Teraz jest 26.04.2024, 16:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
[F1] Tuning, od czego zacząć? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14
Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Chip tuning
Witam.
Od października jestem posiadaczem skody fabii 1.4 16V z LPG z 2003r. Ponieważ skoda ma to do siebie,że dość wolno się zbiera,no chyba że walnie się jakieś 4tys obrotów. Więc chciałem trochę ją "podrasować". Myślałem o sportowych świecach, zmianie kolektora powietrza, wydech.To zapewne nie będzie szał,ale od czegoś chciałbym zacząć.
Znalazłem jeszcze ofertę CHip tunnig BOX + 25KM. Zastanawiam się nad kupnem tego, czy warto? Co radzicie jako doświadczeni w temacie lub co jeszcze można by zrobić?


15.08.2015, 10:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1879
Podziękował: 6
Pomógł: 56

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odp: Tuning, od czego zacząć?
Barttt84 napisał(a):
Witam.
Od października jestem posiadaczem skody fabii 1.4 16V z LPG z 2003r. Ponieważ skoda ma to do siebie,że dość wolno się zbiera,no chyba że walnie się jakieś 4tys obrotów. Więc chciałem trochę ją "podrasować". Myślałem o sportowych świecach, zmianie kolektora powietrza, wydech.To zapewne nie będzie szał,ale od czegoś chciałbym zacząć.
Znalazłem jeszcze ofertę CHip tunnig BOX + 25KM. Zastanawiam się nad kupnem tego, czy warto? Co radzicie jako doświadczeni w temacie lub co jeszcze można by zrobić?


Zmienić auto na mocniejsze.

Tapatalk

_________________
PerfectService by DGW
Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC
Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF


15.08.2015, 11:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14
Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
dzięki za rzetelną informację. Nie po to proszę o pomoc żeby uzyskać informację zwrotną o kupnie mocniejszego auta. Po coś to forum przecież jest.


15.08.2015, 13:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Ala taka jest najsensowniejsza informacja zwrotna. I ja tak zrobiłem, a miałem właśnie 1.4 16V. Albo ci ten silnik wystarcza taki, jaki jest albo zmieniasz na inny - dłubać w nim się zupełnie nie opłaca (bo efekty są strasznie marne).

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


15.08.2015, 16:41
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14
Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
a ??? Więc w jakim celu jest forum "tuning"?


15.08.2015, 20:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Najczęściej w takim, żeby pogadać o jakichś dolepianych/dokręcanych rzeczach (sportowawych), obniżeniu, usztywnieniu (można tu kpić ze zwierza o nazwie "koza") i o wymianie silnika na inny, taki, którego "poprawianie" ma sens.

Szczera prawda jest taka, że 1.4 16V to silnik niemodowalny i tyle. Podokładaj sobie inne rzeczy umilające jazdę lub wygląd, a BBZ zostaw w spokoju.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


15.08.2015, 20:40
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Barttt84 niestety w przypadku benzyny uzyskanie niewielkich przyrostow mocy/momentu okupione jest kosztami, to nie to co 1,9 TDI :) gdzie lekko grzebiac w programie uzyskujemy duze efeky

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


16.08.2015, 09:46
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
kolege nalezaloby przenieść do tematu który ja kiedyś zaczalem bo to o to samo chodzi.
viewtopic.php?f=3&t=19107

wyszpergałem pare informacji na ten temat za pomocą innych for jak i wiedzy/informacji ludzi z naszego forum. sa możliwości ale kosztowne.

ja to przerabiam. zacząłem od tylu czyli wydechu, a powinno się od dolotu. tylko tu jest najwięcej schodów.
(ale jak masz 101 konna wersje to nie będzie zadnych).
zrobić nadmuch zimnego ze zderzaka i jakos doprowadzić to do puszki filtra (w zadnym wypadku stożek xd).
lekka przebudowa dolotu. nie wiem jaką masz górę silnika czy masz taką duzą kwadratową oslone zintegrowaną z filtrm i dolotem czy cos a'la silnik BUD.
potem zmienić kolektor wydechowy bez tej dużej banki na nim czyli np. kolektor z AHK i portki z polo 1.4 16v 100km.
chyba ze masz bez banki to tylko zmienić końcowy (tylko nie basowy xd), zazwyczaj końcowy najbardziej dusi silnik.

mój kolektor wydechowy, owijac nie trzeba xd ale ja miałem taki kaprys

Obrazek Obrazek

inni tego nie rozumieją ze fajnie jest zrobić cos z niczego nawet jak mizernie to wyjdzie ;)

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje psychorap za ten post:
Barttt84
16.08.2015, 10:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14
Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Dzięki Ci RadekLwo :) O takie właśnie wstępne informację mi chodziło.Tym bardziej, że starsze i słabsze samochody też się tuninguje. Jeśli jest możliwość upiększenia samochodu nie tylko wizualnie ale również mechanicznie to czemu by nie spróbować. No chyba,że jest więcej argumentów przeciw temu.
Co do pokrywy to mam właśnie kwadratową. Myślałem o stożkowym dolocie powietrza i wtedy będzie trzeba pozbyć się obudowy i nieco przerobić.Nie wiem czy da to efekt większy niż koszty przerobienia tego.

