|
|
Teraz jest 14.05.2024, 23:26
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 18.05.2008, 21:02 Lokalizacja: ZK Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: VW Golf MK5
Rok prod.: 2006
Województwo: zachodniopomorskie
|
Rozumiem. Spróbuję coś również poszukać.
|
08.08.2010, 20:45 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Sprężyny obniżające
Koledzy i koleżanki. Po prawie 3 latach jazdy po polskich drogach, oraz ciągłego upiększania mojego Fabiszonka nastał ten moment, kiedy zdecydowałem się obniżyć zawieszenie. W związku z tym, że głowa boli od urodzaju na rynku, ciężko jest się na cokolwiek zdecydować. Ale już mówię, o co kaman. Późną jesienią prawdopodobnie będę robił kompletny remont zawieszenia i wszystkich pierdułek. Jest to konsekwencją tego, że chciałbym pomału zacząć przygotowania pod mocniejsze serce. Widomo, że ograniczają mnie dochody, więc muszę prace robić etapami. To jest nieistotne, do meritum. Moje wymagania, mam nadzieję, że nie wygórowane: - Fabka ma zejść MAKSYMALNIIE w dół o 30 mm i ani mm więcej. Polskie drogi, a mi się zdarza po różnych drogowych ulepach czasem jeździć. - Liczę się z pogorszeniem komfortu, ale nie chcę odpowiednika prętów zbrojeniowych, - Żadnych gwintów. Gwintowane zawieszenie w ogóle nie wchodzi w grę. Moje typy to Eibach Pro kit -30 mm i regeneracja seryjnych amortyzatorów, z zalaniem ich bardziej gęstym olejem. DObra opcja?
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
20.08.2011, 09:26 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Sprężyny obniżające
MatCar17 napisał(a): chciałbym pomału zacząć przygotowania pod mocniejsze serce a seryjne zawieszenie z RS-a nie wystarczy ? MatCar17 napisał(a): regeneracja seryjnych amortyzatorów, z zalaniem ich bardziej gęstym olejem. DObra opcja? coś za coś : gęstszy olej = mniejszy przepływ = większy opór = większe tarcie = większe ciepło -> możliwe problemy. to jest droga dedukcji. a jak ma się praktyka to nie wiem, nie próbowałem.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
20.08.2011, 23:17 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54 Lokalizacja: KLI Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Sprężyny obniżające
MatCar17 tak jak pisze kapi takich kombinacji bym się wystrzegał bo jest duże prawdopodobieństwo że będą z tym problemy - lepiej kupić cały kit sportowe amory + springi... Druga sprawa eibach chyba ma dwa prokity do fabii: do benzyny (1.2 1.4) i do diesli - kupisz te do benzyny to teraz będzie ok ale po swapie na cięższy 1.8T (bo pewnie taki swap Cie interesuje) mogą być problemy z dobijaniem a kupisz znowu te od diesla to na odwrót - po swapie ok a teraz może nie obniżyć się o te katalogowe 30mm i być twardziej niż byc powinno. Aczkolwiek to sa tylko takie moje gdybania na podstawie przeglądnięcia katalogu eibacha , niby są osobne pozycje dla benzyny i diesla ale z drugiej znowu strony maksymalne obciażenie mają takie same... Najlepiej gdyby się wypowiedział ktoś kto zakładał springi od deisla do benzyny albo na odwrót...
|
21.08.2011, 12:53 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Sprężyny obniżające
Goryl_25, masz rację. Na to też zwróciłem uwagę. Ale z tego, co się orientowałem, To 1.8T jest cięższe od 1.2 o 39 kg. Czyli teoretycznie na to patrząc, każde koło (mówię o przodzie) dostanie niecałe 20 kg więcej. Teraz jest pytanie czy to dużo, czy mało dla takiej sprężyny. To raz. A dwa, gdyby się okazało, że przy zakupie sprężyn pod 1.2/1.4 auto usiądzie mi 20 mm a nie tyle, ile przy 1.8T, to i tak się nie obrażę.
Z kolei 1.9 TDI jest od 1.2 cięższe już o 90 kg, a to daje na koło 45 kg, więc ponad dwa razy tyle. I to już jest nie mało. Jeśli coś plączę, to porawcie, ale tędy dedukuję.
A co do amortyzatorów, jakie macie w takim razie pomysły? Zapomniałem dodać, że tłoczysko przy takiej regeneracji też jest wymieniane, więc nie jest do końca tak, że się coś rozleci.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
22.08.2011, 09:03 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2013, 16:38 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Rok prod.: 1999
Województwo: dolnośląskie
|
Re: [F1] Sprężyny obniżające
Sprężyny obniżające JAMEX są to bardzo cenione sprężyny sportowe których produkcja jest oparta o wieloletnie doświadczenie firmy w branży zawieszeń sportowych. Wysoka jakość, 5 letnia gwarancja oraz niska cena wpływa na ich dużą popularność. W przypadku sprężyn obniżających o więcej niż 40mm zalecane jest zastosowanie sportowych amortyzatorów. Dla maksymalnego zadowolenia, odpowiedniej współpracy obu podzespołów oraz gwarancji bezpieczeństwa polecamy zakup sportowych amortyzatorów z naszej oferty.
_________________ boys en granada - Pozdrawiam Mart1k4e
|
14.01.2013, 16:45 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|