Teraz jest 13.05.2024, 23:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] Swap silnika z 1.4 MPI na 1.4 16V 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 25.08.2009, 13:57
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post Swap silnika z 1.4 MPI na 1.4 16V
witam wszystkich jestem tu nowy posiadam fabie z roku 2000 1,4 8v 68km silnik ma przejechane 200 tyś wsumie w fabi zmieniłem jak narazie tylko tłumik na ulter sport 100mm.Tak więc przechodzac do rzeczy auto troche muli znalazłem takie cuś http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=714533090 silnik z leona jakieś 100koni pytanie brzmi cyz to będzie mi pasować do mojej fabi ?czy trzeba zmieniać zawieszenie hamulce..? i ile ksoztuje przełożenie silnika u mechanika niesttey gośc który sprzedaje te silniki nie wiedział czy mi to będzie pasowac powiedział zebym do mechanika poszedł:) myślałem tez nad zrobieniem dolotu, wsadzenia strumiennicy wypowiadajcie sie i z góry dzięki pozdro


25.08.2009, 14:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Może i by wszedł.

Pytanie tylko czy jest sens? Koszty swapu nie są małe i jeśli już się w to bawić, to lepiej wrzucić 1.8T.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


25.08.2009, 14:22
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Zmieści się na pewno. Zawieszenie, można zmenić na sztywniejsze, hamulce oczywiście jak najbardziej wskazane mocniejsze.

Pytanie tylko czy warto biorac pod uwage koszty. Cena samego silnika to dopiero szczyt gory lodowej. Za osprzet, wiązki i inne duperele kotre wyjda w trakcie prac zaplacisz pewnie dwa razy wiecej niz sam silnik. Do tego robocizna okolo 1000-1500 zl w zaleznosci od ilości "kwiatków" pod drodze.

Jezeli już mialbym wykladac taka kase, to tylko za motor z wiekszym potencjalem, sprawdzony, znany, przemaglowany na wszelkie mozliwe strony i sposoby i taki, ktory juz wielokrotnie byl do Fabii montowany na "swapa" - czyli 1.8T. Koszty wymiany beda podobne (wiecej co najwyzej za lepszy zawias i hamulce), a frajda z jazdy nieporownywalna do tego "osiołka" 1.6 :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


25.08.2009, 14:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.08.2009, 13:57
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
no to macie racje nie opłąca się a powiedzcie mi co by można było zrobić zeby troche kucy zyskać??jak to jest z uturbieniem jaka cena czy jest to opłącalne patrzałem tez na chipy tyle ze w benzynie to troche mało mocy daje jaka cena takie chipa?piszcie jakie wy przeróbki robiliście ze swoimi fabiami zeby zwiększyc moc pozdro


25.08.2009, 15:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Chip odpada w przedbiegach - zupełnie nie warto i szkoda kasy.

Uturbienie... owszem, można... ale z trwałością tego motoru jest krucho wtedy... sezon może polatasz.... może... kwestia obchodzenia się z motorem. Ale chyba nie po to się turbo zakłada aby toczyć się z prędkościami PKSu. :mrgreen: Osobiście spotkałem się z przypadkiem uturbienia tego silnika.... dłubaniny masa, efekt powiedzmy przyzwoity, ale właściciel długo się osiągami nie nacieszył, jak mu korbowody bokiem wyszły.

Aby bawić się w zwiększanie mocy w posiadanym aucie, trzeba niestety dysponować najpierw solidną bazą do przeróbek. Niestety silnik 1.4 MPI (pamiętający jeszcze czasy Skody 120) do takich nie należy.

A jak chcesz poczytać jak wyglądają przygody z mocą to zapraszam do mojego wątku w dziale Nasze Fabie :mrgreen: :mrgreen: :crazy: Droga po masełku to to nie jest...

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


25.08.2009, 16:00
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.08.2009, 13:57
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
znalazłem silnik z octavi 1,8 t to chyba o to chodziło ? za 2400 187tyś przebieg i teraz pytanie do wokana co by trzeba było robić jeszcze przy wymianie silnika jakie cżesci ? bo chce sobie to podliczyć wsumie z przekłądką czytałem troche w twoim temacie i pisałeś ze z fabią robiłes w bielsku ja wsumie ejstemz bielska do kogo by można było podjechac zagadać za ile przkłądka itd kogo vyś polecił sprawdzonego?


25.08.2009, 17:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Sam silnik ? Bo wątpie, że z całym osprzętem wiązka etc.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


25.08.2009, 18:21
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
no to jeszcze skrzynia, elektryka, elektronika, turbina, mocowania silnika trzeba dorobic... na koncu to zestroic... 187 tys to troche sporo nalatane za taka cene, kwestia co ona obejmuje. W Bielsku najwieksze doswiadczenie mają Kompoty - już Fabie 1.8T robili. Zwróć się do Kolegi Adasia na tym forum lub na konkurencyjnym - to jego Fabia.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


25.08.2009, 18:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
Potrzebny jest silnik, skrzynia, komputer, wiązka, osprzęt, zawieszenie, heble i jeszcze kilka pierdołek
Co do uturbienia czeskiej jednostki masz trochę opisane niżej
http://forum.skodovka.pl/viewtopic.php? ... abia+turbo
i filmik jak takie coś jeździ
http://www.youtube.com/watch?v=3qw5kdvzSPQ


25.08.2009, 18:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.08.2009, 13:57
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
no to grubo ponad 10 kafli wyjdzie to lepiej poczekać az rski będą tańsze:)


25.08.2009, 18:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.07.2009, 04:11
Lokalizacja: czestochowa
Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: clasic
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
kolego grubo ponad 10 to malo powiedzanie sam silnik to nie wszystko jak koledzy tu mowia trzeba jeszcze podliczyc reszte gratow a nie jest tak pieknie i latwo je skapletowac :blowup: Ale jak jezdzilem skoda adasia jest super banan nie schodzi a i adrenalina utrzymuje sie na odpowiednim poziomie :hurra:


27.08.2009, 12:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.08.2009, 13:57
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
no wąłsnie gadałem z chłopakami z comp sportu tam gdzie ten adaś robił fabie to mówili że bez 20 tyś nie ma po co przyjezdzać ze lepiej kupić ibize 1,8 turbo tak więc robie car audio i jakieś fajne felgi 17 pryciemnie szyby i starczy a kiedyś zastanowie się nad czymś mocniejszym pozdro


27.08.2009, 16:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Wiadomo, że lepiej kupić gotowe auto, Ibizę, z 1.8T :mrgreen: Kwestia tylko czy chce się mieć auto jakich jest tysiące, tyle, że mocniejsze, czy też rodzynka, którego jest kilka-kilkadziesiąt sztuk w Europie? Kwestia podejścia do pojęcia "oryginalny" :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


27.08.2009, 19:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.08.2009, 13:57
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
no wiesz nie stać mnie narazie na takie przeróbki:)ale zobaczymy może kiedyś:) jak narazie kumpel robił mi lakier bo na klapie rdza była i jescze w 2 miejscach lakier był do poprawki wsumie 3 elementy mi zrobił więc autko się błyszczy:D a kolor mam taki co ty heh


27.08.2009, 23:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.08.2009, 14:00
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia Sedan Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
Przyznam się szczerze pierwszy raz słyszę żeby fabia rdzewiała. To jest stosunkowo nowe auto a VW ma dość dobre zabezpieczenia anty korozyjne. No i skoda daje 10 lat gwarancji na blachę :)
A co do przekładki silnika w tym przypadku to jest nie opłacalne. Ja na twoim miejscu wolałbym zrobić chip tuning albo remap...


28.08.2009, 06:17
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL