|
|
Teraz jest 18.05.2024, 08:36
|
[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
|
Od czwartku mam tarcze z tyłu i jak na razie wszystko OK - testów jeszcze nie robiłem, bo hamulce z przodu muszą się jeszcze ułożyć. Fabiszon z ABSem.
pozdro
_________________ >>>Moja Fabia<<<
zielarzlol@fabiaclub.pl
|
27.06.2009, 12:11 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Leemarvin napisał(a): Jakie znów inne siły?
Koledze zapewne chodziło o inną sprawność hamulców tarczowych i bębnowych (inną siłę hamowania) przy tym samym cisnieniu płynu hamulcowego.
|
27.06.2009, 12:14 |
|
|
Dołączył(a): 15.05.2009, 18:49 Lokalizacja: Oława Posty: 159
Podziękował: 5
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia kombi COMFORT
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
|
Leemarvin napisał(a): ... a metodą prób i błedów można wyregulować ustawienie korektora tak, aby...
... a ja tą metodą nie grzebałbym przy hamulcach!!!.
|
28.06.2009, 14:31 |
|
|
Dołączył(a): 07.06.2009, 00:41 Lokalizacja: Kraków Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 1999
Województwo: małopolskie
|
WZÓR napisał(a): ... a ja tą metodą nie grzebałbym przy hamulcach!!!.
Ale to nie grzebanie ściśle przy hamulcach, ale przy korektorze i tylko mechanicznym.
Znając budowę i zasadę działania korektora, oraz mając szeroką wiedzę z zakresu mechaniki koła ogumionego, dynamiki procesu hamowania, rozkładu sił działających na samochód w czasie hamowania oraz na siły występujące w procesie hamowania można spokojnie wypróbować kilka różnych ustawień i wybrać to najlepsze, najskuteczniejsze, aby było to w pełni bezpieczne a zarazem wykorzystywało maksymalnie wprowadzoną zmianę elementów hamulcowych kół osi tylnej.
Żeby nie było, że namawiam tu do jakichś przydomowych przeróbek hamulców, moja wypowiedź dotyczyła prób i "grzebania" przy hamulcach przez ludzi mających o tym pojęcie.
_________________ Części najlepszych producentów do Skody, kontakt PW, gg:1663954, tel: 500481010
|
29.06.2009, 00:30 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Cytuj: mając szeroką wiedzę z zakresu mechaniki koła ogumionego, dynamiki procesu hamowania, rozkładu sił działających na samochód w czasie hamowania oraz na siły występujące w procesie hamowania można spokojnie wypróbować kilka różnych ustawień i wybrać to najlepsze, najskuteczniejsze, aby było to w pełni bezpieczne
i dysponując hamownią ew. jakimś laboratorium ...
wystarczy założyć odpowiedni korektor z takiego samego samochodu który ma/miał tarcze ...
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
29.06.2009, 08:23 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
kapi napisał(a): i dysponując hamownią ew. jakimś laboratorium ... wystarczy założyć odpowiedni korektor z takiego samego samochodu który ma/miał tarcze ...
hamownia sluzy do sprawdzania mocy silnika, a nie sily hamulcow.
wlasnie problem z zalozeniu korektora z takiego samego auta, bo kazda fabia ktora w serii miala tarcze z tylu, ma tez ABS, przy ktorym nie ma korektorow.
|
29.06.2009, 14:17 |
|
|
Dołączył(a): 07.06.2009, 00:41 Lokalizacja: Kraków Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 1999
Województwo: małopolskie
|
kapi napisał(a): i dysponując hamownią ew. jakimś laboratorium ... wystarczy założyć odpowiedni korektor z takiego samego samochodu który ma/miał tarcze ...
Jak mss napisał, hamownia służy do sprawdzania mocy, nie skuteczności hamowania. Laboratorium? W jakim celu? DOT`a będziesz badał ile jeszcze wytrzyma?
Nie wiesz, nie siedzisz w temacie, nie masz o tym pojęcia, nie komentuj proszę i nie wyśmiewaj
Do ustawienia korektora wystarczy stanowisko rolkowe do badania skuteczności hamowania na podstawowej stacji kontroli pojazdów, więc daleko szukać pewnie nie trzeba.
A jeśli znajdziesz korektor do Fabii która miała tarcze z tyłu, to chętnie taki kupie od Ciebie
_________________ Części najlepszych producentów do Skody, kontakt PW, gg:1663954, tel: 500481010
|
29.06.2009, 15:42 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Panowie - przecież napisałem tak samo mądrze jak cytowany przeze mnie kolega
do czego służy to wiem ... tylko po co kombinować ? wskazane siły i wykresy rozkładów sił można w prosty sposób wskazać ... tylko PO CO ?
Cytuj: Nie wiesz, nie siedzisz w temacie, nie masz o tym pojęcia, nie komentuj proszę i nie wyśmiewaj nie mam takiego zamiaru - jesli uraziłem to przepraszam. tylko po co to pisać skoro zwykły user i tak nie zrozumie takiego technicznego "bełkotu" - to jakby wytłumaczyc ze 2+2=5 ... bo sie równa Cytuj: bo kazda fabia ktora w serii miala tarcze z tylu, ma tez ABS, przy ktorym nie ma korektorow - mam tarcze fabryczne z tyłu wiec moze cos nowego sie dowiem.
w mechanice siedze ładnych pare lat ..ale fabii nie rozbierałem - chcecie fabryke poprawiac ? w takim razie jestem zainteresowany efektem pracy i wątek bede uwaznie śledzić, może jakiś nowy patent powstanie.
a propos - do ręcznego jest linka stalowa - czy to wazne że jest skrecana w prawo czy lewo oraz czy ma 6x18 czy 1x17 czy 1x7 - czy zadana siła dla danej linki bedzie odpowiednia zeby jej nie zerwac ? (pytanie mechanika) bo w koncu na tarczach są inne siły niż na bębnach , chyba ze sie myle.a co za tym idzie zdolność ( efektywność) hamowania oraz ciepło wydzielane podczas tarcia - czy nie ugotują płynu który z zalożenia jest hdrauliczny ?
uzupełniając temat ( pytanie mechanika) czy reduktor siły hamowania to nie reduktor cisnienia w ukladzie ? a co jesli cisnienie za duze ? wtedy co pada ?.... a jak za małe ? czy siła wydzielana na tłoczek przez płyn jest wystarczająco duża aby hamowanie było skuteczne na kołach tylnych bez zerwania przyczepności kół przednich ? i nasuwa sie jeszcze jedno - co z dynamiką cieczy w ukladzie ?
sorry .. EOT
nie neguje niczyjej wiedzy na którą każdy w większym lub mniejszym stopniu zapracował - ciekaw jestem efektu, i wyrazilem swoje zdanie.
pozdrawiam.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
29.06.2009, 21:14 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Najpierw przepraszasz, następnie znowu jakieś złosliwe uwagi. Chyba trochę się już w tym gubisz.
A co do linek (choć wiadomo że napisałes to pytanie tylko po to zeby sie ponabijać) to w fabii do bębnów i do tarcz są inne. Ale troche siedzisz w mechanice to powinienes o tym wiedziec...
|
29.06.2009, 21:26 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
chciałbym zebrać "do kupy" info i zakończyć batalie o regulator siły hamowania.
na wstępie : pisząc o linkach traktowałem je jako cięgna które przy różnej sile naciągu różnie się zachowują i nie wiedziałem że są różne - racja dla kolegi McsEb i (znowu) z nikogo sie nie nabijam bo traktuje sprawę poważnie.
kolejna sprawa: dla osoby , która nie wie jak działa regulator siły hamowania wystarczy poszukać.
i można znależć proste opisy, co sie dzieje gdy jest niesprawny (czyli go nie ma).
W nowyszych konstrukcjach - rzeczywiście - jest zastąpiony układami elektronicznymi, lecz nie zawsze.
i nie ma znaczenia czy są tarcze czy bębny, zależy jakie są obciążenia na tylne koła.
osobiście nie zajmuje sie mechaniką warsztatową, tylko teoretyczną. stąd moje wywody w poprzednich postach.
jeden z kolegów chciał kupić - nie jestem handlarzem ale znalazłem taki TUTAJ co prawda na zamówienie, ale jest dostępny.
na zakończenie - ze wzmożoną uwagą bede śledzić ten wątek gdyż bardzo mnie zainteresował.
a tu jes tprosty obrazek - jak to ustrojstwo działa - w wielkim skrócie:
link - układy z ABS
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
Ostatnio edytowano 30.06.2009, 12:04 przez kapi, łącznie edytowano 1 raz
|
30.06.2009, 10:36 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
kapi napisał(a): W nowyszych konstrukcjach - rzeczywiście - jest zastąpiony układami elektronicznymi, lecz nie zawsze.
ze niby jak jest ABS to nie zawsze nie ma korektora ?
NIGDY nie ma korektora przy ABS.
_________________ 1.8T 301HP
|
30.06.2009, 11:49 |
|
|
Dołączył(a): 07.06.2009, 00:41 Lokalizacja: Kraków Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 1999
Województwo: małopolskie
|
mss napisał(a): kapi napisał(a): W nowyszych konstrukcjach - rzeczywiście - jest zastąpiony układami elektronicznymi, lecz nie zawsze. NIGDY nie ma korektora przy ABS.
Zastępują go elektrozawory i dawkowanie ciśnienia na poszczególne koła w zależności od chwilowej prędkości koła i poślizgu, co jest sterowane elektroniką.
Starsze rozwiązania, z początku kariery ABS, gdy oś tylna nie była objęta działaniem ABS, lub to działanie było mocno powiązane z kołami osi przedniej, posiadały korektory typowo mechaniczne.
To co pokazałeś na obrazku jest już mocno archaicznym przykładem korekcji ciśnienia dla kół osi tylnej, więc trzeba się trochę zagłębić w temat, bo wiele się zmieniło
_________________ Części najlepszych producentów do Skody, kontakt PW, gg:1663954, tel: 500481010
|
30.06.2009, 14:04 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
korektor z jakiego wiec auta potrzebny?
No wlasnie, z jakiego auta wziasc korektor aby przypasowal do (w moim wypadku) fabii bez abs, chcac mocowac tarcze na tyl?
|
05.01.2010, 21:15 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
mam możliwość kupna tanio belki kompletnej na tarcze ale jest to belka z polówki i jest dostosowana do amortyzatorów tylnych na, których jest sprężyna a nie jak w fabi, że obok i wychodzę z pytaniem czy wszelkie te elementy czyli zacisk i reszta dupereli jest identyczna i przekładalna ?
|
21.01.2010, 23:19 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41 Lokalizacja: Piastów Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
|
sanbher napisał(a): mam możliwość kupna tanio belki kompletnej na tarcze ale jest to belka z polówki i jest dostosowana do amortyzatorów tylnych na, których jest sprężyna a nie jak w fabi, że obok i wychodzę z pytaniem czy wszelkie te elementy czyli zacisk i reszta dupereli jest identyczna i przekładalna ?
belka na tarcze i bez jest identyczna. od jakiego polo chcesz tę belkę kupić? bo najlepiej jest nabyć od polo ostatniej przed zmianą modelu generacji. tam wszystko musi pasować plug and play. aha, pamiętaj także o linkach hamulca ręcznego, gdyż są inne do wersji z tarczami
|
23.01.2010, 00:21 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|