|
|
Teraz jest 05.10.2024, 19:05
|
[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu.
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Hamulce tarczowe z tylu.
HM czy ktos sie orientowal ile kosztuje przerobienie hamulcow w fabii. Niestety mam fabie 75 i ona ma z tylu bembny a chcialbym miec tarcze ). Widzialem kiedys na stronie niemieckiej ze jest to do zrobienia i to w duzej mierze z wykorzystaniem istniejacych elementow. czy ktos sie orientowal w ASO albo u swojego super mechanika ile kosztuje przerobka hamulcow?:) Przy mojej furze to i tak bedzie tylko kosmetyczny zabieg ale zawsze bedzie sie czym popisac przed znajomymi
|
20.06.2005, 11:34 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
uuu musisz wymienic belke tylnia a to z tego co wiem to koszt 1000 zl a hamulce to jeszcze troche lepiej sobie wstaw atrapy
|
20.06.2005, 13:22 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
WILKOSZ napisał(a): lepiej sobie wstaw atrapy
prosze Cie takie atrapy wyglądają gorzej od bębnów i od razu widać że to atrapy
|
20.06.2005, 13:29 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
jakbym chcial miec atrapy to bym se Logana kupil .
hm no w necie widzialem ze nie demontowali calego tego bajeru tylko zdemontowal bembny, cos tam z nich tak jakny wyjal, (chyba lozysko) nasadzil na to tarcze, skrecil do kupy, zalozyl mocowanie zaciskow, przedluzyl wezyki, skrecil, ustawil ,nalal plynu i fabia miala tarcze na tyle
hm co do ceny tylnej belki to az nie chce mi sie wierzyc ze kosztuje to 1000, przeciez to mniej skompikowane niz przednie zawieszenie ..no ale swiat samochodow jest nienormalny..wiec wszystko jest mozliwe..
|
20.06.2005, 13:31 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja mam taki sam problem, przyjołem już tarcze na tył ATE (narazie na półkę ). Na belce jest jarzmo do zacisku więc z tego co widziałem w necie wystarczy zdjać bęben cały! zostaje goła piasta na to zakładasz tarczę, dokręcasz zacisk do jarzma i ognia.
Pytanie 1
Czy jarzmo piszemy przez rz?
Pytanie 2
Czy operacja założenia tarcz z tyłu jest taka prosta jak sie wydaje?
Pytanie3
Co z hamulcem ręcznym?
Pytanie 4
Czy przewody hamulcowe mają odpowiednia długość?
Pytanie5
Jak zdejmiemy bęben to tarczę musimy dokręcić do piasty, w piaście są gwinty na sruby. Z kąd wytrzasnać piastę? (pewnie pasuje od połowy aut grupy VAG na 5 srób 5x100)
Pytanie6
Napewno jakieś pytanie jeszcze padnie
Ostatnio edytowano 20.06.2005, 13:58 przez PUG MAXI, łącznie edytowano 1 raz
|
20.06.2005, 13:50 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
PUG MAXI napisał(a): Ja mam taki sam problem, przyjołem już tarcze na tył ATE (narazie na półkę ). Na belce jest jarzmo do zacisku więc z tego co widziałem w necie wystarczy zdjać bęben cały! zostaje goła piasta na to zakładasz tarczę, dokręcasz zacisk do jarzma i ognia. Pytanie 1 Czy jarzmo piszemy przez rz? Pytanie 2 Czy operacja założenia tarcz z tyłu jest taka prosta jak sie wydaje? Pytanie3 Co z hamulcem ręcznym? Pytanie 4 Czy przewody hamulcowe mają odpowiednia długość? Pytanie5 Napewno jakies pytanie jeszcze sie znajdzie
Pyt. 1 - nie wiem autokorekta mi wysiadla
Pyt.2 - nie wiem wyglada ze tak
Pyt.3 - hm no nie pamietam ale cos tam bylo ze chyba podpieli pod zacisk.
Pyt:4 - z tego co widzialem bylo dokladane nowe o odpowiedniej dlugosci
Pyt. 5 - chyba kiedys widzialem w ASO ze taka zabawa kosztowala 800zl ;-] to duzo czy malo??
|
20.06.2005, 13:58 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
NA WACHACZACH SĄ JARZMA !!! przynajmniej u mnie:)
Fabia to nie 206, tam nowa beleczka idzie.
|
20.06.2005, 14:00 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
hm czyli zostaje mi pytanie w ASO :] no za 2kkm bede u nich to popytam
|
21.06.2005, 07:45 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
darecki napisał(a): HM czy ktos sie orientowal ile kosztuje przerobienie hamulcow w fabii. Niestety mam fabie 75 i ona ma z tylu bembny a chcialbym miec tarcze ). Widzialem kiedys na stronie niemieckiej ze jest to do zrobienia i to w duzej mierze z wykorzystaniem istniejacych elementow. czy ktos sie orientowal w ASO albo u swojego super mechanika ile kosztuje przerobka hamulcow?:) Przy mojej furze to i tak bedzie tylko kosmetyczny zabieg ale zawsze bedzie sie czym popisac przed znajomymi
załóż tarcze brembo i załóż sensowne dobre klocki Greeny albo ferodo i zalej plyn DOT 5.1 zobaczysz ze sie znacznie poprawi. szkoda kasy na taka przerobke. koszty sa niewspółmiernie wysokie do efektu.
|
22.06.2005, 13:14 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
lysy no wiesz, jest to pewne rozwiazanie, ale nie chodzi mi o efekty hamowania (no po czesci tez) ale o efekty wizualne ;] bo jak kiedys dorobie sie alusow 16" to tak gupio wyglada ten bemben z tylu :] zwlaszcza jak lekko podrdzewieje. Oczywiscie mozna malowac ale i tak jak dla mnie nie rozwiazanie hyhy.
|
22.06.2005, 13:20 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
masz racje, tez mam bembny z tylu i wizualnie srednio mi sie to podoba przy 16", powoli zaczynaja rdzewiec wiec narazie chyba kolororuje je na czarno a w przyszlosci bedziemy myslec. Poza tym na 16" trzeab naprawde mocno przydusic pedal hamulca zeby stanac w miejscu, nie to co na zimowkach. Nie daj boze zjezdzasz z gork i mocno hamujesz - mocno szuc spadek efektywnosci jak sie nagrzeja.
...
Pytanie x:
Jak wyglada sprawa z ABSem ?
|
24.06.2005, 17:01 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04 Lokalizacja: WGM Posty: 1369 Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
|
w fabii w z bębnami można założyć tarcze. Piasta pozostaje ta sama. Potrzeba do tego: zacisk, jarzmo, przewód hamulcowy, blacha osłonowa z tyłu no i oczywiście tarcze i klocki
koszt w aso samego kpl. zacisków i jarzma 1300 zł. blachy osłonowe po 30 zł, sztuka plus przeowdy nie pamiętam po ile ale jakaś groszowa sprawa.
_________________ Moje autko O2RS BLUE
|
01.07.2005, 15:11 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Masz może numer jarzma i zacisków bo etka mi nie działa, jak z korektorem i absem?
|
01.07.2005, 16:04 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Odświeżam wątek podyktowany własnymi doświadczeniami. Ostatnio przerabiałe u siebie hamulce z tyłu na tarczowe, ponieważ wkurzało mnie zacieranie się tych bębnowych czasem a i tak przychodził juz czas na wymianę zarówno szczęk jak i bębnów. Dodatkowo jeden cylinderek zaczł już troche przeposzczać, więc kości zostały rzucone: wymieniam wszystko na tarcza. Zrobiłem rozeznanie, spis, poszukiwania tańszych ale oryginalnych zacisków i efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Auto staje w miejscu. Dodatkowo jest ten pożądany efekt dozowania "mocy hamowania" a lekko nacisniety pedał powoduje ze auto już samo hamuje. Teraz pedał czuje się bardzo lekko niczym dżojstik a samochód hamuje kiedy chcemy.
Załączam spis elementów z oryginalnych części. Zaciski to Lucas (identyczne jak w oryginale) zakupione w intercarsie. Do tego spisu brakuje jeszcze takich blaszek poślizgowych, które są pomiędzy jarzmem hamulca a klockami. Cena to zacisków to około 250zł/szt. Całość około 1000zł.
Tarcze Brembo a klocki Ferodo. Z przodu mam Brembo max i również Klocki Ferodo.
Polecam gorąco tą modyfikacje.
[ Dodano: 2006-08-11, 15:24 ] acha, zapomniałbym, bo chciałbym zdementować parę błędnych informacji które niektórzy podali...
Belka pozostaje bez zmian, bo jest identyczna w każdej Fabii. Tak samo piasty są tak zaprojektowane aby pasowały do bębnów jak i tarcz. Dokupujemy tylko to co podałem w spisie. Oczywiście tarcze i klocki do wyboru - do koloru, mogą być inne niż Brembo:-).
Czas pracy poświecony do wymiany to około 2 godzin. Tarcze i klocki musza się oczywiscie dotrzeć, trwa to około 2-4 tygodni. Płyn hamulcowy u mnie to Motul DOT5.1
Przy okazji polecam wymianę oleju w skrzynce biegów na Motul 75W90 100% syntetic. Biegi wchodzą aż miło.
[ Dodano: 2006-08-12, 21:39 ] to jest spis cześci:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje antonio za ten post:
Gość
|
11.08.2006, 14:00 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Hamulce tarczowe z tyłu - przeróbka
Witam, podam Wam co potrzeba do przerobienia hamulców z bębnowych na tarczowe z tyłu.
Ostatnio przerabiałe u siebie hamulce z tyłu na tarczowe, ponieważ wkurzało mnie zacieranie się tych bębnowych czasem a i tak przychodził juz czas na wymianę zarówno szczęk jak i bębnów. Dodatkowo jeden cylinderek zaczął już troche przepuszczać, więc kości zostały rzucone: wymieniam wszystko na tarcze. Zrobiłem rozeznanie, spis, poszukiwania tańszych ale oryginalnych zacisków i efekt przerósł moje najśmielsze oczekiwania. Auto staje w miejscu. Dodatkowo jest ten pożądany efekt dozowania "mocy hamowania" a lekko nacisniety pedał powoduje ze auto już samo hamuje. Teraz pedał czuje się bardzo lekko niczym dżojstik a samochód hamuje kiedy chcemy.
Załączam spis elementów z oryginalnych części. Zaciski to Lucas (identyczne jak w oryginale) zakupione w intercarsie. Do tego spisu brakuje jeszcze takich blaszek poślizgowych, które są pomiędzy jarzmem hamulca a klockami. Cena to zacisków to około 250zł/szt. Całość około 1000zł.
Tarcze Brembo a klocki Ferodo. Z przodu mam Brembo max i również Klocki Ferodo.
Co najważniejsze belka pozostaje bez zmian, bo jest identyczna w każdej Fabii. Tak samo piasty są tak zaprojektowane aby pasowały do bębnów jak i tarcz. Dokupujemy tylko to co podałem w spisie. Oczywiście tarcze i klocki do wyboru - do koloru, mogą być inne niż Brembo:-).
Czas pracy poświecony do wymiany to około 2 godzin. Tarcze i klocki musza się oczywiscie dotrzeć, trwa to około 2-4 tygodni. Płyn hamulcowy u mnie to Motul DOT5.1
Polecam gorąco tą modyfikacje.
Przy okazji polecam wymianę oleju w skrzynce biegów na Motul 75W90 100% syntetic. Biegi wchodzą aż miło.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
12.08.2006, 22:52 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|