Teraz jest 20.04.2024, 03:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
[F1] Tuning, od czego zacząć? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
zrobi dolot i wydech i bedzie mial +5 hp:D

dobrej wahy zaleje albo klime wylaczy i będzie to samo

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


18.08.2015, 06:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Dziekujemy za udzial w dyskusji i sugestie jednak prosze o nie udzielanie sie jak nie masz zamiaru pomoc nikomu po za nasmiewaniem sie czy kpieniem z prob czy chociazby checi zmian nawet +5hp.
Przy takich modach moze byc to wiecej niz 5hp.
Silniki zazwyczaj celowo sa duszone przez producentow dla zachowania lepszej normy spalania euro.

Kazda zmiana dobrze przeprowadzona daje zazwyczaj dodatnie efekty.

Zmiana dolotu, wydechu i/lub wtryskow + strojenie daloby calkiem niezly wynik.

Dolot to koszt okolo 100-200zl, wydech nawet do 500 (u mnie narazie 300), wtryski okolo 200 i najdrozsze strojenie, minimum 900.
Jak widac mozna sie zrazic i zrezygnowac ale tuning nigdy sie nie oplaca i nie zwraca ;)

Ps. Bede kasowal posty ktore beda nie na temat lub beda chocby odrobine od niego odchodzic.

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


18.08.2015, 10:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14
Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
W sumie macie rację z tym silnikiem. Zbyt duże koszty są a efekt raczej niewielki :? Ale takie modyfikacje jak proponujesz to jak najbardziej do zrobienia :)


18.08.2015, 10:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Dlatego na poczatku radzili Ci zmiane auta albo jak wspomnial weuek zmiane silnika na sluszny czyli najbardziej popularny w tej chwili 1.8T albo inna jednostke turbo.
Najtaniej wychodzi inne auto z takimi silnikami niz przekladki. To zawsze jest drogie xd

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


18.08.2015, 10:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.02.2015, 23:23
Posty: 96
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Silnik: BTS-1.6 16V 105KM
Skrzynia: JHL - 5b.
Rok prod.: 2009
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Chip tuning
Barttt84 napisał(a):
Od października jestem posiadaczem skody fabii 1.4 16V z LPG z 2003r. Ponieważ skoda ma to do siebie,że dość wolno się zbiera,no chyba że walnie się jakieś 4tys obrotów. Więc chciałem trochę ją "podrasować".
Znalazłem jeszcze ofertę CHip tunnig BOX + 25KM. Zastanawiam się nad kupnem tego, czy warto? Co radzicie jako doświadczeni w temacie lub co jeszcze można by zrobić?

Co Ci bardziej przeszkadza?
Charakterystyka silnika - ponizej 4tys. huczy, ale nie jedzie - lub brak mocy maksymalnej?
Bo poprawa charakterystyki silnika zazwyczaj nie idzie w parze z wzrostem mocy maksymalnej.

+25 KM poprzez zmiane danych w kompie to nonsens - dane fabryczne musialy by byc calkiem do niczego.
+3 KM uwazalbym za wysmienity rezultat.
A o ile chodzi o BOX, to lepiej nie uzywac wcale, bo wlasciwie modyfikuje on cyfrowe sterowanie silnika poprzez falszowanie sygnalow analogowych czujnikow (naprz. silnik dostanie informacje, ze temperatura powietrza wynosi o 30 st.C mniej, niz odpowiadalo by rzeczywistosci, na co komp reaguje poprzez zwiekszenie ilosci benzyny i wzbogacenie mieszanki itp.)
O ile chcesz, zeby silnik zaczal jechac juz od nizszych obrotow, przymknij wydech, stosujac walek wydechowy z 75 KM wersji silnika.


21.08.2015, 21:34
Zobacz profil Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL