 |
|
Teraz jest 04.06.2023, 16:33
|
[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 25.07.2015, 18:41 Posty: 5
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: świętokrzyskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Odgrzeję trochę temat przewodów. Czy przewody stalowe od golfa 4 podejdą?
|
08.05.2017, 19:04 |
|
 |
Dołączył(a): 28.01.2018, 17:17 Posty: 6
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Dotyczy F1. Odgrzeję troszeczkę kotlecika. Kompletuję cały zestaw do przejścia z bębnów na tarcze. Brakuje mi osłon tarcz hamulcowych. Czy osłony of F2 pasują do F1 ?
|
28.01.2018, 18:46 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Pasują. Z ibizy, polo, a2 też. Ale te osłony to najlepiej kupić w aso, bo są tanie, a podaż używanych niska.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
Dren
|
28.01.2018, 19:19 |
|
 |
Dołączył(a): 28.01.2018, 17:17 Posty: 6
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
weuek napisał(a): Pasują. Z ibizy, polo, a2 też. Ale te osłony to najlepiej kupić w aso, bo są tanie, a podaż używanych niska. Dzięki za odpowiedź. Kupiłem nowe. Brakuje już tylko 4 śrub do jarzma.
|
28.01.2018, 19:51 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Te śruby też kupiłem w aso. W sklepie u mnie mieli tylko do twardości 8.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
28.01.2018, 22:40 |
|
 |
Dołączył(a): 17.10.2010, 13:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
W zasadzie skompletowlem caly zestaw do zmiany na tarcze. Brakuje mi tylko srub do osi piasty N909 309 02 oraz tej duze nakretki piasty N907 403 02. W tym celu udalem sie do aso skody i przezylem SZOK! 1szt śruby d os piasty 8,9 zl , a potrzeba 8 szt. 1 szt nakretki piasty 32 zl a potrzeba 2 szt. Czy oni sa normalni w tym Aso ? Po ile wy placiliscie?
Wyglada na to ze na wszystkie sruby wydam wiecej niz wydalem na kompletna belke tylną.
Pomocy!
_________________
|
07.06.2018, 21:26 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Chyba po tyle samo.
Twoja oryginalna belka nie miała mocowań na jarzma?
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
08.06.2018, 04:33 |
|
 |
Dołączył(a): 17.10.2010, 13:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Moja stara belka ma mocowania pod jarzma, ale kupiłem okazyjnie całką kompletną belkę od polo z tarczami, przewodami hamulcowymi, z zaciskami lucas - tłoczek 34 mm , na prowadnicach zacisku są blaszki z nierdzewki po których pracują klocki. Czytam w wątku że macie zaciski na tłoczek 38 mm. W tej co kupiłem są zaciski -tłoczek 34 mm.
Dla pewności wymienię tylko uszczelnienia w zaciskach na nowe.
_________________
|
11.06.2018, 07:16 |
|
 |
Dołączył(a): 29.10.2009, 22:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12656
Podziękował: 189
Pomógł: 398
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
To może klocek jest inny dla polo? Bo te 34 mm mają tłoczek z 4 wgłębieniami, a te 38 mm z fabii/ibizy (moje były z ibizy) tylko z dwoma. Taki:  Sprężyny do ręcznego są? Jeśli nie, to warto dokupić.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
11.06.2018, 10:41 |
|
 |
Dołączył(a): 17.10.2010, 13:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Tłoczki w moich zaciskach mają cztery nacięcia. Klocki pomierzę i podam wymiar , ale chyba będą takie same jak do zacisku 38 mm. Sprężynki już kupiłem , muszę jeszcze dokupić nakrętki łożyska piasty i śruby do mocowania trzpienia piasty do belki , bo teoretycznie powinny być nowe. Że muszą być nowe nakrętki łożyska jeszcze rozumiem bo mają zabezpieczenie plastikowe ,ale zastanawiam sie czy nie zostawić starych śrub mocowania trzpienia piasty do belki - pociągnę je niebieskim loctite'm i powinny trzymać.
Zastanawiam się nad zakupem linek ręcznego.Chcę kupić nowe , i nie wiem jakie kupić . Są na alle... po 15-30 zł /szt i trw po ~ 70 zł. Nie wiem jak z jakością tych tańszych i czy opłaca się brać.
_________________
|
11.06.2018, 11:40 |
|
 |
Dołączył(a): 17.10.2010, 13:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Hamulce tarczowe założone na tył, ale jest "zgrzyt", tzn, w prawym zacisku nie ma ręcznego. Jest hamulec nożny a nie ma ręcznego
Zaciski 34 mm kupiłem używane , w dobrym stanie. Zaciski rozebrałem , są wyczyszczone, nasmarowane , wszystkie uszczelnienia autofrenu nowe.Tłoczki i cylinderki bez rys.
Zauważyłem ,że w prawym zacisku po naciśnięciu dźwigni tłoczek się wysuwa ale cofa się wraz z cofnieciem dźwigni.
Co może być nie tak ? Co sprawdzić ?
_________________
|
14.08.2018, 12:58 |
|
 |
Dołączył(a): 24.05.2007, 17:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 239 Zdjęcia: 0
Podziękował: 8
Pomógł: 3
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Śkoda Fabia sedan
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
 Re: Hamulce tarczowe z tylu.
Ja niedawno zmieniałem bębnówki na tarcze i polecam. Zupełnie inna bajka.
Nie zmieniałem jak większość całej belki tylko skompletowałem wszystkie potrzebne rzeczy (przewody hamulcowe metalowo-elastyczne,tarcze kotwiczne,zaciski z jarzmami,cztery śruby trzymające całość z belką,linki ręcznego,tarcze i klocki). Cztery godziny później było już po robocie. Jeśli chodzi o sprawność hamulcy tarczowych nie ma co porównywać z bębnami. Polecam taką przekładkę.
|
20.10.2019, 22:03 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
 |