Zastanawiam się jeszcze nad Chip tuning.A dokładniej mówiąc jest oferta Chip tuning box +25KM. Czy warto w to inwestować??


16.08.2015, 22:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Oj oj oj nie kupuj tego (chipbox) :haha: to jest wlasnie dla takich ludzi jak Ty, bez pojecia ;) to nic nie daje.
Nie kupuj tez stozka! Kup dolot z hondy 1.6 106km model silnika to d16y7 ale tylko jak masz silnik 101km. Potem musialbys zbudowac sensownie dolot i doprowadzenie zimnego powietrza.
Kupienie takiego dolotu da ci wiecej mozliwosci doprowadzenia zimnego powietrza/ poprowadzenia rur dowolnie jak chcesz.
Tylko pamietaj ze dolot nie moze miec za duzo zalaman i byc za dlugi
Jak wspomniales - w tym silniku jest wiecej przeciw niz za tuningiem i przedewszystkim nie zrobisz tego do 500zl.

Chiptuning to zmiana softu/programu sterownika silnika za okolo 1000zl, a nie chipboxy za 100-300 zl :lol:

Tu masz dolot. O takim mowie.
http://allegro.pl/honda-civic-95-01-ej9 ... 88261.html

Jest jeszcze taki ale nie myslalem jak go zaadaptowac. Ten wyzej pasuje p&p (sama puszka filtra, NIE rury dolotowe)
http://allegro.pl/obudowa-filtra-powiet ... 81676.html

Nie sugeruj sie tym jak szla rura dolotowa bo to przymiarki byly. Tak jak na zdjeciu jest fatalnie

Obrazek

Obrazek

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


17.08.2015, 08:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14
Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Dzięki za uświadomienie.Owszem nie mam pojęcia, bo dopiero zaczynam z tym "zabawę" i dlatego piszę tutaj i staram się uzyskać jak najwięcej informacji i praktycznych porad. Ciekawy pomysł z wymianą tego dolotu na hondowski. Do tego jak piszesz właściwego chiptuning też może dojdę, póki co to ile mogę zrobić tyle zrobię i wiem, że wiąże się to z kosztami. A czy warto to się okaże :wink:
Jeśli możesz to napisz swojego maila, chętnie skorzystam jeszcze z Twojej wiedzy i doświadczenia.


17.08.2015, 21:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Barttt84 napisał(a):
Do tego jak piszesz właściwego chiptuning też może dojdę [...]

Zobacz najpierw ile dostaniesz za ten tysiąc:
http://www.44tuning.pl/chiptuning-skoda-fabia
(w porównaniu do innych silników w fabii)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


17.08.2015, 21:37
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14
Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Przydatna informacja. CIekawe dlaczego tak mało można z niej wyciągnąć ??? Wiadomo,że z TDI nie ma co sie porównywać, jednak są inne też marki z słabszymi silnikami a więcej można uzyskać..


17.08.2015, 22:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Barttt84 napisał(a):
jednak są inne też marki z słabszymi silnikami a więcej można uzyskać..

Podaj przykład (też bez turbiny), bo mocno wątpię...

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


17.08.2015, 22:29
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Tuning, od czego zacząć?
Generalnie weuek ma racje ze w wolnossakach ciezko jest uzyskac duzy przyrost mocy.
Zeby w wolnossacym cos sie rudzylo musialbys zmienic walki rozrzadu na "ostre", dac regulowane kolka rozrzadu, wymienic wtryski, przebudowac dolot i kompletny wydech, a na koniec strojenie czyli chiptunong - jednak to wychodzi mega drogo.
Same walki to nawet 3 tysiace zl xd

Teraz zrob dolot i ew. wydech. Ja bym tez zmienil skrzynie biegow (koszt kolo 500zl) na najkrotsza mozliwa chyba ze chcesz predkisc nie przyspieszenie.

Maila masz w profilu

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


18.08.2015, 05:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL