 |
|
Teraz jest 04.06.2023, 15:23
|
[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu.
Autor |
Wiadomość |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 22:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2124
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Przechodzisz na tarcze i odpowietrzasz. To wszystko.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
02.04.2014, 20:24 |
|
 |
Dołączył(a): 02.10.2013, 21:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2759
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
gicior  dzięki. teraz tylko trzeba zacząć szukac partsy do przeszczepu :/
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
02.04.2014, 20:47 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
RadekLwo napisał(a): gicior  dzięki. teraz tylko trzeba zacząć szukac partsy do przeszczepu :/ Z linkami ręcznego, bo są inne. No i te partsy (zakładam, że celujesz w używane, choćby nawet teoretycznie) bardzo rzadko nadają się do założenia bez ich "regeneracji".
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
02.04.2014, 21:48 |
|
 |
Dołączył(a): 09.04.2011, 22:19 Lokalizacja: Wrocław Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16
Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Ja może bym miał komplet do przełożenia, bo mam w planach zmianę na 256mm na tyle. Wszystko sprawne, tarcze i klocki nówki, zakładane parę miesięcy temu. Jedynie ew. można odmalować zaciski, bo nie wyglądają idealnie, ale stan techniczny świetny  W razie czego pw.
|
02.04.2014, 21:55 |
|
 |
Dołączył(a): 12.12.2007, 22:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 857 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
RadekLwo napisał(a): gicior  dzięki. teraz tylko trzeba zacząć szukac partsy do przeszczepu :/ Ja trafiłem całą belkę na allegro za 300zł z amortyzatorami, przewodami i linkami.
|
02.04.2014, 23:32 |
|
 |
Dołączył(a): 02.10.2013, 21:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2759
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
weuek napisał(a): Z linkami ręcznego, bo są inne to doczytałem  weuek napisał(a): zakładam, że celujesz w używane zgadza się. weuek napisał(a): bardzo rzadko nadają się do założenia bez ich "regeneracji". przecież używanych tarcz i klockow nie zaloze  nigdy tak nie robie, a jarzma/zaciski/prowadnice to groszowe sprawy żeby regenerować tomkierz PW.
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
03.04.2014, 09:56 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
RadekLwo napisał(a): a jarzma/zaciski/prowadnice to groszowe sprawy żeby regenerować  Groszowe? Nowy (a właściwie odnowiony) zacisk, jedna sztuka (bez jarzma) to ~200 zł. A sama belka jest przecież niepotrzebna, bo zakładam, że na swojej masz uszy do jarzm.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
03.04.2014, 10:21 |
|
 |
Dołączył(a): 02.10.2013, 21:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2759
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
z tego co pisali w tym temacie to powinny być już fabrycznie. jest nawet na pierwszej stronie. antonio napisał(a): Belka pozostaje bez zmian, bo jest identyczna w każdej Fabii. Tak samo piasty są tak zaprojektowane aby pasowały do bębnów jak i tarcz po za tym może to potwierdzić kolega tomkierz
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
03.04.2014, 12:33 |
|
 |
Dołączył(a): 09.04.2011, 22:19 Lokalizacja: Wrocław Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16
Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Najlepiej sprawdzić, czy ma się uszy w belce i tyle, wystarczy koło odkręcić. Podobno ktoś tam miał bez uszu belke, nie wnikałem w szczegóły.
|
03.04.2014, 18:47 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Mnie się obiło, że f1 z końca produkcji nie miały tych uszu. No i pewien kolega w f2 nie miał (co go zaskoczyło przed samym montażem zakupionych gratów).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
03.04.2014, 21:51 |
|
 |
Dołączył(a): 09.04.2011, 22:19 Lokalizacja: Wrocław Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16
Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Ja mam pytanko do tych, co wkładali 256mm na tył. Jak to jest z tymi tarczami i klockami? Jeśli chodzi o tarcze, to spotkałem się z opiniami, że 256mm przednie tarcze np. z O1 pasują na tył. Rzuciłem okiem na parę różnych modeli tarcz i rozrzut w wysokości tarczy jest spory. Np. tarcza brembo dedykowana na tył ma 36.2mm wysokości, Bosch 36.4, TRW 36.6. Te niby dedykowane na przód mają np. ATE 36.7, a ABE 36.5. Oznacza to, że mogę zapakować przednią tarczę na tył i będzie ok? Reszta wymiarów oczywiście się pokrywa. Pytam, ponieważ po numerze tarczy tylnej w IC jest dostępna tylko tarcza delphi i nic więcej. Tych dedykowanych na przód jest dużo więcej.
Druga sprawa to klocki. Jedni piszą, że klocki takie jak w 232 pasują, drudzy piszą, że obcierają i mają mięć grubość 15mm, a nie 17 jak w 232.
Straszny burdel w tych klockach i nawet gdy znalazłem sobie w etce numery klocków i tarcz np. do O1 RS, to później szukając w necie po tych numerach wyskakiwały takie głupoty, że nie wiem już do czego się zastosować.
|
04.04.2014, 10:29 |
|
 |
Dołączył(a): 28.01.2009, 22:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
 Hamulce tarczowe z tylu.
Klocki jak 232, tarcze jak przednie w fabii 1.4, oct 1.6 itd. Klocków 17 juz nie robią chyba. Wszystkie sa 15, przynajmniej z aso.
_________________ 1.8T 301HP
|
04.04.2014, 15:10 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Takie 5 groszy jeszcze w sprawie skuteczności hamowania tyłu. Dzisiaj byłem na badaniu okresowym i miły pan dał mi wydruk. Tarcze na tyle są dokładnie od 11 miesięcy i dopiero teraz były pierwszy raz mierzone. Wyniki mnie zaskoczyły, bo pisane tu było wielokrotnie, że tył ma o wiele słabiej hamować od przodu, a tak wyszło (wsio w Newtonach): LP: 2400 PP: 2280 LT: 1880 PT: 1760 To daje na tyle ~78% siły hamowania przodu ( szkoda, że nie mam wyników dla bębnów do porównania - może ktoś ma?). Nie za dużo? I kto powie, że tył się słabo udziela w hamowaniu? Dumny jestem z ręcznego, bo wyregulowałem sobie na górce równiutko na oba koła po 1320 N  . A przynajmniej wydaje mi się, że jest świetnie, bo się mało znam i nie mam do czego porównać.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
04.04.2014, 21:30 |
|
 |
Dołączył(a): 12.12.2007, 22:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 857 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Weuek Przy ABS siła i ciśnienie działa równo na wszystkie koła, a te różnice wynikają z wielkości tarczy, klocków i tłoczków
|
04.04.2014, 21:59 |
|
 |
Dołączył(a): 09.04.2011, 22:19 Lokalizacja: Wrocław Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16
Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
MSS, dzięki, w takim razie będę szukał tych przednich. Dziwna sprawa z tymi klockami, bo większość z tych przeze mnie przeglądanych miała 17mm, jeden komplet ATE miał 16.2 i jakieś Boscha miały 15.2, ale nie wiem czy te klocki Boscha się do czegoś nadają...
|
05.04.2014, 00:17 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
 |