Teraz jest 25.04.2024, 13:10



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Mody, a przepisy 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Mody, a przepisy
Ja tu widzę inny problem. Moje wątpliwości dotyczą nie samej zmiany, a jakości/rzetelności jej przeprowadzenia. Są takie chłopaczki, którzy napalają się na dodanie do pojazdu gratów ponoszących jego osiągi, ale nie zawsze sam dobór części i fachowość ich montażu gwarantują poprawne działanie całości. Bo różni są ludzie: na jednych można polegać i ufać, że zmiany dokonali z sensem, a inni zamontują sobie coś, co czyni kalekę z auta, a nie podnosi jego osiągi (na przykład tarcie za dużego koła o nadkole czy rant błotnika). Bo często "SWAG" przesłania zdrowy rozsądek.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


02.05.2014, 09:52
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Mody, a przepisy
to co fizycznie to jedno, a to co prawnie drugie.
jak wiadomo to bardzo polskie, omijanie przepisów, wiec nie gadaj ze kogos by wyśmiali kto zna przepisy od a do z bo się tym zajmuje.

umowie się z tym człowiekiem chyba żeby mi wszystko powiedział jak się ma zrobienie czegos, a przepisów.
następnie trzeba będzie to sprawdzić ile kto ma racji. bo Twoje domysły czy moje to se można o dupe potłuc.
Ty zrobiles cos, ja zrobiłem i działa. jest ŁaŁ ale czy tak wolno. pracować na czarno tez nie wolno, a się to robi.

ja ufam i wierze człowiekowi który MA swiadome o tym pojecie, a nie bo cos zrobiłem i Czesiek z wiejskiej stacji diagnostycznej machnal reka.
hamuje? hamuje to co z tego ze zrobiles cos czego nie powinno ale niby można zrobić.
ja tez mogę mieć podbity dowod rejestracyjny bez szczegolowej inspekcji diagnosty.

każdy się rozpisuje, a nie ma 100% pewności. trzeba to poddac prawdziwej, rzetelnej analizie z przepisami.

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


02.05.2014, 12:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Mody, a przepisy
W skrócie, każdy mod jest dozwolony o ile owe wyposażenie występowało w jakiejkolwiek fabii. Np tarcze tyl, inna kierownica, koła kończą sie na R16, R17 nie sa juz homologowane. Tu nigdy nie ma zmian konstrukcyjnych.

Druga sprawa to zdrowy rozsądek diagnosty i jakakolwiek przewidywalnosc. Matcar z hamulcami 256mm z przodu nigdy nie powinien miec podbitego przeglądu, Zdono rowniez. Co ponownie pozwala mi stwierdzić ze większość diagnostów to tepe ch**e :)

_________________
1.8T 301HP


02.05.2014, 19:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54
Lokalizacja: Dębica
Posty: 1025
Podziękował: 6
Pomógł: 8

Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Mody, a przepisy
Jest rowniez taka opcja, ze mozesz miec powyzej 16 homologacje ktora cie upowaznia do jazdy na wiekszych rozmiarach. Nie mam pojecia, czy takie cos dotyczy w PL ale w DE takie cos jest.
Co do przegladu, to co ma za znaczenia rozmiar hamulcow do przegladu ?? to jest przeciez to samo, jakbym chcial sobie kupic malucha, zeswapowac hamulce z seata i pojechac na przeglad, o co oni maja sie do mnie uczepic? O to zeby inaczej czuc hamowanie auta ?? To jest polskie myslenie, tego nie zmienisz ;)

_________________
>>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<


02.05.2014, 21:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Odp: Mody, a przepisy
mss napisał(a):
W skrócie, każdy mod jest dozwolony o ile owe wyposażenie występowało w jakiejkolwiek fabii. Np tarcze tyl, inna kierownica, koła kończą sie na R16, R17 nie sa juz homologowane. Tu nigdy nie ma zmian konstrukcyjnych.

Druga sprawa to zdrowy rozsądek diagnosty i jakakolwiek przewidywalnosc. Matcar z hamulcami 256mm z przodu nigdy nie powinien miec podbitego przeglądu, Zdono rowniez. Co ponownie pozwala mi stwierdzić ze większość diagnostów to tepe ch**e :)

zgadzam się w 100 procentach. jak na zlocue widziałem fabie 1.8 t z hamulcami jak do roweru to az ciarki przeszły. jednak właściwą kolejnością jest pierw zmodyfikować hamulce a potem podnieść moc dwu czy trzy krotnie w stosunku do serii

Wysłane z mojego GT-I9001 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


02.05.2014, 21:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Mody, a przepisy
mss napisał(a):
W skrócie, każdy mod jest dozwolony o ile owe wyposażenie występowało w jakiejkolwiek fabii. Np tarcze tyl, inna kierownica, koła kończą sie na R16, R17 nie sa juz homologowane. Tu nigdy nie ma zmian konstrukcyjnych.

O tym mówiłem wcześniej, dlatego nie widzę powodu całej dyskusji, wyzywania diagnosty, czy gości z ASO Skoda. Uważam wręcz, że służbiści z peżota raczej są niedouczeni i nie wiedzą, że zaciski, tarcze i całą reszta to normalne homologowane i dopuszczone do montażu części.
Żeby dolać oliwy do ognia, oryginalnie samochód ma przewody hamulcowe stalowe, czy jeżeli je wymienię na miedziane kupione na metry, to też muszę mieć ponownie wystawioną homologacje?
Kolejna kwestia wgrywanie wirusa i zwiększenie mocy, przecież to ingerencja w elektronikę a nie w konstrukcję, wiec co trzeba to zgłosić czy nie?


02.05.2014, 21:52
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Mody, a przepisy
Tofik napisał(a):
Co do przegladu, to co ma za znaczenia rozmiar hamulcow do przegladu ?

Powiedzmy, ze tego nie napisałeś :D

_________________
1.8T 301HP


02.05.2014, 22:24
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Mody, a przepisy
Ja pierdziele... Czy to znaczy ze mając gałke z Audi A3 muszę miec opinie rzeczoznawcy, wozić ja w samochodzie zeby w razie kontroli pokazac ją policji zeby mi nie zaholowali samochodu, nie zabrali dowodu? Kurcze, muszę to jak najszybciej załatwić, bo strach jeździć, jeszcze zrobie komuś krzywdę... :(

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


Ostatnio edytowano 02.05.2014, 23:43 przez Mat, łącznie edytowano 2 razy



02.05.2014, 23:10
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.03.2010, 00:05
Posty: 203
Podziękował: 6
Pomógł: 5

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Mody, a przepisy
Zmianą konstrukcyjną nazywa się m.in. modyfikację po której zmienia się jakakolwiek wartość w dowodzie rejestracyjnym.
Wydaje mi się, że to zamieszanie jest ze względu na samą nazwę "zamiana KONSTRUKCYJNA". Bo większośći to słowo kojarzy się z czymś na czym osadzone jest coś..
Idąc tym tokiem myślenia w przypadku samochodu konstrukcją były by np: podłużnice, rama..??!!

Przykładem jest ten cytat
Kamilo89 napisał(a):
Kolejna kwestia wgrywanie wirusa i zwiększenie mocy, przecież to ingerencja w elektronikę a nie w konstrukcję, wiec co trzeba to zgłosić czy nie?
tak, jest to zmiana konstrukcyjna.

MatCar17 bez przesady..


02.05.2014, 23:22
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Mody, a przepisy
No jak bez przesady? Przeciez zostało powiedziane, wszystko co nie było homologowane z Fabia wymaga opinii rzeczoznawcy...

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


02.05.2014, 23:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.03.2010, 00:05
Posty: 203
Podziękował: 6
Pomógł: 5

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Mody, a przepisy
a czy gałka zmiany biegów ma w ogóle jakąkolwiek homologację ??!!
Chodzi o podzespoły odpowiedzialne za bezpieczeństwo..


03.05.2014, 00:06
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Mody, a przepisy
MatCar17 napisał(a):
Ja pierdziele... Czy to znaczy ze mając gałke z Audi A3 muszę miec opinie rzeczoznawcy, wozić ja w samochodzie zeby w razie kontroli pokazac ją policji zeby mi nie zaholowali samochodu, nie zabrali dowodu? Kurcze, muszę to jak najszybciej załatwić, bo strach jeździć, jeszcze zrobie komuś krzywdę... :(

Jeździsz z hamulcami 256 i mowisz ze jest super, do tego robisz z siebie w tym momencie idiotę :)

_________________
1.8T 301HP


03.05.2014, 10:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Mody, a przepisy
Nigdy nie powiedziałem ze jest super. A to z Ciebie robi idiotę. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


03.05.2014, 10:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Mody, a przepisy
Nie chce mi sie juz tego szukać w temacie u zdona.

_________________
1.8T 301HP


03.05.2014, 14:16
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Mody, a przepisy
Ty serio jesteś idiota albo nie umiesz czytać. :D W temacie Zdona napisałem, ze do miejskiej jazdy z dozwolonymi prędkościami to co mam w tej chwili w zupełności wystarcza. Co nie oznacza, ze nie bede docelowo wkładał większych, które juz zreszta mam. A Ty sie szósty miesiąc przy*ierdalasz do moich hamulców. :D zajmij sie swoimi problemami. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


03.05.2014, 16:11
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL