Teraz jest 18.05.2024, 08:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 35  Następna strona
[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Od czwartku mam tarcze z tyłu i jak na razie wszystko OK - testów jeszcze nie robiłem, bo hamulce z przodu muszą się jeszcze ułożyć. Fabiszon z ABSem.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


27.06.2009, 12:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Leemarvin napisał(a):
Jakie znów inne siły?

Koledze zapewne chodziło o inną sprawność hamulców tarczowych i bębnowych (inną siłę hamowania) przy tym samym cisnieniu płynu hamulcowego.


27.06.2009, 12:14
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.05.2009, 18:49
Lokalizacja: Oława
Posty: 159
Podziękował: 5
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia kombi COMFORT
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
Post 
Leemarvin napisał(a):
... a metodą prób i błedów można wyregulować ustawienie korektora tak, aby...

... a ja tą metodą nie grzebałbym przy hamulcach!!!. :nono:


28.06.2009, 14:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.06.2009, 00:41
Lokalizacja: Kraków
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 1999
Województwo: małopolskie
Post 
WZÓR napisał(a):
... a ja tą metodą nie grzebałbym przy hamulcach!!!. :nono:


Ale to nie grzebanie ściśle przy hamulcach, ale przy korektorze i tylko mechanicznym.
Znając budowę i zasadę działania korektora, oraz mając szeroką wiedzę z zakresu mechaniki koła ogumionego, dynamiki procesu hamowania, rozkładu sił działających na samochód w czasie hamowania oraz na siły występujące w procesie hamowania można spokojnie wypróbować kilka różnych ustawień i wybrać to najlepsze, najskuteczniejsze, aby było to w pełni bezpieczne a zarazem wykorzystywało maksymalnie wprowadzoną zmianę elementów hamulcowych kół osi tylnej.
Żeby nie było, że namawiam tu do jakichś przydomowych przeróbek hamulców, moja wypowiedź dotyczyła prób i "grzebania" przy hamulcach przez ludzi mających o tym pojęcie.

_________________
Części najlepszych producentów do Skody, kontakt PW, gg:1663954, tel: 500481010


29.06.2009, 00:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
Cytuj:
mając szeroką wiedzę z zakresu mechaniki koła ogumionego, dynamiki procesu hamowania, rozkładu sił działających na samochód w czasie hamowania oraz na siły występujące w procesie hamowania można spokojnie wypróbować kilka różnych ustawień i wybrać to najlepsze, najskuteczniejsze, aby było to w pełni bezpieczne

i dysponując hamownią ew. jakimś laboratorium ... :hysterical:
wystarczy założyć odpowiedni korektor z takiego samego samochodu który ma/miał tarcze ... :mrgreen:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


29.06.2009, 08:23
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
kapi napisał(a):
i dysponując hamownią ew. jakimś laboratorium ... :hysterical:
wystarczy założyć odpowiedni korektor z takiego samego samochodu który ma/miał tarcze ... :mrgreen:

hamownia sluzy do sprawdzania mocy silnika, a nie sily hamulcow.
wlasnie problem z zalozeniu korektora z takiego samego auta, bo kazda fabia ktora w serii miala tarcze z tylu, ma tez ABS, przy ktorym nie ma korektorow.


29.06.2009, 14:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.06.2009, 00:41
Lokalizacja: Kraków
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 1999
Województwo: małopolskie
Post 
kapi napisał(a):
i dysponując hamownią ew. jakimś laboratorium ... :hysterical:
wystarczy założyć odpowiedni korektor z takiego samego samochodu który ma/miał tarcze ... :mrgreen:


Jak mss napisał, hamownia służy do sprawdzania mocy, nie skuteczności hamowania. Laboratorium? W jakim celu? DOT`a będziesz badał ile jeszcze wytrzyma?
Nie wiesz, nie siedzisz w temacie, nie masz o tym pojęcia, nie komentuj proszę i nie wyśmiewaj :nono:
Do ustawienia korektora wystarczy stanowisko rolkowe do badania skuteczności hamowania na podstawowej stacji kontroli pojazdów, więc daleko szukać pewnie nie trzeba.
A jeśli znajdziesz korektor do Fabii która miała tarcze z tyłu, to chętnie taki kupie od Ciebie :crazy:

_________________
Części najlepszych producentów do Skody, kontakt PW, gg:1663954, tel: 500481010


29.06.2009, 15:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
Panowie - przecież napisałem tak samo mądrze jak cytowany przeze mnie kolega :czytaj:
do czego służy to wiem ... tylko po co kombinować ? wskazane siły i wykresy rozkładów sił można w prosty sposób wskazać ... tylko PO CO ?

Cytuj:
Nie wiesz, nie siedzisz w temacie, nie masz o tym pojęcia, nie komentuj proszę i nie wyśmiewaj

nie mam takiego zamiaru - jesli uraziłem to przepraszam.

tylko po co to pisać skoro zwykły user i tak nie zrozumie takiego technicznego "bełkotu" - to jakby wytłumaczyc ze 2+2=5 ... bo sie równa :)
Cytuj:
bo kazda fabia ktora w serii miala tarcze z tylu, ma tez ABS, przy ktorym nie ma korektorow
- mam tarcze fabryczne z tyłu wiec moze cos nowego sie dowiem. ???
w mechanice siedze ładnych pare lat ..ale fabii nie rozbierałem - chcecie fabryke poprawiac ? w takim razie jestem zainteresowany efektem pracy i wątek bede uwaznie śledzić, może jakiś nowy patent powstanie.
a propos - do ręcznego jest linka stalowa - czy to wazne że jest skrecana w prawo czy lewo oraz czy ma 6x18 czy 1x17 czy 1x7 - czy zadana siła dla danej linki bedzie odpowiednia zeby jej nie zerwac ? (pytanie mechanika) bo w koncu na tarczach są inne siły niż na bębnach , chyba ze sie myle.a co za tym idzie zdolność ( efektywność) hamowania oraz ciepło wydzielane podczas tarcia - czy nie ugotują płynu który z zalożenia jest hdrauliczny ?
uzupełniając temat ( pytanie mechanika) czy reduktor siły hamowania to nie reduktor cisnienia w ukladzie ? a co jesli cisnienie za duze ? wtedy co pada ?.... a jak za małe ? czy siła wydzielana na tłoczek przez płyn jest wystarczająco duża aby hamowanie było skuteczne na kołach tylnych bez zerwania przyczepności kół przednich ? i nasuwa sie jeszcze jedno - co z dynamiką cieczy w ukladzie ?

sorry .. EOT
nie neguje niczyjej wiedzy na którą każdy w większym lub mniejszym stopniu zapracował - ciekaw jestem efektu, i wyrazilem swoje zdanie.
pozdrawiam.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


29.06.2009, 21:14
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Najpierw przepraszasz, następnie znowu jakieś złosliwe uwagi. Chyba trochę się już w tym gubisz.

A co do linek (choć wiadomo że napisałes to pytanie tylko po to zeby sie ponabijać) to w fabii do bębnów i do tarcz są inne. Ale troche siedzisz w mechanice to powinienes o tym wiedziec...


29.06.2009, 21:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
chciałbym zebrać "do kupy" info i zakończyć batalie o regulator siły hamowania.
na wstępie : pisząc o linkach traktowałem je jako cięgna które przy różnej sile naciągu różnie się zachowują i nie wiedziałem że są różne - racja dla kolegi McsEb i (znowu) z nikogo sie nie nabijam bo traktuje sprawę poważnie.
kolejna sprawa: dla osoby , która nie wie jak działa regulator siły hamowania wystarczy poszukać.
i można znależć proste opisy, co sie dzieje gdy jest niesprawny (czyli go nie ma).
W nowyszych konstrukcjach - rzeczywiście - jest zastąpiony układami elektronicznymi, lecz nie zawsze.
i nie ma znaczenia czy są tarcze czy bębny, zależy jakie są obciążenia na tylne koła.
osobiście nie zajmuje sie mechaniką warsztatową, tylko teoretyczną. stąd moje wywody w poprzednich postach.
jeden z kolegów chciał kupić - nie jestem handlarzem ale znalazłem taki TUTAJ co prawda na zamówienie, ale jest dostępny.
na zakończenie - ze wzmożoną uwagą bede śledzić ten wątek gdyż bardzo mnie zainteresował. :good:
a tu jes tprosty obrazek - jak to ustrojstwo działa - w wielkim skrócie:
Obrazek

link - układy z ABS

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


Ostatnio edytowano 30.06.2009, 12:04 przez kapi, łącznie edytowano 1 raz



30.06.2009, 10:36
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
kapi napisał(a):
W nowyszych konstrukcjach - rzeczywiście - jest zastąpiony układami elektronicznymi, lecz nie zawsze.

ze niby jak jest ABS to nie zawsze nie ma korektora ?
NIGDY nie ma korektora przy ABS.

_________________
1.8T 301HP


30.06.2009, 11:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.06.2009, 00:41
Lokalizacja: Kraków
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 1999
Województwo: małopolskie
Post 
mss napisał(a):
kapi napisał(a):
W nowyszych konstrukcjach - rzeczywiście - jest zastąpiony układami elektronicznymi, lecz nie zawsze.


NIGDY nie ma korektora przy ABS.


Zastępują go elektrozawory i dawkowanie ciśnienia na poszczególne koła w zależności od chwilowej prędkości koła i poślizgu, co jest sterowane elektroniką.
Starsze rozwiązania, z początku kariery ABS, gdy oś tylna nie była objęta działaniem ABS, lub to działanie było mocno powiązane z kołami osi przedniej, posiadały korektory typowo mechaniczne.
To co pokazałeś na obrazku jest już mocno archaicznym przykładem korekcji ciśnienia dla kół osi tylnej, więc trzeba się trochę zagłębić w temat, bo wiele się zmieniło :good:

_________________
Części najlepszych producentów do Skody, kontakt PW, gg:1663954, tel: 500481010


30.06.2009, 14:04
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post korektor z jakiego wiec auta potrzebny?
No wlasnie, z jakiego auta wziasc korektor aby przypasowal do (w moim wypadku) fabii bez abs, chcac mocowac tarcze na tyl?


05.01.2010, 21:15

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
mam możliwość kupna tanio belki kompletnej na tarcze ale jest to belka z polówki i jest dostosowana do amortyzatorów tylnych na, których jest sprężyna a nie jak w fabi, że obok i wychodzę z pytaniem czy wszelkie te elementy czyli zacisk i reszta dupereli jest identyczna i przekładalna ?


21.01.2010, 23:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41
Lokalizacja: Piastów
Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
sanbher napisał(a):
mam możliwość kupna tanio belki kompletnej na tarcze ale jest to belka z polówki i jest dostosowana do amortyzatorów tylnych na, których jest sprężyna a nie jak w fabi, że obok i wychodzę z pytaniem czy wszelkie te elementy czyli zacisk i reszta dupereli jest identyczna i przekładalna ?


belka na tarcze i bez jest identyczna. od jakiego polo chcesz tę belkę kupić? bo najlepiej jest nabyć od polo ostatniej przed zmianą modelu generacji. tam wszystko musi pasować plug and play. aha, pamiętaj także o linkach hamulca ręcznego, gdyż są inne do wersji z tarczami :good:


23.01.2010, 00:21
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 522 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 35  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL