FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

Mody, a przepisy
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=20438
Strona 4 z 4

Autor:  zecke [ 03.05.2014, 16:14 ]
Tytuł:  Re: Mody, a przepisy

Panowie koniec tych przepychanek :evil: Dalsze posty tego typu będą nagradzane :czacha:

Autor:  witek_77 [ 03.05.2014, 19:33 ]
Tytuł:  Re: Mody, a przepisy

to co wy macie to nie modyfikacja jakaś specjalna. Wszystko i tak jest w grupie VAG i jest PnP ze sobą także wątpię żeby ktoś miał jakieś obiekcje przy sprawdzaniu tego. Panu najwyraźniej nie chciało się tego robić i tyle. Ja sam mam w moim V8 zmienione hamulce na tarcze z RS6 i na zwrotnicy miałem wcześniej 3 śruby 12mm a teraz nowy zacisk jest na 2 śrubach 14mm i jedno uszko musiałem uciąć brzeszczotem bo przeszkadzało (specjalnie bezeszczotem żeby nie zmienić właściwości metalu pod wpływem temp od kątówki) i przegwintować na 14mm tamte dziurki. Reszta jest PnP. To już była modyfikacja bardziej inwazyjna i tego mógłby się ktoś czepiać. To tak jakby ktoś dołożyć plastikowe nakładki na nadkola i ktoś mu zabrał dowód rejestracyjny bo auto jest szersze niż w dowodzie wbite. Szwabolandy faktycznie mają wbijane w dowód rejestracyjny wbite WSZYSTKIE możliwe rozmiary kół jakie mogą być i czepiają się tego. To samo z każdymi dodatkami tj światełka, lampki, lampeczki itd. Wątpie natomiast czy przy zmianie np z 256mm na 280mm ktokolwiek zauważył gdyż oba to FSIII i były dostępne. A choćby rzeczoznawce było trzeba w to wmieszać to i tak każdy powie, że spełnia wymogi gdyż nie jest to wynalazek pana Czesia tylko homologowane heble VWa tylko w mocniejszych samochodach, które były w bliźniaczych konstrukcjach montowane w grupie VAGa.

Autor:  Kamilo89 [ 03.05.2014, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Mody, a przepisy

witek_77 dokładnie o tym mówię, że są to części, które kupię w aso na zasadzie poproszę heble seryjne na tył do fabii. Mnie ASO oferowało taką zamianę, bo jest to część przewidywana do montażu przez producenta tak samo jak inny rozmiar opon ;). Wg. mnie gość z tego pezota nie wiedział o tym i wolał mieć święty spokój, albo chce być bardziej papieski niż papież.
Kwestia mocny silnik małe hamulce, myślę że jak jadę 40 km/h czy 60 km/h to wielkość hamulców nie ma znaczenia, co innego latanie z prędkościami rzędu 200km/h. Kluczowa jest tutaj masa pojazdu - każdy z nas wie, ze jadąc samemu, a z 4 pasażerami jest kolosalna różnica w drodze hamowania. Drugi powód mocnych hebli dla mocnego silnika, to przyspieszenie, jeśli dam buta to w krótszym czasie zbliżę się np. do przejścia dla pieszych, na którym jeśli ktoś wyskoczy to mam o wiele mniej czasu na reakcję, a tym samym muszę skrócić drogę hamowania stad kwestia mocnego hamulca. W skrócie szybciej się rozpędzasz szybciej musisz hamować. Bo mając silnik 300KM w fabii mogę go tak samo użytkować jak seryjny silnik 1,2 i wtedy fabryczne heble będą ok.

Autor:  witek_77 [ 03.05.2014, 20:10 ]
Tytuł:  Re: Mody, a przepisy

też nie są ok. Ja mam 256mm przód i bęben tył i próbowałem z autostrady zjechać i mało co nie skosiłem zielonego platiku ze strzałeczką a nogi miałem miękkie od Chrzanowa do Olkusza. Dlatego też uważam, że hamulce tylne muszą być tarczowe tym bardziej, że belka jest do tego przystosowana fabrycznie i nie trzeba nic rzeźbić co wpływało by na bezpieczeństwo bo nie poprawiacie po konstruktorach tylko jest to zamiana PnP. Grupa VAG od bodajże 1998 roku stosuje wspólne płyty podłogowe dla wielu swoich modeli w obrębie grupy VAG. BMW niedawno do tego doszło dlatego lepiej kupić serie 5 niż 7 bo mają te same zawieszenia a cena trochę inna. Nie wiem jak mają inne marki, ale PSA też ma wspólne płyty bodajże peugeot z citroenem i bodajże fiat coś z nimi kombinuje też.

Strona 4 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/