Teraz jest 20.04.2024, 07:27



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Następna strona
[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:47
Lokalizacja: TUSZYN
Posty: 268
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Roomster
Rok prod.: 2012
Województwo: łódzkie
Post 
Hmm robiłeś to sam czy przy pomocy jakiegoś mechanika???

_________________
We flocie także FABIA 1.2 TSi, OCTAVIA III 1.4 TSi oraz YETI 1.4 TSi


13.08.2006, 09:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.01.2006, 20:52
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Posty: 86
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Octavia 1.9 SDI ;)
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
antonio, orientacyjny koszt takiej operacji

_________________
DJ Gotuje Czy Ty też chcesz abym ci coś ugotował
jeśli tak wyślij pw lub dzwoń 531-342194


13.08.2006, 10:46
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Cześci skatalogowałem i zidentyfikowałem w serwisie i zgromadziłem sam. Generalnie lubię sam grzebać, ale operacje wymiany robiłem z kolegą mechanikiem. Nie ma tam natomiast filizofii, wszystko pasuje do siebie jak klocki lego.

Jak pisałem koszty przedstawiają się nastepująco:
- zaciski 2szt ok 500zł
- tarcza/klocki (wiadomo od 30 do 400zł)
- jarzmo, śruby, osłona blaszana, końcówki przewodów hamulcowych itp ok 600zł

To wychodzi i tak nie drogo, biorąc pod uwagę wymianę na nowe bębnów (ok. 300-400zł) + szczęki (100-200zł).


13.08.2006, 17:14
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
haa kiedys wlasnie widzialem ze nimecy przerabiali w fabii hamulce tyl z bebnow na tarcze...
no i wygladalo to mniej wiecej tak :
odkrecic beben..
przeczyscic, zalozyc i luz.


13.08.2006, 17:44
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
No może nie aż tak szybko :eh: . Najpierw trzeba mieć części, ale o te naprawde nie ma problemu.


13.08.2006, 18:05

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Mam pytanie, czy linki ręcznego i przewody hamulcowe też się zmienia czy pozostają te od bębnów. Na rysunku w spisie te części są wyszczególnione ale nie widziałem jeszcze osobnych linek do bębnów i do tarcz.


13.08.2006, 19:29
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
>Mariusz
Linkę masz wyszczególnioną jako numer jeden w moim spisie. Linki też sie zmienia (30zł za stronę - cała kompletna linka w pancerzu). Przewody hamulcowe to tylko te odcinki od belki do zacisku, bo mają inny kształt i końcówkę.

Jedyne czego nie ma w spisie to takich blaszek sprężynujących pomieczy klockami a jarzmem - koszt z tego co pamietam ok.40zł

[ Dodano: 2006-08-13, 21:52 ]
A linka ma inną długość, kształt na końcu i zaczepienie z inną końcówką przy zacisku (kulowe zakończenie).


13.08.2006, 20:50
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
antonio i mowisz ze to wszystko za jedyne 1000zl :] interesujace i to bardzo....
z checia dodalbym swojej fabce jakiegos "rasowego" wygladu :D czas oblookac stan swoich hamulcow i zaczac myslec...


14.08.2006, 00:25
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
1000-1100peelen mniej więcej bez klocków i tarcz, bo te wiadomo można kupić w różnych cenach i róznej jakości. Ja akurat nie żałowałem, kupiłem Brembo i Ferodo i nie żałuje:-).

Jedna uwaga taki komplet zdecydowanie najlepiej hamuje jak jest rozgrzany, jak jest zimny przez pierwsze parę kilometrów hamuje jak zwykła seria. Ale to normalne, w tych tarczach jest cała tablica Mendelejewa, specjalny stop, ma nawet inny kolor metalu (szaro-brudno-srebrny) niż takie seryjne zwykłe tarcze. To co jest jeszcze fajne to wskaźnik zuzycia na samej tarczy (taki wyfrezowany dołeczek, który jak zniknie to tarcza jest zużyta).

>Darecki
Czytałem że jesteś ekspertem :-) jeśli chodzi o poduszki pod silnikiem. Powiedz czy ona stuka wlasnie jak nawet jest niski łagodny uskok na asfalcie? Z prędkością ok 30km/h? Bo u mnie takie coś występuje, myślałem że to gumy stabilizatora lub amory ale wszystko wymienione, wiec nigdy bym nie wpadł że to poducha. Tymbardziej, że ten odgłos stuki jest dość głuchy i plastikowo/gumowy, na pewno nie metaliczny. Ktoś kiedyś chyba dobrze to nazwał, że to tak jakby ktoś do plastikowej butelki wsadził gumowy korek, który odbija sie od scianki butelki:-) - jeżeli oczywiście to jest ta usterka!

Nie wiem czy ta poducha jest olejowa czy zwyczajna gumowa, bo nawet nie wiem co miałoby w niej stukać, chyba że to coś jeszcze innego daje taki odgłos, bo słuchać go zarówno przy przejeżdzanych nierównościach w lewym jak i w prawym kole.

Pozdr.


14.08.2006, 17:46
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
taa jezeli ci stuka tak jak opisujesz to wedlog mnie to poducha.
ona uwielbia stukac przy malych predkosciach... no i jak otworzysz maske i pobujasz silnikiem to wtedy bedzie taki metaliczny stuk z niej dochodzil... swiadczy to o zwalonej poduszce... testowalismy to z Grzegorzem, jemu wymienili na nowke i bujajac silnikiem jego nawet nie zajeknela a moja grala jak prekusja jakiegos heavymetalowego zespolu :(..
poduchy w fabii sa olejowe , intercars twierdzi ze do mojego samochodu nie ma takiej poduchy :-/ (zamiennika) za 5kkm bede mial ostatni przeglada gwarancyjny zatem zmecze ASO o wymiane... choc znajac ich to znajda jakas wymowke...najwyzej zaryzykuje i kupie najtanszy zamiennik i zobacze czy bedzie pasowal.. najeyzej allegro :D


15.08.2006, 10:02
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
>Darecki tylko widzisz ja nie wiem czy do TDI jest taka sama jak do 1.4 16V. Musze popytać we intercarsie.
Rozumiem ze jak poducha to po przejechaniu po jednej nierównosci wydobywa się jedno "plum", a nie jakieś kilka dźwięków?
Muszę koniecznie sprawdzić i bujnąć jakoś motorkiem.


15.08.2006, 19:11

Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
Post 
Mnie cała operacja wymiany hamulców kosztowała ok. 400 - 450 zł. :roll:


15.08.2006, 19:16
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ale co to znaczy wymiany hamulcow? Wymiany na nowe tarcze i klocki?
My tu mowimy o przeróbce całego tyłu z bębnów na tarcze przy uzyciu nowych oryginalnych części.


15.08.2006, 19:44

Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
Post 
Cała przeróbka mnie tyle kosztowała! Klocki i osłony tarcz nowe, reszta z Golfa 4 po małym przebiegu! :good:

[ Dodano: 2006-08-15, 20:51 ]
Zaciski Lucasa sprzedawane w Inter Carsie mają niewiele wspólnego z ORYGINAŁEM. Czas pokaże!


15.08.2006, 19:49
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
No to git! :good: Ale ja chyba nie zaryzykowałbym nigdy układu hamulcowego z jakiejs używki.


15.08.2006, 20:54
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL