Teraz jest 28.03.2024, 11:23



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Mody, a przepisy 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4711
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: Mody, a przepisy
Panowie koniec tych przepychanek :evil: Dalsze posty tego typu będą nagradzane :czacha:

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


03.05.2014, 16:14
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Mody, a przepisy
to co wy macie to nie modyfikacja jakaś specjalna. Wszystko i tak jest w grupie VAG i jest PnP ze sobą także wątpię żeby ktoś miał jakieś obiekcje przy sprawdzaniu tego. Panu najwyraźniej nie chciało się tego robić i tyle. Ja sam mam w moim V8 zmienione hamulce na tarcze z RS6 i na zwrotnicy miałem wcześniej 3 śruby 12mm a teraz nowy zacisk jest na 2 śrubach 14mm i jedno uszko musiałem uciąć brzeszczotem bo przeszkadzało (specjalnie bezeszczotem żeby nie zmienić właściwości metalu pod wpływem temp od kątówki) i przegwintować na 14mm tamte dziurki. Reszta jest PnP. To już była modyfikacja bardziej inwazyjna i tego mógłby się ktoś czepiać. To tak jakby ktoś dołożyć plastikowe nakładki na nadkola i ktoś mu zabrał dowód rejestracyjny bo auto jest szersze niż w dowodzie wbite. Szwabolandy faktycznie mają wbijane w dowód rejestracyjny wbite WSZYSTKIE możliwe rozmiary kół jakie mogą być i czepiają się tego. To samo z każdymi dodatkami tj światełka, lampki, lampeczki itd. Wątpie natomiast czy przy zmianie np z 256mm na 280mm ktokolwiek zauważył gdyż oba to FSIII i były dostępne. A choćby rzeczoznawce było trzeba w to wmieszać to i tak każdy powie, że spełnia wymogi gdyż nie jest to wynalazek pana Czesia tylko homologowane heble VWa tylko w mocniejszych samochodach, które były w bliźniaczych konstrukcjach montowane w grupie VAGa.

_________________
Obrazek


03.05.2014, 19:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Mody, a przepisy
witek_77 dokładnie o tym mówię, że są to części, które kupię w aso na zasadzie poproszę heble seryjne na tył do fabii. Mnie ASO oferowało taką zamianę, bo jest to część przewidywana do montażu przez producenta tak samo jak inny rozmiar opon ;). Wg. mnie gość z tego pezota nie wiedział o tym i wolał mieć święty spokój, albo chce być bardziej papieski niż papież.
Kwestia mocny silnik małe hamulce, myślę że jak jadę 40 km/h czy 60 km/h to wielkość hamulców nie ma znaczenia, co innego latanie z prędkościami rzędu 200km/h. Kluczowa jest tutaj masa pojazdu - każdy z nas wie, ze jadąc samemu, a z 4 pasażerami jest kolosalna różnica w drodze hamowania. Drugi powód mocnych hebli dla mocnego silnika, to przyspieszenie, jeśli dam buta to w krótszym czasie zbliżę się np. do przejścia dla pieszych, na którym jeśli ktoś wyskoczy to mam o wiele mniej czasu na reakcję, a tym samym muszę skrócić drogę hamowania stad kwestia mocnego hamulca. W skrócie szybciej się rozpędzasz szybciej musisz hamować. Bo mając silnik 300KM w fabii mogę go tak samo użytkować jak seryjny silnik 1,2 i wtedy fabryczne heble będą ok.


03.05.2014, 19:54
Zobacz profil GG Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Mody, a przepisy
też nie są ok. Ja mam 256mm przód i bęben tył i próbowałem z autostrady zjechać i mało co nie skosiłem zielonego platiku ze strzałeczką a nogi miałem miękkie od Chrzanowa do Olkusza. Dlatego też uważam, że hamulce tylne muszą być tarczowe tym bardziej, że belka jest do tego przystosowana fabrycznie i nie trzeba nic rzeźbić co wpływało by na bezpieczeństwo bo nie poprawiacie po konstruktorach tylko jest to zamiana PnP. Grupa VAG od bodajże 1998 roku stosuje wspólne płyty podłogowe dla wielu swoich modeli w obrębie grupy VAG. BMW niedawno do tego doszło dlatego lepiej kupić serie 5 niż 7 bo mają te same zawieszenia a cena trochę inna. Nie wiem jak mają inne marki, ale PSA też ma wspólne płyty bodajże peugeot z citroenem i bodajże fiat coś z nimi kombinuje też.

_________________
Obrazek


03.05.2014, 20:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL