Teraz jest 19.04.2024, 04:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F2] SWAP 2.0T 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: SWAP 2,0T
Mechanika - "teoretycznie" żaden problem. Spawasz łapy, ogarniasz sprawę wybieraka (linki/pręt), półosie (raczej na zamówienie) i w komorze wisi. Ale z elektryką Fabii raczej tego nie połączysz. ;) Czyli zegary i inne takie trzeba brać od dawcy. A to takie najważniejsze elementy, pierduł jest duuuużo więcej. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


19.03.2014, 21:35
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: SWAP 2,0T
Myślę, że mrdrago nie pisał tego w odpowiedzi na twój post. Pytanie po co silnik pakowany normalnie wzdłużnie pakować do fabii?

Generalnie cały temat jest bez sensu. Autor rzucił jakąś myśl i później nawet się nie odezwał, a pojawiło się milion różnych dziwnych pomysłów z kosmosu.


19.03.2014, 21:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: SWAP 2,0T
silniki od hondy sa niby fajne bo się swietnie wkrecaja i daja frajde ale Tofik zwróć uwagę ze F20C ma dużo mocy a mało momentu.
po za tym jeśli kogos stać na rzeźbe żeby pakowac silnik z innej marki to i elektrykę będzie komu ogarnąć.

jeden kolo z forum daewoo chce wpakować do nexii amerykańskie V8 wiec wszystko jak widać jest do ogarniecia.
nie trzeba się logować http://daewooforum.pl/temat309-630.html

Tomasz ma racje. temat bez sensu.

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


20.03.2014, 00:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54
Lokalizacja: Dębica
Posty: 1025
Podziękował: 6
Pomógł: 8

Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: SWAP 2,0T
to po co drugi raz bede temat tworzyl? By sie forum smiecilo? Radek, zdaje sprawe ze maly moment bo F20C jest bed zadnego doladowania, a wiec wrzucioby sie jakas turbine to silnik inaczej bedzie gadac na starcie... tomkierz, dziwne, niedziwne, ktos moze ma jakis zapal albo marzenie to pyta o pomoc / porady, bo w koncu po to jest forum ;) Ogolnie chcialem sie spytac, jakby cala ta operacja wygladala z takim silnikiem ktory mial naped na tyl a Fabie jak wimy sa napedzane przednimi kolami. Czy bylaby jakas mozliwosc zeby zeswapowac na przedni naped (zamiast polowic auto i podnosic mu dodatkowo przeswit) ?? ???

_________________
>>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<


20.03.2014, 21:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: SWAP 2,0T
Przeoczylem fakt, ze to jest wzdłużnie. :) W związku z tym, ze to Honda, jesli ten silnik występował w jakimś aucie poprzeczne, mozna spróbować połączyć go z taka skrzynia. I wtedy wszystko jak wyżej. ;) K20 chyba jest poprzecznie? Moze pasować od niego skrzynia? :)

Gdybam, nie znam sie na Hondach. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


20.03.2014, 21:41
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: SWAP 2,0T
Pewnie tylko customowe łapy, półośki, sprzęgło, adapter żeby to w ogóle połączyć z jakąś skrzynią i jeszcze jakieś milion rzeczy, bo wszystko pod maską jest odwrotnie. Patrząc po cenach nawet samego silnika, to jakieś 35k i możesz brać się do roboty ;)


20.03.2014, 21:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: SWAP 2,0T
MatCar17 napisał(a):
K20 chyba jest poprzecznie?

tak poprzecznie. skrzynia to tez żaden problem :)

tomkierz napisał(a):
Patrząc po cenach nawet samego silnika, to jakieś 35k i możesz brać się do roboty

ale za to jaka maszyna by była :roll:

ja bawiąc się w F20C czy nawet K20/K24 wolalbym już przy takich olbrzymich kosztach zrobić RWD

zobaczcie nexie. wszystko fabryka. tylko most i wal chyba z omegi ???
http://www.youtube.com/watch?v=EbLROAEHSoM

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


20.03.2014, 22:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: SWAP 2,0T
To już jest ułańska fantazja. :D

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


20.03.2014, 22:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54
Lokalizacja: Dębica
Posty: 1025
Podziękował: 6
Pomógł: 8

Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: SWAP 2,0T
fantazja niekoniecznie, cale wykonanie za to bedzie ulanskie :D chyba zostane przy 1.8, bo z tego wynika, nigdy nie zarobie trzykrotnie wiekszych finansow na przerobke silnika :/

_________________
>>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<


20.03.2014, 22:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: SWAP 2,0T
Tak sobie dziś w robocie pomarzyłem z elektromechanikiem na temat fabi vr6 . Może mnie ktos sprowadzić na ziemie i powiedzieć czy wykonanie takiego projektu będzie bardzo cięzkie do ogarnięcia bez jakiegoś profesjonalnego wsparcia technicznego ? ( chodzi o jakies wyspecjalizowane warsztaty od robienia takich projektów )


11.08.2014, 19:06
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.10.2013, 22:46
Lokalizacja: Opolskie
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: 6Y5
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post Re: SWAP 2,0T
jeśli masz worek pieniędzy to wszystko się da zrobić. znam kilka projektów z vr6 w polo 6n2 więc w fabii też powinno się zmieścić. Jeśli masz 2 lewe ręce to się może nie zabieraj za takie SWAP bo sobie krzywde zrobisz


11.08.2014, 20:33
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: SWAP 2,0T
Fabia VR6 Combi jeździ po Niemczech.

Ja to widze tak:
Silnik z epoki Golfa IV. Golf IV jest od Fabii szerszy jakieś 10 cm, wiec jak tam wlazł, do Fabii raczej tez wejdzie. Trzeba pomierzyć jak to w komorze zawiesić. Łapy raczej trzeba robić samemu. Półosie raczej też. I mnóstwo innych pierduł, jak linki od wybieraka. Natomiast elektrycznie pewnie jest do zrobienia. Całkiem sprawnie. Da sie. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


11.08.2014, 21:16
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: SWAP 2,0T
pomijając samo to czy się da czy nie to chyba VR6, to poroniony pomysl przy 1.8T lub innych doładowanych jednostach.
wielkie, ciężkie, stare i mogloby być problematyczne. jak chłopaki wspominali - wszystko jest do zrobienia.
oczywiście fajnie by było mieć jedyna fabke w PL z VR6 :)

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


11.08.2014, 21:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: SWAP 2,0T
To że wszystko jest do zrobienia to się rozumie . Choc juz tym portfelem to moze nie ma co przeginać dobrze by było aby to nie kosztował Bóg wie ile . Zastanawia mnie nie go końca golf IV jako dawca a stry poczciwy golf III generacji .... A dlatego zastanawia mnie takie cos bo akurat mam takiego golfika w sensownych pieniądzach i myśłałem czy cały jako dawca nadał by się w jakimś mniejszym lub większym stopniu ...


12.08.2014, 00:40
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: SWAP 2,0T
Na jedno wyjdzie. Tu zaoszczędzisz na bazie, ale osprzęt bedzie wymagał wymiany aby dostosować to do Fabii. Golf to akurat ciezki przypadek. Kumpel miał kiedyś, i generalnie nasłuchałem sie, ze w zależności od silnika rożne rozwiązania były stosowane. Aczkolwiek nie wiem, na ile to prawda.

Dam Ci taką przykladową sytuację, na bazie mojego swapa. Pierwsze 1.8T miały przepustnice sterowaną linką. Fabia ma gaz by wire. Owszem, można było takie 1.8T kupić i sie potem męczyć z szukaniem, kupowaniem i tak dalej, ale po co, skoro mozna było kupić nowsze 1.8T, które juz miało przepustnice tak jak Fabia? Jeden temat załatwiony.

Tak samo bedziesz miał tu. Linka gazu, linki od wybieraka skrzyni (do tej pory nie wiem jak miał Golf III, ale chyba też już linki), sygnał do prędkościomierza, sygnał do obrotomierza, sterowanie wszystkimi podstawowymi kontrolkami. Sprzęgło to chyba Golf III już miał hydrauliczne? Owszem, mozna zapakować silnik z R32 do Fiata 125 i zrobic tak, że działa oryginalny prędkościomierz, ale nawet nie pytam ile gość wyłożył na to siana. :) Da sie wszystko. Podstawowa kwestia to wyznaczenie sobie granicy własnych możliwości, aby potem ten samochod dawał jeszcze frajdę na ulicach. Ja wiedziałem, ze chce zrobic moje auto tak, aby wygodnie sie nim jeździło. Z grubsza wiedziałem, ile to bedzie kosztować, z grubsza wiedziałem co należy zrobić. Stwierdziłem, że taki układ mi pasuje i zrobiłem. Ale gdybym miał na to wyłożyć drugie tyle, bo dajmy na to, tego wymaga sytuacja, mógłbym sie na to nie zdecydować.

Pomysł jest super, dźwięk VR6 wg mnie jest fantastyczny. Poza tym, najsłabsze miało chyba cos ok 170 KM, wiec jechac też bedzie. Ale tak jak mowie, trzeba z grubsza przekalkulować i ocenić. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


12.08.2014, 02:29
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL