Teraz jest 15.05.2024, 01:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
1.9 TDI bezpieczne zwiększenie mocy, o ile?? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 23.01.2010, 19:28
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: fabia 1.9 TDI ELEGANCE 130KM
Rok prod.: 2000
Województwo: lubuskie
Post 1.9 TDI bezpieczne zwiększenie mocy, o ile??
Witam
fabia 1.9 TDI 101km
Czy ktoś sie orientuje o ile można zwiększyć moc, tak żeby nie obciążyć silnika??


23.01.2010, 20:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Podjedź to tunera, jak auto nie ma problemów i trzyma serie to zrobi jakiś lajtowy program na +- 130 koni.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


23.01.2010, 20:27
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Allen napisał(a):
Podjedź to tunera, jak auto nie ma problemów i trzyma serie to zrobi jakiś lajtowy program na +- 130 koni.


Dokładnie, najpierw zbadać koniecznie kondycję silnika, turbiny i reszty elementów.. Jeśłi będziesz i więcej pragnął wycisnąć, pamiętaj o dobrych hamulcach..
Po za tym o chiptuningu i wirusowaniu sporo było, także lektura już sama dużo Ci powie. A dział Nasze Fabie też, gdzie możesz w opisach dostrzec osoby, które już "wycisnęły" więcej KM i podają wykresy..
Miłej lektury :!:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


23.01.2010, 20:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.06.2009, 21:35
Lokalizacja: R-M/WWA
Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 12

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Samochód: RS
Województwo: mazowieckie
Post 
Turbo( arl) + FMCI+ program i pewnie 170 pęknie:)...po programie pewnie około 130...

_________________
Fabia RS 190/400 ....


23.01.2010, 23:36
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41
Lokalizacja: Piastów
Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post Re: 1.9 TDI bezpieczne zwiększenie mocy,o ile??
nemesis77 napisał(a):
Witam
fabia 1.9 TDI 101km
Czy ktoś sie orientuje o ile można zwiększyć moc, tak żeby nie obciążyć silnika??



zacznijmy od pytania... czego oczekujesz? ile możesz wydać? i jak zamierzasz jeździć?

potencjał TDI 100 jest całkiem spory, tylko musisz zdawać sobie sprawę z tego, czego chcesz.

aha... uważaj, bo tuning uzależnia ;]


24.01.2010, 00:31
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Wiadomo, że im większa moc, tym więcej trzeba włożyć i wzmocnić. Z TDI 100 samym chipem 130 jest granicą bezpieczną dla seryjnych gratów. Zresztą, tutaj istotny jest moment, a niekoniecznie moc.

1.9 TDI jest cholernie rozwojowe. Do codziennej jazdy 170 - 180 KM spokojnie powinno do Fabii wystarczyć.

Wiem, bo czytałem trochę o takiej opcji, tyle tylko, że 1.9 TDI to ja jeszcze muszę do siebie włożyć. :hurra:

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


24.01.2010, 03:38
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.01.2010, 18:38
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: skoda fabia kombi
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
ja również mam taki silniczek... 101 KM i powiedzcie od czego zacząć jesli nie chce poprzestac na tych 130 tylko Tyle że wszystko stopniowo, by na raz nie wywalic ful finduszy na te 170 KM, pomijając sprawy zawieszenia i układu hamulcowego


25.01.2010, 18:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Jest na górze od czego :
1. FMCI
2. Turbo( arl) i odrazu program.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


25.01.2010, 19:18
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41
Lokalizacja: Piastów
Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
Allen napisał(a):
Jest na górze od czego :
1. FMCI
2. Turbo( arl) i odrazu program.


ja bym zaczął od programu, następnie hamulce 288mm na przód, potem amorki i belka tylna, stabilizator od RSa.

dopiero po tym bawiłbym się w dalsze modowanie silnika


25.01.2010, 19:27
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
e tam, belka tylna od rsa wiele nie zmienia :D chyba ze ktos wczesniej mial beben. ja po za jej wieksza masa roznic w wygladzie i prowadzeniu auta nie odczulem. chyba, ale tego nie jestem pewny, zaciski rsowe maja wiekszy tloczek niz zwykle.
stab przedni od rsa jest grubszy :D ?
co do hamulcow to racja. 256 w dieslu to jakas pomylka. ja sie czasami balem o to czy wyhamuje majac lekka bude z 1.4 :D

_________________
1.8T 301HP


26.01.2010, 11:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41
Lokalizacja: Piastów
Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
mss napisał(a):
e tam, belka tylna od rsa wiele nie zmienia :D chyba ze ktos wczesniej mial beben. ja po za jej wieksza masa roznic w wygladzie i prowadzeniu auta nie odczulem. chyba, ale tego nie jestem pewny, zaciski rsowe maja wiekszy tloczek niz zwykle.
stab przedni od rsa jest grubszy :D ?
co do hamulcow to racja. 256 w dieslu to jakas pomylka. ja sie czasami balem o to czy wyhamuje majac lekka bude z 1.4 :D


moim zdaniem zupełnie nie masz racji. jakiś czas miałem w swoim RSie belkę od zwykłego modelu.

samochód jest o wiele bardziej nadsterowny i nieprzewidywalny w zakrętach. mam o tyle porówanie, że kompletnie nic się oprócz belki w konfiguracji zawieszenia nie zmieniło.

zaciski przednie, są inne z oczywistych względów. zaciski tylne różnią się tylko fabryczną farbą. stabilizator przedni w RSie jest grubszy z tego co pamiętam, ale jak będę miał dostęp to sprawdzę w etce dla pewności.

aha. belka pod tarcze i bez nich jest taka sama i można bezproblemowo zamontować do tej z bębnami tarcze.


26.01.2010, 16:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
nadsterowny ? to przeciez dobrze :D
skad wiesz ze tloczki sa takie same ? byly 38 i 41..

_________________
1.8T 301HP


26.01.2010, 16:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41
Lokalizacja: Piastów
Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
mss napisał(a):
nadsterowny ? to przeciez dobrze :D


wolę neutralny ;)

poza tym ta nadsterownośc była dość... nieobliczalna...

po prostu jak założyłem z powrotem belkę RSową, poczułem się jakbym miał wielowahacz ;]
dla ścisłości, tamta belka była prosta i trzymała wszystkie parametry!!

poza tym nie zauważyłeś o wiele większej stabilności przy dużych prędkościach? :)

samochód tak nie myszkuje powyżej 180...

[ Dodano: 2010-01-26, 17:02 ]
mss napisał(a):
nadsterowny ? to przeciez dobrze :D
skad wiesz ze tloczki sa takie same ? byly 38 i 41..


bo miałem w ręku zielone RSowe i niemalowane od Ibizy. były identyczne :good:

ale jeśli rzeczywiście były takie różnice, to możesz mieć rację, bo oglądałem zacisk od ibizy FR :)


26.01.2010, 17:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
ja mam mega twardy zawias i to duzo zmienilo. do tego komplet rozporek z przodu. belka tylna od rsa wjechala bo miala pelne tuleje od cupry i byl klient na zaciski. ja sobie zalozylem minty, a jemu pogonilem niemalowane.

i wlasnie teraz podsterownosc zamienila sie w nadsterownosc. fakt ze ostatnio mialem sytuacje ze przyatakowala bardzo bardzo nieobliczalnie, ale auto jest latwe do wyprowadzenia i wole to niz uciekajacy przod :) bede jeszcze kombinowal ze stabem na tyl i to podobno ma sporo zmienic. okaze sie :)

co do belki, jak pisalem jest ciezsza i to sporo. wiec moze byc tez sztywniejsza, a raczej jest na pewno z tym ze ja tego nie odczulem tak jak np. gornej rozporki z przodu czy pelnych tulei od cupry :)

_________________
1.8T 301HP


26.01.2010, 18:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41
Lokalizacja: Piastów
Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
mss napisał(a):
ja mam mega twardy zawias i to duzo zmienilo. do tego komplet rozporek z przodu. belka tylna od rsa wjechala bo miala pelne tuleje od cupry i byl klient na zaciski. ja sobie zalozylem minty, a jemu pogonilem niemalowane.

i wlasnie teraz podsterownosc zamienila sie w nadsterownosc. fakt ze ostatnio mialem sytuacje ze przyatakowala bardzo bardzo nieobliczalnie, ale auto jest latwe do wyprowadzenia i wole to niz uciekajacy przod :) bede jeszcze kombinowal ze stabem na tyl i to podobno ma sporo zmienic. okaze sie :)

co do belki, jak pisalem jest ciezsza i to sporo. wiec moze byc tez sztywniejsza, a raczej jest na pewno z tym ze ja tego nie odczulem tak jak np. gornej rozporki z przodu czy pelnych tulei od cupry :)


dziwne to wszystko co opisujesz... kompletnie nie zgadza się, z tym co było u mnie.
pełne tuleje od cupry na przód fajnie dają radę. ale różnica w prowadzeniu po zmianie belki była kolosalna.

raczej nie dojdziemy tu do porozumienia... mam tylko jedno pytanie... co Twoim zdaniem spowoduje zamontowanie ARB??


26.01.2010, 18:17
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL