 |
|
Teraz jest 04.06.2023, 14:54
|
[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Eee tam nie dało. Wstawiałem kilka zdjęć od siebie. Widać elegancko, ino minute na to poświęcić.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
05.04.2014, 22:45 |
|
 |
Dołączył(a): 02.10.2013, 21:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2759
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
MADE BY WEUEK  i wiadomo o co kaman :* albo alternatywa "zrób to z weukiem"    zrodlo viewtopic.php?f=47&t=10978&start=315
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
05.04.2014, 23:03 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
No to straciłeś te minute jednak  .
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
05.04.2014, 23:08 |
|
 |
Dołączył(a): 02.10.2013, 21:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2759
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
weuek napisał(a): Dumny jestem z ręcznego, bo wyregulowałem sobie na górce równiutko na oba koła po 1320 N . A przynajmniej wydaje mi się, że jest świetnie, bo się mało znam i nie mam do czego porównać. jak to robiles, dużo przy tym roboty?
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
15.04.2014, 15:55 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
RadekLwo napisał(a): jak to robiles, dużo przy tym roboty? A z pól godziny: poluzować linki, sprężynki na zaciski, pojechać na góreczkę i dokręcać śrubkę w tunelu według uznania. Tyle, nic więcej.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
15.04.2014, 19:28 |
|
 |
Dołączył(a): 02.10.2013, 21:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2759
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
wydaje się proste. dzięki. w hondzie zdejmowałem obudowe lewarka recznego i tez tam była taka sruba która się sciagalo linki. z tym ze w preludzie z tylu fabrycznie miałem wieeelkie heble, przy ponad 100-wie zaciagalem rękaw i kola się blokowaly  przy większych prędkościach nie probowalem.
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
15.04.2014, 19:48 |
|
 |
Dołączył(a): 12.12.2007, 22:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 857 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Panowie potrzebna porada, jak już ktoś wyczytał w innym wątku mam problem z prawym tyłem. W listopadzie belka zmieniona potem robiłem kontrolę na stacji diagnostycznej było prawy tył słabszy. Pierwsz amyśl rozebrałem tylko lewy zacisk tzn wysunąłem tłoczek przesmarowałem i złożyłem, wszystko wyglądało idealnie, więc prawy nie ruszany, przyszła wiosna zdejmuje kółko wysuwam tłoczek napchałem smaru wkręciłem, odpowietrzyłem, poszło jakieś70 ml płynu, powietrza zero, ale hamulec prawy dalej słabszy, ręczny też! Z diagnostą obserwacja, ze na tarczy pozostaje taki lekko tłustawy osad, tak jakby pył z klocków się do niej kleił można to uchwycić dopiero jak palcem pojeździmy po tarczy. Ostatnio zdjąłem zacisk, tarcze potraktowałem papierem ściernym i klocki też odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjna, efekt marny klocek się jeszcze nie dotarł ale efekt hamowania słaby. Dziś zaciągnąłem ręczny na autostradzie parę razy to lewa tarcza prawie kolor zmieniła, a prawa owszem gorąca ale nie porównywalnie mniej. Co sugerujecie, wyjąć zacisk rozebrać tłoczek przesmarować, czy zmienić klocki, bo może ten ma jakiś tłuszczyk na sobie? Jak sprawdzić czy to kwestia klocków czy zacisku?
|
17.04.2014, 21:41 |
|
 |
Dołączył(a): 13.05.2012, 16:24 Posty: 3922 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Kamilo89 do czyszczenia tarcz czy klocków a w zasadzie do odtłuszczania są odpowiednie środki. Wydaje Mi się, że tarcza i klocek nadają się na śmietnik, albo są przegrzane albo aplikowanie innych środków źle wpłynęło na powłokę. Możesz stoczyć tarczę minimalnie ale klocki daj nowe, tylko pod warunkiem że oba zaciski masz sprawne.
|
17.04.2014, 21:50 |
|
 |
Dołączył(a): 12.12.2007, 22:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 857 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Daniel napisał(a): Kamilo89 do czyszczenia tarcz czy klocków a w zasadzie do odtłuszczania są odpowiednie środki. Wydaje Mi się, że tarcza i klocek nadają się na śmietnik, albo są przegrzane albo aplikowanie innych środków źle wpłynęło na powłokę. Możesz stoczyć tarczę minimalnie ale klocki daj nowe, tylko pod warunkiem że oba zaciski masz sprawne. Najbardziej to się zastanawiam od czego zacząć, bo nie chce mi się zwyczajnie tego zacisku rozbierać. Ten który rozebrałem był jak nowy, ten nie wskazywał na jakiekolwiek problemy, tak jak mówię wysunął się bez problemu i dał wkręcić. Jedyne co to by mógł w nim gdzieś siedzieć bąbel powietrza. Więc raczej obstawiam, że to klocek, tylko ze wolałbym mieć pewność na 100%, że słaba efektywność hamowania wynika z klocka. A nie napisałem wcześniej, ze jak przeszlifowałem klocki i tarczę na papierze, to pierwsza jazda testowa sprawiła, że wszystko nagrzało się równomiernie.
|
17.04.2014, 22:16 |
|
 |
Dołączył(a): 24.05.2013, 16:09 Lokalizacja: SJ Posty: 228
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: 6L 1.8T BAM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
To, że wygląda jak nowy to o niczym nie świadczy. Mój też wyglądał jak nowy, a nie hamował. Kup zestaw naprawczy (za Autofrena płaciłem 22zł) i wymień oringi.
|
18.04.2014, 03:26 |
|
 |
Dołączył(a): 12.12.2007, 22:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 857 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Eh tylko jak wyjaśnić to, że klocek zamiast pylić zostawia ślad na tarczy? Mechanizm ręcznego i zasadniczy się nie zacinają. Może ktoś ma stare klocki, które bym mógł wrzucić w ramach testu?
Pytanie jeszcze głównie do Weuka z tyłu mam jarzma i klocki z blaszkami, a wiem, że ten temat zgłębiałeś bo swoje klocki szlifowałeś czego ewentualnie szukać bo widziałem 87,2 i 87,6 mm?
Ostatnio edytowano 21.04.2014, 20:02 przez Kamilo89, łącznie edytowano 1 raz
|
20.04.2014, 19:05 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Zmierzyć jarzmo i dobrać klocek. Nie wiem od którego rocznika się to zmieniło, ale na bank są 2 rodzaje. Z mojego niefachowego rozeznania wynika, że po samym kształcie jarzma można poznać: te grubsze idą bez blaszek:  a te starsze, chudsze z blaszkami:  A propos, w bierniku, (kogo?czego?) "weuka".
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
21.04.2014, 00:00 |
|
 |
Ekspert CAR SPA
Dołączył(a): 12.08.2010, 06:18 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Ktos ma pomysl na wieksze hamulce z tylu? Tzn np skad wziac 282mm? Z jakiego innego vaga?
_________________ Rallye Green Kosmetyka aut
|
21.04.2014, 07:50 |
|
 |
Dołączył(a): 05.04.2008, 23:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
21.04.2014, 08:54 |
|
 |
Dołączył(a): 09.04.2011, 22:19 Lokalizacja: Wrocław Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16
Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Hamulce z O2 pasują do fabii? Nie słyszałem o tym. Jeśli więcej niż 256mm, to chyba najprościej tak: Zaciski z 256mm(O1 RS, bora, golf 2.3 itd) + adapter i tarcza 300x22. Adaptery widziałem ostatnio za 300zł na racingforum. Podobno coś trzeba zrobić z tarczami, pewnie nawiercić na 5x100.
|
21.04.2014, 10:40 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
 |