FABIACLUB.PL
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu.
https://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=540
Strona 33 z 35

Autor:  Kamilo89 [ 21.04.2014, 19:05 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

weuek napisał(a):
Zmierzyć jarzmo i dobrać klocek.
(...)
A propos, w bierniku, (kogo?czego?) "weuka".

No mam jarzmo z blaszkami, więc będzie to te cienkie Muszę jakoś sprawdzić czy to zacisk czy klocek, ale obstawiam klocek

Autor:  Daniel [ 21.04.2014, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

krd napisał(a):
Ktos ma pomysl na wieksze hamulce z tylu? Tzn np skad wziac 282mm? Z jakiego innego vaga?


Pozostając przy rozstawie śrub 5x100 ? Oficjalnie bez zbędnej rzeźby z Octavia I RS tył max 256 mm z tym, że z tyłu zyskałbyś wentylowane tarcze.

Autor:  Stefan85 [ 25.05.2014, 16:42 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

weuek napisał(a):
Takie 5 groszy jeszcze w sprawie skuteczności hamowania tyłu. Dzisiaj byłem na badaniu okresowym i miły pan dał mi wydruk. Tarcze na tyle są dokładnie od 11 miesięcy i dopiero teraz były pierwszy raz mierzone. Wyniki mnie zaskoczyły, bo pisane tu było wielokrotnie, że tył ma o wiele słabiej hamować od przodu, a tak wyszło (wsio w Newtonach):

LP: 2400
PP: 2280
LT: 1880
PT: 1760

To daje na tyle ~78% siły hamowania przodu (szkoda, że nie mam wyników dla bębnów do porównania - może ktoś ma?). Nie za dużo? I kto powie, że tył się słabo udziela w hamowaniu?

Dumny jestem z ręcznego, bo wyregulowałem sobie na górce równiutko na oba koła po 1320 N :-). A przynajmniej wydaje mi się, że jest świetnie, bo się mało znam i nie mam do czego porównać.


Ja mam wyniki z ostatniego przeglądu na bębnach co prawda Ibiza ale układ hamulcowy ten sam:
LP:2670N
PP:2790N
LT:1110N
PT:990N

Hamulec awaryjny: 1160N i 1400N

Autor:  Kamilo89 [ 20.06.2014, 18:14 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Stefan85 napisał(a):
weuek napisał(a):
Takie 5 groszy jeszcze w sprawie skuteczności hamowania tyłu. Dzisiaj byłem na badaniu okresowym i miły pan dał mi wydruk. Tarcze na tyle są dokładnie od 11 miesięcy i dopiero teraz były pierwszy raz mierzone. Wyniki mnie zaskoczyły, bo pisane tu było wielokrotnie, że tył ma o wiele słabiej hamować od przodu, a tak wyszło (wsio w Newtonach):

LP: 2400
PP: 2280
LT: 1880
PT: 1760

To daje na tyle ~78% siły hamowania przodu (szkoda, że nie mam wyników dla bębnów do porównania - może ktoś ma?). Nie za dużo? I kto powie, że tył się słabo udziela w hamowaniu?

Dumny jestem z ręcznego, bo wyregulowałem sobie na górce równiutko na oba koła po 1320 N :-). A przynajmniej wydaje mi się, że jest świetnie, bo się mało znam i nie mam do czego porównać.


Ja mam wyniki z ostatniego przeglądu na bębnach co prawda Ibiza ale układ hamulcowy ten sam:
LP:2670N
PP:2790N
LT:1110N
PT:990N

Hamulec awaryjny: 1160N i 1400N

Weuek to teraz zmień dźwignię, bo z tego co pamiętam to chyba mówiłeś że masz w garażu. a wierz mi że jest różnica

Autor:  weuek [ 21.06.2014, 05:59 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Ale po co? Bokiem nie jeżdżę, a auto ładnie stoi na pochyłościach. Szkoda mi skórki pruć i psuć guzik chromowany dla efektu, którego nie pragnę.

Autor:  Kamilo89 [ 26.06.2014, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

weuek napisał(a):
Ale po co? Bokiem nie jeżdżę, a auto ładnie stoi na pochyłościach. Szkoda mi skórki pruć i psuć guzik chromowany dla efektu, którego nie pragnę.

Ja kupiłem wajchę z chromowanym guzikiem, a osłonę przełożyłem na swoją :) Będę we wrześniu na przeglądzie zobaczymy co powiedzą.

Autor:  weuek [ 26.06.2014, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

A co mają powiedzieć? Przecież się nie zorientują, że hamulce zmieniane - tym bardziej, że w 1.9 tdi bębny to unikatowa sprawa. Będzie hamowało w granicach normy, to pieczątka i następny!

Autor:  suseł [ 29.06.2014, 19:14 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

weuek napisał(a):
w 1.9 tdi bębny to unikatowa sprawa.


czyli, że mam rarytas? :D
w pl niestety lubili puszczac beben w 1.9 :/

Autor:  psychorap [ 30.06.2014, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

a po co lepsze heble w tym 1.9 fabiowskim. przecie po za rsem to te diesle to żadne demony predkosci tylko zwykle tanie dupowozy.

chociaż miedzy bębnami a tarczami ORI juz czuc roznice w F1.
już nie wspominam o tych co wymienili na tarcze i przy okazji na jeszcze większe niż ORI.

Autor:  Kamilo89 [ 04.08.2014, 22:38 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

weuek napisał(a):
A co mają powiedzieć? Przecież się nie zorientują, że hamulce zmieniane - tym bardziej, że w 1.9 tdi bębny to unikatowa sprawa. Będzie hamowało w granicach normy, to pieczątka i następny!

Ja już byłem z tarczami na przeglądzie, nawet gościowi mówiłem, że zmieniałem bo wyszła róznica (albo zapaćkany klocek, albo zacisk), będzie parę postów wcześniej, a że zmieniłem wajchę to jestem ciekaw jak teraz będzie przegląd wyglądał i o to tu chodziło ;):P.

Autor:  qaz098 [ 19.08.2014, 09:37 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Czy po numerze VIN jest możliwe określenie czy można zastosować z tyłu hamulce tarczowe.
Pozdrawiam qaz098.

Autor:  Daniel [ 19.08.2014, 09:42 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

qaz098 napisał(a):
Czy po numerze VIN jest możliwe określenie czy można zastosować z tyłu hamulce tarczowe.


A co to za filozofia schylić się pod auto i sprawdzić czy np. na belce są uszy do zacisków hamulcowych ??

Autor:  qaz098 [ 19.08.2014, 09:52 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Filozofia zadna tylko uszu nie widzę dlatego pytam.

Autor:  djwest [ 19.08.2014, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

qaz098 napisał(a):
Czy po numerze VIN jest możliwe określenie czy można zastosować z tyłu hamulce tarczowe.
Pozdrawiam qaz098.


Znaczy się masz bębny i chcesz tarcze tak ?

Autor:  qaz098 [ 19.08.2014, 10:06 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tarczowe z tylu.

Zgadza się

Strona 33 z 35 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/