________
>>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<


14.02.2014, 23:56
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Fabia Combi : co i jak mechanicznie i optycznie ?
Ta. 1.4. :D To już lepiej trochę dołożyć i zrobić 20v-turbo. :mrgreen:

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


15.02.2014, 00:04
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL