|
|
Teraz jest 27.04.2024, 07:19
|
[F1] Tuning, od czego zacząć?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Chip tuning
Witam. Od października jestem posiadaczem skody fabii 1.4 16V z LPG z 2003r. Ponieważ skoda ma to do siebie,że dość wolno się zbiera,no chyba że walnie się jakieś 4tys obrotów. Więc chciałem trochę ją "podrasować". Myślałem o sportowych świecach, zmianie kolektora powietrza, wydech.To zapewne nie będzie szał,ale od czegoś chciałbym zacząć. Znalazłem jeszcze ofertę CHip tunnig BOX + 25KM. Zastanawiam się nad kupnem tego, czy warto? Co radzicie jako doświadczeni w temacie lub co jeszcze można by zrobić?
|
15.08.2015, 10:35 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1879
Podziękował: 6
Pomógł: 56
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: Odp: Tuning, od czego zacząć?
Barttt84 napisał(a): Witam. Od października jestem posiadaczem skody fabii 1.4 16V z LPG z 2003r. Ponieważ skoda ma to do siebie,że dość wolno się zbiera,no chyba że walnie się jakieś 4tys obrotów. Więc chciałem trochę ją "podrasować". Myślałem o sportowych świecach, zmianie kolektora powietrza, wydech.To zapewne nie będzie szał,ale od czegoś chciałbym zacząć. Znalazłem jeszcze ofertę CHip tunnig BOX + 25KM. Zastanawiam się nad kupnem tego, czy warto? Co radzicie jako doświadczeni w temacie lub co jeszcze można by zrobić? Zmienić auto na mocniejsze. Tapatalk
_________________ PerfectService by DGW Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
|
15.08.2015, 11:34 |
|
|
Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
dzięki za rzetelną informację. Nie po to proszę o pomoc żeby uzyskać informację zwrotną o kupnie mocniejszego auta. Po coś to forum przecież jest.
|
15.08.2015, 13:08 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
Ala taka jest najsensowniejsza informacja zwrotna. I ja tak zrobiłem, a miałem właśnie 1.4 16V. Albo ci ten silnik wystarcza taki, jaki jest albo zmieniasz na inny - dłubać w nim się zupełnie nie opłaca (bo efekty są strasznie marne).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
15.08.2015, 16:41 |
|
|
Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
a Więc w jakim celu jest forum "tuning"?
|
15.08.2015, 20:24 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
Najczęściej w takim, żeby pogadać o jakichś dolepianych/dokręcanych rzeczach (sportowawych), obniżeniu, usztywnieniu (można tu kpić ze zwierza o nazwie "koza") i o wymianie silnika na inny, taki, którego "poprawianie" ma sens.
Szczera prawda jest taka, że 1.4 16V to silnik niemodowalny i tyle. Podokładaj sobie inne rzeczy umilające jazdę lub wygląd, a BBZ zostaw w spokoju.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
15.08.2015, 20:40 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
Barttt84 niestety w przypadku benzyny uzyskanie niewielkich przyrostow mocy/momentu okupione jest kosztami, to nie to co 1,9 TDI gdzie lekko grzebiac w programie uzyskujemy duze efeky
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
16.08.2015, 09:46 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
kolege nalezaloby przenieść do tematu który ja kiedyś zaczalem bo to o to samo chodzi. viewtopic.php?f=3&t=19107wyszpergałem pare informacji na ten temat za pomocą innych for jak i wiedzy/informacji ludzi z naszego forum. sa możliwości ale kosztowne. ja to przerabiam. zacząłem od tylu czyli wydechu, a powinno się od dolotu. tylko tu jest najwięcej schodów. (ale jak masz 101 konna wersje to nie będzie zadnych). zrobić nadmuch zimnego ze zderzaka i jakos doprowadzić to do puszki filtra (w zadnym wypadku stożek xd). lekka przebudowa dolotu. nie wiem jaką masz górę silnika czy masz taką duzą kwadratową oslone zintegrowaną z filtrm i dolotem czy cos a'la silnik BUD. potem zmienić kolektor wydechowy bez tej dużej banki na nim czyli np. kolektor z AHK i portki z polo 1.4 16v 100km. chyba ze masz bez banki to tylko zmienić końcowy (tylko nie basowy xd), zazwyczaj końcowy najbardziej dusi silnik. mój kolektor wydechowy, owijac nie trzeba xd ale ja miałem taki kaprys inni tego nie rozumieją ze fajnie jest zrobić cos z niczego nawet jak mizernie to wyjdzie
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
16.08.2015, 10:02 |
|
|
Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
Dzięki Ci RadekLwo O takie właśnie wstępne informację mi chodziło.Tym bardziej, że starsze i słabsze samochody też się tuninguje. Jeśli jest możliwość upiększenia samochodu nie tylko wizualnie ale również mechanicznie to czemu by nie spróbować. No chyba,że jest więcej argumentów przeciw temu. Co do pokrywy to mam właśnie kwadratową. Myślałem o stożkowym dolocie powietrza i wtedy będzie trzeba pozbyć się obudowy i nieco przerobić.Nie wiem czy da to efekt większy niż koszty przerobienia tego. Zastanawiam się jeszcze nad Chip tuning.A dokładniej mówiąc jest oferta Chip tuning box +25KM. Czy warto w to inwestować??
|
16.08.2015, 22:09 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
Oj oj oj nie kupuj tego (chipbox) to jest wlasnie dla takich ludzi jak Ty, bez pojecia to nic nie daje. Nie kupuj tez stozka! Kup dolot z hondy 1.6 106km model silnika to d16y7 ale tylko jak masz silnik 101km. Potem musialbys zbudowac sensownie dolot i doprowadzenie zimnego powietrza. Kupienie takiego dolotu da ci wiecej mozliwosci doprowadzenia zimnego powietrza/ poprowadzenia rur dowolnie jak chcesz. Tylko pamietaj ze dolot nie moze miec za duzo zalaman i byc za dlugi Jak wspomniales - w tym silniku jest wiecej przeciw niz za tuningiem i przedewszystkim nie zrobisz tego do 500zl. Chiptuning to zmiana softu/programu sterownika silnika za okolo 1000zl, a nie chipboxy za 100-300 zl Tu masz dolot. O takim mowie. http://allegro.pl/honda-civic-95-01-ej9 ... 88261.htmlJest jeszcze taki ale nie myslalem jak go zaadaptowac. Ten wyzej pasuje p&p (sama puszka filtra, NIE rury dolotowe) http://allegro.pl/obudowa-filtra-powiet ... 81676.htmlNie sugeruj sie tym jak szla rura dolotowa bo to przymiarki byly. Tak jak na zdjeciu jest fatalnie
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
17.08.2015, 08:09 |
|
|
Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
Dzięki za uświadomienie.Owszem nie mam pojęcia, bo dopiero zaczynam z tym "zabawę" i dlatego piszę tutaj i staram się uzyskać jak najwięcej informacji i praktycznych porad. Ciekawy pomysł z wymianą tego dolotu na hondowski. Do tego jak piszesz właściwego chiptuning też może dojdę, póki co to ile mogę zrobić tyle zrobię i wiem, że wiąże się to z kosztami. A czy warto to się okaże Jeśli możesz to napisz swojego maila, chętnie skorzystam jeszcze z Twojej wiedzy i doświadczenia.
|
17.08.2015, 21:26 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
Barttt84 napisał(a): Do tego jak piszesz właściwego chiptuning też może dojdę [...] Zobacz najpierw ile dostaniesz za ten tysiąc: http://www.44tuning.pl/chiptuning-skoda-fabia(w porównaniu do innych silników w fabii)
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
17.08.2015, 21:37 |
|
|
Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
Przydatna informacja. CIekawe dlaczego tak mało można z niej wyciągnąć Wiadomo,że z TDI nie ma co sie porównywać, jednak są inne też marki z słabszymi silnikami a więcej można uzyskać..
|
17.08.2015, 22:10 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
Barttt84 napisał(a): jednak są inne też marki z słabszymi silnikami a więcej można uzyskać.. Podaj przykład (też bez turbiny), bo mocno wątpię...
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
17.08.2015, 22:29 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Tuning, od czego zacząć?
Generalnie weuek ma racje ze w wolnossakach ciezko jest uzyskac duzy przyrost mocy. Zeby w wolnossacym cos sie rudzylo musialbys zmienic walki rozrzadu na "ostre", dac regulowane kolka rozrzadu, wymienic wtryski, przebudowac dolot i kompletny wydech, a na koniec strojenie czyli chiptunong - jednak to wychodzi mega drogo. Same walki to nawet 3 tysiace zl xd
Teraz zrob dolot i ew. wydech. Ja bym tez zmienil skrzynie biegow (koszt kolo 500zl) na najkrotsza mozliwa chyba ze chcesz predkisc nie przyspieszenie.
Maila masz w profilu
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
18.08.2015, 05:58 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|