|
|
Teraz jest 15.05.2024, 03:44
|
[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 24.05.2013, 15:09 Lokalizacja: SJ Posty: 228
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: 6L 1.8T BAM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Też pomyślałem o nowej, ale dopiero jak wszystko rozebrałem, a że była niedziele to nie miałem gdzie kupić. Nakrętka w środku ma pierścień z tworzywa, czyli zabezpieczenie przeciw odkręcaniu. Mam porobione znaczniki tak jak na zdjęciu po obu stronach i na wiosnę skontroluje czy są przesunięte względem siebie. weuek napisał(a): całe koło na tym siedzi i na nic zda się "tradycyjne" przekręcanie śrub koła u gumiarzy (czy własnoręcznie) gdy ta nakrętka się poluzuje. Możesz jaśniej? Nie rozumiem o co chodzi? weuek napisał(a): Nowy kolega kupusso (co za nick!) Jaki masz problem z moim nickiem?
|
01.01.2014, 15:46 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12703
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Problemu z twoim nickiem nie mam żadniusieńkiego - po prostu budzi zabawne skojarzenia. A z dokręcaniem chodziło mi o to, że większość kierowników nie ma świadomości, że jakby ciasno nie dokręcili śrub koła, to i tak to całe koło trzyma na osi jedna nakrętka . Na jednym ze zdjęć jest wybite "FR" na uchu zacisku. Z ibizy FR one pochodzą? To 38 czy 41mm? I jeszcze jedno mnie zastanawia: Po co smarować pod blaszkami montażowymi klocków, skoro one się nie przesuwają po jarzmach? Większy sens byłby w posmarowaniu na styku blaszka montażowa-blaszka klocka...
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
01.01.2014, 17:56 |
|
|
Dołączył(a): 24.05.2013, 15:09 Lokalizacja: SJ Posty: 228
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: 6L 1.8T BAM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Części pochodzą z Ibizy, ale czy ze zwykłego diesla czy Formuły Racing to nie wiem. Nawet do tej pory nie wiedziałem, że występowały dwie średnice tłoczków. Wydało mi się, że tylne tłoczki mają 38mm średnicy W jakich wersjach występowały 41mm? Posmarowałem gniazda pod blaszkami żeby na jakiś czas zabezpieczyć przed korozją. Moje jarzma miały w tych miejscach sporo wżerów i rdzy. Blaszek nie smarowałem bo wydaje mi się, że one nie tylko stanowią docisk klocka, a także działają jako panewka.
|
01.01.2014, 19:16 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Ja też poleciałem smarem miedziowym po blaszkach i pod blaszkami, tak jak kolega mówi antykorozyjnie, co do wkręcania tłoczka dodaję moją uwagę, ze jak się nie wkręca włożyć drucik w tą dziurkę z boku. Aha i z odkręcaniem czujnika ABS trzeba uważać, ja w starej belce ukręciłem jedną śrubę!
|
02.01.2014, 23:34 |
|
|
Dołączył(a): 24.05.2013, 15:09 Lokalizacja: SJ Posty: 228
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: 6L 1.8T BAM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Na przeglądzie wyszło, że prawy zacisk hamuje na 1/2 mocy w stosunku do drugiej strony. Zrobi się cieplej to zamówię zestaw naprawczy i wymienię bebechy.
|
11.02.2014, 10:25 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
kupusso napisał(a): Na przeglądzie wyszło, że prawy zacisk hamuje na 1/2 mocy w stosunku do drugiej strony. Zrobi się cieplej to zamówię zestaw naprawczy i wymienię bebechy. JA mam podobnie, prawy troche słabiej, ale to raczej wynika z tego, ze lewy kompletnie rozebrałem, a prawego nie ruszyłem. Na wiosnę wyjmę i posmaruję, eh pozorna oszczędność, bo przecież ten tak ładnie wyglądał
|
12.02.2014, 22:56 |
|
|
Dołączył(a): 24.05.2013, 15:09 Lokalizacja: SJ Posty: 228
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: 6L 1.8T BAM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Zacisk zregenerowałem. Nie sprawdziłem tego wcześniej i okazało się, że średnica tłoczka to 34mm, czyli z wersji 1.9tdi 101KM. 38mm występuje w zacisku dla mocniejszych aut (RS, Cupra, FR). Nie wiem jak jest w Golfie, Leonie itp
|
24.03.2014, 18:46 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12703
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
34 mm ? Jesteś pewien? Bo według stanu mojej wiedzy to są tylko 38 (takie sam mam) i 41...
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
24.03.2014, 19:38 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Panowie szybkie pytanko czy jakoś się reguluje kiedy zacisk ma brać? Chodzi mi dokładnie o regulację tej odległości pomiędzy ramieniem a tym wspornikiem te 2-3mm. Jesienią jak założyłem belkę naciągnąłem linkę wszystko było idealnie równo (na obu zaciskach po 2 mm). Jako, ze prawy tył brał ciut słabiej ostatnio go wysunąłem napchałem smaru pod osłonę i wkręciłem i teraz mam tak, że na prawym mam już szczelinę 3 mm a na lewym jeszcze nic. Jak to rozwiązać? Poluzować linkę na maksa, pohamować i naciągnąć na nowo? Czy może coś sknociłem przy wkręcaniu zacisku? Dodam, ze hamuje normalnie, a prawa tylna tarcza wyraźnie się do polerowała.
|
24.03.2014, 20:20 |
|
|
Dołączył(a): 24.05.2013, 15:09 Lokalizacja: SJ Posty: 228
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: 6L 1.8T BAM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Kamilo89 Po pewnym czasie dokładnie to samo zrobiło sie u mnie. Jedna dzwignia na ograniczniku druga 4 mm pod nią. Ratuje Cie tylko regeneracja. Będziesz potrzebował szczypce do segera z cieniutkimi i długimi końcówkami, bez tego nie dostaniesz się do jednego z trzech głownych o-ringów. Poprawy w hamowaniu nie odczułem, ale ręczny jest kosa. Rączka nie ma luzów jak wcześniej, jest zwarta, stawia opór, szybko łapie.
|
25.03.2014, 17:06 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Regeneracja tzn, co mam zmienić? bo poprzedni zacisk rozebrałem w połowie tzn. wyjąłem tłoczek i rozebrałem go na części pierwsze.
|
25.03.2014, 20:43 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Hamulce tarczowe z tylu.
Oring tłoczka, osłona tłoczka, oring w środku tłoczka (zwroc uwagę na wargę), uszczelniacz pod dzwigienką ręcznego. Wszystko składaj na smar do tego przeznaczony.
_________________ 1.8T 301HP
|
26.03.2014, 07:45 |
|
|
Dołączył(a): 24.05.2013, 15:09 Lokalizacja: SJ Posty: 228
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: 6L 1.8T BAM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Przed rozebraniem zacisku, przeczytałem poradnik klik
|
26.03.2014, 09:42 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Eeee no Panowie, to mnie nic nie cieknie, lewy tylny zacisk tak rozebrałem jak miałem belkę w piwnicy i widząc jego stan wyszedłem z założenia, że prawego ruszać nie trzeba. Po założeniu okazało się, że prawy jest ciut słabszy i teraz na wiosnę pod osłonę dałem smaru na wypchnięty tłoczek, wkręciłem i wygląda, że jest ok. Myślałem, że to strona mechaniczna w zacisku jest tutaj winna za nierównomierny rozkład dźwigienek. No nic spróbuję jeszcze poluzować linkę i pohamować mocno oraz wkręcić go jeszcze raz i pohamować i naciągnąć linkę. wydaje mi się, że jak wszystko podkładałem, to zamiast najpierw podeptać pedałem pociągnąłem ręczny i stąd ten efekt.
Aha wykorzystywałem smar łożyskowy chyba ŁT4s cos takiego w każdym bądź razi ez dodatkiem litu
|
27.03.2014, 20:09 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Hamulce tarczowe z tylu.
nie chce mnie się czytac od początku wszystkiego bo tego jest 29 stron. szybkie pytanie, szybka odpowiedz. jak to się ma z ABS-em jak się przechodzi z bebnow na tarcze?
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
02.04.2014, 19:22 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|